Forums » Algemeen » [BB] BeestenBoel |
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp | |
Pagina 1 van de 4 [ 86 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4 Volgende |
|
Plaats een nieuw onderwerp |
Buitenkat valt hond(en) aan |
---|
troetjoek | |
Zoals de titel al zegt
We hebben een buitenkant in de buurt lopen die honden aanvalt, soms komt hij vanonder een auto,soms ligt hij languit op de stoep, Soms loop ik de deur uit en dan zit hij daar, ook valt hij andere buurt katten aan houd de halve buurt wakker. En ik ben niet de enige hondeneigenaar met dit probleem! De eerste keer dat hij mijn hond aanviel heb ik hem 5 trappen moeten geven, hond had schade gelukkig net naast haar oog. Maar het word van kwaad tot erger zelfs zo erg dat ik nu met een extra riem loop om de kat een klap te kunnen verkopen. Mijn hond reageert trouwens niet op katten en andere buitenkatten geen last mee. Eigenaresse aangesproken en die gaat de kat niet binnenhouden, ik heb ook gezegd dat ze dan niet raar moet opkijken dat de kat eens een. Verkeerde hond treft of een verkeerde klap,trap gaat krijgen. Water, zachtjes wegduwen,klappen,stampen,stem gebruiken iets gooien heeft allemaal geen zin of hij hangt in jou benen of armen. Meerdere buurtbewoners zijn het zat, de kat valt tot bloedens toe aan, achtervolgd je hond, Zijn er nog stappen die je kan ondernemen tegen zo'n kat Het asiel bellen heeft geen zin want meerdere buurtbewoners weten waar hij woont. Hij laat zich niet vangen anders had ik hem zelf wel gebracht. |
Laatste bericht |
Geplaatst: 05-08-24 19:58 |
Selina | |
Ik snap wel dat die vrouw hem niet binnen wil houden als het zo’n terror kat is
Flesje water over hem heen gieten al geprobeerd? |
Geplaatst: 05-08-24 20:01 |
karuna | |
Zo ergerlijk dit. Ik heb ook flink lang last gehad van dergelijke katten. Een zat er steeds onder mijn auto op de oprit. En met honden uitlaten kon ik niet eens veilig het eigen terrein af omdat dat kreng altijd een van mijn honden aanvloog. Deze heb ik met vangkooi kunnen vangen en is toen opgehaald door de dierenambulance.
Een andere kat die een stukje verder altijd honden aanvloog is een keer op de verkeerde geklapt. Deze kat heeft het daarna nooit meer kunnen doen. De hond in kwestie heeft helaas daardoor levenslang gemuilkorft moeten rondlopen. Het dier liep ten tijde van de aanval aan een korte riem en had stevige schade aan zijn kop. Toch werd de hond gezien als levensgevaarlijk en de kat als zielig. Na een verhuizing liep er waar ik nu zit ook weer zo n figuur rond. Die stuift de weg over om elke hond aan te vliegen. Mijn uberbrave witte herder heeft die kat ook al eens een knauw gegeven. Zonder gevolgen trouwens. En ik het dier als eens een mep met een loopkruk. Mijn honden zijn er inmiddels niet meer maar vorige week zagen we de kat een klein hondje aanvliegen vanuit het niks. Ook deze eigenaar boeit het niks dat het gebeurd. het is wachten op stevige schade. Ik heb destijds de wijkagent gebeld voor de eerste kat die later gevangen is. Hij heeft toen de dierenambulance ingeschakeld. Misschien is dat een optie dat de wijkagent de eigenaar eens aanspreekt over het gedrag van zijn kat |
Geplaatst: 05-08-24 20:05 |
Goof | |
Bespreken met een wijkagent?
Eigenaresse is verantwoordelijk voor haar dier en die mag geen overlast veroorzaken. |
Geplaatst: 05-08-24 20:29 |
8nnemiek | |
Maar als er 5 schoppen voor nodig zijn om hem weg te jagen, dan moet het toch zeker ook mogelijk zijn om hem te vangen?
Al zou ik het eerst eens proberen met een bak water. Daar houden ze normaal ook niet van. |
Geplaatst: 05-08-24 20:29 |
Amber_anne | |
Inderdaad de wijk agent en eventueel de dierenambulance als die een beetje pro actief is in jou gemeente
|
Geplaatst: 05-08-24 20:31 |
Brainless | |
TS geeft al aan dat water niet werkt.
DA komt alleen voor dieren waarvan de eigenaar niet bekend is. Dit aangeven bij de wijkagent, en deze moet dit oppakken. |
Geplaatst: 05-08-24 20:32 |
Amber_anne | |
Brainless schreef TS geeft al aan dat water niet werkt. DA komt alleen voor dieren waarvan de eigenaar niet bekend is. Dit aangeven bij de wijkagent, en deze moet dit oppakken. Dan heb je het over dat de dierenambulance het dier meeneemt. Dat is mijn insteek niet. In de gemeente waar ik woonde is de dierenambulance heel pro actief en kan in dit soort situaties bemiddelen tussen eigenaren bijvoorbeeld. Het is voor de kat zelf natuurlijk ook een onveilige situatie net als voor de honden |
Geplaatst: 05-08-24 20:38 |
troetjoek | |
Klopt dit is niet meer veilig voor zowel de kat als de mensen die de hond uitlaten.
De eigenaresse zegt gewoon ja ik weet dat hij honden aanvalt ik kan er niets aan doen En als ik dan aangeef dat de kat of een keer de verkeerde hond pakt en doodgebeten word, of iemand de kat zo'n harde schop verkoopt dat de kat inwendige bloedingen oploopt geeft ze aan dat is dan maar zo ik kan hem niet binnenhouden. Water, deo, geluid,iets gooien het maakt de kat niet uit helaas. Je gaat natuurlijk eerst voor diervriendelijke oplossingen, gesprek met eigenaresse, kat weg duwen enz. Maar ik moet echt mijn hond aan alle kanten beschermen, ik heb een foto van de schade net naast haar oog wat heb ik er aan als de kat mijn hond blind maakt. Heb ik ook aan de eigenaresse laten zien ze geeft er niets om en neemt ook geen maatregelen met de kat. De wijk agent is een goede ! Die ga ik zeker even contacteren hierover. |
Geplaatst: 05-08-24 20:44 |
Goof | |
Als ze hem niet kan binnenhouden, moet ze hem lekker herplaatsen. Hij wordt vast blij van ratten vangen op eem boerderij.
|
Geplaatst: 05-08-24 20:47 |
troetjoek | |
8nnemiek schreef Maar als er 5 schoppen voor nodig zijn om hem weg te jagen, dan moet het toch zeker ook mogelijk zijn om hem te vangen? Al zou ik het eerst eens proberen met een bak water. Daar houden ze normaal ook niet van. Het vangen kun je proberen maar dan lig je ben ik bang helemaal open, Ik heb mijn hond geleerd dat ik de dingen voor haar oplos en ze niets terug mag doen dus dat deed ik, hij heeft mij toen ook krassen bezorgd vandaar dat ik dus tegenwoordig met een extra riem loop omdat hij jou ook pakt Iedereen hier in de buurt weet wie de kat is en van wie hij zit zelfs bij de kapper binnen en bij een Turkse eetzaak. |
Geplaatst: 05-08-24 20:51 |
troetjoek | |
Goof schreef Als ze hem niet kan binnenhouden, moet ze hem lekker herplaatsen. Hij wordt vast blij van ratten vangen op eem boerderij. Vind ik ook, er lopen nog veel meer katten buiten geen problemen mee, 1 komt zelfs steeds mijn hond kopjes geven en wilt spelen met haar, diezelfde eigenaar van die speelse kat zijn hond is ook gepakt pas door die nare kat. Ook hij heeft de eigenaresse aangesproken. |
Geplaatst: 05-08-24 20:53 |
Leo | |
Als de eigenaresse na herhaaldelijk aanspreken en ook nog eens door verschillende buurtbewoners, geen verantwoordelijkheid neemt voor haar dier, zou ik de wijkagent benaderen. Die mag dan met mevrouw in gesprek gaan. Dieren houden betekent ook voorkomen dat je dieren overlast bezorgen.
|
Geplaatst: 05-08-24 20:58 |
troetjoek | |
Leo schreef Als de eigenaresse na herhaaldelijk aanspreken en ook nog eens door verschillende buurtbewoners, geen verantwoordelijkheid neemt voor haar dier, zou ik de wijkagent benaderen. Die mag dan met mevrouw in gesprek gaan. Dieren houden betekent ook voorkomen dat je dieren overlast bezorgen. Die ga ik zeker na de tip in dit topic even contacteren! Het kan gewoon zo niet doorgaan het is echt een terrorkat en ik heb zelf ook 3 binnenkatten dus ben gek op katten maar deze echt |
Geplaatst: 05-08-24 21:14 |
GDG | |
Ik zou zoveel mogelijk mensen uit de buurt vragen om contact op te nemen met de wijkagent: samen sta je een stuk sterker.
Ik word er echt naar van hoe de eigenaresse met het welzijn van haar kat omgaat, het klinkt alsof ze helemaal niet om het dier geeft. Want wie zorgt er nou niet voor een veilige oplossing (afgezette tuin/ren/herplaatsing) als je hoort dat je kat dit doet en ook nog schoppen en misschien beten te verduren krijgt. Bah. En ik snap dat je als hondeneigenaar een enorme hekel aan zo'n dier krijgt én je eigen dier natuurlijk beschermt. Tegelijk vind ik het zo sneu voor die kat die zo'n flutbaas heeft. |
Geplaatst: 05-08-24 21:15 |
Esther | |
Misschien is ze gevoelig voor het feit dat ze aansprakelijk is voor de schade die haar kat maakt. Als een hond naar de dierenarts moet dor een aanval van haar kat, dat je dan de kosten op haar kunt verhalen.
|
Geplaatst: 05-08-24 21:45 |
capopjekop | |
Wijkagent idd. En probeer bewijs te verzamelen. Kun je het filmen bijvoorbeeld? Laat andere mensen die last ervaren ook melding doen. Des te eerder kunnen ze wat doen
|
Geplaatst: 05-08-24 21:48 |
nevica | |
Dan zou ik het wel iemand anders laten filmen, zodat je zelf kunt zorgen dat je hond veilig blijft (en jijzelf ook).
Hier ook enorme overlast van katten en eigenaren gooien het alleen maar op dat ze ze niet binnen kunnen houden omdat het wilde dieren zijn. Ik ga mijn dieren ook maar gewoon los gooien denk ik. |
Geplaatst: 05-08-24 21:50 |
Lukasje | |
Ik zou idd proberen filmen, en klachten verzamelen en dan met een groepje de wijkagent inschakelen. Een gezamenlijke klacht is sterker.
|
Geplaatst: 05-08-24 22:42 |
BigOne | |
Of vangkooi lenen en wat lekkers erin. Maar tip van eigenaar aansprakelijk stellen voor schade is ook een goede. Katten die agressief worden hebben meestal iets van tumor in hoofd oid . Zijn echt gevaarlijk.
|
Geplaatst: 05-08-24 22:46 |
snorkel1986 | |
Is een fatsoenlijke dressuur zweep geen oplossing kan je beter me raken als een riem.. en idd de wijkagent
|
Geplaatst: 05-08-24 22:46 |
Little_Gift | |
snorkel1986 schreef Is een fatsoenlijke dressuur zweep geen oplossing kan je beter me raken als een riem.. en idd de wijkagent Of een veeprikker |
Geplaatst: 05-08-24 22:50 |
Nyaleti | |
Je kan beter de Dierenbescherming of dierenpolitie bellen dan het asiel.
Asiel doet hier niks aan. Bovenstaande zijn momenteel waarschijnlijk te druk met alle kittens opvangen maar je kan het alvast maar gemeld hebben. En inderdaad eens rond vragen wie hier ook problemen mee heeft. Evt nummer noteren of zelf ook laten bellen naar de wijkagent. |
Geplaatst: 05-08-24 23:17 |
Wintu | |
Maar goed dat zo een kat hier niet woont, want mijn hond bijt m harstikke dood.
Kat hoeft maar eenmaal de verkeerde te treffen. Ik geef aan de buren ook aan dat hun kat bij mij in de tuin voor eigen risico is. Misschien dat je zoiets aan de bazin van de kat kan voorleggen, dat er ook eens een hond kan tussen zitten die de kat gruwelijk te grazen neemt? |
Geplaatst: 06-08-24 01:27 |
Jolliegirl | |
Idd even de kosten verhalen op haar. Dat kun je nogsteeds doen. Raad ik ook aan.
En idd de wijkagent inlichten. Wat een rot situatie dit! |
Omhoog |
Geplaatst: 06-08-24 06:47 |
Plaats een nieuw onderwerp | Plaats een reactie |
Pagina 1 van de 4 [ 86 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4 Volgende |
|
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp |
Forums » Algemeen » [BB] BeestenBoel |
Inloggen |