Hoeveel tijd brnegt jullie hond in de bench door?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Hoeveel tijd brnegt jullie hond in de bench door?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-04 10:14

Zou ik graag willen weten. De mijne, (5 jaar oude Jack Russell) ligt van plm. 22.30 u. tot 7.15 in haar bench voor de nacht, verder af en toe een uur of 3 overdag, maar ik overweg haar los te laten in de huiskamer wanneer ik werk.

Of is dat verwarrend voor haar? Ze gaat nog niet op de bank uitzichzelf....
Ze blaft niet naar de bel, wel naar de buurman....

Ik heb haar net, en heb deze week veel vrij maar straks heeft ze 1 dag in de week dat er alleen iemand tussen de middag is, en om 15.30 u. weer, de rest van de week is er altijd wel iemand minstens een halve dag thuis.

We laten haar goed en lang uit en spelen veel met haar.

Wat doen jullie?

Afbeelding

Fem

Berichten: 12514
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 10:56

mijn honden liggen samen in een bench, snachts van +/- 23:00 tot een uurtje of 6:00 dan worden ze uitgelaten, maar soms liggen ze ook tot 7:30 in de bench, het verschild natuurlijk per hond, hoelang ze in de bench kunnen blijven. Overdag komen ze ook wel eens in de bench, alleen als wij weg gaan, maar dat vinden ze totaal niet erg.

Chita

Berichten: 670
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 11:07

Wij doen onze hond nooit in een bench. (5 jaar oude golden uit het asiel gehaald)De eerste nacht vond ik dat wel even spannend, maar het is gewoon goed gegaan. Ik zou niet weten waarom ik haar in een bench zou doen. Ze heeft haar mandje waar ze vaak in ligt, maar ze vind het bijvoorbeeld 's nachts ook fijn om bij de voordeur te liggen.

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 11:45

Ik heb geen bench, dus een kort antwoord: nooit.
Tibbe is heel goed zindelijk geworden zonder bench. Van de ene kant lijkt mij een bench wel handig voor de zindelijk training van een pup, en het is meteen een veilig plekje.
Maar helaas wordt de bench vaak op een verkeerde manier gebruikt door hondeneigenaren. Honden die echt uren per dag er in door brengen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 11:53

Onze Jack ligt nooit in de bench, we hebben er ook nooit een nodig gehad. Hij in plaats daarvan een eigen stoel (heeft hij zichzelf toege-eigend) Bloos . Hij is best verwend ja. Het is waar dat sommige honden er uren inzitten, grote honden hebben daarbij soms weinig beweegruimte en dan gaan de baasjes plotseling zeiken dat hun hond zo wild is uit de bench.... Boos!

anoeschka13

Berichten: 101
Geregistreerd: 03-08-04
Woonplaats: vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 14:43

mijn honden liggen s'nachts in de gang heb nooit een bench gehad Lachen

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 14:53

Drie van onze honden zitten in benches.
Ze gaan erin wanneer we 's avonds naar bed gaan.
Mijn man laat ze uit voordat hij naar ze werk gaat maar dan gaan ze er weer in en ik haal ze eruit wanneer ik uit bed kom.
Ook gaan ze 's middags erin wanneer ik even weg moet.
Liever had ik ze gewoon los maar 3 van de 4 honden slopen!
Dat heeft me al een nieuw bankstel, nieuwe buffetkast en nog wat kleine spulletjes gekost.
Vandaar dat mijn honden in een bench zitten.

Wanneer jouw Jack Russel niet sloopt, kan je haar ook loslaten en dan met de bench open in de buurt. Kan ze zelf kiezen wanneer ze erin wilt.

Allejandro
Berichten: 18540
Geregistreerd: 21-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 17:39

Wij hebben de honden liever niet in de bench..!!

Voor puppies is het 's nachts wel makkelijk, en dan doen we het ook wel.
Ook overdag, omdat ze vaak niet zindelijk uit zichzelf blijven.

Onze 'jongste' is nu 8 maand, maar kan 's nachts los en overdag ook!
Ze slopen nix (nou jah, nix Clown ) Waarom dan een bench.. Lachen

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-04 22:18

Ik heb haar net, dus wil het nog even zo laten totdat ze wat meer gewend is, en de kerst achter de rug is, er ligt altijd zo veel rommel overal bij ons met kerst, maar ik zie ook nog geen reden waarom ze 's nachts in de bench moet. Ze komt van mensen met meer honden, vandaar dat ze bench gewend is.

Tot nu toe gaat ze zelfs niet de trap of de bank op...de bank wel, wanneer we toestemmen......

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 09:34

Wij hebben een hele grote woonkeuken waar onze hond in gaat als we niet thuis zijn. Ik heb nooit een bench gehad.
Je kan wel het deurtje open laten staan. Als je hondje dan naar het vertrouwde plekje wil kan ze er altijd in..

assie

Berichten: 9490
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 11:20

Voor mijn 7-jarige foxterriër die ik net 3 weken heb, heb ik geen bench gekocht. Deels omdat ik het niet nodig vond, deels omdat die krengen zó duur zijn. Ik heb hem ook niet nodig. Tip sloopt niet en eigenlijk is ie nooit alleen.

Bij vrienden van mij hebben ze een jack frutsel en 'n Franse bul. Die zitten 's nachts in de bench, ze gaan uit zichzelf rond 'n uur of 9/10 in de bench (dan zijn ze moe) en komen er rond 'n uur of 8 weer uit.
En overdag, als de familie weg is, dan zitten ze ook 'n uurtje of 3 in de bench. Die honden zien hun bench echt als veilige slaapplaats en gaan dan ook vaak uit zichzelf in die bench liggen als ze moe zijn of niet gestoord willen worden.

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 11:26

Die van mij liggen er overdag in als wij er niet zijn..
's avonds en 's nachts zijn ze los in huis.
Mijn teefje bij ons op de slaapkamer (eigen deken)
En de twee reuen beneden..

Overdag kunnen ze helaas niet los omdat ze dan op alles en iedereen reageren die langs komt lopen..
Ik heb dit wel getest maar daar waren de buren niet blij om..

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 13:23

Die van mij komt ook nooit in de bench. Ik ben er niet zo voor.

Mijn ouders en ik hadden in dezelfde tijd een pup, hun wel een bench, ik geen bench.
Beide waren ze gelijktijdig zindelijk. Dus daar maakt het niet in uit.

Mijn ouders hadden de hond ook altijd in de bench als er niemand thuis was, de hond ziet het ook echt als haar plekje.
Maar nu hebben ze het deurtje uit de bench gehaald zodat ze er zelf in en uit kan lopen, en dat gaat heel goed.
Heel vaak als je onverwachts thuis komt ligt ze dus gewoon in de bench.

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 15:04

Wij hebben ze nooit in de bench.
We hebben er wel eentje voor in de auto.

Als pup hadden we ze wel in de bench maar niet omdat we bang waren dat ze gingen slopen maar omdat ze hun rust nodig hadden en die niet kregen als ze los konden lopen.

love_nadira

Berichten: 1224
Geregistreerd: 07-12-03
Woonplaats: groesbeek.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 17:27

bij ons mag die los in de garage lopen.. en staat ook de bench duss als die moe is gaat tie daar inslapen Lachen

ellepel

Berichten: 47362
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 20:01

ik heb nooit zo'n ding gehad. nooit nodig gehad ook, mijn hond zat gewoon in de kamer als ik weg ging..

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 20:48

Onze pup ligt 's nachts in de bench en 's ochtends een paar uurtjes als wij er niet zijn. Nu laat ik haar langzamerhand wennen om alleen in de keuken te zijn of samen met de hond van mijn vader buiten te blijven.
Als ze groter is hoeft ze er niet meer in, maar tot nu toe is het erg handig Lachen

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 10:12

Hij gaat erin als we weg gaan, en s'nachts Lachen

Lady_Promiss

Berichten: 712
Geregistreerd: 01-08-03
Woonplaats: Havelterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 16:55

bij ons ook en dat vind Anjin helemaal geen probleem , hij ligt er soms uit zich zelf in.

Ik denk dat het per hond verschilt hoe lang hij/zij het volhoud in een bench.

Fem

Berichten: 12514
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 09:04

Lady_Promiss schreef:

Ik denk dat het per hond verschilt hoe lang hij/zij het volhoud in een bench.


Ja idd en ik denk ook dat het per hond verschilt of ze het leuk vinden of niet...

Onze honden vinden de bench geen straf... Overdag als wij thuis zijn liggen ze gewoon lekker op de bank... en ja wij hebben ook geprobeerd om de honden los te laten liggen, maar dan kom je thuis en liggen de bloemenvazen om ... en nog wat meer.. Bloos!

Ze liggen samen in een Golden retriever maat Bench... Met zijn tweeen en ze hebben ruimte zat...

Savonds gaan ze vaak al uit hun eigen erin liggen, want ze hebben zo'n lekker warm vetbedje erin liggen.

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 09:29

Lady_Promiss schreef:
Ik denk dat het per hond verschilt hoe lang hij/zij het volhoud in een bench.


Ik weet wel zeker van niet. Als je hem dat als pup aanleert is het zijn eigen plekje. Bij ons hòeven ze er niet in, maar gaan er vrijwillig in liggen als ze moe zijn.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 10:54

Dat is bij ons ook zo. We hebben de bench in de keuken staan en als het haar bijvoorbeeld te druk wordt in de kamer (visite bv.) dan kruipt ze in haar "hokje". Lekker veilig en warm plekje.

Maaikietje
Berichten: 833
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 11:06

Onze hond gaat s'avonds gewoon in zn bench liggen, als we naar bed gaan (+/- 23:00) laten we hem nog ff uit en doen we het deurtje dicht en als we dan weer opstaan (+/-8:00) laten we hem ook gelijk weer uit.
Als we hem los laten als we ff weg gaan gaat hij als protest tegen de bank, tafel of stoelen aanplassen!! Boos!
Lomp beest.

dani1983
Berichten: 646
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Dodewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 18:50

wij doen hem niet in de bench

EngeltjeS

Berichten: 16639
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 18:54

mijn hond, ligt in zn bench waneer ie wilt. met slapenm gaat ie er zelf in. en kan naar de voordeur enzo, maar niet naar de woonkamer.
en als ik naar school, a is het zo, anders kan ie ook de woonkamer in.
hij zit er ong. 12 uur in, maar met zn deurtje open