Wilde katten overlast --->afschieten?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Serendipity1

Berichten: 6046
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 17:48

Als je het zelf kan: Knal, boem, weg
Als je het niet zelf kan, door iemand anders laten doen. Opvangen heeft voor zulke beesten weinig zin, vind ik. Wilde katten kunnen zich toch niet aanpassen aan hun hokje, daar worden ze nog ellendiger van. Als je er niks aan doet loopt het uit de hand, die beesten planten zich ook voort.

Afschieten is dan nog netjes, als je sommige mensen ziet... (Verdrinken, dood laten hongeren, enz)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 17:54

tja ik ben absoluut niet voor het doden van dieren , maar begrijp je probleem goed. Als je ze laat afschieten zoek dan in iedergeval iemand die in 1x raak schiet.. dat de dieren niet hoeven te lijden...

Serendipity1

Berichten: 6046
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 17:56

Debo schreef:
tja ik ben absoluut niet voor het doden van dieren , maar begrijp je probleem goed. Als je ze laat afschieten zoek dan in iedergeval iemand die in 1x raak schiet.. dat de dieren niet hoeven te lijden...


precies. Ik ben ook echt tegen het onnodig doden van dieren, ben er dan ook heel gek mee, maar sommige dingen... Dit loopt uit de hand als je er niks aan doet

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 20:23

Ik ben radicaal tegen het doden van dieren om deze redenen en ik vind dat jullie stad of gemeente hier de schuld van is (behalve de mensen die ze dumpen dan natuurlijk nog) Bij ons in de stad moet je gewoon het stadhuis bellen die werken samen met het Felix projekt die komen de katten vangen castreren/steriliseren ze en laten ze dan terug los waar ze vandaan komen. De populatie dunt dan vanzelf uit. wij hadden op de wei tot voor kort 3 tot 4 nesten per jaar van een aantal kattinnen. Toen hebben we de stad gebeld en het kost ons niks. De dierenartsen die het doen hier in de stad werken ook met een beurtrol om deze katten te helpen zodat ze niet de hele tijd voor niks werken ieder doet een deel. Dat noem ik een oplossing. De dieren nu gaan lopen afknallen en wachten tot er weer nieuwe bijkomen en dan lekker weer afknallen is gewoon GEEN tot een korte tijdelijke oplossing. Spreek je stadsbestuur er eens over aan. Wie weet word dit systeem bij jullie ook toegepast maar weet je het nog niet.

ob_session

Berichten: 161
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: bovenkarspel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 21:02

het is een groot probleem. maar je mag ze echt nie afschieten hoor! dat is zo zielig. ik ben echt tegen als mensen dieren afschieten. hoop echt dat je ze niet dood.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 01:14

Quinzy schreef:
Bij ons in de stad moet je gewoon het stadhuis bellen die werken samen met het Felix projekt die komen de katten vangen castreren/steriliseren ze en laten ze dan terug los waar ze vandaan komen. De populatie dunt dan vanzelf uit


Punt is dat de katten daar niet per definitie liever op hoeven te worden, de kans is ten zeerste aanwezig dat die moordpartijen dan lekker verder gaan. Kan de populatie wel uitdunnen, maar dan zit Nimber nog steeds met 't zelfde probleem. Daarbij wordt er zo te lezen regelmatig vanalles gedumpt. Hoe wil je dan bijhouden welke kat al onder handen genomen is?

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 16:49

In ieder geval liever afschieten dan gaan klooien met gif oid. Vangkooi kun je natuurlijk eerst proberen.

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 23:21

Citaat:
Daarbij wordt er zo te lezen regelmatig vanalles gedumpt. Hoe wil je dan bijhouden welke kat al onder handen genomen is?

Dat doen ze hier door een hoekje uit het oor te knippen dan zie je welke reeds geholpen zijn. verder is het vaak zo dat als je een "vaste" poputatie katten hebt dat er minder bijkomen omdat het territorium bezet is. dat hebben wij nu ook op de wei. Er worden geen jonkies geboren en nieuwe komen niet omdat het bezet is. Maar afschieten vind ik helemaal geen optie dan blijven ze toch ook gewoon bijkomen. Dan moet je ook keer op keer katten gaan afknallen.

Vraeghoeve

Berichten: 710
Geregistreerd: 10-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 01:20

met zoveel katten in de buurt wordt heel ecosysteem vertsoord, dus niet alleen de beorderij waar je woont. jonge vogeltjes die uitvliegen,etc.. worden vermoord en er zijn er al zo weinig.
ik ben een grote dierenvriend maar ik denk dat het zeer onnatuurlijk is om zulke dieren te laten loslopen, dus ik persoonlijk zou ze ook afschieten, of hetgeen ook kan helpen is een grote gemene hond Haha!

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 14:56

dat is dan wel weer een mooie reden om een nieuwe grote hond aan te schaffen.. (ik zie een voordeel!)

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 07:24

Ik persoonlijk zou ze afschieten. Het wordt alleen maar van kwaad tot erger als je ze laat lopen. En ze vangen en ergens anders uitzetten vind ik ook geen oplossing. Je verplaatst het probleem. En zo wild als dat ze zijn, daar vind je nooit geen huis voor. Het is de enige manier. Ik zou ook niet onnodig een dier afschieten, maar in dit geval bescherm jij je veestapel.

Nimber

Berichten: 26555
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 20:15

Quinzy al laten we ze helpen dan nog zit ik met het probleem dat ze mijn veestapel uitmoorden (afgelopen weekend weer een cavia trouwens! )

We hebben al 2 honden waarvan een grote maar helaas heeft dat tot nu toe nog niet geholpen. stop de hond eigenlijk ook niet in het kippenhok of bij de cavia's dan weet ik zeker dat ik helemaal niets meer overhoud.

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 12:42

Oké maar ik zie ook gewoon de oplossing van het neerschieten niet :s
Dan blijven ze och ook maar bijkomen?
Hier in de dierenwinkels verkopen ze sterk ruikend spul dat katten van je terrein afhoud is dit niks in combinatie met het laten helpen?

Nimber

Berichten: 26555
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 22:32

Hoeveel kilo's van dat spul heb je nodig voor 2 hectare? en hoe gaat onze deel en stallen dan wel niet ruiken?
Ik krijg zaterdag een vangkooi te leen en dump ze allemaal bij het asiel (als ik ze vang) daar zoeken ze maar uit wat ze met die beesten doen.

Tegen het bijkomen is geen enkele oplossing de mensen blijven ze immers met grote regelmaat hier dumpen Scheve mond sneu voor de katten maar behoorlijk balen voor de mensen die hier wonen