hoe doen jullie dit nu met de konijntjes,en weer?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

hoe doen jullie dit nu met de konijntjes,en weer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-04 22:01

hallo allemaal,
mijn konijnen zitten in een heel grote ren buiten,maar er zitten twee hokken aan vast.
het is niet verplaatsbaar,dus moet blijven staan waar het staat.
hoe doen jullie dit nou met het koude weer?
ben elke morgen bang dat ik bevroren konijntjes tegenkom met het voeren.
gooi er wel extra hooi en stro in ,warm water in het drinkflesje,en heb een houten schot tegen de ren aangezet,voor de wind.
maar aan de andere kant kan er wel wind in komen (natuurlijk niet in het binnen hok).
nog tips??

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 22:10

Gewoon lekker buiten laten. Als ze een tocht en vochtvrij hok hebben met veel hooi en stro zijn ze het gelukkigst Lachen

Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 23:09

Konijnen kunnen prima tegen kou... Als ze een hokje hebben waar geen wind kan komen vinden ze het prima Die van mij hebben ooit met -17 ofzoiets 's nachts buiten overleeft...

primera

Berichten: 921
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 23:14

Konijnen kunnen inderdaad goed tegen de kou als ze in goede conditie zijn, gewoon veel stro in het hok en ik gooide heel vroeger een klein beetje druivensuiker in de flessen water als het vroor, warm water koelt uiteindelijk af en kan alsnog bevriezen, wij hebben dat wel eens gehad vroeger.

Tegenwoordig zet ik mijn konijnen in de herfst als het iets kouder word binnen (staan ze nu al een paar weken) omdat ze in de winter niet veilig zijn buiten, het gebeurd in mijn buurt maar al te vaak dat opeens een van je konijnen (of meerdere) plotseling uit zijn hok is, en dat ze een paar huizen verder opeens konijn eten die dag.

ellepel

Berichten: 47470
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 15:03

de mijne zitten gewoon in een buitenhok, snachts hang ik er een oude deken voor zodat er geen al te koude lucht in komt..
overdag genieten ze gewoon van de frisse lucht.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 18:04

Die van mij blijven deze winter gewoon buiten. Ze hebben buitenplaats en een binnenhok. Het binnenhok had ik tot de nok gevuld met stro, hooi en kranten.. zodat het lekker warm was dacht ik...
Maar nee hoor, de nijnebeesten hebben alle vulling naar buiten getrokken en een dikke bodem buiten op de tegels gemaakt, snachts zitten ze daar ook. Je ziet ook echt van die holle ligplekken
Ze kiezen daar zelf voor dus ik neem aan dat ze het fijner vinden zo, ze kunnen naar binnen als ze willen.
Als het straks echt koud gaat worden leg ik snachts een deken over het buitenverblijf, maar opzich staan ze al niet eens zo koud, tussen 3 muren in Knipoog

Many
Berichten: 8277
Geregistreerd: 30-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 18:30

Mijn konijnen blijven ook buiten. Ze kĂșnnen niet eens binnen staan..Tong uitsteken Ik heb een groot hok met een ren eraan vast, zodat ze zelf weten of ze naar binnen of buiten kunnen. Wel hebben we voor het gaas in het deurtje van het binnenhok een soort 'gordtijntje.' We geven ze ook wat extra hooi en stro, en als het vriest doen we aluminiumfolie om de drinkflesjes, dan bevriest het water niet zo snel. Meestal zitten ze wel buiten, dat vinden ze blijkbaar toch het fijnst.

QueenBeeBee

Berichten: 2317
Geregistreerd: 17-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 20:26

ja iddze kunnengewoonbuiten blijven,lekker het hok vol met stro!! hooi heeft voor de warmte niet zo veel zin,dat is om te eten nl... En anders een oude deken ofvuilniszakken tegenhet hok aan om de wind beetje buiten te houden... als ze eenmaal gewend zijnkan het geen kwaad.
Jonge konijntjes die binnen zijn gefokt kunnen pas naar buiten als het 10 graden blijft's nachts, maar ook die kunnen daarna de hele winterbuiten blijven...
Gewoon ondanks alles goed in de gaten houden!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 20:31

SuuS1981 schreef:
ja iddze kunnengewoonbuiten blijven,lekker het hok vol met stro!! hooi heeft voor de warmte niet zo veel zin,dat is om te eten nl...


Ook hooi gebruiken ze als warmtebron, tenminste die van mij wel, een gedeelte eten ze op, en een gedeelte vermengen ze zelf met het stro zodat ze een soort van nestbal krijgen waar ze in liggen

SHALALA

Berichten: 4373
Geregistreerd: 30-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 20:36

Konijnen kunnen prima tegen kou, met een dicht binnenhok en lekker veel hooi/stro, voldoende voer en niet dichtgevroren water Lachen
Die van ons bleven zomer+winter ook lekker buiten, kunnen ze best tegen Lachen

Duvel91
Berichten: 873
Geregistreerd: 25-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 21:05

Heej,

Mijn 2 konijntjes zitten ook buiten en hebben ook een ren en een hok. Als het erg koud wordt, doe ik altijd veel hooi en stro in het hok. (Vooral een grote berg hooi!). Ook hang ik wel eens een juten zak voor het hok. De konijnen kunnen altijd in de ren als ze dat zelf willen, maar omdat ik ook altijd bang ben dat ik bevroren konijntjes heb, doe ik ze als het vriest in het gewone hok en doe ik het luikje nar de ren dicht. Overdag doe ik het luikje dan weer open.

Kuss Duvel

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 12:59

Mijn konijnen hebben al heel wat winters buiten overleefd hoor.
Ze hebben een groot (ondergronds) binnenhok waar we 's winters extra hooi in doen zodat ze wat meer warmte hebben.
Toch zitten ze het grootste gedeelte van de dag buiten, ook als het vriest en zelfs in de sneeuw!

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 14:26

Mijn konijn had ik vroeger ook altijd in een buitenren zitten. Nooit problemen gehad. Was nooit ziek.
Konijnen kunnen hier wel tegen. Ze krijgen in de winter ook een dikke vacht, dus koud zullen ze het echt niet hebben.