hond bang voor vuurwerk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rosan

Berichten: 1252
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Opperdoes

hond bang voor vuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-04 11:17

onze hond is bang voor vuurwerk.
we hebben vorig jaar een pilletje gegeven, 1 dag van te voren, maar dat hielp niet zo goed. weet iemand wat beters wat wel helpt?

TopLadyI

Berichten: 6198
Geregistreerd: 15-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 11:20

Denk niet dat er echt veel is wat je er tegen kan doen. Er zijn ook mensen bang voor vuurwerk en die moeten er maar mee leven toch? Ik heb het ook niet zo op vuurwerk, ik dnek dat je er echt weinig tegen kan doen. Hem gewoon gerust stellen. En hopen voor je hondje dat het snel morgen is Knipoog

rosan

Berichten: 1252
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-04 11:24

haha ja, maar dat pilletje werd ook niks. hij is zelfs bang voor eeen flits van een fototoestel :S scheiterd Haha!

TopLadyI

Berichten: 6198
Geregistreerd: 15-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 11:26

rosan schreef:
haha ja, maar dat pilletje werd ook niks. hij is zelfs bang voor eeen flits van een fototoestel :S scheiterd Haha!


Misschien heeft hij een trauma Bloos!

harlekijn
Berichten: 661
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: 5 min van het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 11:37

toen wij onze hond hadden zijn we begonnen met ballonnen knallen,en nu maakt die ze zelf kapot en vindt dit erg leuk.als het nu oudjaar is staat de hond gezellig bij ons buiten en kijkt echt naar boven om te zien wat daar allemmal gebeurt.Maar ik denk zelf als je hond er altijd bang voor is geweest dat je het er niet snel uitkrijgt.Er zijn van die CD-s te koop voor honden met vuurwerk geluidjes erop die draai ja van heel zacht naar steeds luider.En hoe is jouw hond met donder en bliksem is die dan ook bang.

rosan

Berichten: 1252
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-04 11:42

ja dan is hij ook heel erg bang. zelfs als het hageld. het is echt zo irritant eigenlijk. maar we weten niet wat we eraan moeten doen. hij is voor alles wat een flits geeft zeg maar bang :s maar weet iemand misschien nog iets wat helpt. bijvoorbeeld een drankje ofzo?? geen idee

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 12:39

Van VMR naar BB gezet.

Pasja

Berichten: 1038
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 13:30

Onze hond is ook echt héél bang voor vuurwerk
We hebben eerst van de DA slaappilletjes gekregen waar hij suf van werd..
Dat werkte wel een beetje...
Eigelijk als het 00:00 uur is... en iedereen begint te knallen gaan we naar buiten ..
We doen alle gordijnen dicht en de tv heel hard zodat hij het niet hoort... Cool
Dat hij zenuwachtig is daar kun je eigelijk niet zoveel aan doen..
Het werkt en is nog gratis ook Knipoog

rosan

Berichten: 1252
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-04 13:31

oke dank je wel Knipoog zijn er verschillende slapppilletjes ? wat voor had jij ? of zjin het alemaal dezelfde?

Pasja

Berichten: 1038
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 13:33

rosan schreef:
oke dank je wel Knipoog zijn er verschillende slapppilletjes ? wat voor had jij ? of zjin het alemaal dezelfde?


Dat zou ik even moeten navragen aan me ouders..
Ik zal het straks wel even zeggen!

rosan

Berichten: 1252
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-04 13:34

ja is goed. iig al hartstikke bedankt Knipoog Haha!

droebel

Berichten: 882
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 20:27

Onze hond is ook als de dood voor vuurwerk/knallen en onweer. Het wordt eigenlijk met het jaar erger. af en toe zijn we bang dat hij er nog eens in blijft.
Wij hebben hem op nieuwjaarsdag een rustgevend pilletje gegeven. vetranquil heette dit. We moesten er een hele van geven, maar voor de zekerheid zijn we maar met een kwart begonnen. Dit was maar goed ook, want van dat kwart tabletje was hij 2 dagen zo stoned als een garnaal. we hebben hem echt naar buiten moeten dragen.
Dit jaar gaan we iets nieuws proberen. Er zijn een soort parfum-verspreiders te koop speciaal voor honden. die doen je een week/twee weken voor oud en nieuw in het stopkontact in de buurt waar je hond altijd ligt. dat ding verspreid dan spul (alleen voor honden ruikbaar) waar ze rustig van worden. het is een stofje dat honden op elkaar over brengen om rustig te worden.

meimei_
Berichten: 923
Geregistreerd: 25-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 21:30

Mijn leraar van training (hondenschool) heeft advokaat aangeraden (die gele drank) niet te veel maar ong. anderhalf eierdopje
helpt bij mijn hond wel goed die is echt als de dood! maar nu is ze te moe/dronken om dat te vinden

*ik dacht toen ik het hoorde... huh wat! drank aan mn hond? maar t helpt echt en als je natuurlijk niet heel die fles geeft is het niet slecht voor je hond*

kiana
Berichten: 1646
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 22:57

1 ding ...............nooit je hond gerust stellen.
Daarmee beloon je zijn angstig gedrag en zal het gedrag alleen maar toenemen. ( zelfbelonend gedrag)

Van Vetranquil gaan ze idd suf worden cq slapen, soms wel 3 dagen.

De verdampers die hier genoemd worden heten No Stress en zijn gebaseerd op feromonen, verkrijgbaar bij de dierenspeciaalzaak.
LET OP : uiterlijk 2 weken voor oud en nieuw inpluggen, niet later.
Met deze feromonen worden ze op een natuurlijke manier op hun gemak gesteld, ze leren omgaan met angst ( ook verlatingsangst)

wil je meer weten stuur dan even een pb-tje

pubelia

Berichten: 9993
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 00:01

het beste is als de hond op vuurwerk reageert te negeren. waarom zou je vragen??

als je op een hond reageert zowel negatief als positief krijgt je hond zn gelijk. nml vuurwerk is eng. je moet hem/haar zelfs niet aan kijken.

wel uiteraard in de buurt blijven om te kijken wat die doet. en als je onverwachts toch iets moet doen niet aan kijken niet praten maar alleen doen.

succes.

(wij hebben daar ook 2 mietjes in, maar 1 tje heeft vuurwerk niet bewust mee gemaakt dus spannend)

pubelia

Berichten: 9993
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 00:03

kiana schreef:

De verdampers die hier genoemd worden heten No Stress en zijn gebaseerd op feromonen, verkrijgbaar bij de dierenspeciaalzaak.



ik dacht dat dat alleen voor puppies was, omdat dat de moeder geur afgeeft. klopt dat of heb je er meer??[/img]

kiana
Berichten: 1646
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 00:54

dat klopt, daar is het op gebasseerd ja, geruststelling door veilig gevoel geurstof. Dit werkt ook bij volwassen honden. Het is een geur die het leven lang in het geheugen zit. Bij volwassen honden duurt het even dat ze de geur weer herkennen, vandaar dat je het eerder moet gebruiken dan oud jaarsavond. Het wordt geadviseerd bij angst/stress.
Er staat bij mij op het doosje:
Blaffen, slopen, ( verlatings)angst , onzindelijkheid. En bij stress door verhuizing of veranderde gezinssituatie.
Ben er tevreden over.
Heb jij het ook Pubelia ?

monteaura
Berichten: 1477
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 01:03

Idd.. ben t met jullie eens, een hond moet je nooit gaan aaien ofzo als die piepend en jankend naar je toe komt, bij de hond van mijn vriendin, hebben ze dat wel gedaan en is nu opeens bang voor vuurwerk

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 13:45

ja precies, als je hond angstig reageert en je aait hem betekent het dus dat hij er bang voor moet zijn omdat het eng is, je beloont hem met z'n gedrag wat ie doet voor iets dat niet eng is.
daarom je hond eigenlijk gewoon NIET aaien als er vuurwerk is

Rubentjuh
Berichten: 15
Geregistreerd: 03-12-04
Woonplaats: heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 14:41

ik heb geen hond maar wel een konijn en die is bang voor vuurwerk
Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

pubelia

Berichten: 9993
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 15:35

kiana schreef:
dat klopt, daar is het op gebasseerd ja, geruststelling door veilig gevoel geurstof. Dit werkt ook bij volwassen honden. Het is een geur die het leven lang in het geheugen zit. Bij volwassen honden duurt het even dat ze de geur weer herkennen, vandaar dat je het eerder moet gebruiken dan oud jaarsavond. Het wordt geadviseerd bij angst/stress.
Er staat bij mij op het doosje:
Blaffen, slopen, ( verlatings)angst , onzindelijkheid. En bij stress door verhuizing of veranderde gezinssituatie.
Ben er tevreden over.
Heb jij het ook Pubelia ?

nee ik ken alleen het spul.
maar sorry maar is dat geen onzin, iedere hond heeft een andere geur ook de moeder hond er van, en een hond heeft echt niet z'n goed geheugen hoor. hoe kan het dan dat een hond een geur van de moeder erkent terwijl iedere hond een andere geur bij zich draagt. hoe kan je dat dan verklaren??

het is nml wel allemaal leuk maar hoe weet je zeker dat het helpt, ik denk nml dat het alleen helpt als je het van pups af aan hebt gedaan. enis zonden als je het gaat aanschaffen als het later blijkt dat het niet helpt.

rosan

Berichten: 1252
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 16:16

hartstikke bedankt allemaal voor jullie reactie's. ik zal dat dngetje kopen die je 2 weken van te voren moet ophangen. kan je die gewoon bij je DA halen? ik had gelezen dat die spay( of hoe je het ook moet noemen) hielp. echt hartstikke bedank voor al jullie reactie's Haha!

Dressuurenzo

Berichten: 776
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 16:21

Mijn tante heeft ook een hond die verschrikkelijk bang is voor vuurwerk. Voor haar is nu de oplossing om haar hond naar het hondenpension te brengen waar ik werk. Dat ligt erg buitenaf en heeft dus geen last van Vuurwerk. Zo komt haar hond de dagen door zonder stress. Misschien voor jou ook wat? Het hondenpension is in Zelhem. Maar er zijn wel meer hondenpensions te vinden die minder last heben van vuurwerk dan jezelf!

succes met het vinden van een oplossing!

bandolero
Berichten: 17
Geregistreerd: 12-11-04
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 16:28

Hoi!,

Wij hebben St.Bernards, die wij oudejaarsavond gewoon een schaaltje advokaat geven, vinden ze erg lekker, en ze worden er erg rustig van en kan bovendien helemaal geen kwaad!!.
Ik hoop dat je hieraan iets hebt!
Groetjes

rosan

Berichten: 1252
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 16:52

ja ook dat zullen we eens gaan proberen@ bandolero Haha! van joycie17 is het we; erg ver naar zelhelm maar, ik denk dat we hem gewoon thuis houden. iig bedankt Knipoog