Ouders echt overgehaald hoor..Kleine Snowy!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dimola

Berichten: 514
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: s-Gravenzande

Ouders echt overgehaald hoor..Kleine Snowy!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-04 22:43

Haha jullie dahcten zeker een pony maar nee hoor!
Ja Ja toch me ouders over gehaald voor een klein konijntje!Ze wouden maar geen dier meer in een hok enzo..!Maar ik wou gewoon een leuk diertje waar je thuis voor kan zorgen en die lekker op schoot kon enzo..Ik heb ook wel kippen in de tuin maar die kunnen natuurlijk niet binnen komen!Maar ja toch me ouders over gehaald en ja hoor ik had nog een konijnen hok van een kennis buiten..maar ja dat konijntje heeft altijd binnen gezeten en als die dan in de kou naar buiten moet is het wel erg zielig!Maar eerst naar de intratuin kijken voor een konijntje..ik zag deze in z'n mega hok met nog vele andere..En op z''n achter poten (en natuurljk viel die weer om) haha maar zo nieuwsgierig enz..dus ja dat werd hem..maar die vouw die ons hielp wist er niets van..Dus konden we der pas de volgende dag halen..nou konijn gereserveerd en na m'n werk (in de kassen)..Naar de intratuin..En ja hoor daar zat m'n kleine donder..nou een leuk binnen hok uitgezocht want ik wou hem binnen..Dus ja dan maar een mega hok als die toch in de aanbieding is.. Tong uitsteken haha en voer en alles gekocht..speciaal voer voor kleintjes dat ze helemaal gezond blijven..heel apart schema elke dag anders..die konijnen krijg je niet zo 123 mee hoor..eerst uitleg en alles!Zijn wel heel goed voor die beesten..dus ook dat speciale voer gekocht en drinkflesje zat al bij het hok..zelf een leuk voerbakje en een bal voor hooi..Dus thuis schoongemaakt..en ook een knaagsteentje+Zoutsteenje..maar ze mag pas lekkere dingen + ander voer als ze een paar maanden is..dus dat duurt nog wel even..!Maar toch dan heb je het alvast..!Nou we kwamen thuis me vader wou het echt niet!MAar oen die der zag was die toch verkocht..dus het konijntje los gelaten in huis en die huppelde lekker rond..toen in z'n hokje geset en gelijk eten..ik naar Dipsy (shet) gegaan en s'middags ong 17.00 weer naar huis gegaan..En foto's gemaakt konijn gepakt enz..Nou genoeg hier komen de foto's

Afbeelding
Ik voel me helemaal thusi hoor Haha!

Afbeelding
Lief he.. Schijnheilig

Afbeelding
Tjaah..der kleine hokkie..! Tong uitsteken

Afbeelding
Jammie lekker hooitjes.. Vingers aflikken

Afbeelding
Lekker wassen.. Kusje

Afbeelding
Lovers ..zo lief.. Lovers ..die kraaloogjes..!

Afbeelding
Kleintje.. Bloos

Nou dat waren ze weer..o,ja ze heet Snowy..en is nu 6.5 week..!

Kusjes Pascale en Lisa![/img]

Collinnnnn

Berichten: 1769
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 22:56

Leuk hoor,maar ik denk dat deze thuis horen op beestenboel en niet op itp...

dimola

Berichten: 514
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: s-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-04 22:57

O ja sorry ik kan het aleen niet meer verplaatsen..Sorry ik wist het niet

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 23:05

ITP -> BB

Whild

Berichten: 3920
Geregistreerd: 26-03-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 23:07

Lieve nijn hoor Lovers

Hij kijkt alleen soms een beetje eigenaardig, hihi Haha!

dimola

Berichten: 514
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: s-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-04 23:29

Hahaha..nou maakt niet uit hoor hoe ze kijkt..als ze maar lief is en dat is ze zeker weten!

EngeltjeS

Berichten: 16639
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 23:31

leuk knijntje Haha!
alleen zitten er nou kattenbak korrels in dr bak Verward

dimola

Berichten: 514
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: s-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-04 23:36

Haha nee dat zijn speciale konijnenkorrels en die nemen heel veel vocht op..het lijkt idd op katten spul..maar dat is het niet hoor..!HEt is heel makkelijk te verschonen,het plakt niet aan de bodem enz!Dus veel makkelijker het zijn hooi korrels..dus kan het ook eten..haha denk niet dat die dat doet maar is niet gevaarlijk als die dat doet!

LadyFilou

Berichten: 1206
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: Almere, Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 00:16

awhh wat een schatje!!! Lachen

dimola

Berichten: 514
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: s-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 10:21

Haha ja he.. Haha! bedankt.. Knipoog

maflingergek
Berichten: 918
Geregistreerd: 18-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 16:11

mag ik hem hebben? OK dan!

ik ben ook altijd helemaal verkocht als ik een lief konijntje zie!
helaas heb ik echt te weinig tijd om er nog een bij te nemen Boos!

Maar ik heb mijn eigen aagje-konijn al!
Afbeelding
samen met mijn maffie shakira!

Maaike22
Berichten: 45
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: vlakbij Zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 16:23

Mooi konijntje hoor, wel een klein hokje.

Fluya
Berichten: 8
Geregistreerd: 03-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 18:03

lief konijntje!we hebben thuis ook een 6tal hangoorkonijntjes

dimola

Berichten: 514
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: s-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 20:55

bedoel je dat nou echt? Verward anders het hok is heel groot voor een dwerghangoor..! Verward ..dus ik weet niet of je het echt meent het hok is ruim 1.00 meter..nog wel groter..en dat voor een dwerghangoor! Verward

dimola

Berichten: 514
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: s-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 20:57

En lieve foto man van shakira en dat pluisebolletje..!ik heb er ook een met dipsy en een konijn!Het konijn staat bij dipsy zelf..en is niet van mij!..Het is al wel een oudere foto!

Komt die!

Afbeelding

Lief he.. Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door dimola op 05-12-04 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Duhelo

Berichten: 28562
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 20:58

mooi konijntje!zo te zien zal je hem goed verzorgen
maar haal wel de lik/zoutsteen eruit
die stenen zijn gevaarlijk voor een konijn,
konijnen hebben niet veel zout nodig, dus datgene dat ze wel nodig hebben zit ruimschoots in het voer
als je een liksteen geeft
dan zal hij teveel zout binnen krijgen, waarna ditr niet meer afgevoerd kan worden en na verloop van tijd krijg hij last van nier/blaasstenen
dan moet je hem doen opereren, dus dat is geen pretje Knipoog

dimola

Berichten: 514
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: s-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 21:05

Nee ze heeft ook nog geen knaag/zoutsteen allebij niet..ja we hebben ze wel al gekocht voor later..want ze moet zowizo een knaagsteen krijgen als ze groot genoeg is!Over een paar maanden mag ze een peen per dag en..speciaal voer voor der wat we van de dierenarts hebben gekregen zodat ze geen infecties en alles krijgt..dus speciaal voor kleine konijntje..15 euro voor een klein potje..en dat is een heel schema elke dag anders en het duurt nu 14 dagen en dan mag ze daarna anders voer..en dan mag ze na 4 maanden weer dat speciale voer maar hoeft niet maar dan krijgen ze geen ziektes/wormen enz..dus ik zal der zeker goed voor zorgen..!En die zout/liksteen hangt er nog niet in..ik heb een heeel inieminie zoutsteentje voor als die erin mag ,maar dat ze niet te veel krijgt (zout)..en die knaagsteen zit vol met lekkere laagjes..telkens een ander laagje dus als ze groter is krijgt ze dat..En ze mag maar 1 peentje ofzo per dag als ze groot is..en geen gras want je weet nooit of mensen daar hun emmer met sop leeg hebben gegooid toen ze de ramen / auto hebben gewassen of dat er honden hebben geplast..dus dat krijgt ze ook niet maar zomers gaat we der naar buiten doen..en dan ook in een apart buitenhok en dan als het kouder wordt gaat ze weer naar binnen..en dat vond die vrouw die ons hielp erg goed!En ze gaat dan met de kippen..want deze kippen kunnen bij konijnen en pikken er niet tegen (als het goed is zij die vrouw)..en die had er heel veel verstand van dus!

Maaike22
Berichten: 45
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: vlakbij Zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 21:20

Ow kijk dat bedoel ik Knipoog
Dat had mijn konijn ook, lekker een buitenhok. Kon ze graven en gek doen. Ze deed iedere dag ochtendgymnastiek, echt komisch.
Mijn konijn zat niet bij de kippen in, want ze waren te jaloers op elkaar, pikten haar dus wel. Maar de rennen lagen wel naast elkaar en soms lagen ze dan ook tegen elkaar aan te pitten. Dus het kan wel..

Nat0l0Mickey

Berichten: 159
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 15:52

Heej!!!
Leuk beesie, alleen tipje: je kan beter een laagje stro over die korrels heen doen omdat die keihard zijn en dat is best wel pijnlijk voor hun pootjes. En eigenlijk is 6,5 week veels te jong voor een konijn, maar goed, hij is er, je kan hem nu moeilijk terugbrengen Knipoog
Veel plezier met je beestje,
Nath

Nat0l0Mickey

Berichten: 159
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 15:54

Ow jah, enne gooi die likstenen maar weg, hartstikke ongezond, vooral die knaagstenen kunnen een blaassteen veroorzaken door al die calcium die erin zit.
Ook zou ik het konijn niet bij de kippen doen, vanwege cocciodose en dat soort zietkes, die van kippen op konijnen doorgegeven kunnen worden en andersom Lachen
Groetjes,
Nath

dimola

Berichten: 514
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: s-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-04 21:20

de dierenarts en die vrouw die ze fokt zal het wel beter weten denk ik! Knipoog

Duhelo

Berichten: 28562
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 21:23

Knaag- of likstenen
Deze stenen bevatten een hoog percentage toegevoegde calcium. Konijnen hebben een afwijkend calciummetabolisme, waardoor een te veel aan ingenomen calcium direct voor blaasproblemen kan gaan zorgen. Een teveel aan calcium wordt niet door het lichaam opgenomen maar direct via de urine uitgescheiden, en slaat vaak op de blaaswand neer als een soort zand. Dit blaasdrab kan al voor grote problemen zorgen (niet kunnen plassen etc.) Ook kunnen zich stenen vormen die pijn bij het plassen veroorzaken, en voor blaasinfectie kunnen zorgen. Regelmatig moet bij konijnen een blaasoperatie uitgevoerd worden om blaasdrab of stenen, door voeding gevormd, te verwijderen. Knaag- of likstenen zijn daarom TABOE voor konijnen.

gevonden bij http://www.konijnen.nl/indextot2.htm

NTuinenburg
Berichten: 1502
Geregistreerd: 05-11-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 00:30

heej, ik vind het een lief beestje, maar het hok is inderdaad erg klein, en een konijn is nioet een dier dat je in een hokkie kunt proppen, en heeft ie geen vriendje ? :S ... verder wel goed dat je hem hooi geeft, er zijn genoeg idiote mensen die hun konijnen alleen maar een volle vroebak ongezond vitakraft of iets voer geven, en geen hooi, en het dabn maar gek vinden dat hun konijntje niet zo lang leeft ?:S, verder veel succes met je beestje ff mn commentaar levener hoor Tong uitsteken

xxx naomi

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 00:38

vind het hok vrij ruim hoor!
en vind dat ze goed haar best doet om het knijntje te verzorgen, speciaal voer enzow

en dat met die kippen, zou het idd niet doen vanwege ziektes!

dimola

Berichten: 514
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: s-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 20:35

HET HOK... Verward Die is groot genoeg en de vrouw die hem verkocht heeft dit hok aangeraden..hij is ruin 1 meter lang! en dat voor zo'n klein konijn.. Verward ..en ze hoeft geen vriendje want als ze er elke dag goed uit word gehaald vinden konijnen het al fijn dus..! Knipoog ..niets aan de hand dus!