Hondenvoer

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Hondenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 22:53

Ik ga mijn hond die ik binnenkort ga halen gewoon het voer geven wat ze gewend is, maar ben eens wat aan het lezen op internet over hondenvoeding.

Eeerlijk gezegd zie ik door de bomen het bos niet meer, het ene merk is nog beter onderbouwd en onderzocht en weet ik veel wat nog meer dan het ander.......
Of toch vers is buiten.........
En hoe kan het dat het goedkope voer eigenlijk te veel zout bevat?

Bij de paarden is het erger, maar in dehondenwereld NOG erger....als ik een pup zou hebben zou ik het ECHT niet weten welk merk te nemen......

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 23:41

mijn motto?:Laat je vooral niet leiden door mooie verpakkingen en verkooppraatjes, kijk naar hoeveel antioxidanten BHT's enz erin zitten en de voedingswaarde, een eerlijk voer zoeken, daarbij zijn de duurste merken niet het best, maar de hele goedkopere ook niet.
Er zijn tegenwoordig ook genoeg zuivere hondenbrokken te vinden, denk aan Farmfood, Prins is ook zeker niet slecht, en wat dacht je van versvlees? dus Duck, of AHV of Rodi enz enz.
Dit in combinatie met bijvoorbeeld Farmfood zorgt voor een hele goede hondenvoeding Knipoog
Echt heel moeilijk is het niet maar men laat zich graag leiden door praatjes van verkopers in dierenwinkels en door mensen die vertellen dat de hond van tante X heel oud is geworden op Aldi voer... tja mijn opa is ook 94 geworden en rookte en dronk graag een borrel, dat zegt nog niet dat het gezond is.

Jokonootje

Berichten: 4863
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 23:49

Wij hebben onze pup op het voer laten staan wat hij bij de fokker ook kreeg... Hij doet het hier harstikke goed op dus houden we hem hier ook op ...
Hij krijgt twee keer daags alleen Royal Canin brokken en bij de avond maaltijd krijgt hij ook nog een halve schijf Rodi vlees erdoor heen ...

Kijk de ene hond doet het op het ene voer goed en de andere totaal niet ...

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 01:05

Ik geef mijn hond gewoon voer van het huismerk, en ze is gezond en ziet er goed uit.

baroen

Berichten: 3115
Geregistreerd: 23-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 05:07

haii esther, grappig om je hier ook tegen te komen...

wat betreft hondenvoer...er is idd een hele boel, een boel goed een boel oke ,maar ook wel wat slecht, in mijn ogen dan... ik ben absoluut tegen voer met teveel chemische rotzooi, (BHT BHA ETHOXYQUINE) vandaar dat mijn keus valt op een brok waar dit niet in zit, Farmfood in mijn geval..ook voer ik veel vers...eigenlijk meer dan de brok... heb daar zeer goede ervaringen mee, ook met een teefje met een behoorlijke gevoeligheid, in jou geval zou ik in eerste instantie aanhouden wat truus zelf aan switch gaf....niet direct omschakelen...

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 08:29

Ik heb bij mijn honden al van alles gevoerd. Heb altijd in de middenklasse van voer gevoerd. 1 hond heeft een periode op duur voer gestaan maar die was niet dik te krijgen.
Er bestaat bijna geen slecht hondenvoer meer (woorden van mijn DA) Alleen kunnen honden wel apart op voer reageren.
Momenteel voer ik zelf Fokker plus..Betaalbaar en mijn honden doen het er goed op.
Toen wij de sporthond van mijn man nog hadden moest ik vooral letten op de hoeveelheid vetten in het voer.. Hij kreeg dan apart van de rest..
Dus kijk naar het karakter, beweging en grote van de hond en dan is het ook wel eens een periode proberen.. Niet wekelijks veranderen. Doet hij het er goed op lekker laten zo.. en anders wijzigen.. Redenen om voor mij van voer te veranderen zijn: jeukende, krabbende honden, te veel moeten voeren om dik te blijven, teveel ontlasting..doffe vachten. Ruikende honden.. (dit hoeft dus niet)
Je hond moet gewoon lekker blij en enthousiast met genoeg levenslust tonen en met een glimmend velletje..
Ik voer mijn honden dus ook alleen brok. En ze krijgen dan ook pertinent niets van tafel..
Succes.

baroen

Berichten: 3115
Geregistreerd: 23-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 08:48

MirandaB schreef:
Ik heb bij mijn honden al van alles gevoerd. Heb altijd in de middenklasse van voer gevoerd. 1 hond heeft een periode op duur voer gestaan maar die was niet dik te krijgen.
Er bestaat bijna geen slecht hondenvoer meer (woorden van mijn DA) Alleen kunnen honden wel apart op voer reageren.
Momenteel voer ik zelf Fokker plus..Betaalbaar en mijn honden doen het er goed op.
Toen wij de sporthond van mijn man nog hadden moest ik vooral letten op de hoeveelheid vetten in het voer.. Hij kreeg dan apart van de rest..
Dus kijk naar het karakter, beweging en grote van de hond en dan is het ook wel eens een periode proberen.. Niet wekelijks veranderen. Doet hij het er goed op lekker laten zo.. en anders wijzigen.. Redenen om voor mij van voer te veranderen zijn: jeukende, krabbende honden, te veel moeten voeren om dik te blijven, teveel ontlasting..doffe vachten. Ruikende honden.. (dit hoeft dus niet)
Je hond moet gewoon lekker blij en enthousiast met genoeg levenslust tonen en met een glimmend velletje..
Ik voer mijn honden dus ook alleen brok. En ze krijgen dan ook pertinent niets van tafel..
Succes.


hier heb je ook gelijk in, ik ben zelf fokker...en had het zelf ook over onderzoeken die iets verder gaan dan een gemiddelde huishond.... en dit bedoel ik niet naar........ bv ivm met fokken zie je eerder een "slecht'voer terug in de resultaten....zie bv deze pagina...http://www.lifetimepetfood.nl/index6.htm

verkeerd voeren is niet alleen maar wat je op dat moment aan je hond ziet, maar ook wat het op langere termijn doet met een hond

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 08:57

Ja tuurlijk stap ik niet over. Volgens de folder en zoals Switch eruit ziet is Meradog wat Truus voert prima! Maar wat een keuze...wat een industrieen zitten erachter denk ik.....

baroen

Berichten: 3115
Geregistreerd: 23-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 09:06

Biepmiep schreef:
Ja tuurlijk stap ik niet over. Volgens de folder en zoals Switch eruit ziet is Meradog wat Truus voert prima! Maar wat een keuze...wat een industrieen zitten erachter denk ik.....


ja ik snap ook dat het je erg duizelt hoor...er zijn ook teveel merken... en wat ik heb gezged is ook mijn eigen idee en gevoel... jij hebt je hond ion huis, kijk naar de hond en zie waar ze het goed op doet....

Fem

Berichten: 12521
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 11:09

mijn hondjes krijgen eukanuba.... maarja... als een hond goed eet en gezond is...vind ik alles best..

amandatjuh88
Berichten: 1318
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 17:10

Royal Canin of eukanuba zij heel goed.. mijn hondjes zijn er allebij mee opgegroeit en hebben nooit wat gehad..!

maarja je meot het zelf weten..
p.s wel fotos maken! en laten zien van je doggy he Tong uitsteken

kusjes..!

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 22:57

Ik had mijn pup op lifetime brokken staan, heel gezond en zonder chemische rommel, maar daar kreeg ze groeipijnen van. Volgens de dierenarts zit er dan te veel calcium in.
Ik heb haar overgezet op Hills puppie large breed, en dat gaat super.
Het is denk ik ook een kwestie van uitproberen, maar voor mij is het wel een voorwaarde dat er geen chemische toevoegingen in zitten, en niet teveel vulmiddel (dus meer dan 4% vlees).
En natuurlijk moet het hondje het wel lekker vinden.