Hoe kom je af van een probleemhond?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 58000
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 16:16

BeFunny schreef:
Een Mechelse herder reu.
Is bij voorbaat iig al geen hond sociale hond. Mensen die voor zo'n hond kiezen zijn zich meestal bewust van wat ze in huis halen. Gebeurd daar te weinig mee of is de "baas" niet mans genoeg dan gaan die zelf dingen regelen.

Ze hebben echt een consequente eigenaar nodig. Daar hoeft ook geen harde hand aan te pas maar wel iemand die de hond duidelijk kan begrenzen. En de puber fase is best cruciaal want de hond gaat zich hier vormen maar ook daarna is duidelijkheid nog heel belangrijk.

Ik verwonder me echt niet als ik de omschrijving lees over de weduwe dat de hond daar de baas is. En dat de hond dan ook gaat happen als het iets moet doen waar die geen trek in heeft. Is daar ineens iemand die de grens heel duidelijk aan geeft dan wordt er niet meer gebeten.

Dit wordt nooit een sociale gezinshond maar dat hoeft toch ook niet. De mensen die dit soort honden houden weten wel hoe hier mee om te gaan.

Ik heb nog maar weinig zoveel onzin in een bericht gezien op bokt. :=
Gezonde Mechelse herders zijn gewoon sociaal en prima gezindshonden mits opvoeding . :?
Maar dat ze opvoeding nodig hebben geldt voor elke hond. Mijn moeder haar keffer is ‘gevaarlijker’ in gedrag dan onze pakwerkers. :?

Een Mechelse herder is juist een heel stabiele hond. Deze Mechelse herder is problematisch. Waarom weten we niet maar dat zegt niks over het ras.

Dat deze hond zulk extreem gedrag vertoont verteld mij dat het ergens flink mis gegaan is en dan moet je idd niet gaan leuren met dit type hond omdat ze dan idd gevaarlijk zijn. Maar dat ze van nature niet sociaal zijn is kul.

Dagahra

Berichten: 884
Geregistreerd: 22-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 16:33

Mjelleke schreef:
Een 4-jarige gezonde hond die bij zijn vorige baas lange tijd stabiel gedrag heeft zien, daar zou ik als ik dierenarts was inderdaad eerst een beoordeling van een gedragsdeskundige over willen zien, of inderdaad informatie over de voorgeschiedenis. Of het nou een Chihuahua is of een Mechelaar.

Waar staat dat ie stabiel gedrag heeft vertoont de laatste paar jaar?

Ik heb ook een opvangmechel, ondanks dat het hier steeds beter gaat. Is ze nog lang niet stabiel en nog steeds haar gekke fratsen. Punt is dat wij er mee kunnen omgaan, sommige dingen accepteren. En dat ze het liefst lekker in haar prikkelvrije kennel ligt van 8 bij 2 m, met de nodige enrichment spullen.

Zou ze weg moeten door omstandigheden, dan laat ik haar ook inslapen. Puur voor haar eigen veiligheid en die van anderen.

Dagahra

Berichten: 884
Geregistreerd: 22-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 16:36

Ayasha schreef:
BeFunny schreef:
Een Mechelse herder reu.
Is bij voorbaat iig al geen hond sociale hond. Mensen die voor zo'n hond kiezen zijn zich meestal bewust van wat ze in huis halen. Gebeurd daar te weinig mee of is de "baas" niet mans genoeg dan gaan die zelf dingen regelen.

Ze hebben echt een consequente eigenaar nodig. Daar hoeft ook geen harde hand aan te pas maar wel iemand die de hond duidelijk kan begrenzen. En de puber fase is best cruciaal want de hond gaat zich hier vormen maar ook daarna is duidelijkheid nog heel belangrijk.

Ik verwonder me echt niet als ik de omschrijving lees over de weduwe dat de hond daar de baas is. En dat de hond dan ook gaat happen als het iets moet doen waar die geen trek in heeft. Is daar ineens iemand die de grens heel duidelijk aan geeft dan wordt er niet meer gebeten.

Dit wordt nooit een sociale gezinshond maar dat hoeft toch ook niet. De mensen die dit soort honden houden weten wel hoe hier mee om te gaan.

Ik heb nog maar weinig zoveel onzin in een bericht gezien op bokt. :=
Gezonde Mechelse herders zijn gewoon sociaal en prima gezindshonden mits opvoeding . :?
Maar dat ze opvoeding nodig hebben geldt voor elke hond. Mijn moeder haar keffer is ‘gevaarlijker’ in gedrag dan onze pakwerkers. :?

Een Mechelse herder is juist een heel stabiele hond. Deze Mechelse herder is problematisch. Waarom weten we niet maar dat zegt niks over het ras.

Dat deze hond zulk extreem gedrag vertoont verteld mij dat het ergens flink mis gegaan is en dan moet je idd niet gaan leuren met dit type hond omdat ze dan idd gevaarlijk zijn. Maar dat ze van nature niet sociaal zijn is kul.

Mhua ik beb het deels wel met BF eens, ik ken maar weinig sociale mechelaars.

Ik zeg altijd het zijn super leuke werkhonden, maar je moet er niet de sociale huishond van verwachten. Ook al zijn ze voor eigen gezin super. Ligt natuurlijk ook wel aan uit welke lijnen ze komen.

En ik heb ruim 10 jaar in de knpv/ipo wereld gezeten. Weet inmiddels aardig waar ik over praat.

Pareltjes
Berichten: 2218
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 17:17

De beste en meest trouwe honden die ik ooit gehad heb waren Mechelaars. Protectief naar het eigen gezin, super trainbaar. Maar je moet ze wel een bezigheid geven anders gaan ze vanuit verveling moeilijk gedrag vertonen.

Vrees dat niet sociale Mechelaars voortkomen uit een niet sociale opvoeding.

Mjelleke
Berichten: 696
Geregistreerd: 07-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 17:18

Dagahra schreef:
Waar staat dat ie stabiel gedrag heeft vertoont de laatste paar jaar?

In de openingspost. De stichting waar ie vandaan komt bestaat al 2 jaar niet meer, dus het beestje zat niet pas net bij deze baas. Toen de baas nog leefde was er het gedrag niet problematisch en stond hij goed onder appel.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58000
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 17:24

Dagahra schreef:
Ayasha schreef:



Ik heb nog maar weinig zoveel onzin in een bericht gezien op bokt. :=
Gezonde Mechelse herders zijn gewoon sociaal en prima gezindshonden mits opvoeding . :?
Maar dat ze opvoeding nodig hebben geldt voor elke hond. Mijn moeder haar keffer is ‘gevaarlijker’ in gedrag dan onze pakwerkers. :?

Een Mechelse herder is juist een heel stabiele hond. Deze Mechelse herder is problematisch. Waarom weten we niet maar dat zegt niks over het ras.

Dat deze hond zulk extreem gedrag vertoont verteld mij dat het ergens flink mis gegaan is en dan moet je idd niet gaan leuren met dit type hond omdat ze dan idd gevaarlijk zijn. Maar dat ze van nature niet sociaal zijn is kul.

Mhua ik beb het deels wel met BF eens, ik ken maar weinig sociale mechelaars.

Ik zeg altijd het zijn super leuke werkhonden, maar je moet er niet de sociale huishond van verwachten. Ook al zijn ze voor eigen gezin super. Ligt natuurlijk ook wel aan uit welke lijnen ze komen.

En ik heb ruim 10 jaar in de knpv/ipo wereld gezeten. Weet inmiddels aardig waar ik over praat.

Tja dan hebben wij vast consequent uitzonderingen. Hier wordt NVBK gespeeld en een asociale hond wil niemand in die wereld. Geen NVBK’er zou deze hond willen.
Een deel hebben ze buiten zitten en een deel zoals wij binnen. Ik heb ze nooit anders gekend als sociale huishouden. :? En het zijn toch echt sportlijnen. Overal waar wij komen komen de sportbonden gewoon gezellig doen. Eentje die niet uit de ren kan als er bezoek komt leeft niet lang.

Mjelleke: hij is vier en hij komt van een stichting voor probleemhonden. Onder appel staan van 1 persoon betekent niet dat ie stabiel is.

Hoe dan ook is het antwoord op de vraag simpel: inslapen of herplaatsen. Er zal vast nog wel een instantie zijn die honden met probleem-gedrag herplaatsen toch?
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 27-04-24 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Berichten: 29825
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 17:46

Mijn schoonzus heeft 2 mechelaars. Ken geen lievere honden als die 2.
Allemansvriend ook voor kinderen. Dus nee kan ook niks met die omschrijving.
En ook op en top Sportlijn.

irmaz

Berichten: 4805
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 19:00

Ik vind de meeste Mechelaars neuroten maar da's mijn mening, mijn voorkeur gaat uit naar type berghond.
Voor zo ver ik weet zijn er diverse Mechelaar-lijnen die ieder hun eigen voor- en nadelen hebben. Herders in het algemeen zijn fantastische honden wanneer de energie matched met de baas en de baas consequent genoeg is. Een herder en een inconsequente baas is vragen om grote problemen.

Ayasha dat jij alleen fijne Mechelaars hebt komt omdat jou manier van honden houden past met een Mechelaar, het zou zomaar kunnen dat jij knettergek zou worden van een berghond en dat deze bij jou zomaar verkeerd gedrag zou kunnen gaan vertonen omdat deze vindt dat jij te bedreigend overkomt.

Dees ik begrijp dat jij niets liever hebt dat het dier ingeslapen wordt, voor ons aan de andere kant van het scherm moeilijk te beoordelen of dat terecht is. Ik lees geen gedrag van de hond dat niet te verwachten is in de situatie, en snappen en blauwe plekken happen is een hele flinke waarschuwing maar geen staatsgevaarlijk gedrag. De huidige eigenaresse lijkt mij niet de juiste persoon om werkelijk te kunnen beoordelen of de hond bij een andere baas het zomaar wel goed zou kunnen doen maar een goede gedragskundige kan hier wel wat over zeggen.
Ik neem aan dat de huidige eigenaresse de hond niet zomaar wil laten hemelen omdat je hier een topic opent? Uit respect voor haar zou het misschien al heel fijn zijn wanneer een onafhankelijke gedragstherapeut eens mee kijkt?

Avalanche

Berichten: 16125
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Hoe kom je af van een probleemhond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 19:22

Wat betreft de sporters die honden zoeken voor pakwerk: die zoeken honden tot 3 jaar. Deze hond is dus al te oud daarvoor.

Lastige situatie. Naar ik heb begrepen zitten de asielen vol met Mechelse Herders ook.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58000
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 19:25

Maar dat ik knettergek word van een berghond hoef ik het ras nog niet negatief voor te beoordelen. Ik heb niks met Labradors om maar snel wat te noemen maar daarom hoef ik het hele ras nog niet te veroordelen. :)

Weinig rassen zijn zo trainbaar als herder-types. Maar zoals bij elk ras moet je inderdaad wel de juiste opvoeding bieden. Ik heb verschillende lijnen gehad en nu ook drie uit drie lijnen waarvan eentje bekend staat om reactiviteit. (Denk, snel grommen en blaffen, als pup kon ie daarnaast zo door voor huskey. :+ )
Maar ook dat ie toch echt trainbaar als je ze van pup af hebt. Ook deze hond is gewoon sociaal geworden. Er is een tijd en een plaats voor meer neurotische gedragingen. Als we thuis met hem spelen mag ie zijn hartje tegoed doen als wannabe-huskey maar grommen en blaffen op alles en iedereen mag niet.

Dat gezegd zijnde vind ik dit precieze geval een hoog risico omdat ik me wel bewust ben van hoe vaak ze verpest worden en dan zijn het gevaarlijke honden. Ze zijn ook op de slechte manier extreem trainbaar. Deze herder had iemand die hem onder appel kon houden maar de vraag is of je nog zo iemand gaat vinden. Dit topic bewijst imo dat zelfs mensen met ervaring met het ras niet perse geschikt zijn. Ik vrees dat de juiste baas voor deze hond erg moeilijk te vinden gaat zijn. Ik gun het de hond maar hoe veelrisico neem je uiteindelijk als de weduwe geen voeling heeft met het dier hè… en hoe lang..

Ik snap de weduwe ook wel… de huidige situatie is voor beiden geen leven…

Zoolgangster

Berichten: 9681
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 20:11

DuoPenotti schreef:
Mijn schoonzus heeft 2 mechelaars. Ken geen lievere honden als die 2.
Allemansvriend ook voor kinderen. Dus nee kan ook niks met die omschrijving.
En ook op en top Sportlijn.


Ik ken mechelaars als "blij ei". :j

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 20:17

De man had acht moeilijke herdershonden. Zijn vrouw kan er niet heel erg mee overweg. Hoe werden de honden gehouden? Had de man verder geen enkel netwerk in de herdershonden?
Je zou toch haast denken van wel? Hij heeft ook nooit besproken of vastgelegd wat er met de honden zou moeten gebeuren mocht hem iets overkomen?

Zoolgangster

Berichten: 9681
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 20:21

laura1987 schreef:
Ayasha schreef:
quote="future_vet
Maar het betreft hier geen 11 jarige Bruno maar een 4 jarige bijtgevaarlijke Mechelaar die dat al meermaals bewezen heeft en wiens meest waarschijnlijke toekomst eentje is van eenzaamheid en veel geweld gezien nog steeds veel ‘ik los het wel even op’ mensen denken dat ze zo een Mechelaar trainen. Die kleine kans dat hij een baas treft die hem een aangenaam leven geeft weegt IMO niet op tegen de waarschijnlijkheid van zijn toekomst.



Maar als je de OP goed leest staat er dat hij snapt. Hij heeft gebeten, maar waren alleen tandafdrukken. Als deze Mechelaar serieus gevaarlijk was, had hij toch wel erger gebeten?
Mijn Mechelse met rotte tanden maakt nog meer schade als hij mijn vingers niet zien en zijn speeltje te gretig wil pakken :D

Ik heb het idee gezien de hond bij de partner volledig onder apel stond, dat hij nu gewoon een baas mist en zijn grenzen aan het opzoeken is.
Een persoon die goed weet om te gaan met zo'n Mechelaar zou hiervoor niet eens geweld hoeven te gebruiken. Waarschijnlijk voelt de hond gewoon al aan wie de baas kan zijn en wie niet.

Ik blijf bij mijn tip om sos dog in nood op facebook te benaderen.



Misschien ziet de eigenares wel een verergering van het gedrag... en als iemand bang wordt voor een hond die ze al een paar jaar in huis had, zegt dat ook wel iets. En daarom is er een beoordeling door een gedragsdeskundige nodig...

laura1987

Berichten: 7139
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: Hoe kom je af van een probleemhond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 20:23

Maar de hond gedroeg zich heel anders toen zijn baas nog leefde, hij heeft het toen dus niet gedaan. Het kan ook zijn dat zij toen niet zoveel in aanraking kwam met hem he? Misschien liggen de honden wel in een kennel ipv in huis

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 20:24

Ik hou al mijn hart vast bij "gedragsdeskundige"

BeFunny

Berichten: 10666
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 20:27

Dagahra schreef:
Ayasha schreef:

Ik heb nog maar weinig zoveel onzin in een bericht gezien op bokt. :=
Gezonde Mechelse herders zijn gewoon sociaal en prima gezindshonden mits opvoeding . :?
Maar dat ze opvoeding nodig hebben geldt voor elke hond. Mijn moeder haar keffer is ‘gevaarlijker’ in gedrag dan onze pakwerkers. :?

Een Mechelse herder is juist een heel stabiele hond. Deze Mechelse herder is problematisch. Waarom weten we niet maar dat zegt niks over het ras.

Dat deze hond zulk extreem gedrag vertoont verteld mij dat het ergens flink mis gegaan is en dan moet je idd niet gaan leuren met dit type hond omdat ze dan idd gevaarlijk zijn. Maar dat ze van nature niet sociaal zijn is kul.

Mhua ik beb het deels wel met BF eens, ik ken maar weinig sociale mechelaars.

Ik zeg altijd het zijn super leuke werkhonden, maar je moet er niet de sociale huishond van verwachten. Ook al zijn ze voor eigen gezin super. Ligt natuurlijk ook wel aan uit welke lijnen ze komen.

En ik heb ruim 10 jaar in de knpv/ipo wereld gezeten. Weet inmiddels aardig waar ik over praat.


Ze zijn voor eigen gezin "vaak" wel super. En als ze de juiste baas hebben dan zijn ze prima naar alles maar wel voor de baas. Het zijn pleasers, super trainbaar. Maar met name reuen die worden doorgaans niet gehouden omdat ze zo lekker sociaal zijn. Daar ga je ook niet gezellig mee op een speelveldje staan bijvoorbeeld.

Het zijn honden waarmee gewerkt/getraind etc moet worden. Dan zijn het echt de trouwste honden die je kunt wensen. Hier opgegroeid met herders en ben echt een liefhebber van herders. Dus mijn reactie is niet omdat ik herders niks vind. Maar ik vind het en dan met name de mechelaars en Hollanders en vooral reuen gewoon echt niet voor iedereen vind.

Avalanche

Berichten: 16125
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Hoe kom je af van een probleemhond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 20:35

Eens hoor BF. Ik heb een kruising gehad en die was niet voor de poes.
Héérlijke hond voor mij, ik kon ermee lezen en schrijven. Maar ook totaal gefocust op mij, luisterde verder naar niemand, en zou echt wel gevaarlijk kunnen worden als je hem niet onder appèl zou hebben.
Ik snap de TS helemaal, en ook denk ik goed dat ze mensen vraagt om mee te denken. Je moet niet een hond in huis hebben waar je bang voor bent.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58000
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 20:39

We hebben hier momenteel drie reuen in huis waarmee ik zo op een speelveldje zou gaan staan. _O- Ik zou juist eerder geen teven meer gezellig samen houden. Die vechten om de dood als ze eens in elkaar hangen.

Sorry maar het ligt echt aan je eigen kunnen als je dit werkelijk denkt over Mechelse herders. :o
Geen enkel ras is voor iedereen weg gelegd maar dan moet je je eigen voorkeuren niet zo negatief projecteren op het hele ras

Wat deze hond toont is problematisch maar dat ie uit een stichting komt die problematische honden herplaatst is al een hint dat ie ergens gezeten heeft waar het mis gegaan is. En nu is ie de persoon kwijt die hem aan kon. Ik blijf er bij dat je met dit individu niet moet sleuren. Doe je niemand een plezier mee.

nine1987

Berichten: 8344
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 20:52

nine1987 schreef:
Wat heeft deze hond voor werk?

Een mechelaar is een absolute werkhond, met een gigantische drive.. Als zij niets te doen hebben, kunnen zij inderdaad (zeer) ongewenst gedrag laten zien..

Ik denk dat deze hond onder de juiste eigenaar een prima leven kan leiden..



Ik herhaal mijn vraag even..

BeFunny

Berichten: 10666
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 20:58

nine1987 schreef:
nine1987 schreef:
Wat heeft deze hond voor werk?

Een mechelaar is een absolute werkhond, met een gigantische drive.. Als zij niets te doen hebben, kunnen zij inderdaad (zeer) ongewenst gedrag laten zien..

Ik denk dat deze hond onder de juiste eigenaar een prima leven kan leiden..



Ik herhaal mijn vraag even..


Ik geloof dat ts en de huidige eigenaar dit wel weten en dat de hond momenteel niet aan het werk gezet wordt omdat de huidige eigenaresse bang is voor deze hond. Namelijk geen honden mens en denk je dan een Mechelse werklustige reu in die al onder de duim gehouden moest worden in. Dat is een gevaarlijke situatie. Eentje waar de weduwe niks aan kan doen. Maar zowel de hond als zij zijn er van gebaat dat de hond gewoon ergens anders terecht kan.

Zorry
Berichten: 1386
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: rotterdam

Re: Hoe kom je af van een probleemhond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 21:00

Afbeelding

Is dit misschien wat.
Zo te zien heeft hij ook hele moeilijke honden.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58000
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Hoe kom je af van een probleemhond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 21:01

Deze hond is 4..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110744
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 21:25

Dees schreef:
Cayenne schreef:
Maar als de hond al meerdere keren bewezen heeft dat hij bijtgraag is, is daar hopelijk wel documentatie van.
Dan kan een dierenarts dat ook meenemen in de beslissing om te laten inslapen en hoeft het verslag van een gedragstherapeut niet eens nodig te zijn.


Ik heb op mijn erf ook een hond die nog wel eens in kuiten durft te happen. Afgezien van een enkele schadeclaim vanwege een nieuwe broek is daar echt geen enkele documentatie van hoor.

Lang niet alle bijt-incidenten worden gedocumenteerd. Dat deze Mechelse Herder in mijn kennis regelmatig hapt/bijt bij de dagelijkse verzorging, daarover wordt echt geen documentatiemap bijgehouden :D Haar blauwe plekken fotograveert ze ook niet.

Gelukkig wonen wij in het noorden van NL. Ik denk zelf dat mocht het een euthanasie worden, die eis "eerst langs de gedragsdeskundige" niet gauw ter sprake zal komen hoor. Hier gelooft men elkaar nog.

Maar euthanasie kan altijd nog wel. Ik zal jullie tips en genoemde adressen aan haar doorgeven!


Ah op die fiets! :D Dan waren het geen hele heftige incidenten waarbij bijvoorbeeld een melding bij de politie oid is gedaan.
Dan zal er idd geen documentatie zijn :D Duidelijk!
Hopelijk komt er snel een oplossing! Lijkt me vreselijk om na het verlies van je partner ook nog eens met deze stress te zitten.
Ook voor de hond is het natuurlijk niet fijn. Die voelt dondersgoed dat er iets aan de hand is.

Mlies
Berichten: 14153
Geregistreerd: 23-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 22:02

Ayasha schreef:
Deze hond is 4..


En niet sociaal… :=

DuoPenotti

Berichten: 29825
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Hoe kom je af van een probleemhond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 22:05

Maar wel iemand in het wereldje. Dus contact opnemen kan nooit geen kwaad