hondje blaft als ze alleen is

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_kath

Berichten: 966
Geregistreerd: 13-11-03

hondje blaft als ze alleen is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 12:25

Ik ben er gister achter gekomen dat als Ashley een paar uurtjes alleen is dat ze dan heel erg gaat blaffen enzo....

Ze is max. 2 a 3 uurtjes alleen voor die tijd is ze altijd goed uitgeweest en gespeeld enzo.
Het komt niet vaak voor dat ze zo lang alleen is maar af en toe overlappen mn werkuren met die van mn zusje.

Heeft iemand enige idee hoe haar kan leren dat ze niet moet blaffen enzo.

Al moet ik zeggen dat elke keer als ik terug kom dat ik dan niet hoor.....ik heb van de week een paar keer buiten staan luisteren...ze kan me niet gehoord of gezien hebben..

swoeky

Berichten: 1357
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 12:29

dit hebben wij met onze hond ook gehad, bij ons is het vanzelf overgegaan maar dit is natuurlijk niet bij iedere hond zo. misschien kan je iets lekkers neer leggen om te kluiven dat ze zich niet verveeld. en ook tussendoor even weggaan als is het maar een paar minuten zodat ze in de gaten krijgt dat je toch weer terug komt ik wens je veel succes ermee

_kath

Berichten: 966
Geregistreerd: 13-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 12:33

swoeky schreef:
dit hebben wij met onze hond ook gehad, bij ons is het vanzelf overgegaan maar dit is natuurlijk niet bij iedere hond zo. misschien kan je iets lekkers neer leggen om te kluiven dat ze zich niet verveeld. en ook tussendoor even weggaan als is het maar een paar minuten zodat ze in de gaten krijgt dat je toch weer terug komt ik wens je veel succes ermee



ze heeft altijd een lekkere kluif waar ze mee aan de gang kan ja....dat ga ik inderdaad proberen ...af en toe weg gaan zodat ze in de gaten krijgt dat we echt wel weer terug komen

thanks!

swoeky

Berichten: 1357
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 12:39

ik hoop voor je dat dat lukt, wij negeren ze ook als we weggaan dus ook niet een '' afscheidsknuffel'', en dus ook niet rond huis blijven plakken gewoon meteen weg gaan. ik weet niet hoe oud is maar ze hebben ook van die dingen die je in het stopcontact moet doen en daar komt dan een of ander moedergeurtje uit.

_kath

Berichten: 966
Geregistreerd: 13-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 12:44

ze is nu tien maanden ongeveer..

dat doe ik zowiezo al niet..." dramatisch" afscheid nemen....ik zeg meestal gewoon dag meis en dan ben ik weg.

waar zou je die dingen kunnen halen....

ellepel

Berichten: 47362
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 14:18

er goed om denken dat je de deur pas opendoet als je hond stil is. een hond roept naar jou (blaffen) en als je dan terugkomt wordt ze beloond door dat gedrag en wordt het moeilijk om af te leren..

Lady_Promiss

Berichten: 712
Geregistreerd: 01-08-03
Woonplaats: Havelterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 14:37

Wij deden altijd de radio aan...
je kunt ook de tv aan zetten... als ze dan mensen hoort praten denkt ze vaak dat ze in de buurt zijn. Bij onze hond hielp het uitstekend.

verder weinig aandacht aanschenken niet naar haar toe lopen omdat je het zo zielig vind... want dat wil ze graag !!

_kath

Berichten: 966
Geregistreerd: 13-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 15:01

ellepel schreef:
er goed om denken dat je de deur pas opendoet als je hond stil is. een hond roept naar jou (blaffen) en als je dan terugkomt wordt ze beloond door dat gedrag en wordt het moeilijk om af te leren..



ze is altijd stil als ik thuis kom....als ik eenmaal binnen ben...deur dicht ..jas uit enzo...dan begint ze pas te joelen.


Ik vind haar ook helemaal niet zielig..zij zichzelf wel heeeel erg Haha!

" Wij deden altijd de radio aan...
je kunt ook de tv aan zetten... als ze dan mensen hoort praten denkt ze vaak dat ze in de buurt zijn. Bij onze hond hielp het uitstekend.

verder weinig aandacht aanschenken niet naar haar toe lopen omdat je het zo zielig vind... want dat wil ze graag !!"


Ik heb mn hele leven al honden gehad en ook een hele tijd met honden gewerkt maar het is toch altijd moeilijker om met oplossingen te komen als het ineens je eigen probleem wordt! Verward Lachen

bakstertje

Berichten: 1998
Geregistreerd: 29-11-04
Woonplaats: winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 16:12

onze hond deed dat ook, ging alles kapot make.. Maar toen deden wij ook een radio aan, mijn moeder heeft altijd de radio aan dus lijkt net of er wel gewoon iemand thuis.. maar moet je maar proberen

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 19:12

Onze argentijn blijft ook erg veel als ze even een uurtje alleen gelaten werd.
Ik heb haar toen een anti-blafband omgedaan.
Binnen anderhalve week deed ze het niet meer. Haha!
Het kost wel wat maar ik vond het erg effectief!

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 22:44

Wij hebben de hart voor dieren, en daarin stond een stukje of het blaffen als de baas weg is.
Ik zal ff pben!

swoeky

Berichten: 1357
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 22:49

KKayleigh schreef:
waar zou je die dingen kunnen halen....


ik denk in een dierenwinkel. ik weet alleen niet of ze prijzig zijn en of het idd helpt.

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 22:53

swoeky schreef:
ik denk in een dierenwinkel. ik weet alleen niet of ze prijzig zijn en of het idd helpt.



Wij hebben zoiets ook gehad, het werkte wel een beetje maar dat was toen voor iets anders.

Wij hebben ze bij de dierenarts gehaalt!

swoeky

Berichten: 1357
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 12:10

sunshine schreef:
Wij hebben zoiets ook gehad, het werkte wel een beetje maar dat was toen voor iets anders.

Wij hebben ze bij de dierenarts gehaalt!


weet ik dat ook Haha!

_kath

Berichten: 966
Geregistreerd: 13-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-04 14:28

thanks voor de tips!

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 23:09

Onze hond begon er op een gegeven moment ook mee. Ik ben haar toen gaan neppen door haar het idee te geven dat ik weg ging en dan plotseling ergens weer tevoorschijn te komen. De bedoeling was dat ze dus niet meer wist of ze nu wel of niet alleen thuis was. Ik ging dan voorlangs weg en kwam stiekem achterlangs binnen en stond dan opeens in de kamer. Maar inderdaad niet terugkomen als ze blaft.
Een antiblafband kan inderdaad ook helpen.

Borisje_oud
Berichten: 24
Geregistreerd: 01-12-04
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 20:48

probeer is een kong te geven als je weg bent. Kong is een speeltje met opening waar je lekkernij in kan stoppen hier kunnen ze echt uren over doen om al het spul eruit te krijgen en meestal als ze klaar zijn dan zijn ze vanzelf moe en gaan ze slapen. Kom ook niet terug als je haar hoord blaffen anders blijft ze het doen.

Ga haar al helemaal niet troosten want hiermee bevestig je het geblaf mee. Ik zou een blafband niet doen. Ik zelf vind dat niet diervriendelijk. Nou niet meteen allemaal in de aanval gaan. dit is mijn mening. er zijn genoeg andere manieren om je hond het af te leren. koop anders is een hondenboek of kijk op internet genoeg manieren te vinden om het blaffen als de hond alleen thuis is te laten stoppen

remi

Berichten: 1714
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 22:16

Ik ben het helemaal met je eens over die blafband, ik zou idd eerst maar eens beginnen met tv/radio aan en net als DendroFleur gewoon een aantal keer voor de gek houden. Veel succes ermee.

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 23:41

Borisje schreef:
Ik zou een blafband niet doen. Ik zelf vind dat niet diervriendelijk.


Waarom zou een anti-blafband niet diervriendelijk zijn?

Nee hoor. Ik zweer bij die dingen. Mocht mijn volgende pup ook dat vervelende trekjeje hebben.........
En ze zijn er trouwens in verschillende vormen.

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 22:42

Ik vind een antiblafband echt het uiterste middel. Het kan helpen maar het kan je hond ook totaal onzeker en angstig maken. Dus niet iets om snel naar te grijpen.

anoeschka13

Berichten: 101
Geregistreerd: 03-08-04
Woonplaats: vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 15:28

ben zelf ook geen voorstander van een antiblafband ik zet altijd de radio of tv aan voor mijn honden als ze alleen moeten zitten

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 16:09

Zoals ik al schreef bestaan ze er in verschillende soorten.
Ze zijn er ook met een citroen geurtje wanneer de hond blaft.
Wanneer je alles al geprobeert hebt, is de antie-blaf band een UITSTEKEND middel om te gebruiken!
Succes ts.

Allejandro
Berichten: 18540
Geregistreerd: 21-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 17:34

Waar Ylana et over heeft, zoiets hebben wij ook gehad.

Onze opvang hond van de SOS had enorme verlatingsangst, zo erg dat, als wij weggingen hij op het kleed ging plassen.. de stank werd vreselijk,
echt erg.

Die dingen, die wij hadde, heette D.A.P. en kregen we bij de Dierenarts.
Misschien werkt het heel goed, maar bij ons helaas niet