Tweedehands krabpaal: ja of nee? - beetje spoed :)

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Tweedehands krabpaal: ja of nee? - beetje spoed :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 20:57

Mijn oude, superfijne krabpaal is rot... Verdrietig 1 hangmat, een soort kamertje en 2 plateau's. Altijd ruzie om 't hangmatje natuurlijk... Maar nou wil ik dus voor Sinterklaas een nieuwe paal vragen.

Punt is alleen dat de palen die ik op t oog heb nogal ehm... Op zijn zachts gezegt zeer prijzig zijn. Ik heb 2 fantastisch mooie palen gezien, prijskaartje: 350, en 650 euro... Mijn voorkeur gaat uit naar een paal tot aan het plafond, bij voorkeur met 2 hangmatten, maar die zijn geloof ik niet of heel moeilijk te krijgen.

Nou was ik me zomaar aan het bedenken... Een tweedehands krabpaal

Zouden jullie dat doen? Mijn struikelblok is een beetje dat ik bang ben voor rottend hout (alhoewel dat best te checken is) maar vooral voor beestjes. Ik ben een zeur wat mijn katten betreft... Ik wil geen luizen of vlooien in huis, en hoe overdreven ook: daar ben ik wel bang voor bij een tweedehands paal. Vraag 2 is dus: is er één of ander ontsmettingsmiddel te krijgen, speciaal voor krabpalen?

Duhelo

Berichten: 28583
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 20:59

ik zou gewoon een nieuwe kopen, maar geen zon hoge
en dan op de een of andere manier een hangmat bijmaken (kun je redelijk goedkoop verkrijgen voor fretten...)
2-de hands is te doen, en met een ontsmettingsmiddel dat geen vlekken geeft kun je het netjes ontsmetten hoor (met een spuitbus eventueel)
en eens naar de DW gaan, en een bus antivlooienmiddel voor omgeving kopen, en je paal is vlooivrij

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 21:13

Zelf bij gaan maken wil ik niet, ik heb wel eens eerder een krabpaal gemaakt en dat gaat toch wat sneller kapot dan het fabriekwerk...

Duhelo

Berichten: 28583
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 22:23

nee, k bedoel een hangmat bijmaken
je koopt zon hangmat voor fretten
en op de een of andere manier bevestig je dit aan een al bestaande krabpaal
et voila
krabpaal met 2 hangmatten

Ranja

Berichten: 3524
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 22:43

dutske"]
nee, k bedoel een hangmat bijmaken
je koopt zon hangmat voor fretten
en op de een of andere manier bevestig je dit aan een al bestaande krabpaal
et voila
krabpaal met 2 hangmatten
[/quote]
[quote="Sylvia schreef:
Mijn oude, superfijne krabpaal is rot... Verdrietig

De oude krabpaal is zo te lezen rot en is dat dus geen optie Haha!

Citaat:
Mijn struikelblok is een beetje dat ik bang ben voor rottend hout (alhoewel dat best te checken is) maar vooral voor beestjes. Ik ben een zeur wat mijn katten betreft... Ik wil geen luizen of vlooien in huis, en hoe overdreven ook: daar ben ik wel bang voor bij een tweedehands paal. Vraag 2 is dus: is er één of ander ontsmettingsmiddel te krijgen, speciaal voor krabpalen?

Rottend hout? Volgens mij heb ik nog nooit meegemaakt dat het hout van een krabpaal rot is....Die palen staan toch altijd gewoon binnen? Of ben ik nu heel naief? Bloos
Ik zou wel gewoon voor een 2ehands gaan. Maar wel eerst ontsmetten van alle beestjes en andere narigheid. Die mooie grote palen van tegenwoordig zijn nieuw errrrug duur....helaas.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 22:49

Dweilen lieve schat Lachen Dat doe ik nl ook wel eens

En ik moet bekennen dat ik 'm een keer met een hogedruk spuit heb proberen schoon te maken, nadat ik een muis in 5 delen in de paal vond Bloos!

Duhelo

Berichten: 28583
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 10:24

neehee, je koopt een relatief goedkope krabpaal
(eventueel 2-dehands)
met 1 hangmat aan
je koopt een hangmat speciaal voor katten, of voor fretten, en je bevstigd dit aan de krabpaal dat je net gekocht hebt Haha!
*leg ik dat nu zo vaag uit?*

manzano

Berichten: 23995
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 14:49

Uhm.....ten eerst ligt het er maar aan hoe je hem zelf maakt....Zie mijn onderschrift en ik kan je verzekeren dat deze kwalitatief beter is dan fabriekswerk. Heel goed hout gebruikt enzo. Maar dat is maar wat je zelf wil.
Weet je wat ook het nadeel is van een 2ehands krabpaal? Sommige katten worden er onzindelijk van. Wat je ook doet er blijft altijd een luchtje van een oude kat inzitten. Sommige katten accepteren dat niet en gaan dan op andere plaatsen plassen om aan die andere/nieuwe kat (de geur op de paal dus) te laten blijken dat het hun gebied is.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 17:07

Manzano, ik gebruim goed materiaal, maar voor mijn gevoel laat 't sneller los. Ik schroef de planken vast met 4 schroeven per paaltje en lijm ertussen... Maar doet er verder niet toe, ik wil er gewoon geen tijd en geld aan besteden op 't moment.

manzano

Berichten: 23995
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 17:27

Dat is idd anders dan wij het gedaan hebben. Maar ja ieder voor zich. Het is inderdaad veel werk en kan me voorstellen dat je daar geen zin/tijd voor hebt.

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 20:36

tip als je een 2e hands paal hebt gekocht paar druppels valeriaan er op en ze zijn helemaal verlieft geven hun eigen geur (dmv koppies) er op af en weg probleem geur van andere katten (ook mooie tip voor nieuwe paal die ze n stuk minder mooi vinden dan dat jij )

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 23:12

Ik heb inmiddels 5 (nieuwe) palen op 't oog. Heb toch besloten van tweedehands af te zien, oa vanwege enkele argumenten hiero Lachen