Hond heeft gebeten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zoolgangster

Berichten: 9711
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 06:06

germie schreef:
De hond heeft vaker gebeten, een gedragsdeskundige zegt dat er wat mee is, en na 2 dagen op een nieuw adres weten ze dat het goed is zonder problemen?
Ik ken zo ook een voorbeeld van een behoorlijk lastige hengst. Die stond altijd samen met een andere jonge hengst. Op het moment dat de andere jonge hengst door een ongeluk ingeslapen moest worden was de eerste week die lastige hengst zo onder de indruk van het verlies van zijn vriend dat hij direct naast de merries kon staan en niets deed (was als dat gebeurde wel continu toezicht op). Hij was vreselijk lief en aanhankelijk, deed ineens niets meer.
Maar na ongeveer een week kwam de ware aard weer boven. niet veel later is het alsnog een hakkie-takkie-weg-zakkie geworden wegens het gedrag. Maar als je hem die week na het verlies van zijn weidegenoot had gezien, dan zou je hem als super lief en makkelijk bestempelen.
Een hond die net 2 dagen in een nieuwe omgeving zit kan ook tijdelijk ander gedrag vertonen omdat het moet wennen.
Ik vind dit dus wel bijzonder.


Opvang hier zegt dat het zo'n 3 weken duurt, voor je weet wat voor hond je echt hebt...
En inderdaad, net tijdens de derde week sloeg het gedrag van onze adoptie hond om...

BeFunny

Berichten: 10769
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 06:58

Wildgirl schreef:
BeFunny schreef:
Feitelijk was de stichting eigenaar hè, dus jou verhaal gaat nergens over.

De stichting heeft het laten afweten, de da kwam ook de afspraken niet na, de opvang wil doodleuk de hond gaan herplaatsen zonder zijn verleden te vermelden. En TS is buiten spel geplaatst.
.er valt niks goed te praten. Ts heeft alles gedaan wat in haar macht ligt. Dan hoeft ze nu niet een trap na te krijgen en ook geen schuldgevoel aangepraat te worden.


Als dat zo was dan had TS de hond dus nooit mogen afgeven aan iemand anders dan de stichting. Dat heeft ze wel gedaan omdat de stichting niet thuis gaf. Dan had ze dus óók de keuze kunnen maken het euthanaseren door te zetten, desnoods met tijdelijk opvang in een kennel wanneer ze de hond niet meer mee naar huis durfde te nemen.



De stichting heeft aangegeven, prima, fijn dat je ons op de hoogte houd. Stichting was hier ook akkoord mee.

Euthanasie zou een vreemde da ook niet zomaar doen. En ze was juist euthanasie hiermee aan het doorzetten want de dierenarts had die afspraak met haar gemaakt.

Zoals anderen al hebben aangegeven liggen de kennels niet voor het oprapen en ook bij kennels is maar de vraag welke kun je vertrouwen. Aangezien de hond een risico is is dat ook niet iets wat je zomaar even doet. maar als ze wel een kennel had gevonden en daar ging wat mis dan was het ook niet goed geweest want dan had ts willens en wetens de hond daar gebracht. Zoals sommigen denken had ts het nooit goed kunnen doen.


Het zou fijn zijn als je zou stoppen met ts allerlei verwijten te maken. Die heeft echt alles gedaan wat ze kon namelijk. Daar kan de stichting nog wat van leren.

germie

Berichten: 26064
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 08:21

Babootje schreef:
@ Cursebreaker: Het is ook niet dat ik haar diskwalificeer hoor. Ze zal best goed kunnen zijn. Ik kan er niet over oordelen. Maar dierenartsen mogen niet zomaar zonder advies van een gekwalificeerde gedragsdeskundige een hond laten inslapen. Daar zit het probleem. En die Yvette zou dat wel moeten weten vind ik.


Dan even puur voor mij als soort van leek op dit gebied. Hoe zou ik kunnen weten dat Yvette niet voldoet? Als ik de website lees denk ik ok, klinkt niet verkeerd. Ik heb nog nooit van een HBO opleiding honden gedragstherapeut gehoord. Als ik gedrag moet laten evalueren en mensen zijn positief over Yvette, en ook de dierenarts zegt niet direct van 'ik werk alleen met therapeuten die aangesloten zijn bij XXXXX', dan denk ik niet van het is niet goed.
Verder ben ik behoorlijk allergisch voor 'wij van WC-eend adviseren WC-eend' verhalen. Dit zie je bijvoorbeeld ook terug bij de KNHS die maar een beperkt aantal instructeursopleidingen wil accepteren, terwijl er beslist andere goede zijn. En van een persoon zonder eigen paard met de opleiding voor manegeinstructeur heb ik niet direct een beeld dat die iemand verder kan helpen dan gewoon een beetje op een paard zitten. Ik zou eerder voor iemand kiezen die ervaring heeft in ook het trainen van paarden dan naar zo iemand stappen, maar de eerste heeft zgn. 'kwaliteit' en de 2e niet.

Wat in zulke gevallen zou helpen is een open examen om je niveau te laten bepalen. Dan hoef je niet verplicht een hele cursus te doorlopen waar je mogelijk niet de tijd/geld/zin voor hebt, maar je kunt wel laten zien dat je het beheerst.

Ook is een hond leren lezen is net zoiets als paarden leren lezen, de 1 kan het gewoon, de ander kan het zelfs niet na een cursus/opleiding. Ook speelt ervaring en natuurlijke aanleg hierin een zeer grote rol. Ervaring is zelfs hierin belangrijker dan een afgeronde cursus. Ik weet zeker dat ik die opleiding tot gedragstherapeut voor honden met 2 vingers in m'n neus kan doen. Maar ik heb te weinig ervaring om dan echt te kunnen zeggen dat ik het feilloos beheers.

Overigens, even een snelle zoektocht op Google maakt dat ik diverse cursussen of opleidingen vind.
Die van Dogvision is waarschijnlijk waar naar verwezen wordt, maar deze staat niet bovenaan in Google. LOI en thuiscursus.nl staan bovenaan.
De opleiding voor gedragstherapeut van thuiscursus.nl is erkend staat er. Mooi, voor 433 euro ben je klaar.
Bij Dogvision staat niet direct zo een prijs genoemd, maar instromen kan ik ook: Vereiste voorkennis
De docenten gaan er vanuit dat je beschikt over algemene kennis over het houden van een hond. Verder is geen specifieke voorkennis vereist.
Dus die kan ik ook halen zonder problemen.

En dit alles dus zonder dat ik zelf ooit een hond heb gehad (ik heb er wel een paar getraind als ik bij de eigenaren was, maar dat was natuurlijk ook maar beperkt).

Kortom, ik had dus het stap-budget (wat er niet meer is) kunnen gebruiken om hondengedragstherapeut of instructeur te worden.

Dit alles geeft voor mij aan dat velen niet weten waar op te moeten letten. En het is dus een vrij beroep. Dan vind ik niet dat je de TS aan kunt vallen dat het kiezen van Yvette onjuist is.
Overigens vind ik het bedrag van 500 euro wel veel, want ik vind online eerder bij anderen een bedrag tussen de 250 en 300 euro, of 65 euro per uur. Maar ook hier kun je waarschijnlijk weer kiezen uit de bekendheid van de persoon in het wereldje met bewezen praktijkervaring wat duurder is en iemand die zeg maar net als ik kan doen een cursus of opleiding ergens gevolgd heeft.

maralyn

Berichten: 10450
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Hond heeft gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 08:59

Ik vind sowieso niet dat we ts haar hoofd eraf mogen bijten.
Zij heeft alles gedaan wat nu in haar macht lag en voorhanden was.

Mensen die dat doen, hadden de hond zelf maar in huis moeten nemen.

Vind het zelfs bijna victim blaming, sorry.

Het is voor haar al rot genoeg zo. Nog ff lekker een schuldgevoel aanpraten.
Beste stuurlui staan altijd aan wal.

Ts.
Ik snap jouw situatie heel goed.
En eerlijk, ik weet ook niet wat ik had gedaan.
Enige wat ik je nu wil geven is een knuffel.

anjali
Berichten: 15178
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 09:12

maralyn schreef:
Ik vind sowieso niet dat we ts haar hoofd eraf mogen bijten.
Zij heeft alles gedaan wat nu in haar macht lag en voorhanden was.

Mensen die dat doen, hadden de hond zelf maar in huis moeten nemen.

Vind het zelfs bijna victim blaming, sorry.

Het is voor haar al rot genoeg zo. Nog ff lekker een schuldgevoel aanpraten.
Beste stuurlui staan altijd aan wal.

Ts.
Ik snap jouw situatie heel goed.
En eerlijk, ik weet ook niet wat ik had gedaan.
Enige wat ik je nu wil geven is een knuffel.

Mee eens! Er is maar 1 Bokker geweest die aanbood de hond in pension te nemen. Verder deed niemand een praktisch aanbod en niemand wilde de hond overnemen. Kennel? Veel kennels nemen geen bijtgrage honden vanwege de veiligheid van hun personeel.

Shadow0

Berichten: 43535
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 09:21

Wildgirl schreef:
Het gaat mij er niet om, om de ts een schuldgevoel aan te praten maar als je ervoor kiest zoiets openbaar te delen kun je ook kritische geluiden verwachten.


Nee, jij kiest je reactie.

Sansevieria
Berichten: 4216
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 09:22

maralyn schreef:
Ik vind sowieso niet dat we ts haar hoofd eraf mogen bijten.
Zij heeft alles gedaan wat nu in haar macht lag en voorhanden was.

Mensen die dat doen, hadden de hond zelf maar in huis moeten nemen.

Vind het zelfs bijna victim blaming, sorry.

Het is voor haar al rot genoeg zo. Nog ff lekker een schuldgevoel aanpraten.
Beste stuurlui staan altijd aan wal.

Ts.
Ik snap jouw situatie heel goed.
En eerlijk, ik weet ook niet wat ik had gedaan.
Enige wat ik je nu wil geven is een knuffel.

_/-\o_

cursebreaker

Berichten: 11546
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 09:37

maralyn schreef:
Ik vind sowieso niet dat we ts haar hoofd eraf mogen bijten.
Zij heeft alles gedaan wat nu in haar macht lag en voorhanden was.

Mensen die dat doen, hadden de hond zelf maar in huis moeten nemen.

Vind het zelfs bijna victim blaming, sorry.

Het is voor haar al rot genoeg zo. Nog ff lekker een schuldgevoel aanpraten.
Beste stuurlui staan altijd aan wal.

Ts.
Ik snap jouw situatie heel goed.
En eerlijk, ik weet ook niet wat ik had gedaan.
Enige wat ik je nu wil geven is een knuffel.


Sluit ik me helemaal bij aan :j

Dido2316

Berichten: 2003
Geregistreerd: 10-01-15
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 09:38

maralyn schreef:
Ik vind sowieso niet dat we ts haar hoofd eraf mogen bijten.
Zij heeft alles gedaan wat nu in haar macht lag en voorhanden was.

Mensen die dat doen, hadden de hond zelf maar in huis moeten nemen.

Vind het zelfs bijna victim blaming, sorry.

Het is voor haar al rot genoeg zo. Nog ff lekker een schuldgevoel aanpraten.
Beste stuurlui staan altijd aan wal.

Ts.
Ik snap jouw situatie heel goed.
En eerlijk, ik weet ook niet wat ik had gedaan.
Enige wat ik je nu wil geven is een knuffel.


Ik ben het helemaal met je eens!

TinkerTreas

Berichten: 3720
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-24 10:10

Hij kon sowieso niet in pension. Hij heeft geen kennelhoestvaccinatie. En ik heb wat pensions gebeld en die zaten vol omdat het vakantie is.
Verder stop ik met reageren hier. Iedereen reageert op een andere manier in bepaalde situaties, ik heb op deze manier gereageert na een drukke, volle en emotionele dag. Is het de goede of verkeerde beslissing geweest? Achteraf praten is altijd heel makkelijk natuurlijk, maar feit is dat ik deze beslissing gemaakt heb op dat moment.
Ik voel me enorm belazerd.
Ik hoop dat Mowgli een fijn huis vindt met hopelijk een eerlijk verhaal.
En als het verhaal niet eerlijk verteld is, dan hoop ik maar dat de nieuwe eigenaren de uitzending op tv zien (als hij dan uberhaupt al geplaatst is).

foxy80

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 13:35

maralyn schreef:
Ik vind sowieso niet dat we ts haar hoofd eraf mogen bijten.
Zij heeft alles gedaan wat nu in haar macht lag en voorhanden was.

Mensen die dat doen, hadden de hond zelf maar in huis moeten nemen.

Vind het zelfs bijna victim blaming, sorry.

Het is voor haar al rot genoeg zo. Nog ff lekker een schuldgevoel aanpraten.
Beste stuurlui staan altijd aan wal.

Ts.
Ik snap jouw situatie heel goed.
En eerlijk, ik weet ook niet wat ik had gedaan.
Enige wat ik je nu wil geven is een knuffel.


Je vat het prachtig samen.
Sommige bokkers mogen best voor een ander hol gaan keffen.

dierenfan
Berichten: 9658
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 13:46

maralyn schreef:
Ik vind sowieso niet dat we ts haar hoofd eraf mogen bijten.
Zij heeft alles gedaan wat nu in haar macht lag en voorhanden was.

Mensen die dat doen, hadden de hond zelf maar in huis moeten nemen.

Vind het zelfs bijna victim blaming, sorry.

Het is voor haar al rot genoeg zo. Nog ff lekker een schuldgevoel aanpraten.
Beste stuurlui staan altijd aan wal.

Ts.
Ik snap jouw situatie heel goed.
En eerlijk, ik weet ook niet wat ik had gedaan.
Enige wat ik je nu wil geven is een knuffel.


Eens!! En nogmaals de opvang waar de hond nu zit is nu verantwoordelijk. Ook na plaatsing! Gaat het gigantisch fout na plaatsing dan kunnen zij zwaar in de problemen komen (gelukkig!!!) Want ze hebben zeer belangrijke informatie die ze duidelijk wisten achter gehouden en kunnen dan volledig verantwoordelijk gehouden worden.
Ik gun helemaal niemand een bijt incident mee te moeten maken en vind het totaal onacceptabel dat een opvang dit zegt. Ze kunnen er echter hun eigen graf mee graven!

Jaydee_WP

Berichten: 212
Geregistreerd: 17-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 15:23

maralyn schreef:
Ik vind sowieso niet dat we ts haar hoofd eraf mogen bijten.
Zij heeft alles gedaan wat nu in haar macht lag en voorhanden was.

Mensen die dat doen, hadden de hond zelf maar in huis moeten nemen.

Vind het zelfs bijna victim blaming, sorry.

Het is voor haar al rot genoeg zo. Nog ff lekker een schuldgevoel aanpraten.
Beste stuurlui staan altijd aan wal.

Ts.
Ik snap jouw situatie heel goed.
En eerlijk, ik weet ook niet wat ik had gedaan.
Enige wat ik je nu wil geven is een knuffel.


Volledig mee eens!
De beste stuurlui staan aan wal en achteraf is makkelijk praten.
TS heeft imo meer dan haar best gedaan en hopelijk vindt de hond een fijn nieuw huis.

8nnemiek

Berichten: 43466
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Hond heeft gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 15:40

TinkerTreas, logisch dat je je belazerd voelt, maar neem het jezelf niet kwalijk.
Hopelijk kun je nog afscheid nemen van Mowgli, en ik hoop ook van harte dat hij ondanks alles een mooi en veilig plekje vindt.

pateeke
Berichten: 2235
Geregistreerd: 12-05-06

Re: Hond heeft gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 17:46

Wat een moeilijke dagen zullen het voor jullie geweest zijn. Ik kan me voorstellen dat dit erg blijft knagen bij jou. Je hebt veel gedaan en geprobeerd TS. Het is heel zuur lijkt me hoe ze jullie in deze situatie gebracht hebben…
Ik vind het ook erg bijzonder wat ze aan de telefoon zeiden… precies of ze weten wel dat je gelijk hebt maar willen het niet toegeven. Erg onverantwoordelijk van hen om hem zonder het juiste verhaal te plaatsen.
Ik hoop dat het allemaal wat kan zakken… veel sterkte!

DuoPenotti

Berichten: 29956
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 17:48

Jaydee_WP schreef:
maralyn schreef:
Ik vind sowieso niet dat we ts haar hoofd eraf mogen bijten.
Zij heeft alles gedaan wat nu in haar macht lag en voorhanden was.

Mensen die dat doen, hadden de hond zelf maar in huis moeten nemen.

Vind het zelfs bijna victim blaming, sorry.

Het is voor haar al rot genoeg zo. Nog ff lekker een schuldgevoel aanpraten.
Beste stuurlui staan altijd aan wal.

Ts.
Ik snap jouw situatie heel goed.
En eerlijk, ik weet ook niet wat ik had gedaan.
Enige wat ik je nu wil geven is een knuffel.


Volledig mee eens!
De beste stuurlui staan aan wal en achteraf is makkelijk praten.
TS heeft imo meer dan haar best gedaan en hopelijk vindt de hond een fijn nieuw huis.


Totaal mee eens :j

TS :knuffel:

Sjolvir

Berichten: 25294
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 21:23

Was stille meelezer.
Zie hem net op fb denk ik....
Heb screenshots.
Hoop dat hji goed terecht komt en dat ze tohc het eerljike verhaal erbji gaan meeleveren.


Afbeelding

TinkerTreas

Berichten: 3720
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Hond heeft gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-24 21:23

Ja, dat is hem....

Nyaleti

Berichten: 6303
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Hond heeft gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 22:02

Ongelooflijk..

WillemijnL
Berichten: 58
Geregistreerd: 12-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 22:20

Tsja, ‘Mokie’ zoekt een rustig huis. Het zou kunnen dat ze het verhaal wel vertellen. Ik blijf het echt een enorm rotverhaal voor jullie en voor de hond vinden en wens jullie zoveel mogelijk rust en acceptatie.

TinkerTreas

Berichten: 3720
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Hond heeft gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-24 22:22

Ik hoop echt dat hij een fijn huisje krijgt. Maar ik blijf het heel erg dubbel vinden.

sasja0705
Berichten: 2053
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 22:40

Sjolvir schreef:
Was stille meelezer.
Zie hem net op fb denk ik....
Heb screenshots.
Hoop dat hji goed terecht komt en dat ze tohc het eerljike verhaal erbji gaan meeleveren.


[ [url=m/AtUjwD.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heb je een link?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110797
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 22:45

WillemijnL schreef:
Tsja, ‘Mokie’ zoekt een rustig huis. Het zou kunnen dat ze het verhaal wel vertellen. Ik blijf het echt een enorm rotverhaal voor jullie en voor de hond vinden en wens jullie zoveel mogelijk rust en acceptatie.


Ah, dus toch zijn naam veranderd.
Of ze weten niet hoe je Mowgli schrijft?

TinkerTreas

Berichten: 3720
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Hond heeft gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-24 22:53

Zou zo maar kunnen, dat ze Mokie verstaan hebben ipv Mowgli. In zijn paspoort heet hij Koko/Coco.

sasja0705
Berichten: 2053
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 23:08

TinkerTreas schreef:
Zou zo maar kunnen, dat ze Mokie verstaan hebben ipv Mowgli. In zijn paspoort heet hij Koko/Coco.


Ze zullen wel weten dat Mowglie zijn naam is (ze hadden ja ook contact met de DA) en een oudere hond op nieuwe naam is moelijker...

Advocaat van de duivel : mokie lijkt op Mowgli (qua geluid voor de hond) maar is toch net iets anders als er op naam gezocht wordt ( van wegen hun uitspraken over promoten...)