Forums » Algemeen » [BB] BeestenBoel |
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp | |
Pagina 1 van de 1 [ 21 berichten ]
|
|
Plaats een nieuw onderwerp |
Welke GPS-tracker voor hond? |
---|
Josien_ | |
Voor onze kleine middelmaat hond willen we een tracker aanschaffen om deze om te doen tijdens het uitlaten of als we op vakantie zijn.
Er hoeven geen fancy opties op te zitten, maar we moeten wanneer ze onverhoopt kwijt raakt live kunnen zien waar ze is. ik verwacht niet dat het gebeurt, maar als ze los mee op buitenrit gaat of mee gaat op vakantie vind ik dit wel een fijn idee. Ik heb al een simpele Air Tag overwogen, maar dit is toch ook geen ideaal systeem en bovendien heeft alleen mijn vriend een Iphone. En ik vraag me af hoe goed deze met vocht om gaat. De Tractive ken ik wel, maar die is wel erg uitgebreid als we wereldwijd dekking willen. Dat is geen ramp, maar wil graag weten of er geen andere opties zijn. Welke tracker gebruiken jullie voor je hond? |
Laatste bericht |
Geplaatst: 09-08-24 08:53 |
mvdbijl | |
Ik heb hetzelfde, ben er even ingedoken en heb de tractive gps besteld.
Niet de meest dure, goede recensies en prima voor wat ik er mee wil. Ze kosten bij de Petsplace 49,95 maar online had ik hem voor 29,95. |
Geplaatst: 09-08-24 08:59 |
carika | |
Hier goede ervaring met tractive. We hebben nooit een andere gehad dus kan het niet vergelijken, voor ons werkt ie prima.
Als de hond onder de trailer ligt heeft ie slecht bereik dat geeft wel eens een foute locatie door maar dat heb je snel door. |
Geplaatst: 09-08-24 09:03 |
FrNo | |
Na een Petsondemand en een Weenect over gestapt op Tractive.
Niet voor niets. De eerste twee gaven niet aan waar de hond was. Petsondemand gaf vaak aan welke zendmast er contact mee had. (Met een IPhone schijnt deze wel of beter te werken) Weenect gaf wel de locatie aan, maar bleef dat dan soms hangen. (Op vakantie waren we al ruim 100 km verderop, maar onze ene hond stond volgens de tracker nog op de parkeerplaats (Maar zat toch echt in de auto, met tracker om). De andere hond had op die vakantie een Tractive om en deze bleef wel de goede locatie aangeven. Wij komen ze dus samen testen, Thuis meteen een extra Tractive bij besteld Tractive doet het (bijna) altijd. |
Geplaatst: 09-08-24 09:10 |
cursebreaker | |
Hier inderdaad al menig jaar super tevreden met Tractive en ik blijf deze toch echt altijd aanraden, ondanks de kosten wat erbij komen kijken (heb de tracker nog nooit Echt nodig gehad, maar ik vind het de investering dubbel en dwars waard). Ik vind 'm overall gezien echt betrouwbaar met live tracking in zowel binnen- als buitenland (oorspronkelijk ooit gekocht voor vakanties in o.a. Frankrijk, maar heb hem er nu standaard om hangen aangezien we dat abbo toch betalen. Ik heb geen wegrenner maar de wetenschap dat het ding eraan hangt, is toch stiekem wel een fijn gevoel) en dat ze een fijne service hebben (vorige tracker is kapot gegaan en heb netjes een nieuwe gekregen van ze bv) *Ik heb idd nooit een ander gehad dus kan niet 1 op 1 vergelijken. Uiteraard ook geschikt om mee te zwemmen e.d. (ik heb eentje wie ook overal het water in duikt maar we lopen ook gewoon km’s door de regen)
Mocht je een korting code willen van 30% korting op aankoop van de tracker; >> https://tractive.com/r/1KJS00 *AirTag zou ik idd niet als optie zien. Is echt vreselijk onbetrouwbaar en vanaf een bepaalde afstand sowieso heel slecht tot niet te gebruiken. Daarmee zou je in een groter zoekgebied echt een probleem hebben. Is leuk/handig wanneer je dier grotendeels op dezelfde plek zou zitten en kortbij, maar zou ik idd nooit van afhankelijk willen zijn mocht je dier echt kwijtraken. |
Geplaatst: 09-08-24 09:13 |
Taifoen | |
Hier ook een tractive
Maar werkt inderdaad top. En wel fijn om ook buiten Nederland dekking te hebben! |
Geplaatst: 09-08-24 09:14 |
FrNo | |
Taifoen schreef Hier ook een tractive Maar werkt inderdaad top. En wel fijn om ook buiten Nederland dekking te hebben! Maar mocht je niet bij de grens in de buurt wonen en in Nederland blijven, is het ook fijn dat je voor een goedkoper abonnement kunt kiezen. |
Geplaatst: 09-08-24 09:16 |
cursebreaker | |
Ja het feit dat ze idd meerdere abbo diensten hebben, is ook prettig vind ik. Wij hebben wel buitenland dekking (Premium) omdat we los van buitenland vakanties idd bijna BE en DL in vallen met waar we wonen en daar dus heel veel wandelen ook normaliter. Wij betalen per jaar. maar wanneer je 2jaarlijks (of zelfs 5jaar) doet heb je ook weer wat meer korting geloof ik. Met premium kun je het profiel ook delen met familie leden, wat voor ons ook heel handig is omdat ze wel eens bij m’n ouders logeert. Mocht het nodig zijn, kunnen zij dus ook meekijken. Maar ook fijn dat mijn man en ik ook tegelijkertijd zouden kunnen tracker mocht het nodig zijn.
|
Geplaatst: 09-08-24 09:18 |
Oeska | |
Ook ik heb de Tractive. Vrijwel alle andere opties die ik heb bekeken werken met bluetooth (dus pas uit te lezen als je in de buurt bent) of andere telefoons, en dat is niet altijd een garantie dat je weet waar het dier is. Zeker niet als je de natuur in gaat waar telefoonbereik tegen kan vallen.
Het apparaatje zelf is best betaalbaar (vaak korting acties), het is het abonnement erbij dat het duur maakt. Nu kun je die ook voor bijvoorbeeld één maand nemen en opzeggen, dat zou een optie kunnen zijn. Of vraag van iemand of je de tractive kunt lenen en dan voor de tijd betaalt dat je het gebruikt. Ik hoop dat ik het ding niet meer dagelijks nodig heb als mijn hond uit de puberteit is. Ik heb het ding nu vooral voor mijn eigen gemoedsrust, maar mijn streven is toch echt wel de hond dusdanig te trainen dat ik dat vertrouwen zonder tracker kan hebben (lange termijn planning dit ) |
Geplaatst: 09-08-24 09:26 |
Dennis | |
Hier ook een Tractive voor onze kleine terrier.
Ben er heel tevreden mee. |
Geplaatst: 09-08-24 09:43 |
Myfairytale | |
Ook wij hebben de Tractive voor onze honden.
We wonen in het bos en zijn er heel blij mee. Edit: we nemen de honden wel eens mee naar het buitenland en wil absoluut niet meer zonder. |
Geplaatst: 09-08-24 09:49 |
8nnemiek | |
Airtags zijn handig voor als een hond echt wegloopt en lange tijd zoek is. De batterij gaat een jaar mee, dus geen tijdsdruk, en is waterdicht. Ze zijn klein en je kan ze in de halsband stoppen en hoeft er niet meer naar om te kijken en niet elke zoveel dagen te laden. Maar er moet wel iemand met een telefoon in de buurt zijn om de locatie te kunnen bepalen. Dat mag ook een onbekend iemand zijn. Dus heeft voor- en nadelen, maar niet handig voor live tracking dus.
Voor vakanties heb ik een paar keer gewoon een oude telefoon met prepaid kaartje gebruikt. Die stopte ik in een zakje aan het tuigje. Voor die ene keer vond ik het te duur om een echte tracker te kopen, en met een oude telefoon zie je de locatie ook tot op de meter nauwkeurig en kun je ze ook overal volgen. Verder hoor ik goede verhalen over de Tractive. Waar je met elk volgsysteem wel rekening mee moet houden; als je in het buitengebied zit, vooral in het buitenland, heb je nog regelmatig plekken zonder telefoonbereik. Daar werkt geen enkele tracker (behalve natuurlijk die met bluetooth, waarbij je dicht in de buurt moet zijn). |
Geplaatst: 09-08-24 09:56 |
Nyaleti | |
Tractive via Refurbished bestellen. Ik heb daar 2x besteld voor €20 en zijn echt prima.
|
Geplaatst: 09-08-24 09:58 |
cursebreaker | |
8nnemiek schreef Airtags zijn handig voor als een hond echt wegloopt en lange tijd zoek is. De batterij gaat een jaar mee, dus geen tijdsdruk, en is waterdicht. Ze zijn klein en je kan ze in de halsband stoppen en hoeft er niet meer naar om te kijken en niet elke zoveel dagen te laden. Maar er moet wel iemand met een telefoon in de buurt zijn om de locatie te kunnen bepalen. Dat mag ook een onbekend iemand zijn. Dus heeft voor- en nadelen. Voor vakanties heb ik een paar keer gewoon een oude telefoon met prepaid kaartje gebruikt. Die stopte ik in een zakje aan het tuigje. Voor die ene keer vond ik het te duur om een echte tracker te kopen, en met een oude telefoon zie je de locatie ook tot op de meter nauwkeurig en kun je ze ook overal volgen. Verder hoor ik goede verhalen over de Tractive. Waar je met elk volgsysteem wel rekening mee moet houden; als je in het buitengebied zit, vooral in het buitenland, heb je nog regelmatig plekken zonder telefoonbereik. Daar werkt geen enkele tracker (behalve natuurlijk die met bluetooth, waarbij je dicht in de buurt moet zijn). Dat valt bij de tractive echt enorm mee hoor, kijkend naar onze eigen ervaring ermee in ieder geval. Ik heb al een aantal jaren meer ‘remote’ in Frankrijk gezeten bv onder andere (waar echt enorme natuurgebieden zijn) en daar is hij gewoon super betrouwbaar geweest, net als in BE en DL waar ik ben geweest so far, dus ik herken dit totaal niet in de ondertussen 4 jaar dat ik de tracker gebruik. Het kan in theorie zeker zo zijn he, want niks is 100% dus je moet er uiteraard wel even bij stil staan, maar de kans/het risico is met een betrouwbare tracker als tractive in combinatie met telefoon wel heel klein dat je hier niet van op aan kunt. Hier in NL hoef je daar sowieso al niet bang voor te zijn gelukkig, maar in de meeste landen in het buitenland ook niet (maar zeker wel iets om rekening mee te houden als je echt heel veel komt op plekken waar je telefoon niet zou werken). Ook van andere hondenmensen om me heen hoor ik dit niet, ook mensen wie in andere landen zijn geweest als ons en vaak nog meer afgelegen zitten. In de praktijk is de tractive gewoon echt heel erg betrouwbaar in de meeste Europese landen, zo niet de meest betrouwbare wat live tracking betreft. Maar ja je moet natuurlijk kijken naar de situaties waarin je denkt hem nodig te hebben maar voor gewoon gebruik in ons eigen land en omringende landen en buitengebieden is deze tracker gewoon top. Waar ik persoonlijk een AirTag dan echt never nooit niet als optie zou beschouwen. Niet als je daadwerkelijk in elke situatie met live tracking je dier wil kunnen vinden, en zeker in buitengebieden niet. Ik snap dan ook nooit dat dit nog als advies voorbij komt wanneer er zulke topics voorbij komen, maar goed ik vind betalen voor een live tracking device dan ook echt de investering waard want ze hebben gewoon een betere functie puntje bij paaltje. Oke de batterij is natuurlijk een ding als je dat gaat vergelijken met een AirTag, maar als je na een week je dier met tracker nog niet gevonden hebt is de kans sowieso heel klein ben ik bang dat je ze überhaupt nog terug vind. Als de tractive goed is opgeladen, gaat hij namelijk prima een week mee bv. wat genoeg tijd is normaliter om een dier terug te kunnen vinden met een betrouwbare live tracking functie. *wij gaan altijd met een goed opgeladen tracker de deur uit in ieder geval. Tijdens vakanties laad ik hem wel dagelijks gewoon even op voor de zekerheid. Telefoon tracking vind ik persoonlijk ook erg onbetrouwbaar en lijkt me ook niet echt handig in combinatie met een hond, want hoe ga je een bepaald formaat hond ook voorzien van een oude telefoon bv. Dan is een tracker om de halsband hangen (ook tractive heeft ondertussen kleinere modellen bv) welke niet in de weg zit toch voorkeur. Kijkend dan naar onze ervaring met bv. 'zoek mijn iPhone’, welke we binnen het gezin gebruiken; die hapert echt heel vaak en update soms ook gewoon niet of heel slecht. Daar wil je echt niet afhankelijk van zijn wanneer je met hoge nood een vaak bewegend dier moet vinden. Is als live tracker in ieder geval echt niet optimaal. |
Geplaatst: 09-08-24 10:07 |
Myfairytale | |
cursebreaker schreef 8nnemiek schreef Airtags zijn handig voor als een hond echt wegloopt en lange tijd zoek is. De batterij gaat een jaar mee, dus geen tijdsdruk, en is waterdicht. Ze zijn klein en je kan ze in de halsband stoppen en hoeft er niet meer naar om te kijken en niet elke zoveel dagen te laden. Maar er moet wel iemand met een telefoon in de buurt zijn om de locatie te kunnen bepalen. Dat mag ook een onbekend iemand zijn. Dus heeft voor- en nadelen. Voor vakanties heb ik een paar keer gewoon een oude telefoon met prepaid kaartje gebruikt. Die stopte ik in een zakje aan het tuigje. Voor die ene keer vond ik het te duur om een echte tracker te kopen, en met een oude telefoon zie je de locatie ook tot op de meter nauwkeurig en kun je ze ook overal volgen. Verder hoor ik goede verhalen over de Tractive. Waar je met elk volgsysteem wel rekening mee moet houden; als je in het buitengebied zit, vooral in het buitenland, heb je nog regelmatig plekken zonder telefoonbereik. Daar werkt geen enkele tracker (behalve natuurlijk die met bluetooth, waarbij je dicht in de buurt moet zijn). Dat valt bij de tractive echt enorm mee hoor. Ik heb al een aantal jaren meer ‘remote’ in Frankrijk gezeten bv onder andere (waar echt enorme natuurgebieden zijn) en daar is hij gewoon super betrouwbaar geweest, net als in BE en DL waar ik ben geweest so far, dus ik herken dit totaal niet in de ondertussen 4 jaar dat ik de tracker gebruik. Het kan in theorie zeker zo zijn he, want niks is 100% maar de kans/het risico is met een betrouwbare tracker als tractive wel heel klein dat je hier niet van op aan kunt. Hier in NL hoef je daar sowieso al niet bang voor te zijn, maar in de meeste landen in het buitenland ook niet. Ook van andere hondenmensen om me heen hoor ik dit niet, ook mensen wie in andere landen zijn geweest als ons en vaak nog meer afgelegen zitten. In de praktijk is de tractive gewoon echt heel erg betrouwbaar, zo niet de meest betrouwbare wat live tracking betreft. Waar ik persoonlijk een AirTag dan echt never nooit niet als optie zou beschouwen. Niet als je daadwerkelijk in elke situatie met live tracking je dier wil kunnen vinden, en zeker in buitengebieden niet. Ik snap dan ook nooit dat dit nog als advies voorbij komt wanneer er zulke topics voorbij komen, maar goed ik vind betalen voor een live tracking device dan ook echt de investering waard want ze hebben gewoon een betere functie puntje bij paaltje. Oke de batterij is natuurlijk een ding als je dat gaat vergelijken met een AirTag, maar als je na een week je dier met tracker nog niet gevonden hebt is de kans sowieso heel klein ben ik bang dat je ze überhaupt nog terug vind. Als de tractive goed is opgeladen, gaat hij namelijk prima een week mee bv. wat genoeg tijd is normaliter om een dier terug te kunnen vinden met een betrouwbare live tracking functie. Telefoon tracking vind ik persoonlijk ook erg onbetrouwbaar als je dat zou gebruiken met dit doel. Kijkend dan naar onze ervaring met bv. 'zoek mijn iPhone’, welke we binnen het gezin gebruiken; die hapert echt heel vaak en update soms ook gewoon niet of heel slecht. Daar wil je echt niet afhankelijk van zijn wanneer je met hoge nood een vaak bewegend dier moet vinden. Is als live tracker in ieder geval echt niet optimaal. Dit inderdaad. Tijd is héél erg belangrijk juist! Daarnaast hebben bijna al mijn familie en vrienden een Android telefoon (en die zou ik toch vragen om te komen helpen zoeken) én moet er dus iemand in de buurt zijn. Hallo uitgestrekt bosgebied... In de stad kan het handig zijn, maar waar wij wonen dus al niet eens meer. De Tractive kan ik dus ook delen met meerdere mensen, heel fijn, want zo hebben meerdere mensen de locatie en kun je veel sneller handelen. |
Geplaatst: 09-08-24 10:14 |
8nnemiek | |
Hier werkt de 'zoek mijn iPhone' app juist perfect Ik kan iedereen heel nauwkeurig live volgen.
En de airtag is inderdaad niet handig in dit geval.. wat ik zeg, dat is handig om bijvoorbeeld in de riem te doen rond huis, waar je geen grote tracker om wil hangen, maar wel voor geval van nood je dier uiteindelijk terug wil kunnen vinden als het ontsnapt. Misschien is het bereik in het buitenland de afgelopen tijd verbeterd, dat kan heel goed Ik heb in Frankrijk ook weinig problemen gehad tot nu toe, maar in België en Duitsland valt het bereik met onze telefoons regelmatig even helemaal weg. Tractive gebruikt dezelfde zendmasten als ik het goed heb. Ik woon tegen de grens, en er zijn een paar specifieke plekken een stukje over de grens in de natuur waar ik echt met geen mogelijkheid internet kan ontvangen |
Geplaatst: 09-08-24 10:17 |
FrNo | |
Nog een verschil qua ontvangst, Weenect gebruikt 2G.
Tractive 4G (of misschien nu wel 5G) |
Geplaatst: 09-08-24 10:21 |
mavantos | |
Hier ook voor beide honden een tractive tracker. Service van hun is beroerd, maar product zelf werkt prima! Tracker zelf is niet zo duur, maar het abonnement is wel vrij prijzig. Als je een 'energiebesparende zone' instelt gaat de batterij best lang mee. Ook in Frankrijk konden we de hond goed volgen.
Toevallig is een van onze honden pas vanaf het bos naar huis gerend in zn uppie en kon precies zien waar hij liep en welke route hij had afgelegd. Daarna heb ik voor de andere er ook direct een besteld. Onze andere hond is maar 8,5kg en aan zijn tuigje gaat het prima met de tracker. Loopt er niet anders mee. Wij hebben de informatie ook gedeeld met de uitlaatservice, dus zij kunnen ze ook volgen op hun mobiele telefoon. Voor 30% korting kan je eventueel onze link gebruiken: https://tractive.com/r/XvpIpQ, dan krijgen wij twee maanden gratis abonnement. Helpen we elkaar een beetje |
Geplaatst: 09-08-24 10:23 |
cursebreaker | |
Ik woon praktisch naast zowel DE als BE grens ook en loop heel heel veel met de hond in de natuurgebieden daar (rond de grens). Ik heb Vlak rond de grenzen wel vaker problemen in die gebieden met internet verbinding van mijn telefoon, dat klopt ja, dat ik niet kan appen ofzo soms, maar de tractive app en live tracking werkt bij mij wel Altijd. dus hoe dat dan zit met dezelfde zendmasten e.d. weet ik niet, maar ik merk er niks van in ieder geval (en ik val bijna letterlijk Duitsland in en BE is voor mij ook maar 15min verderop)
En tegenwoordig heeft tractive ook gewoon beter formaat trackers voor kleinere honden en katten bv dus ik zie het probleem niet zo om die gewoon vast aan de halsband te hebben hangen. Hier zit hij gewoon standaard om de halsband heen die Elke wandeling om gaat, zowel voor het korte rondje in de wijk als de langere wandelingen in buitengebieden. Heb ik wel een grotere hond, maar ook kleinere honden kun je prima 100% van de tijd een tracker laten dragen (kan ook aan een tuigje bv), ook met kleine rondjes thuis dus dat is voor mij echt geen reden om een AirTag te overwegen - de dieren hebben er echt geen last van/merken dit echt niet, ook bij kleine rondjes niet. Nu woon ik ook bv al pal aan de brunssumerheide dus stel mijn hond zou hier in de wijk wegrennen (nu is ze geen weg renner maar je weet het niet wat er kan gebeuren, een ongeluk met angst etc etc) en daar het gebied inrennen, ben ik ook al snel de sjaak met een AirTag, bijvoorbeeld. |
Geplaatst: 09-08-24 10:24 |
kimmie261 | |
Hier ook de tractive , wel de xxl met meer mogelijkheden en het werkt echt fantastisch, nu we meerdere buitenlandse honden hebben vind ik het echt een pre een goede tracker te hebben en de tractive doet echt wat ie moet doen
|
Geplaatst: 09-08-24 10:39 |
Josien_ | |
Bedankt voor alle tips!
Ik ga eens verder kijken naar de tractive. Wij hebben thuis geen tuigje of halsband om, maar tijdens het wandelen wel dus daar kan hij mooi aan. |
Omhoog |
Geplaatst: 09-08-24 10:59 |
Plaats een nieuw onderwerp | Plaats een reactie |
Pagina 1 van de 1 [ 21 berichten ]
|
|
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp |
Forums » Algemeen » [BB] BeestenBoel |
Inloggen |