Konijn schijn zwanger?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Konijn schijn zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-04 17:52

Ja we hadden 4 vlaamse reuzen gekocht, 4 vrouwtjes (dachten we) maar na een hoop geknutsel van 2 van de 4 en nader onderzoek bleken er toch mooi 2 knullen tussen te zitten.
We hebben voor de boys nieuwe adresjes gevonden en de dames zitten nu leuk samen.

er is alleen 1 maar, 1 van de 2 trekt zich sinds n paar dagen terug, maakt bergjes van haar stro en ik heb ook plukjes vacht zien liggen, aangehaald worden vindt ze helemaal niks.
Ik had gelijk zoiets van; ja hoor babies on the way!
Maar eigenlijk zie ik sinds 2 dagen geen vacht meer en komt ze ook al wat meer buiten(ze hebben een ren en huppelen door onze tuin heen)
Ze bleef vandaag zowaar even zitten om geaaid te worden, dus vroeg ik me af; kan een konijn schijnzwanger zijn?

ze hebben 3 weken met de boys gezeten en zijn zelf pas weekje of 22 de knullen 2 weken ouder.
de knullen zijn trouwens een goede 2,5 week weg.

iemand een goede konijnen visie???? Haha!

AltijdLente
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 18:03

ja een konijn kan schijnzwanger zijn, heb ik ook een keer meegemaakt toen we ons konijntje nog hadden. Maar als er jongetjes in de buurt zijn geweest...zou k er toch even naar laten kijken. of niet dan zie je ze vanzelf wel verschijnen Haha!
Ik vind konijnen zowiezo moeilijk. Wij hadden die van ons weggebracht om te laten castreren want hij plaste zoveel en dat blijken veel mannetjes te doen. Werden we smiddags gebeld dat alles goed met HAAR ging maar dat ze dr dus niet meer hoefden te castreren...oeps sorry lief konijntje...

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 18:08

Ze kunnen zowel schijnzwanger als echt zwanger zijn.
Afwachten dus. Knipoog
En dit topic hoort op BB, maar ik zal wel even TeM'en. Knipoog

assie

Berichten: 9490
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 18:15

Heb je het binnenhok wel gecontroleerd? Dikke kans dat daar nu 'n stel jonkies liggen, of dat die door collega-vrouwtje (en haarzelf) zijn opgegeten. Konijnen dragen als ik me niet vergis namelijk 6 weken. En dat kan dan een paar dagen korter/langer zijn.

Meestal zijn ze na de bevalling heel erg actief, eten zoeken, bij-eten enz.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132130
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 18:19

Ik heb je topic verplaatst van AM naar BB Knipoog

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-04 21:53

thanks voor het verplaatsen, oh jasses ja ze vreten zich klem die 2 dames maar ik heb zoiets van; het wordt kouder, ze eten meer om zichzelf voor te bereiden op de winter.

Effy

Berichten: 1280
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 23:48

Hihi. Doet me denken aan mijn buren. Hadden ook twee vlaamse reuzen, vrouwtjes. Tenminste, dat hebben ze zo ongeveer een jaar lang gedacht totdat er op een ochtend een lief klein konijntje uit het hok was ontsnapt en op het grasveld zat. De konijnen hadden een hok met een grote ren en daar groeven ze natuurlijk ook in. Hele holen, zelfs onder onze tuin.

Enfin, toen ze dat konijntje hadden gezien keken ze toch maar even de ren en het hok na. In het hok niets, maar uit een hol kwamen toch echt nog 3 konijntjes tevoorschijn Haha! Madonna (zo heette het konijn) bleek dus een Pa-donna *LOL* En dan ook nog even bedenken dat er gedurende het jaar heel wat holen van die beesten zijn dicht gegooid... Misschien dus wel gevuld met kleine nijntjes Scheve mond


Maarre, ff ontopic... Ik zou toch even dubbelchecken of ze niet echt zwanger is Lachen De reputatie van konijnen is alom bekend. Jong of oud, ze wippen waar je bij staat Knipoog

ellepel

Berichten: 47362
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 10:19

een van mijn konijnen is elk jaar schijnzwanger, ze plukt haar buik kaal en maakt ene lekker nestje.

wat je moet doen:
laat dat haar en nestje gewoon in het hok zitten, geef je konijn iets minder brokjes.
na een tijdje terkt het wel weer weg en gooit ze zelf het nest overhoop, dan kun je dat weer weghalen.

volgens mij is t niet erg en heeft t te maken met het weer.
mijn konijn doet t dus nu al zo'n 8 jaar lang...

Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 21:22

Ik had ook altijd een konijn die altijd schijnzwanger was...
Soms kwam er echt een mannetje bij, en dachten wij dat ze jongen kreeg maar dat gebeurde steeds niet...

_Marjon_
Berichten: 10665
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 22:17

mijn konijn deed dat zo vaak terwijl ze alleen in dr hokje zat Scheve mond echt vaag... denk dus dat het niet veel bijzonders is...

Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 01:29

Ja dat doet mijn konijntje ook wel eens...echt raar om te zien