Forums » Algemeen » [BB] BeestenBoel |
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp | |
Pagina 1 van de 1 [ 23 berichten ]
|
|
Plaats een nieuw onderwerp |
Werken met praatbuttons katten en honden |
---|
Jasmijn | |
Zijn er mensen die met hun huisdieren werken met praatbuttons?
Ik ben rustig aan begonnen maar mijn kat snapt niet dat hij de knop ook in moet drukken. Zet wel zijn pootje erop maar drukt hem niet in. Maar hij krijgt alle tijd. |
Laatste bericht |
Geplaatst: 18-09-24 20:24 |
Cayenne | |
Ik heb geen hond of kat, maar ik keek altijd Billy Speaks op youtube.
Echt fantastisch! Helaas is Billy overleden, maar hij wist met de buttons heel goed duidelijk te maken wat hij wilde! |
Geplaatst: 18-09-24 20:25 |
Goof | |
Oh, dit lijkt me echt heel erg leuk.
Vooral mijn mini is reteslim en kan erg goed communiceren. Ik ben alleen bang dat hij de gele dag eisen gaat stellen, hij voelt zichzelf nogal het prinsje in huis |
Geplaatst: 18-09-24 20:29 |
Myfairytale | |
Nog niet begonnen, maar heb er wel een boek over.
Denk dat 1 of 2 van onze honden het wel vrij snel door de zullen hebben, maar de anderen... |
Geplaatst: 18-09-24 20:29 |
colinneke | |
Ik ben benieuwd wat mijn 2 katten ermee zouden doen. Denk dat het de hele dag 'eten' gaat
Welke heb jij TS? En waar heb jij ze gekocht? Heb ze bij Pets place vastgehad maar ze weer teruggelegd |
Geplaatst: 18-09-24 20:35 |
8nnemiek | |
Yes Ik werk sinds een paar jaar met praatknoppen met mijn afghaan. Ze had heel snel de link door tussen het op de knop drukken en iets krijgen.
Ze vind het alleen nog altijd lastig om de knoppen uit elkaar te houden. De knop ‘snoepje’ is favoriet, die weet ze altijd te vinden De knop ‘eten’ ook wel. ‘Wandelen’ wordt nog wel eens verkeerd gebruikt, maar gebruikt ze ook regelmatig op de goede manier. En dan heb ik nog wat andere knoppen die ze niet echt gebruikt. Wat hier het beste werkte was de knoppen door het huis neerzetten, dus een knop ‘buiten’ bij de tuindeur, en de knop ‘eten’ bij de voerbak. Maar dat is natuurlijk niet helemaal het idee achter de knoppen |
Geplaatst: 18-09-24 20:55 |
Jasmijn | |
Wat leuk dat er meer zijn.
Ik gebruik nu nog hondenknoppen maar ben aan het sparen van speak buttons van Fluent.pet. De connect zijn nog gaver maar wordt me echt te duur. Ik ben een groot deel van de tijd aan bed gebonden. Heb ze dus ook op bed naast me liggen. Het lastige is alleen dat mijn kat, Nano, ook in de nacht doorgaat met de knoppen. Het lijkt erop dat hij de knuffelenbutton goed door heeft, die drukt hij ook echt in, maar is soms wel teleurgesteld dat hij geen snoepjes krijgt. Hij snapt nog niet helemaal dat hij dan een andere button moet hebben. Hij zet zijn poot er wel op maar drukt de knop niet in. Ik beloonde hem dan wel heel uitgebreid, hielp hem de knop echt in te drukken maar nu hij de knuffelknop lijkt te snappen en hem ook indrukt geef ik hem de tijd om de snoepjes button ook zelf in te drukken. Verder heb ik een button met 'klaar' om hem duidelijk te maken dat we even stoppen maar daar trekt hij zich weinig van aan. En ik heb een knop 'trainen' maar daar doet hij zelf nog niets mee. Ik fanatiek trainen, klaar in drukken maar hij wil alleen maar knuffelen en snoepjes. Ik ga de knop spelen toevoegen. Hopelijk krijg ik inderdaad mijn oude telefoon vrijdag verkocht en kan ik dan de betere buttons kopen. Dan kan ik ook heel langzaam uitbreiden en wordt het duidelijker voor Nano. Ik hoop als ik wat handiger word en betere knoppen heb, ik met andere dieren ook kan gaan oefenen en zo hier handiger in worden. |
Geplaatst: 18-09-24 22:24 |
Moon_light94 | |
Jaa ik!
De buttons van fluentpet zijn makkelijker indrukken merkte ik; dat gaat bij mijn kat dus beter. Maar die zijn wel prijziger inderdaad. Onze kater snapt inmiddels “buiten”, “knuffelen” en “spelen”. Ken je “de kattentrainer” op instagram? Die heeft veel leuke filmpjes erover! En ze heeft onlangs ook een leuke workshop erover gegeven, via de Happy Cats Academy. |
Geplaatst: 19-09-24 11:55 |
Femke_Tweety | |
Ik vind veel van de YouTube filmpjes hierover extreem hangen op de interpretatie van de eigenaren. En ik zie veel interpretaties waar ik, zéér voorzichtig gezegd- nogal mijn twijfels bij heb.
Maar de filmpjes lopen goed en krijgen vooral veel oooh en aaah en wauw reacties. Een zeer enkele keer zie ik overigens ook dieren (meestal met iets minder extreem veel knoppen) waar de communicatie duidelijker is en de interpretatie een stuk objectiever. Ik geloof zeker dat dit kàn, maar dus wel met de kanttekening dat dat het 'er een leuk verhaaltje bij maken dat past bij menselijke interpretatie' wat mij betreft eigenlijk de kracht eruit weg haalt. |
Geplaatst: 19-09-24 12:00 |
pmarena | |
Ik denk eigenlijk dat die interpretatie door eigenaren ook juist wel kan helpen, net zoals bij een klein kind dat amper fatsoenlijk wat woorden kan brabbelen, degenen er omheen het het beste begrijpen. Ook omdat ze de bewuste persoon het beste kennen wat die wel of niet graag wil en meemaakt in het leven enzo
Ik zit er wel eens aan te denken om er iets mee te doen. Voor honden lijkt het me leuker dan voor katten eigenlijk. Op die filmpjes zie je dat honden echt wel soms interessante dingen doen, vragen lijken te stellen enzo. En dat katten vooral laten blijken dat ze dingen stom vinden Hier alleen 2 katten en ik vraag me een beetje af wat die knoppen toe zouden kunnen voegen. Want ik snap zo ook wel aardig wat ze willen volgens mij..... |
Geplaatst: 20-09-24 09:56 |
Bentuh | |
ik vind het altijd echt geweldig om te zien. Alleen is mijn vrees echt dat ik er helemaal gillend gek van wordt.. nu komt de kat ons al halen om vanalles, laat staan als die dan een soort van kan praten. HAHA.
|
Geplaatst: 20-09-24 11:12 |
Macs | |
Ik wil hier heel graag mee beginnen, al is mijn hond al echt een kei in aangeven wat hij wil. Daar ben ik hem heel dankbaar voor (en dat ik zelf het geduld heb opgebracht hem te leren lezen).
Inmiddels ken ik elk zuchtje/geluidje/ademhaling haha. Ben alleen bang dat de knop 'koek' echt gigantisch misbruikt gaat worden Overigens denk ik dat interpretatie helemaal niet slecht is. Als je iets wilt bewijzen in een wetenschappelijke setting kan ik me er iets bij voorstellen. Maar ik ben altijd in gesprek met mijn dieren, en interpretatie kan juist ontzettend helpen in elkaar beter begrijpen. |
Geplaatst: 20-09-24 11:23 |
Cchanny | |
Ik vind het geweldig om te zien, helaas staan mijn ouders er niet voor open. Maar onze hond is enorm slim dus ik denk dat het best haar kan helpen om met ons te communiceren zodat ze niet steeds zo hoeft te blaffen.
Als ik uiteindelijk een eigen hond krijg, zou ik het echt willen proberen. |
Geplaatst: 20-09-24 11:26 |
Macs | |
Cchanny schreef Ik vind het geweldig om te zien, helaas staan mijn ouders er niet voor open. Maar onze hond is enorm slim dus ik denk dat het best haar kan helpen om met ons te communiceren zodat ze niet steeds zo hoeft te blaffen. Als ik uiteindelijk een eigen hond krijg, zou ik het echt willen proberen. Misschien lukt het wel om de blafjes te onderscheiden, als ze dat goed aangeeft. Hier weet ik inmiddels precies welk blafje 'ik moet poepen' of 'mijn waterbak is leeg' betekent Jammer dat je ouders er niet voor open staan. Wellicht zou je zelf iets kunnen aanschaffen en het op je kamer kunnen leggen. En dan wel met je hond trainen? Je kan bijv ook de namen van speeltjes koppelen aan de buttons ipv dagelijkse behoeften. Ben je toch lekker bezig met je hond! |
Geplaatst: 20-09-24 11:46 |
BeFunny | |
Goof schreef Oh, dit lijkt me echt heel erg leuk. Vooral mijn mini is reteslim en kan erg goed communiceren. Ik ben alleen bang dat hij de gele dag eisen gaat stellen, hij voelt zichzelf nogal het prinsje in huis Ja.bik heb hier zo'n belletje die heb ik bij Dex gebruikt voor zindelijk maken. Hij ging namelijk wel voor de tuindeur achter het gordijn zitten maar gaf geen geluid of niks dus ik had het pas door als ik ging kijken waar is Dex. En toen had hij zijn plasje al gedaan of zat op knappen zeg maar. Maar daarna dat velletje nog voor de fun voor een koekje. Zeg ik doe Ping en dan doen ze ook Saartje ping op het belletje. Ook periodes laat ik hem liggen op de grond en als ze dat door hebben dan doen ze uit zichzelf ping en gaan er dan naast zitten wachten op een koekje. Denk dat zo'n spraak button ook wel leuk is. |
Geplaatst: 20-09-24 12:03 |
Cchanny | |
Macs schreef Cchanny schreef Ik vind het geweldig om te zien, helaas staan mijn ouders er niet voor open. Maar onze hond is enorm slim dus ik denk dat het best haar kan helpen om met ons te communiceren zodat ze niet steeds zo hoeft te blaffen. Als ik uiteindelijk een eigen hond krijg, zou ik het echt willen proberen. Misschien lukt het wel om de blafjes te onderscheiden, als ze dat goed aangeeft. Hier weet ik inmiddels precies welk blafje 'ik moet poepen' of 'mijn waterbak is leeg' betekent Jammer dat je ouders er niet voor open staan. Wellicht zou je zelf iets kunnen aanschaffen en het op je kamer kunnen leggen. En dan wel met je hond trainen? Je kan bijv ook de namen van speeltjes koppelen aan de buttons ipv dagelijkse behoeften. Ben je toch lekker bezig met je hond! Ze gaat compleet uit der naat en begint hysterisch te blaffen als er iets is. (herder) vooral als ik er niet ben of ze niet bij mij is. Dan blaft ze minder. Naar buiten, spelen of andere dingen worden anders gecommuniceerd met andere lichaamstalen inderdaad. Ik denk dat het voor de hond niet prettig is, als ze met mij wel met die buttons bezig kan zijn en bij mijn ouders niet. Ik weet niet of dat frustraties oplevert bij haar. |
Geplaatst: 20-09-24 12:24 |
Jasmijn | |
Ik heb geen instagram maar vol dekattentrainster op facebook en ben ook begonnen na haar workshops bij Happy Cat.
Via haar tips drukt hij nu ook 2 buttons echt in. Knuffelen en snoepjes. Verder heb ik trainen staan maar daar doet hij niets mee en klaar, maar die snapt hij alleen als hij er zin in heeft. Als ik doe knuffelen klaar loopt hij soms weg maar soms blijft hij ook gewoon op de knuffelbutton stampen. Als ik de Fluent.pet buttons heb wil ik iig de button spelen toevoegen. Ik wil niet meer dan 8 buttons denk ik. |
Geplaatst: 20-09-24 12:33 |
Cchanny | |
Jasmijn schreef Ik heb geen instagram maar vol dekattentrainster op facebook en ben ook begonnen na haar workshops bij Happy Cat. Via haar tips drukt hij nu ook 2 buttons echt in. Knuffelen en snoepjes. Verder heb ik trainen staan maar daar doet hij niets mee en klaar, maar die snapt hij alleen als hij er zin in heeft. Als ik doe knuffelen klaar loopt hij soms weg maar soms blijft hij ook gewoon op de knuffelbutton stampen. Als ik de Fluent.pet buttons heb wil ik iig de button spelen toevoegen. Ik wil niet meer dan 8 buttons denk ik. Wat tof om te lezen! |
Geplaatst: 20-09-24 12:35 |
MarlindeRooz | |
Ik volg de “pratende” hond Bunny al heel lang. Zij doet ook mee aan onderzoeken ernaar. In de nabije (binnen 1 jaar) toekomst wil ik graag een hond en die ga ik ook de knoppen aanleren. Ik denk dat het een hele goede manier is voor honden om hun wensen duidelijk te maken.
Met mijn 5 ratten durf ik het niet aan. Die gaan sowieso de hele dag met z’n 5en op de SNACKS button staan. En als ze het niet krijgen bijten ze hem kapot. |
Geplaatst: 20-09-24 12:37 |
pmarena | |
Ja Bunny is leuk En die andere hond ook die ze heeft
Maarja dan zie je die katten, en dan is het 80% eten, "mad" of "big mad" omdat iets ze niet aanstaat |
Geplaatst: 20-09-24 13:39 |
Mungbean | |
Interressant maar ik geloof niet dat ik de directe meerwaarde zie voor een doorsnee huisdieren houder. Het is al hartstikke wat mijn katten willen, dus hun communicatie is prima zoals het is. Ze staan nog net niet aan te wijzen met hun wijsvinger maar de signalen zijn overduidelijk en ze hebben er een heel kletsverhaal bij
Ipv het dier leren op knoppen te drukken zou ik liever zien dan meer baasjes zich verdiepen in gedrag (heel algeen, niet specifiek naar dit topic). We hebben bijv. een buurhond met dwangneurose (heen en weer rennen) wat door de eigenaren als blij en veel energie gezien wordt |
Geplaatst: 21-09-24 11:19 |
Moon_light94 | |
Bij mijn kat merk ik wel meerwaarde . Die staat regelmatig hard mauwend in de buurt, maar dan is niet direct duidelijk of hij nu nieuwe brokjes wil, naar buiten wil, wil spelen, of knuffels wil. Voor al die dingen bleef hij namelijk mauwend om mij heen kopjes geven. Nu drukt hij op de juiste knop
|
Geplaatst: 21-09-24 19:30 |
Jasmijn | |
Tot nu toe heeft mijn kat me ook niet verrast met wat hij wil, oké hij snapt er ook niet xoveel van nog, maar ik vind het heel leuk om zo met hem bezig te zijn al kan ik hem best goed lezen.
|
Omhoog |
Geplaatst: 21-09-24 19:41 |
Plaats een nieuw onderwerp | Plaats een reactie |
Pagina 1 van de 1 [ 23 berichten ]
|
|
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp |
Forums » Algemeen » [BB] BeestenBoel |
Inloggen |