Hond heeft gebeten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Petpa

Berichten: 1718
Geregistreerd: 13-07-09

Re: Hond heeft gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 14:41

En waarom stel je mij de vraag waarom ik Mowgli niet zelf op haal? Ik zie het causaal verband niet!

Zoolgangster

Berichten: 9712
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 15:45

Ik kwam een interessant, maar tegelijkertijd ook triest filmpje (nou ja film van 46 minuten) tegen van een euthanasie congres met als thema "vergeten honden." Honden die gebeten hebben, maar nergens terecht kunnen. Vond het behoorlijk toepasselijk. Niet om nou per se een hond die ooit beet dood te willen hebben, maar waar men tegenop loopt bij bepaalde problematiek, en dan daarbij erachterkomen dat een probleemhond nergens maar dan ook nergens terecht kan.


anjali
Berichten: 15185
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Hond heeft gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 16:08

Op zo'n manier wordt het nogal afschrikwekkend om een hond uit een opvang te "adopteren". Want als het echt niet zou gaan omdat de hond blijkt te bijten en je er bang van wordt, kun je er dus vrijwel niet meer vanaf.

sasja0705
Berichten: 2054
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 16:32

Petpa schreef:
En waarom stel je mij de vraag waarom ik Mowgli niet zelf op haal? Ik zie het causaal verband niet!


Omdat ik jouw opmerking betref ts heeft haar verantwoordelijkheid afgekocht als zeer negatief ervaren heb

TinkerTreas

Berichten: 3721
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-24 16:48

Zoolgangster schreef:
Ik kwam een interessant, maar tegelijkertijd ook triest filmpje (nou ja film van 46 minuten) tegen van een euthanasie congres met als thema "vergeten honden." Honden die gebeten hebben, maar nergens terecht kunnen. Vond het behoorlijk toepasselijk. Niet om nou per se een hond die ooit beet dood te willen hebben, maar waar men tegenop loopt bij bepaalde problematiek, en dan daarbij erachterkomen dat een probleemhond nergens maar dan ook nergens terecht kan.

[ Video ]


Dit is dus ook Yvette van hond veilig Nederland. Die ook bij mij is geweest.

maralyn

Berichten: 10450
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 16:53

Petpa schreef:
En waarom stel je mij de vraag waarom ik Mowgli niet zelf op haal? Ik zie het causaal verband niet!


Dus jij hebt alle wijsheid in pacht om een instantie als ervaren te achten? :') juist...

Je weet waarom ik die aanhalingstekens heb gebruikt?

Lekker blijven aanvallen op ts. Siert je om dat te doen. -O- not.

Waarom wij dit vragen? Als jij het allemaal zo sneu vind en weet ik het. Neem jij, gezien jij die ervaring en wijsheid wèl in pacht blijkt te hebben...?! De verantwoordelijkheid toch?
Dan is dit hele punt opgelost.

Jouw mening over ts en haar handelen leveren niks meer op! En een extra trap na geven is helemaal niet netjes.

Petpa

Berichten: 1718
Geregistreerd: 13-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 17:01

maralyn schreef:
Petpa schreef:
En waarom stel je mij de vraag waarom ik Mowgli niet zelf op haal? Ik zie het causaal verband niet!


Dus jij hebt alle wijsheid in pacht om een instantie als ervaren te achten? :') juist...

Je weet waarom ik die aanhalingstekens heb gebruikt?

Lekker blijven aanvallen op ts. Siert je om dat te doen. -O- not.

Waarom wij dit vragen? Als jij het allemaal zo sneu vind en weet ik het. Neem jij, gezien jij die ervaring en wijsheid wèl in pacht blijkt te hebben...?! De verantwoordelijkheid toch?
Dan is dit hele punt opgelost.

Jouw mening over ts en haar handelen leveren niks meer op! En een extra trap na geven is helemaal niet netjes.


Je draait het om. Ik oordeel niet over die instantie dat doe jij door de aanhalingstekens bij het woord ervaren te gebruiken.

Ik ken de stichting niet waardoor ik ook geen waardeoordeel over deze stichting uit kan en wil spreken.

Ik val TS niet aan. Dat is hoe sommige mensen wensen te lezen.

TS heeft de keuze gemaakt afstand van de hond te doen en daarvoor te betalen, voor mij is dat een feit.

Dat er vervolgens bokkers zijn die oordelen dat ik die hond dan maar op moet halen, tja daar heb ik slechts 1 oordeel over: leer lezen! Ik heb in dit topic namelijk reeds aangegeven waarom ik de hond op dit moment geen thuis kan bieden.

maralyn

Berichten: 10450
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 17:19

Ik ken de instantie niet!

En ervaring is altijd een discutabel onderwerp. Daarom tussen aanhalingstekens.
Wat de één ervaren vindt, vindt de ander dat niet.
Net zoals de gedragsdeskundige, is al te lezen hier, dat daar ook meningsverschillen over zijn.

Ik heb geen mening noch oordeel.
En ben van mening dat dit voor een ander ook oninteressant is.
Zo ook meningen en oordelen van een ander. Oninteressant.

Dit is gebeurd zoals het is gebeurd. Ts heeft gehandeld en gereageerd op instanties die zij kundig achtte.
Een mening daarover lijkt me niet nodig...?

Zij is nu niet langer verantwoordelijk voor Mowgli èn zijn gedrag.
Laten we hopen dat de instanties die deze inschatting hebben gemaakt op deze manier, dit wèl zijn.
Wederom is dat ook geen uitspraak over kundigheid, maar gewoon een uitspraak van goede hoop.

Mondy

Berichten: 11877
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 17:26

Wat flauw om iemand die een andere mening heeft mbt de situatie dan maar te zeggen dat die de hond op moet halen. Waarom haal je m zelf niet op dan..om eventueel zelf te herplaatsen met het hele verhaal ?
Precies... dat gebeurd ook niet.

Als iemand hier een verhaal had getypt dat ze een hond hebben gehaald van een stichting waarbij de stichting niet t hele verhaal verteld en er iemand gehandeld heeft als ts wordt er een heel stuk minder coulant gereageerd.

Ergens vraagtekens bij hebben is niet de ts aan willen vallen of natrappen. Het is het bespreekbaar maken en hopen dat er in een volgende situatie bij wie dan ook miss anders gehandeld wordt.

De hond is iig wellicht de grootste verliezer hierin.

Zoolgangster

Berichten: 9712
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 17:35

anjali schreef:
Op zo'n manier wordt het nogal afschrikwekkend om een hond uit een opvang te "adopteren". Want als het echt niet zou gaan omdat de hond blijkt te bijten en je er bang van wordt, kun je er dus vrijwel niet meer vanaf.


Inderdaad.

Little_Gift
Berichten: 1785
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 17:52

Iedereen spreekt hier over gebeten in het gezicht en doorbijten in het gezicht...

Waaruit maken jullie dat op?
Kind is volgens mij niet gehecht moeten worden noch naar de SEH gemoeten dus hoezo doorgebeten?
Gesnapt en gehapt ja... Doorgebeten niet... Dan zou er een half gezicht ontbreken of zou er heus gehecht moeten geweest zijn...

Deze hond heeft dus niet zichzelf verloren in aanvallen maar heeft gecorrigeerd.
Dat dat in het gezicht is, is niet zo verwonderlijk in deze aangezien het een jong klein kind betreft en hond en kind elkaar kruisten dus hond met kop al bijna ter hoogte komt van gezicht kind...
Hond heeft dus ook niet opgesprongen en moeite gedaan om het gezicht te halen, het was gewoon hetgeen dichtbij was om naar te corrigeren...

Een beetje relativering mag dus wel !
Deze hond kan prima een leuke hond zijn voor mensen die geen kinderen wensen en geen boodschap hebben aan andere honden en kinderen.

De banketstaaf dat deze hond een gevaar is voor andere loslopende honden die naar hem toe komen... Nou dan leren mensen misschien eindelijk eens dat ze hun loslopende honden moeten bijhouden!
De aangelijnde hond kan toch niet de tol betalen voor de eventuele loslopende honden die hij zou kunnen tegen komen hé... Dat is de omgekeerde wereld.
Laatst bijgewerkt door Little_Gift op 05-05-24 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoolgangster

Berichten: 9712
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 17:54

TinkerTreas schreef:
Zoolgangster schreef:
Ik kwam een interessant, maar tegelijkertijd ook triest filmpje (nou ja film van 46 minuten) tegen van een euthanasie congres met als thema "vergeten honden." Honden die gebeten hebben, maar nergens terecht kunnen. Vond het behoorlijk toepasselijk. Niet om nou per se een hond die ooit beet dood te willen hebben, maar waar men tegenop loopt bij bepaalde problematiek, en dan daarbij erachterkomen dat een probleemhond nergens maar dan ook nergens terecht kan.

[ Video ]


Dit is dus ook Yvette van hond veilig Nederland. Die ook bij mij is geweest.


Dat vermoedde ik al. :j

Shadow0

Berichten: 43535
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 18:08

Little_Gift schreef:
De banketstaaf dat deze hond een gevaar is voor andere loslopende honden die naar hem toe komen... Nou dan leren mensen misschien eindelijk eens dat ze hun loslopende honden moeten bijhouden!


Ben je nu expres aan het stoken of lijkt het je echt een goed idee dat honden elkaar gaan aanvallen om elkaar een lesje te leren?

Little_Gift
Berichten: 1785
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 18:10

Shadow0 schreef:
Little_Gift schreef:
De banketstaaf dat deze hond een gevaar is voor andere loslopende honden die naar hem toe komen... Nou dan leren mensen misschien eindelijk eens dat ze hun loslopende honden moeten bijhouden!


Ben je nu expres aan het stoken of lijkt het je echt een goed idee dat honden elkaar gaan aanvallen om elkaar een lesje te leren?


Je kan het natuurlijk ook totaal uit de context trekken hé *zucht*

Het gaat erom dat deze hond toch niet afgemaakt moet worden omdat er in de toekomst misschien eventueel eens een loslopende hond in zijn 1m persoonlijke ruimte zou kunnen komen en dan gegrepen zou kunnen worden?

Allemaal zou kunnen, kan, en misschien... Op een hypothese beeindig je geen leven.
En wie weet, voor hetzelfde geld wordt hij geadopteerd door mensen met een groot erf en komt hij daar nooit af omdat hij daar dag in dag uit vrij rond kan lopen ongestoord...

Zomaar een andere hypothese die zomaar zou kunnen!

Petpa

Berichten: 1718
Geregistreerd: 13-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 18:11

Shadow0 schreef:
Little_Gift schreef:
De banketstaaf dat deze hond een gevaar is voor andere loslopende honden die naar hem toe komen... Nou dan leren mensen misschien eindelijk eens dat ze hun loslopende honden moeten bijhouden!


Ben je nu expres aan het stoken of lijkt het je echt een goed idee dat honden elkaar gaan aanvallen om elkaar een lesje te leren?


In mijn optiek ben jij degene die polariseert.

Brainless

Berichten: 29763
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 18:15

Little_Gift schreef:
De banketstaaf dat deze hond een gevaar is voor andere loslopende honden die naar hem toe komen... Nou dan leren mensen misschien eindelijk eens dat ze hun loslopende honden moeten bijhouden!
De aangelijnde hond kan toch niet de tol betalen voor de eventuele loslopende honden die hij zou kunnen tegen komen hé... Dat is de omgekeerde wereld.

En dat werkt zo niet (iig niet in Nederland).
Mijn aangelijnde hond liep op een hondenveldje in de woonwijk waar een aanlijnverplichting geldt (binnen de gehele bebouwde kom).
Loslopende "enthousiaste" hond met een roepende baas op afstand (hij doet niks hoor, hij wilt alleen maar spelen) naar mijn dominante grote reu.. de mijne liep eerst door (ik roepen dat hij zijn hond moest roepen.. nee hoor), daarna deed de mijne zijn lip omhoog, daarna gromde hij enkele keren en toen snapte hij naar de hond (die vrolijk om en op hem aan het springen was), helaas kwam zijn hoektand precies in de lip van die hond.
Ik mocht betalen (althans mijn verzekering), de eigenaar had alleen een boete kunnen krijgen voor het los laten lopen van zijn hond, ik bleef aansprakelijk voor schade die mijn hond had toegebracht.
Zo werkt dat helaas zo.

Zoolgangster

Berichten: 9712
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 18:23

Little_Gift schreef:
Iedereen spreekt hier over gebeten in het gezicht en doorbijten in het gezicht...

Waaruit maken jullie dat op?
Kind is volgens mij niet gehexht moeten worden noch naar de SEH gemoeten dus hoezo doorgebeten?
Gesnapt en gehapt ja... Doorgebeten niet... Dan zou er een half gezicht ontbreken of zou er heus gehecht moeten geweest zijn...

Deze hond heeft dus niet zichzelf verloren in aanvallen maar heeft gecorrigeerd.
Dat dat in het gezicht is, is niet zo verwonderlijk in deze aangezien het een jong klein kind betreft en hond en kind elkaar kruisten dus hond met kop al bijna ter hoogte komt van gezicht kind...
Hond heeft dus ook niet opgesprongen en moeite gedaan om het gezicht te halen, het was gewoon hetgeen dichtbij was om naar te corrigeren...

Een beetje relativering mag dus wel !
Deze hond kan prima een leuke hond zijn voor mensen die geen kinderen wensen en geen boodschap hebben aan andere honden en kinderen.

De banketstaaf dat deze hond een gevaar is voor andere loslopende honden die naar hem toe komen... Nou dan leren mensen misschien eindelijk eens dat ze hun loslopende honden moeten bijhouden!
De aangelijnde hond kan toch niet de tol betalen voor de eventuele loslopende honden die hij zou kunnen tegen komen hé... Dat is de omgekeerde wereld.


Ik ben in mijn pols en onderarm gebeten. Hoefde niet naar het ziekenhuis, en hechten doen ze hondenbeten niet zo snel, ivm infectie, dan is openhouden beter. Heb daar littekens aan overgehouden.
Hond van TS heeft vaker gebeten, en niet zo zachtjes ook. Dus ik snap dat TS niet gaat zitten wachten tot die hond eens flink het gezicht van haar zoontje grijpt. Kind moet 80 jaar ermee rondlopen. Dat wil je niet. Bovendien is het kind erg bang voor de hond. Dat is niet normaal, de meeste kinderen zijn ontzettend loyaal naar de familiehond, en zo'n hond moet erg zijn best doen om eng gevonden te worden. Een klein hapje maakt een kind niet bang.

En ja, IK was persoonlijk naar de SEH gegaan als mijn kind in het gezicht gebeten was door mijn hond. Had ik wel het risico gelopen dat Veilig Thuis was ingeschakeld, je wordt namelijk serieus aan de tand gevoeld door de artsen, wat voor hond het was, of die van jou is, en als een kind van je bij hun terechtkomt met bijtwonden kan dat gróte consequenties hebben. Tot en met uithuisplaatsen aan toe, in het uiterste geval.
Zoiets is ook in de film genoemd.

Misschien kan de hond levenslang op pijnstillers en rustgevende pilletjes, en is dat waar sommige dierenartsen naartoe willen...


Maar goed, ik denk dat discussieren verder zinloos is. Ik heb zelf gezien hoe het kan lopen met een ogenschijnlijk leuke hond uit de opvang...

Petpa

Berichten: 1718
Geregistreerd: 13-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 18:26

Zoolgangster schreef:
Little_Gift schreef:
Iedereen spreekt hier over gebeten in het gezicht en doorbijten in het gezicht...

Waaruit maken jullie dat op?
Kind is volgens mij niet gehexht moeten worden noch naar de SEH gemoeten dus hoezo doorgebeten?
Gesnapt en gehapt ja... Doorgebeten niet... Dan zou er een half gezicht ontbreken of zou er heus gehecht moeten geweest zijn...

Deze hond heeft dus niet zichzelf verloren in aanvallen maar heeft gecorrigeerd.
Dat dat in het gezicht is, is niet zo verwonderlijk in deze aangezien het een jong klein kind betreft en hond en kind elkaar kruisten dus hond met kop al bijna ter hoogte komt van gezicht kind...
Hond heeft dus ook niet opgesprongen en moeite gedaan om het gezicht te halen, het was gewoon hetgeen dichtbij was om naar te corrigeren...

Een beetje relativering mag dus wel !
Deze hond kan prima een leuke hond zijn voor mensen die geen kinderen wensen en geen boodschap hebben aan andere honden en kinderen.

De banketstaaf dat deze hond een gevaar is voor andere loslopende honden die naar hem toe komen... Nou dan leren mensen misschien eindelijk eens dat ze hun loslopende honden moeten bijhouden!
De aangelijnde hond kan toch niet de tol betalen voor de eventuele loslopende honden die hij zou kunnen tegen komen hé... Dat is de omgekeerde wereld.


Ik ben in mijn pols en onderarm gebeten. Hoefde niet naar het ziekenhuis, en hechten doen ze hondenbeten niet zo snel, ivm infectie, dan is openhouden beter. Heb daar littekens aan overgehouden.
Hond van TS heeft vaker gebeten, en niet zo zachtjes ook. Dus ik snap dat TS niet gaat zitten wachten tot die hond eens flink het gezicht van haar zoontje grijpt. Kind moet 80 jaar ermee rondlopen. Dat wil je niet. Bovendien is het kind erg bang voor de hond. Dat is niet normaal, de meeste kinderen zijn ontzettend loyaal naar de familiehond, en zo'n hond moet erg zijn best doen om eng gevonden te worden. Een klein hapje maakt een kind niet bang.

En ja, IK was persoonlijk naar de SEH gegaan als mijn kind in het gezicht gebeten was door mijn hond. Had ik wel het risico gelopen dat Veilig Thuis was ingeschakeld, je wordt namelijk serieus aan de tand gevoeld door de artsen, wat voor hond het was, of die van jou is, en als een kind van je bij hun terechtkomt met bijtwonden kan dat gróte consequenties hebben. Tot en met uithuisplaatsen aan toe, in het uiterste geval.
Zoiets is ook in de film genoemd.

Misschien kan de hond levenslang op pijnstillers en rustgevende pilletjes, en is dat waar sommige dierenartsen naartoe willen...


Maar goed, ik denk dat discussieren verder zinloos is. Ik heb zelf gezien hoe het kan lopen met een ogenschijnlijk leuke hond uit de opvang...


Ik begin dit topic steeds minder te begrijpen.

Om nu een hondenbeet in verband te brengen met Veilig Thuis en uit huis plaatsen gaat wel heel erg ver.

TinkerTreas

Berichten: 3721
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-24 18:32

Little_Gift schreef:
Iedereen spreekt hier over gebeten in het gezicht en doorbijten in het gezicht...

Waaruit maken jullie dat op?
Kind is volgens mij niet gehecht moeten worden noch naar de SEH gemoeten dus hoezo doorgebeten?
Gesnapt en gehapt ja... Doorgebeten niet... Dan zou er een half gezicht ontbreken of zou er heus gehecht moeten geweest zijn...

Deze hond heeft dus niet zichzelf verloren in aanvallen maar heeft gecorrigeerd.
Dat dat in het gezicht is, is niet zo verwonderlijk in deze aangezien het een jong klein kind betreft en hond en kind elkaar kruisten dus hond met kop al bijna ter hoogte komt van gezicht kind...
Hond heeft dus ook niet opgesprongen en moeite gedaan om het gezicht te halen, het was gewoon hetgeen dichtbij was om naar te corrigeren...

Een beetje relativering mag dus wel !
Deze hond kan prima een leuke hond zijn voor mensen die geen kinderen wensen en geen boodschap hebben aan andere honden en kinderen.

De banketstaaf dat deze hond een gevaar is voor andere loslopende honden die naar hem toe komen... Nou dan leren mensen misschien eindelijk eens dat ze hun loslopende honden moeten bijhouden!
De aangelijnde hond kan toch niet de tol betalen voor de eventuele loslopende honden die hij zou kunnen tegen komen hé... Dat is de omgekeerde wereld.


Pardon?
We konden gelijk naar de dokter, het is niet gehecht omdat een hondenbeet heel vies is. Hij heeft er hechtpleisters op gehad, heeft 5 dagen antibiotica gekregen.
En waarschijnlijk blijven het littekens.
Waar haal jij het vandaan dat de hond slechts gesnapt heeft?

Volgens mij heb jij niet goed gelezen, hij heeft niet gewaarschuwd. Hij heeft gelijk gebeten en goed ook.
En het is door Yvette van Veldhuijsen bevestigd dat hij gevaarlijk gedrag vertoont zonder waarschuwing.

TinkerTreas

Berichten: 3721
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Hond heeft gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-24 18:39

Ik heb gevraagd om een slotje.
Jullie zijn op de hoogte gebracht. Maar het topic wordt er niet gezelliger op.

Tovaita
Berichten: 116
Geregistreerd: 12-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 18:46

Little_Gift schreef:
Je kan het natuurlijk ook totaal uit de context trekken hé *zucht*

Het gaat erom dat deze hond toch niet afgemaakt moet worden omdat er in de toekomst misschien eventueel eens een loslopende hond in zijn 1m persoonlijke ruimte zou kunnen komen en dan gegrepen zou kunnen worden?

Allemaal zou kunnen, kan, en misschien... Op een hypothese beeindig je geen leven.
En wie weet, voor hetzelfde geld wordt hij geadopteerd door mensen met een groot erf en komt hij daar nooit af omdat hij daar dag in dag uit vrij rond kan lopen ongestoord...

Zomaar een andere hypothese die zomaar zou kunnen!



Als je nog steeds niet snapt dat het echte probleem bij herplaatsing is dat NIET het volledige verhaal verteld wordt, dan heb je echt een plaat voor je kop.

Als je een valse hond hebt, is het wel zo fijn om daarvan op de hoogte te zijn zodat je mensen kunt waarschuwen dat zij en/of hun hond uit jouw buurt blijven. Of dat je hem bijvoorbeeld alleen gemuilkorfd uitlaat. En daar schort het aan. Dit hondje wordt aangeboden alsof het een leuk en lief beestje is, en dat is ie niet! Hij heeft een forse handleiding! Best belangrijk om te weten vóórdat dit dier naar een ander baasje gaat zodat diegene weet wat ie in huis haalt!
Laatst bijgewerkt door Tovaita op 05-05-24 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8356
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 18:46

Moderatoropmerking:
Bij deze, op verzoek van de TS en omdat de hond niet meer in haar bezit is, een slotje.