Forums » Algemeen » [BB] BeestenBoel |
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp | |
Pagina 4 van de 4 [ 86 berichten ]
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3, 4 |
|
Plaats een nieuw onderwerp |
Buitenkat valt hond(en) aan |
---|
Jis_ | |
Mooi gezegd, niet egoïstisch zijn en afscheid nemen is het enige wat je dan nog kunt doen voor je maatje.
En wat een schattige foto, mooie herinneringen voor jullie |
Laatste bericht |
Geplaatst: 08-08-24 10:13 |
troetjoek | |
Dank voor jullie medeleven en sterkte wensen !
Even een update over de buiten kat. Eigenaresse kwam ik weer tegen nogmaals uitgelegd dat dit zo niet kan! en dat ik wijk agent erbij ga betrekken Wat er toen gebeurde viel mijn mond van open. Ze kan de kat niet herplaatsen, asiels zitten vol, en verder niemand wilt hem hebben. Zelf heeft ze er ook niet veel aan want hij is als maar weg. Ze heeft hem nu 3 jaar als herplaatser. Binnen houden gaat niet want dan sloopt hij alles. Dan moet hij maar een keer de verkeerde tegen komen en doodgebeten worden oid Verdrietig word je ervan als je bedenkt dat ik dinsdag mijn maatje heb moeten laten gaan, die zo ontzettend geliefd was en die zo ontzettend gemist word. |
Geplaatst: 08-08-24 17:33 |
DuoPenotti | |
Maar het lijkt er wel op dat ze het dus geprobeerd heeft via een asiel.
Mag je van de eigensresse via bokt of facebook misschien helpen met het zoeken van een ander huisje? Niet iedereen is capabel genoeg de juiste wegen te vinden naast het asiel om. |
Geplaatst: 08-08-24 17:38 |
Evelyne79 | |
Kan ze haar tuin dan niet catproof maken dat hij wel naar buiten kan maar niet de tuin uit? Hoeft ze hem niet binnen te houden maar veroorzaakt die geen overlast bij anderen
Sterkte met het verlies van je eigen maatje |
Geplaatst: 08-08-24 18:45 |
Nyaleti | |
Maar het asiel zit overal ook vol. En bijna elke opvang ook. Incl gastgezinnen. Omdat het hier in NL stikt van niet-steriele katten, puilt alles uit van de kittens.
"Kat moet weg want ik kan er niks mee beginnen en buiten valt hij alle honden gevaarlijk aan, keer op keer" tja wie wil er zo een? Zeker nu je ook gratis kittens kan halen op Marktplaats. Nogmaals, bel de dierenpolitie en zeg desnoods dat je toestemming hebt van de eigenaar om te bellen voor haar. Of gooi het op FB in de groep "KATTEN" , hele grote groep met ook veel organisaties etc er in. |
Geplaatst: 08-08-24 18:51 |
JorineV | |
Van sommige mensen snap je toch niet dat ze überhaupt een huisdier hebben?! Harteloos. Wachten tot 'ie doodgebeten wordt, is wel heel erg cru. Zou "niet te handhaven" een voldoende goede reden zijn om een dier te laten inslapen..? Dat lijkt me dan een waardiger einde.
Aan de kosten mag het eigenlijk niet liggen. Voer is ook niet gratis... en steeds klachten krijgen van buren kán niet prettig zijn. Succes met de wijkagent! |
Geplaatst: 08-08-24 20:44 |
Tancreda4 | |
Maar als die kat absoluut niet thuis wilt blijven... wat moet je dan. Super sneue situatie voor kat en eigenaar... hopelijk vind ze toch een plekje om hem te herplaatsen.
Mijn ouders hebben er 1 die is aan komen lopen. Eigenaren hadden we achterhaald maar de kat wilde daar echt niet meer blijven. Hij is meerdere malen door ze op gehaald maar hhij Verbouwde het hele huis als hij binnen moest blijven en liep gelijk weg als hij buiten kwam. In 1 ruk door naar m'n ouders huis (paar km lopen, brug over enzo). Dus maar besloten dat zij hem maar moesten adopteren want blijkbaar wilde hij het zo. De kat uit dit topic klinkt ook als zo'n gefrustreerde... niet op z'n plek bij deze eigenaar. Heel erg sneu.... |
Geplaatst: 08-08-24 20:47 |
Jis_ | |
Misschien kan je haar inderdaad een handje helpen.
Had je nog een tip van een DA bezoekje kunnen geven, om pijn en daarom zo aanvallend zijn, uit te sluiten? |
Geplaatst: 08-08-24 21:17 |
GDG | |
troetjoek schreef Dank voor jullie medeleven en sterkte wensen ! Even een update over de buiten kat. Eigenaresse kwam ik weer tegen nogmaals uitgelegd dat dit zo niet kan! en dat ik wijk agent erbij ga betrekken Wat er toen gebeurde viel mijn mond van open. Ze kan de kat niet herplaatsen, asiels zitten vol, en verder niemand wilt hem hebben. Zelf heeft ze er ook niet veel aan want hij is als maar weg. Ze heeft hem nu 3 jaar als herplaatser. Binnen houden gaat niet want dan sloopt hij alles. Dan moet hij maar een keer de verkeerde tegen komen en doodgebeten worden oid Verdrietig word je ervan als je bedenkt dat ik dinsdag mijn maatje heb moeten laten gaan, die zo ontzettend geliefd was en die zo ontzettend gemist word. Ik dacht al dat ze er zelf niet veel meer voor voelde, zo naar voor die kat. Jij heel veel sterkte met je verlies, ik kan het me helaas te goed invoelen. Het wordt wel beter is mijn ervaring, minder rauw. Maar de speciaaltjes blijf je toch wel missen, gelukkig wel vaker met een lach dan een traan . |
Geplaatst: 08-08-24 21:32 |
JorineV | |
Hoi TS, ik vroeg me ineens af hoe het nu gaat met die kat bij jullie in de buurt. Heeft de wijkagent kunnen helpen?
|
Geplaatst: 22-09-24 10:30 |
har166 | |
Wat een vervelende reactie van die eigenaar.
Ik las laatst nieuwsberichten van een hond die is doodgeschoten door de politie omdat ie een kat had gegrepen en niet meer los wilde laten. De hond werd aangelijnd uitgelaten en aangevallen door de kat. Ik vind dat echt een vreselijk verhaal want ik zou het mijn hond ook niet kwalijk nemen als hij zich verdedigd. Zometeen zitten iemand met een vergelijkbaar verhaal door zo'n terrorkat. |
Omhoog |
Geplaatst: 22-09-24 10:39 |
Plaats een nieuw onderwerp | Plaats een reactie |
Pagina 4 van de 4 [ 86 berichten ]
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3, 4 |
|
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp |
Forums » Algemeen » [BB] BeestenBoel |
Inloggen |