Hond heeft gebeten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TinkerTreas

Berichten: 3705
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Hond heeft gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-24 12:33

Ik moet vanmiddag met mijn teef naar de dierenarts. Mo en zij hadden een menings verschil en nu heeft ze een gaatje bij haar ooglid.
Die 2 kunnen altijd alles van elkaar hebben, maar nu even niet. Ze voelen waarschijnlijk toch de spanning in huis.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110738
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hond heeft gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 12:37

Oh jeetje, hopelijk niet ernstig!
En grote kans dat ze de spanning inderdaad voelen.
Hopelijk gaat het niet verder escaleren tot een onhoudbare situatie.

irmaz

Berichten: 4805
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 12:43

Anomien schreef:
kimmie261 schreef:
Gaat het om de black and tan hond in je profiel? Dat is toch oprecht wel een knappe hond, daar zal toch wel iemand voor te vinden zijn die geen kinderen heeft....


Vreemde reactie. Een hond met een bijtverleden blijft een risico. En hij heeft ook een volwassene gebeten.

De maatschappij heeft eerder pech dat een knappe hond makkelijker te plaatsen is. Omdat ie knap is. Maar eigenlijk gewoon bijt.

Ja.. vreemd in mijn ogen.
Ook al heeft iemand geen kinderen.. risico is er al.

Iedere hond is een risico :)*

Sabri

Berichten: 1407
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 12:44

Wat ik zo uit je berichten lees is het ook voor de honden absoluut geen rustige omgeving maar nogal gecompliceerd en onrustig.
Hopelijk reageerd je Stichting gauw en anders benadrukken dat je wilt dat die uiterlijk op datum x weg is. Zo stichting hoort echt achtervang te bieden, zeker als anders inslapen tgv zo onrustige omgeving het gevolg is. Bij bv een ouder persoon zou zo hond prima nog een aantal jaar kunnen leven.
Eerder noemde ik al stichting zilver , misschien kun je die benaderen als je eigen stichting niet over de brug komt omdat deze ook veel ervaring heeft met dit soort honden uit asiels uit Spanje/misschien heeft diegene nog tips. Succes in ieder geval en fijn dat de hond nu samen met je andere honden apart is van je zoontje. Ps ik zou ook met zo onrustige thuissituatie oppassen met je andere honden en zoontje, want dit klinkt niet goed als hij niet luistert hoe met de honden om te gaan, in dat geval kan iedere hond wel aanvallen.
Laatst bijgewerkt door Sabri op 24-04-24 12:47, in het totaal 2 keer bewerkt

BigOne
Berichten: 38337
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 12:45

Ik ga er vanuit dat je hem nu gaat muilkorven, altijd !!

cursebreaker

Berichten: 11508
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 12:46

Grote kans inderdaad dat ze die spanningen oppikken en inderdaad, ik hoop dat het niet verder gaat escaleren. Imo is het gewoon beter dat de hond zsm uit jullie thuis situatie gehaald word ja en ik hoop dat de stichting hier dan nu zo snel mogelijk naar gaat handelen, zeker nu na deze laatste update.

Ik zou voor nu de hond idd ook gemuilkorfd houden voor de zekerheid/apart houden. Want de spanningen zullen ook vast wel blijven hangen nu nog.

Kinke

Berichten: 20546
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 12:49

meggiemeg schreef:
Bedankt voor jullie uitleg, het kan dus goed gaan met een stichting maar er zijn dus wel degelijke hele nare uitzonderingen...


Uiteraard zijn er dubieuze stichtingen. Maar niemand hier weet of dit ook voor de stichting van de TS geldt.
Het is ook wel heel gemakkelijk roepen. Veel stichtingen zitten bomvol. Als ik zie wat er bij de stichting waar wij onze hond vandaan hebben (Spanje) iedere week binnenkomt, het is echt verschrikkelijk. En dan begint nu ook het kitten en puppy seizoen, dus het wordt nog erger.
En iedereen die roept dat de hond van de TS heus wel weer herplaatst kan worden...ook gemakkelijk roepen. Ik stel voor dat iemand die dit roept de hond vandaag nog overneemt van de TS.
Als ik kan kiezen tussen tientallen jongere honden zonder bijt historie (of het nou wel of niet de schuld is van de hond) dan kies ik echt geen 10-jarige die al een paar keer heeft gebeten. (en hier een rustig huishouden zonder kinderen)

BeFunny

Berichten: 10624
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 12:57

kimmie261 schreef:
Hij heeft 2x gebeten, 1x iemand die binnen kwam met een doos op zijn hoofd, is voor mij niet heel vreemd dat een hond dan een snap kan geven, althans, zie die van mij er ook wel voor aan in zo'n situatie, en de 2de keer een kind, die zoals TS zelf zegt ook wel zijn issues heeft..

Nee , ik zie hier geen hond die iedereen zomaar gaat dood bijten nu... wel een hond die waarschijnlijk het beter zal doen in een wat meer stabiele omgeving.


Hmz ik had niet alles gelezen. Maar meerdere bijtincidenten dat is dus eigenlijk niet echt aan de orde.

Mijn chihuahua Saartje zou die persoon met Doos ook bijten. En kinderen en honden zijn en blijven altijd lastig zeker als het ook om een kind gaat met bepaalde Issheus.

Ik heb ineens een ander beeld. Ook icm de fotos idd.

Blijft nog wel over dat de hond de jongste niet meer is dus wel sneu

Rubs

Berichten: 516
Geregistreerd: 29-03-11
Woonplaats: Zaanstad

Re: Hond heeft gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 13:07

Hee ts, ik heb niet alles gelezen, dus sorry als ik iets verkeerds zeg.
Herplaatsen zou ik niet doen, tenzij je een goede bemiddelaar kent.
Inslapen vind ik acceptabel.
Tot die tijd... muilkorf om. Mijn hond heeft buiten een muilkorf omdat hij dol is op wild en gevogelte, en hij heeft totaal geen last van dat ding. Het is niet zielig.
Ook belangrijk zolang deze hond er nog is, duidelijke regels voor alle honden, en ook voor de kinderen en de visite: Laat de hond met rust en niet aaien! Als hij een aai wil komt hij die zelf halen. Straal zelf rust en leiderschap uit.
Heel veel sterkte, het zal je veel verdriet geven kan ik me zo voorstellen.

BarbaLala

Berichten: 9618
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 13:09

Het is heel lastig om uit dergelijke situaties te komen als zich eenmaal een incident heeft voorgedaan.
Ik begrijp je situatie en emoties heel goed.
De spanning in huis is waarschijnlijk haast ondraaglijk om normaal te kunnen functioneren omdat je continu op je hoede bent en alert.

Overigens denk ik, als medisch eea uitgesloten is, dat hij prima herplaatst kan worden MITS bij de juiste persoon. En laat dat nu net het lastige zijn natuurlijk. Zeker als je niet zelf in de rescue-wereld zit.

En ik ben van mening dat een organisatie ALTIJD een hond terug moet nemen (op redelijke termijn!) ten eerste om zelf te kunnen evalueren en eventueel trainen, ten tweede en zeker niet laatste punt, omdat zij levenslang de verantwoordelijkheid voor de hond hebben, in mijn optiek.
Helaas zijn er onwijs veel organisaties die dat niet waarmaken en ook heel veel waar het nodige schort aan kennis en kunde. Geen idee of dat bij TS van toepassing is overigens.
Zijn er duidelijke afspraken over termijnen en opties gemaakt?

Ik heb zelf al meerdere honden in opvang gehad die anders euthanasie zouden hebben gehad (ook ivm dergelijke incidenten en gedragsproblemen) en heb allen succesvol getraind en herplaatst.
Ben eigenlijk wel heel benieuwd naar een filmpje en meer achtergrond van je hond, wellicht via pb als je dat liever niet openbaar deelt? :)

GabberGill

Berichten: 5808
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Hond heeft gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 13:21

Heb je gelijk de mogelijkheid om de dierenarts te vertellen dat dezelfde hond dit deed en er nu wat moet gebeuren.

Ik ben een dierenvriend maar deze hond voelt zich heel onprettig en uit zichzelf ook heel erg. Het is wachten op een ongeluk thuis. Als alles zo snel opgelost zou zijn zou dit niet hoeven maar ik mag aannemen dat we allemaal alle berichten zien van de honden die op alle sites staan en ook die hebben leuke koppies en minder bijtincidenten achter hun naam staan.

Hoe wat waarom de hond bijt maakt hierin niet meer uit. Het huis van de ts is niet de plek voor deze hond dat mag wel duidelijk zijn en er is niet heel snel een huisje voor hem geregeld. Ga je hem dan nog heel lang gefrustreerd laten zijn of gun je hem de rust?

TinkerTreas

Berichten: 3705
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Hond heeft gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-24 13:52

Waarschijnlijk reageer ik niet op alle reacties. Mn hoofd is overvol op het moment. Mowgli heeft nu in huis zijn muilkorf om, behalve als hij in de hal zit. Hij lag net heerlijk in de tuin in het zonnetje. Het is een echte zon aanbidder.
Misschien neem ik Mowgli straks ook wel even mee naar de dierenarts. Dan heeft hij gelijk zijn loopje.

In principe heb ik het idee dat de stichting wel meedenkt. Ik snap ook wel dat ze niet per direct een opvang plek hebben. Maar ik vind het ergens ook dubbel, de hond moet terug naar hun of via hun herplaatst worden. Maar ze hebben geen plek.
De enige plek die ze hebben is in het asiel in Spanje. Maar dan zou hij dus terug moeten.

Misschien moet ik ook meer op mn strepen gaan staan bij de stichting. Ik moet alles even goed laten bezinken.

Duhelo

Berichten: 28559
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Hond heeft gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 13:59

Ik zou wel even goed nadenken wat je wil voor de hond zelf. Herplaatsen via de stichting betekent dat hij in het beste geval rechtstreeks kan (not likely), waarschijnlijker hier in een vorm van een asiel terecht komt of worst case teruggaat naar Spanje om daar in een van die grote asielen terecht te komen.

Dit lijkt me niet persé wat je wil voor die hond.

Als je zelf niet kan bemiddelen / hij niet rechtstreeks kan gaan, dan denk ik dat je echt wel moet kiezen tussen Of te blijven, met voorzorg (niet meer tussen het gezin als de kinderen er zijn, of enkel gemuilkorfd, daar een tussenweg in vinden (zoals eerder aangegeven denk ik niet dat de hond een slecht leven zal hebben. Heel veel honden die overdag en 's nachts in een kennel verblijven en een aantal uur per dag specifieke aandacht krijgen.
Deze optie lijkt me alsnog stukken beter dan terug naar Spanje.

Als bemiddelen / aangepast blijven écht écht écht geen optie is, dan zou ik opteren voor inslapen (en een dierenarts zoeken die het wel wil doen, al dan niet door een "spoed-optie".

Mando

Berichten: 15699
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 14:04

Of je moet maar even heel goed met je DA gaan overleggen, 2e incident in 2 dagen.
Hoe lang en wat moet er nog meer gebeuren?

Voor mij zou, ondanks een contract, de stichting de boom in kunnen en ik zou de hond laten hemelen.

Ik lees hond in een rustige omgeving minder prikkels tot er ineens toch iets in dat huis gebeurt en hij weer bijt.

Sneu voor de hond, maar hier wil je ook niet mee gaan leuren en ik denk dat je hele goed moet nadenken over de toekomst en aanschaf van dieren.

Wintu

Berichten: 3013
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 14:12

Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd vanwege ongepaste persoonlijke aanval.

Doubtless

Berichten: 8493
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Hond heeft gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 14:15

Wat een onbeschofte post %) Voel je je nu beter over jezelf?

Wintu

Berichten: 3013
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 14:16

Doubtless schreef:
Wat een onbeschofte post %) Voel je je nu beter over jezelf?


Als je ziet hoe vaak dit gebeurt....

cursebreaker

Berichten: 11508
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 14:16

Ik vind het ook echt een smakeloze reactie, en echt kort door de bocht. Wat schiet iemand hier nu mee op. Ben je nu opgelucht? +:)+
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 24-04-24 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Doubtless

Berichten: 8493
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 14:17

Wintu schreef:
Als je ziet hoe vaak dit gebeurt....


Dan...?
TS is n=1 maar mag wel jouw tirade in ontvangst nemen omdat jij dit veel vaker ziet gebeuren?
Laatst bijgewerkt door Doubtless op 24-04-24 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Berichten: 28840
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 14:17

Wintu schreef:
Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd vanwege ongepaste persoonlijke aanval.



De award voor lompste reactie gaat naar jou.

Deze hond heeft de eerste 8 jaar gewoon 1 vaste eigenaar gehad en daarna is hij via herplaatsing bij TS gekomen. Niets geks aan. Mijn honden zijn ook een 2e handsje en zelfs een 4e handsje.
Haar kind is geen etter, maar een kind zonder goed werkend filter met veel impulsen dat op deze jonge leeftijd nog weinig van psychoeducatie af weet en die (met zijn niet ontwikkelde cortex) nog weinig impulscontrole heeft aangeleerd.
Niet iedere hond van 10 jaar is oud. En de hond is niet de sjaak, TS probeert een oplossing te bedenken en vinden waarvan inslapen één van de opties is.

Petpa

Berichten: 1712
Geregistreerd: 13-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 14:19

Op zich begrijp ik de reactie van Wintu wel.

De hond is de dupe van de mens en dat is bij de beesten af...

Wintu

Berichten: 3013
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 14:21

Doubtless schreef:
Wintu schreef:
Als je ziet hoe vaak dit gebeurt....


Dan...?
TS is n=1 maar mag wel jouw tirade in ontvangst nemen omdat jij dit veel vaker ziet gebeuren?

Hoe vaak dieren de sjaak zijn van incompetente eigenaren en dan terug worden gestuurd of afgemaakt.
Ik ben niet tegen inslapen als de dier de oorzaak is van het geheel, maar niet als de schuldvraag helemaal niet duidelijk is. En ja dan verantwoord ik het vrij direct of bot/ lomp/ onbeschoft, maar ik denk dat het de mening is van meerderen die het enkel met de mantel der liefde neer pennen.

Wintu

Berichten: 3013
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 14:23

Goof schreef:
Wintu schreef:
Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd vanwege ongepaste persoonlijke aanval.



De award voor lompste reactie gaat naar jou.

Deze hond heeft de eerste 8 jaar gewoon 1 vaste eigenaar gehad en daarna is hij via herplaatsing bij TS gekomen. Niets geks aan. Mijn honden zijn ook een 2e handsje en zelfs een 4e handsje.
Haar kind is geen etter, maar een kind zonder goed werkend filter met veel impulsen dat op deze jonge leeftijd nog weinig van psychoeducatie af weet en die (met zijn niet ontwikkelde cortex) nog weinig impulscontrole heeft aangeleerd.
Niet iedere hond van 10 jaar is oud. En de hond is niet de sjaak, TS probeert een oplossing te bedenken en vinden waarvan inslapen één van de opties is.

Ik heb geen educatieve post nodig over adhd,ass of psycho educatie hoor.

Marije112

Berichten: 3398
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 14:24

Ik sta juist te kijken dat zoveel mensen tegen het inslapen zijn? Als hij de volgende keer weer een kind grijpt en het komt in de krant zegt iedereen: "Waarom is die hond na twee bijtincidenten niet ingeslapen, wat belachelijk".

[Edit] Overigens wens ik je sterkte toe met besluiten maken, wat ook al het besluit is, het zal geen gemakkelijke zijn.
Laatst bijgewerkt door Marije112 op 24-04-24 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Doubtless

Berichten: 8493
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 14:25

Wintu schreef:
Hoe vaak dieren de sjaak zijn van incompetente eigenaren en dan terug worden gestuurd of afgemaakt.
Ik ben niet tegen inslapen als de dier de oorzaak is van het geheel, maar niet als de schuldvraag helemaal niet duidelijk is. En ja dan verantwoord ik het vrij direct of bot/ lomp/ onbeschoft, maar ik denk dat het de mening is van meerderen die het enkel met de mantel der liefde neer pennen.


Hoe vaak is dit bij TS gebeurd dan? Want als dit de eerste keer is dat zo'n situatie zich bij haar voordoet, waarom verdient zij het dan om oliebol over zich heen te krijgen voor andere incompetente eigenaren en andere honden?

je gedraagt je als een hork. Vraag me echt af wat je hier nou mee wil bereiken.