Forums » Algemeen » [BB] BeestenBoel |
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp | |
Pagina 1 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2 Volgende |
|
Plaats een nieuw onderwerp |
Hondenrek of bench? |
---|
carika | |
Wij zoeken voor onze ford focus wagon van 2015 een oplossing om de hond veilig mee te nemen.
Onze dochter zit op de achterbank dus de hond gaat in de kofferbak. De hond vindt autorijden leuk maar is wel groot, formaat herder en rond de 33 kg. Ik zoek echt een veilige oplossing die niet meteen ervoor zorgt dat we de kofferbak permanent kwijt zijn. We zullen toch zo nu en dan een kinderwagen in de kofferbak kwijt willen dus als het een bench wordt moet ie er wel makkelijk uit kunnen. Het meest praktische lijkt mij een rek maar zijn die wel veilig? En welke kunnen jullie aanraden? |
Laatste bericht |
Geplaatst: 03-08-24 20:36 |
grace1989 | |
Wij hebben dezelfde auto gehad en hadden een hondenrek wat goed beviel. Wel van het merk Ford zelf. Dat zit mooi.
|
Geplaatst: 03-08-24 20:39 |
Jokonootje | |
Ik zou voor veiligheid kiezen en een goede reisbench aan schaffen.
Even googlen en je vindt er zat |
Geplaatst: 03-08-24 20:43 |
cursebreaker | |
Een echt goede auto bench is er geen welke je ‘even’ snel eruit haalt, zeker formaat herder niet, want je hoort ze ook nog te zekeren/vast te maken voor betere veiligheid. Maar de metalen benches zijn nu eenmaal ook gewoon niet even eruit getild. Dan kom je al bij stoffen benches ed uit maar dan kun je hem net zo goed los in de kofferbak zetten. Dus dan moet je of accepteren dat je kofferbak ruimte weg is of idd voor een rek gaan. Lastige is met station wagons dat de kreukelzone achter en impact groot zijn.
De meeste normale rekken zijn gewoon niet veilig en bieden schijnveiligheid en bij impact van achter klappen die gewoon meteen in - kreukelzone. Dus goed kijken wat je dan laat installeren. Ik zou dan kijken naar bv een merk als VARIOGATE, welke wel bewezen stevig zijn en deze worden ook beter bevestigd. Daar zou ik dan persoonlijk eens naar kijken maar kies alsjeblieft niet voor een stoffen reisbench, of de standaard auto rekken van auto merken zelf of Trixie of meer van die want ze zijn echt niet veilig. Je kunt met zo’n rekje achter de achterbank natuurlijk voorkomen dat je hond naar voren geslingerd word maar bij impact vanachter houden ze gewoon niks tegen en beschermt het je hond niet. Uitzonderingen daargelaten zoals rekken als die van variogate. Deze zijn een investering, net als de veilige auto benches, maar deze doen daadwerkelijk wel wat voor de veiligheid van je hond. Voor de rest is echt heel veel schijnveiligheid wat er op de markt te krijgen is helaas als je niet voor een metalen bench of een rek als variogate kunt kiezen. Wij hebben met onze vorige auto, een station, ook geaccepteerd dat de kofferbak voor de hond werd - bench van 4pets pro hebben wij voor onze herder van 37kg - maar goed wij hoeven geen kinderwagen e.d. meer mee te nemen tegenwoordig dus dat scheelt al. Wij deden alles met de achterbank vervoeren en met vakanties ging er dan een dakkoffer mee bv. Ik weet niet welke kinderwagen jullie hebben maar deze kan niet via de achterbank mee bv? |
Geplaatst: 03-08-24 20:46 |
carika | |
cursebreaker schreef Een echt goede auto bench is er geen welke je ‘even’ snel eruit haalt, zeker formaat herder niet, want je hoort ze ook nog te zekeren/vast te maken voor betere veiligheid. Maar de metalen benches zijn nu eenmaal ook gewoon niet even eruit getild. Dan kom je al bij stoffen benches ed uit maar dan kun je hem net zo goed los in de kofferbak zetten. Dus dan moet je of accepteren dat je kofferbak ruimte weg is of idd voor een rek gaan. Lastige is met station wagons dat de kreukelzone achter en impact groot zijn. De meeste normale rekken zijn gewoon niet veilig en bieden schijnveiligheid en bij impact van achter klappen die gewoon meteen in - kreukelzone. Dus goed kijken wat je dan laat installeren. Ik zou dan kijken naar bv een merk als VARIOGATE, welke wel bewezen stevig zijn en deze worden ook beter bevestigd. Daar zou ik dan persoonlijk eens naar kijken maar kies alsjeblieft niet voor een stoffen reisbench, of de standaard auto rekken van auto merken zelf of Trixie of meer van die want ze zijn echt niet veilig. Je kunt met zo’n rekje achter de achterbank natuurlijk voorkomen dat je hond naar voren geslingerd word maar bij impact vanachter houden ze gewoon niks tegen en beschermt het je hond niet. Uitzonderingen daargelaten zoals rekken als die van variogate. Wij hebben met onze vorige auto, een station, ook geaccepteerd dat de kofferbak voor de hond werd - bench van 4pets pro hebben wij voor onze herder van 37kg - maar goed wij hoeven geen kinderwagen e.d. meer mee te nemen tegenwoordig dus dat scheelt al. Wij deden alles met de achterbank vervoeren en met vakanties ging er dan een dakkoffer mee bv. Ik weet niet welke kinderwagen jullie hebben maar deze kan niet via de achterbank mee bv? Dank je wel voor de uitgebreide reactie. Ik ga eens naar variogate kijken. Kinderwagen past helaas niet op de achterbank. Weet iemand of je nog orginele ford rekken kunt kopen? Ik denk dat ik daarvoor het beste langs een Ford dealer kan? |
Geplaatst: 03-08-24 20:53 |
dierenfan | |
Een rek is prima hoor. Qua veilig...tja een autobench is veel veiliger. Ik heb autobenchen gehad. 2 stuks toen we 6 a 7 honden hadden. Grootste deel zat dus alsnog zonder autobench. Ik rij al bijna 20 jaar zo en heb jarenlang tussen de 500 en 1000 kilometer per week zo gereden. Nooit 1 probleem gehad. Er zaten zelfs altijd 2 honden los bovenop de autobenchen.
Nu heb ik een dacia dokker. Achterbank plat en achter voorstoelen een hek, net achter de achterdeuren een hek en fijn 150 bij 120 cm ruimte voor de honden bende |
Geplaatst: 03-08-24 20:55 |
cursebreaker | |
Tja, Ieder moet natuurlijk zelf beslissen welke risico’s ze nemen maar als je je hond veilig wil vervoeren kun je er gewoon niet omheen; dan zou je gewoon voor een bench moeten kunnen gaan. En ik snap dat dat niet voor iedereen een optie is maar imo zou het wel altijd het eerste advies zijn wanneer iemand vragen stelt over veilig vervoer.
Dat je in al die jaren nog geen ernstig genoeg ongeluk hebt gehad is gewoon afkloppen en mag je blij mee zijn maar dat lijkt me geen al te best uitgangspunt of om als advies te gebruiken. Maar ik sta hier ook vrij fel in, want ik heb m’n hond normaal dagelijks in de auto en vind die veiligheid echt heel heel erg belangrijk, en wil gewoon zoveel mogelijk eraan doen om te voorkomen dat het dodelijk afloopt als we zouden crashen. Net als dat mijn kind ook gewoon zo veilig mogelijk in de auto vervoerd word - en honden zitten vaak in de kofferbak waar de kreukelzone groot is, dus ook gewoon iets om bij na te denken. Tuurlijk moet iedereen kijken naar wat mogelijk is met de auto welke je hebt (wij hebben in t begin ook geen bench gehad bv omdat het gewoon niet paste in de auto toen maar wel zodra het kon daar de volgende auto op uitgezocht en dat geregeld bv), budget en andere omstandigheden maar om nu te zeggen: ik rijd al zolang met m’n dieren en nog nooit een ongeluk gehad dus ja zo erg is t niet zonder bench… ik hoop maar dat je nooit een ernstig ongeluk mag hebben waarbij dit het verschil maakt tussen leven en dood voor je dieren. Ik heb goddank zelf in 16 jaar rijden ook nog nooit zo’n ongeluk gehad (en rijd ook wel genoeg afstanden) maar Wel al zeer ernstige ongelukken gezien van anderen waarbij de hond het alleen overleefd heeft dankzij een goede bench bv. Dus die ongelukken gebeuren wel en het kan iedereen gebeuren ongeacht hoe lang je al rijd zonder ongelukken. Je hebt namelijk niet altijd zelf in de hand of je een ongeluk kunt vermijden ja of nee. Wat mij betreft komen er ook Veel strengere regels mbt hond vervoeren in auto’s e.d. nu zijn de regels zodanig slap dat het alleen belangrijk is dat de hond een automobilist niet in de weg zit maar de veiligheid voor de hond zelf word totaal niet belangrijk gevonden voor de wet en zijn eigenaren zelf verantwoordelijk en dan is er jammer genoeg ook nog heel veel zooi op de markt wat vooral schijnveiligheid bied. |
Geplaatst: 03-08-24 20:59 |
carika | |
Ik zie een orgineel bagagenet. Dat vindt ik nog wel een fijne oplossing.
Het gaat ons er met name om dat de hond niet door de auto vliegt bij een noodstop of botsing. Tuigjes komen allemaal heel slecht uit de test. |
Geplaatst: 03-08-24 21:07 |
KimD | |
Een fatsoenlijke(!) bench, al dan niet op maat, is de enige veilige oplossing voor de hond. De rest is damage control voor het rondvliegen maar dat maakt vrij weinig uit bij de goeie aanrijding.
Ik ben ook al meer dan 30 jaar niet gestopt met ademen, maar iedere ademteug kan zomaar de laatste zijn. Dat je al jaren schadevrij bent wilt niet zeggen dat je morgen niet wordt aangereden volledig buiten je eigen schuld om... En nee, de bench is er niet ingezet. De hond zat in de auto en is met wat fysio behandeling ervanaf gekomen. |
Geplaatst: 03-08-24 21:14 |
Keell94 | |
Een hondenrek is prima te doen, hadden wij ook. bank kan dan ook nog steeds gewoon plat (seat ibiza)
Zou er wel een halen die in de auto hoort en geen universele, die universele passen net niet fijn en uit ervaring vallen die ook wel eens om als je hond eens een harde beweging ertegen maakt. Wij hadden er een die in de auto hoorde en zo kon de hond er ook nergens langs en zat het goed vast. Onze nieuwe hond durft echter niet in de achterbak dus die zit op de achterbank met zo'n riem in de gordel geklikt vast |
Geplaatst: 03-08-24 21:18 |
carika | |
Oke.
Ik ga sowieso kijken naar de orginele. Iemand ervaring met deze?https://www.hokkendomein.nl/product/variobarrier-headrest Een bench is veiliger dat begrijp ik. |
Geplaatst: 03-08-24 21:21 |
Keell94 | |
carika schreef Oke. Ik ga sowieso kijken naar de orginele. Iemand ervaring met deze?https://www.hokkendomein.nl/product/variobarrier-headrest Een bench is veiliger dat begrijp ik. ik denk dat je (uit eigen ervaring) beter een dichte kunt hebben, ik had hiervoor een rottweiler en die zette zo ze bek om zo'n buis en die boog de boel krom https://www.travall.nl/ford/focus-wagon ... ek-tdg1303 zou dan eerder voor zoiets gaan |
Geplaatst: 03-08-24 21:27 |
carika | |
Keell94 schreef carika schreef Oke. Ik ga sowieso kijken naar de orginele. Iemand ervaring met deze?https://www.hokkendomein.nl/product/variobarrier-headrest Een bench is veiliger dat begrijp ik. ik denk dat je (uit eigen ervaring) beter een dichte kunt hebben, ik had hiervoor een rottweiler en die zette zo ze bek om zo'n buis en die boog de boel krom https://www.travall.nl/ford/focus-wagon ... ek-tdg1303 zou dan eerder voor zoiets gaan Dat had ik nog niet bedacht Die van ons zou dat niet doen maar toch goed om in het achterhoofd te houden. |
Geplaatst: 03-08-24 21:30 |
Sappos | |
Ik heb een Ford Focus station (2019) en een Variocage Double M. Ik vond het belangrijk dat de bench echt veilig is en dat er veel ventilatieruimte is voor bijvoorbeeld op wedstrijd. Ja hij neemt de hele achterbak in, maar is er ook eenvoudig uit te halen door de vier spanbanden los te halen en de bench eruit te tillen. Maar de bench is ook groot genoeg om spullen in te vervoeren. Er ligt nu nog een zak paardenvoer in bijvoorbeeld en denk dat er wel acht zakken ofzo in passen totaal. Ernaast heb ik nog wat ruimte voor extra spullen.
|
Geplaatst: 03-08-24 21:36 |
carika | |
Sappos schreef Ik heb een Ford Focus station (2019) en een Variocage Double M. Ik vond het belangrijk dat de bench echt veilig is en dat er veel ventilatieruimte is voor bijvoorbeeld op wedstrijd. Ja hij neemt de hele achterbak in, maar is er ook eenvoudig uit te halen door de vier spanbanden los te halen en de bench eruit te tillen. Maar de bench is ook groot genoeg om spullen in te vervoeren. Er ligt nu nog een zak paardenvoer in bijvoorbeeld en denk dat er wel acht zakken ofzo in passen totaal. Ernaast heb ik nog wat ruimte voor extra spullen. Dat klinkt goed. Heb je toevallig een foto? |
Geplaatst: 03-08-24 21:41 |
daantjuhhh | |
dierenfan schreef Een rek is prima hoor. Qua veilig...tja een autobench is veel veiliger. Ik heb autobenchen gehad. 2 stuks toen we 6 a 7 honden hadden. Grootste deel zat dus alsnog zonder autobench. Ik rij al bijna 20 jaar zo en heb jarenlang tussen de 500 en 1000 kilometer per week zo gereden. Nooit 1 probleem gehad. Er zaten zelfs altijd 2 honden los bovenop de autobenchen. Nu heb ik een dacia dokker. Achterbank plat en achter voorstoelen een hek, net achter de achterdeuren een hek en fijn 150 bij 120 cm ruimte voor de honden bende Maar dit is een reactie waar je niet veel mee kunt. Je kan ook 50 jaar probleemloos zonder gordel en airbag rijden als je geen ongeluk krijgt. |
Geplaatst: 03-08-24 21:45 |
Sappos | |
carika schreef Sappos schreef Ik heb een Ford Focus station (2019) en een Variocage Double M. Ik vond het belangrijk dat de bench echt veilig is en dat er veel ventilatieruimte is voor bijvoorbeeld op wedstrijd. Ja hij neemt de hele achterbak in, maar is er ook eenvoudig uit te halen door de vier spanbanden los te halen en de bench eruit te tillen. Maar de bench is ook groot genoeg om spullen in te vervoeren. Er ligt nu nog een zak paardenvoer in bijvoorbeeld en denk dat er wel acht zakken ofzo in passen totaal. Ernaast heb ik nog wat ruimte voor extra spullen. Dat klinkt goed. Heb je toevallig een foto? Je kan m dus in tweeen delen wat ook nog gaat gebeuren zodat een tweede hond ernaast kan. |
Geplaatst: 03-08-24 21:46 |
yvje86 | |
Ik heb ook een herder (groot formaat, net geen 50 kg). Ik heb een kooi van Kelders in de kofferbak.
Wat al eerder is aangegeven, een kooi haal je niet even uit de auto omdat je boodschappen moet doen bijvoorbeeld. Verder vind ik het ook niet handig om er je boodschappen in te zetten. Wij hebben een volvo station en ik kan er niet makkelijk twee kratten boodschappen naast elkaar in krijgen omdat de openingen te smal zijn. Ik heb 1 bredere en 1 smallere deur, ik moet dus door de brede deur mijn boodschappen krat in de kooi zetten en dan naar rechts voor het smalle deurtje zetten mocht ik meer mee moeten nemen. Voorheen hadden we een andere hond en een rek in de auto, dat vond ik persoonlijk veel makkelijker. Maar omdat ik sport met de herder beoefende en hij af en toe in de auto moest wachten is een kooi handiger. |
Geplaatst: 03-08-24 22:40 |
Schuur_ | |
Ik heb ook jaren met de honden los in de auto gezeten tot ze een keer achterop reden. Godzijdank hoge auto vs lage auto en zijn wij weggeslingerd in plaats van verkreukeld want dan hadden mijn honden die achterin los zaken er niet meer geweest.
Daarna dus een variocage gekocht die wel gewoon crash tested zijn. Het is van de zotte als je er op let hoeveel mensen onveilig met hun honden rijden. Ook is niet elke bench een veilige bench. |
Geplaatst: 03-08-24 22:46 |
Dorus | |
Wij hadden in de vorige auto een travall en waren daar heel erg over te spreken qua pasvorm. Je koopt ze wel op merk/type auto dus ze zijn niet zomaar over te zetten, maar daarmee zijn ze wel erg stevig. Bij sommige modellen is het mogelijk een tussenscherm te monteren waardoor je de achterbak in twee deelt. Ik heb ook deuren gezien, maar die waren toen in Nederland niet verkrijgbaar.
Tegenwoordig hebben we twee honden en is een bench toch praktischer. |
Geplaatst: 04-08-24 08:21 |
dierenfan | |
Iedereen moet het natuurlijk zelf weten maar ik vind het persoonlijk ontzettend veel doemdenkerij. Er kan idd vanalles gebeuren op de weg...en toch laat ik mijn honden los lopen...ik bedoel maar overal kleven voor en nadelen aan. Ik heb aan de achterzijde dubbele deuren. Vroeger had ik naar de voorzijde ook metalen hekwerk. Dat kan nu niet maar is origineel en stevige afscheiding die ik nu heb. Nu rijdt ik tegenwoordig nog 1 tank per maand leeg dus stukken minder en zelden buiten het platteland. Comfort is nu belangrijker omdat ze nog steeds op mijn vrije dagen regelmatig urenlang in de auto liggen. Ik vind een bench dan helemaal niets waard. Benchen er in en deuren open geeft nog steeds beperkingen in ruimte. Dus voor deze optie gekozen ivm algehele welzijn.
Oordelen is makkelijk op internet, volledige situatie uitleggen geeft ellenlange tekst berichten en dan mist er meestal nog berg informatie. De roedel hier was nu lange tijd 2 van mij en 2 van beste vriendin die vaak mee gaan. Inmiddels zijn het er weer 5. Meestal als er uren in gelegen wordt zijn het enkel die van mij. Dat is als we bij de paarden zijn. In de zomer zitten ze dan daar in de kennel of 10 meter lijn en in de winter of bij koel weer in de auto. Voor of nadien heerlijke zeedijk wandeling met eventueel zwemmen. Dit verduidelijkt misschien meer mijn verhaal. Tot 5 jaar geleden altijd zoals in bericht hierboven beschreven staat gereden. Ook toen had ik dubbele deuren waarvan de 2de verstevigd zijn en op slot kunnen. Van belang zodat de achterdeuren lekker open kunnen blijven staan als ze er langdurig in zitten en de temperatuur er goed voor is. |
Geplaatst: 04-08-24 09:22 |
Myfairytale | |
Hier ook een goede "bench" voor in de auto. Deze neemt ook vrijwel de gehele kofferbak in beslag en staat ook vast met spanbanden.
Hier passen zakken (paarden)voer in, evenals grote shoppers of kratten met boodschappen. Mijn man heeft de bench er vrij snel uit als ik dat vraag, maar zelf lukt me dat niet zo goed. Mijn honden zijn nu zo veilig mogelijk met een aanrijding en kunnen en niet door de hele auto vliegen én zijn zoveel mogelijk beschermd door de bench. En daarnaast kunnen ze ook niet zomaar de auto uit vliegen en vermist raken of alsnog aangereden worden bij een ongeluk, zoals je nog wel eens leest. Ik wil absoluut nooit anders meer! Je kind zet je ook veilig in een stoeltje vast, ik vind dat je ook die zorgplicht tegenover je hond hebt. Zij moeten immers mee omdat wij dat willen en ik wil ze zo goed mogelijk beschermen. |
Geplaatst: 04-08-24 11:26 |
cursebreaker | |
@dierenfan
Doemdenken? Serieus? Waarom is het denken aan de veiligheid van je hond, welke bewezen is dmv crash tests dat deze het beste is met bv een goede bench, doemdenken? Terwijl je zelf wel elke keer als je gaat rijden een gordel om doet en er auto’s zijn met airbags e.d. om extra bescherming te bieden tijdens het rijden + er genoeg beeld materiaal te vinden is van ongelukken met hond waarbij ze het niet zouden hebben overleefd als bv die bench er niet was geweest - en dit kan in de bebouwde kom bv ook al, dat je flinke klappers maakt wanneer je bv vanachter geramd zou worden en je hond zit daar bv om even wat te noemen. Ik vind het gewoon verantwoording nemen voor de veiligheid van je dieren, net zoals dat ik mijn kind ook zo veilig mogelijk vervoer en vervoerd heb door de jaren heen met de verplichte stoeltjes e.d. Imo is het niet meer als normaal dat je gewoon je dieren zo veilig mogelijk zou willen vervoeren, aan de hand van informatie welke er is omtrent veiligheid dmv crash tests e.d. en je je daar gewoon in ieder geval dan een beetje over gaat inlezen. Als zoiets als doemdenken beschouwd word… vind ik persoonlijk zo’n gedachtegang juist ontzettend bizar Dat je niet altijd alles perfect kunt doen met betrekking tot de beste veiligheid aan de hand van welke auto je hebt, aantal honden, budget, ruimte, en andere dingen in een persoonlijke situatie is natuurlijk gewoon ook realiteit, maar dan kan er alsnog niet ontkend worden wat qua veiligheid in theorie gewoon het beste blijft natuurlijk. Zoals gezegd hebben wij het eerste jaar ook alleen een rekje achter de achterbank gehad en los in de kofferbak omdat het gewoon niet anders kon voor ons ivm lease auto’s en een contract uitzingen. Maar ik vond dat persoonlijk ook echt echt echt niet prettig en was me elke keer ervan bewust hoe gevaarlijk dit was voor m’n hond (maar het was op dat moment kiezen tussen kwaden want op de achterbank in een gordel of whatever was al helemaal geen optie voor mij, daar zitten nog meer risico’s aan) en we hebben er ook alles aan gedaan om zodra het kon meteen een auto en bench aan te schaffen. Ik vind dat geen doemdenkerij, maar gewoon realistisch zijn en nadenken over de veiligheid van je dieren. Zoek maar eens op wat er precies gebeurd met je dieren als ze niet in een goede bench zitten of achter een echt goed rek van een merk als variogate/cage e.d. daar kun je gewoon niet omheen. En tuurlijk zit ik niet te wachten op een ongeluk, maar met hoe druk het op de wegen is en een deel wat je niet zelf in de hand hebt met rijden in het verkeer, is het wel iets om bij na te denken wanneer je veel op de weg zit met je dieren. Maar als je idd gaat zeggen: er kan altijd overal wat gebeuren… ook met loslopen e.d. tja, dan is het einde wel een beetje zoek he. Want waar ga je dan wel nog veiligheid in acht nemen en risico beperken als zulke dingen vergeleken gaan worden (ook met loslopen houd ik rekening met dingen omtrent veiligheid bv, net zo goed en gaat ze niet los waar dit gevaarlijk zou kunnen zijn, etc). Dan kun je wel alles ‘laten varen’ omtrent veiligheid als dat een discussie punt word. Maar goed iedereen moet het uiteraard zelf weten hoe ze ergens over denken natuurlijk maar ik vind dit soort uitspraken persoonlijk dan weer echt bizar. Iedereen moet vooral ook lekker zelf weten wat ze daadwerkelijk wel of niet doen met dit onderwerp natuurlijk, maar ik vind het echt bijzonder hoe sommigen ‘erin staan’ en wat voor rare ‘tegen’ argumenten er gegeven worden naar mensen wie gewoon de veiligheid van de hond zo goed mogelijk willen hebben Imo is er ook niks mis mee om mensen te informeren over schijnveiligheid in het verkeer met betrekking tot je dieren, wanneer er een topic als deze geopend word. Jammer dat dat geassocieerd word met doemdenken. Ik hoop dat zoiets niet serieus genomen word door anderen. Ik hoop oprecht dat ik in mijn hele leven lang met het hebben van honden en autorijden nooit die bench Echt nodig ga hebben in een levensreddende situatie en een ongeluk mag meemaken, maar ik vind het persoonlijk toch wel fijn om te weten dat ze wel echt zo goed als kan beschermd zit en dit haar het leven kan redden met zelfs flinkere crashes - waar je bij 9/10 andere producten op de markt je hond gewoon kwijt bent in zo’n zelfde situatie. Ik denk er ook niet constant aan, ik doemdenk dagelijks geen horror scenario’s voor me, maar een beetje nadenken hierover is niks mis mee dus ik vind het dan weer persoonlijk oprecht jammer wanneer een onderwerp als dit begatelliseerd word, maar ja ieder z’n eigen meningen en inzichten natuurlijk. @Myfairytale Precies dat allemaal ja |
Geplaatst: 04-08-24 13:04 |
Myfairytale | |
Exact wat jij zegt cursebreaker, alleen jij kunt het veel beter verwoorden.
|
Geplaatst: 04-08-24 13:12 |
carika | |
Ik ga zeer waarschijnlijk voor het variobarier rek.
Dat is getest en in ieder geval veiliger dan de gewone rekjes. Een veilige bench is voor ons gewoon echt onpraktisch. Ja,het biedt geen bescherming tegen botsing van achterop maar eerlijk gezegd is dat toch bij paarden die in de trailer staan ook zo? Mij heeft het topic in ieder geval geholpen om het merk mim te ontdekken die voor hun producten uitgebreide crash tests uitvoeren. |
Omhoog |
Geplaatst: 04-08-24 15:11 |
Plaats een nieuw onderwerp | Plaats een reactie |
Pagina 1 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2 Volgende |
|
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp |
Forums » Algemeen » [BB] BeestenBoel |
Inloggen |