Nagels knippen van katten

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MiepprinZ
Berichten: 1507
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Coevorden

Nagels knippen van katten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 19:42

iemand nog handige tips om het voor onze katten iets aangenamer te maken, in hun ogen, van het knippen van hun nagels?

ellepel

Berichten: 47427
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 20:46

geen last van, ik pak ze op schoot en knip de puntjes eraf...geven ze nooit problemen mee, en na de tijd krijgen ze wat lekkers...
Haha!
nagels knippen is pijnloos, dus waarom zou een kat dat eng vinden?

Rayorgy
Berichten: 380
Geregistreerd: 23-08-04
Woonplaats: Santpoort-noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 21:30

Je kan je kat ook over straat laten lopen, waarschijnlijk heb je dat zelf al bedacht maarja, ook goed als het verkeer gevaarlijk is ofzo om misschien aan een katten riempje. en inderdaad het is pijnloos om het te knippen

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 22:33

Het is idd pijnloos, maar dan moet de kat in kwestie wel meewerken Schijnheilig Anders komt het menspersoon gehavender uit de strijd dan de kat.

Ranja

Berichten: 3524
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 23:07

Tja normaal gesproken is het pijnloos ja....Totdat je kat een rare beweging maakt en op dat moment knip je...in het leven....
Arme kat...stomme ik Scheve mond
Maar ik denk dat de meeste katten het toch een onprettig gevoel vinden het knippen.
We doen het vaak met z'n 2tjes. De een houdt de kat vast en de ander knipt. Dit vooral om frustraties van de kat en van mij te voorkomen, daar wordt het zeker niet makkelijker op.

boemel

Berichten: 8496
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 20:20

Ik knipte de nagels van onze kat altijd op de krabpaal, deze stond in de hoek, dus hij kon niet zo heel makkelijk weg. Ik tilde gewoon zijn voorpootjes naar voren op om te knippen. Een beetje praten af en toe een knuffel en tot slot een kattesnoepje.

Toen hij het eenmaal gewend was, zat hij er steeds bij te knorren. Heerlijk al die aandacht Haha!