Kat plast tegen kerstboom

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Kat plast tegen kerstboom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-04 20:58

Wie heeft er een tip,
onze buitenkat moet ivm medicatie binnen blijven.
Vandaag is de kerstboom gekomen en nu plast hij er tegen aan.
Ik kan moeilijk zijn wereld nog kleiner maken, hij mag al niet naar buiten om hem nu ook nog uit de huiskamer te houden?

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 21:23

Iets tegen de boomstam zetten, zoals gouden plastic of bijvoorbeeld inpakpapier. Of het suc6 heeft weet ik niet, heb namelijk nooit katten gehad en ik mag katten ook niet. Haha! Maar dit is wat mij opkwam..

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 21:28

idd, aluminiumfolie spannen. Als hij er dan tegenaan plast maakt dat geluid. Meestal schrikt dat ze wel af. Als dat niet werkt kun je hem nog op die plek zijn eten geven. Ze zullen namelijk nooit hun etensplek bevuilen.

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-04 21:32

Robyn schreef:
Als dat niet werkt kun je hem nog op die plek zijn eten geven. Ze zullen namelijk nooit hun etensplek bevuilen.


Dat is wel een goeie! Dan maakt hij deel uit van de kerststal Haha!

_flo_

Berichten: 1269
Geregistreerd: 02-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 23:54

Ik heb hier 2 katten rondlopen.
Persoonlijk wil ik dus absoluut niet dat ze op de tafel of het aanrechtblad zitten.
Wat ik heb gedaan om ze dat aan het verstand te brengen was het volgende:

Ik had een plantenspuit binnen handbereik staan en zo gauw ik zag dat de katten mijn grenzen overschreden... je raad het al... een nat pak.

Je zou deze optie eens kunnen proberen wanneer je ziet dat je kat de kerstboom "bewateren" wil.

Oke, ik val dus nu onder de categorie... dierenbeul.

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-04 00:22

britt schreef:
.

Oke, ik val dus nu onder de categorie... dierenbeul.


Dat valt wel mee hoor, maar we hebben vroeger de plantenspuit zo vaak gebruikt dat hij er nu imuun voor is! Hij gaat wel eens bij de buren naar binnen door een raam, tegen de buren had ik toen ook gezegd om de plantenspuit te gebruiken. Maar hij trok zich er niets van aan en ging gewoon naar binnen!

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 09:41

britt schreef:
Oke, ik val dus nu onder de categorie... dierenbeul.


Dierenbeul????
Nee hoor, als je nou zei "ik gooi mijn kat altijd tegen de muur" zou ik zeggen dierenbeul.
Water is heel vriendelijk eigenlijk.

soesita

Berichten: 5166
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 09:58

Naar het schijnt houden ze ook helemaal niet van citroenengeur. Ik heb het nog niet uitgeprobeerd, maar baat het niet dan schaadt het niet.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 10:01

Spuitbus Get Off van dierenspeciaalzaak wil ook wel helpen.

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 14:49

*haha* darom heb ik geen kerstboom, ik zie het al helemaal gebeuren, mijn reu pieste ook altijd tegen de kusntkerstboom aan.....
de kat op stal heeft vori gjaar het kindeke Jezus onder gesproeid, hij is nu verbannen tot na oud &nieuw,mag niet in de buurt van de kersstal komen

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-04 19:01

smurf schreef:
*haha* darom heb ik geen kerstboom, ik zie het al helemaal gebeuren, mijn reu pieste ook altijd tegen de kusntkerstboom aan.....
de kat op stal heeft vori gjaar het kindeke Jezus onder gesproeid, hij is nu verbannen tot na oud &nieuw,mag niet in de buurt van de kersstal komen


Voor heen heeft hij het nooit gedaan, maar toen mocht hij ook gewoon naar buiten. Ze zeggen dat het ook door stress kan komen en verandering in gezins situatie, we hebben sinds 7 weken een zoontje. Maar ik denk dat hij daar niet zo mee zit, maar dat hij niet naar buiten mag vindt hij wel heel erg.

Ik vraag me af of er niet een vos of iets tegen de boom geplast kan hebben en dat hij het daarom doet? De boom komt bij een kwekerij vandaan hier tegen de duinen aan.

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 16:00

Het kan ook zijn dat het gewoonte is van je kat. Een boom staat normaal gesproken buiten en daar sproeien ze ook tegen. Nu staat er ineens zo'n ding binnen... Wat je kan proberen is een zo'n middel van HG, in een spuitfles wat helpt tegen urinegeur op poreuze oppervlakken. Ik heb dat ook gebruikt op mijn balkonmuur omdat daar een kater had gestaan.

Brechtje

Berichten: 3698
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: fok.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 19:31

Haha LOL Haha! Bij Roosmarijn zit er wel een punt in...

Aangezien onze kat het juist niet doet Tong uitsteken

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-04 19:39

Roosmarijn schreef:
Het kan ook zijn dat het gewoonte is van je kat. Een boom staat normaal gesproken buiten en daar sproeien ze ook tegen. Nu staat er ineens zo'n ding binnen... Wat je kan proberen is een zo'n middel van HG, in een spuitfles wat helpt tegen urinegeur op poreuze oppervlakken. Ik heb dat ook gebruikt op mijn balkonmuur omdat daar een kater had gestaan.


De 6 vorige jaren heeft hij het nooit gedaan Scheve mond

Brammetje16
Berichten: 6284
Geregistreerd: 01-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 11:04

dat is heel apart!!! onze kat begon op een gegeven moment ook overal tegen aan te pissen dus die mag van mij moeder niet meer binnen komen :/ komt maybe ook omdat hij niet is gecasteerd op tijd?
maar hij kan dus niet binne of hij peop en voral plast alles onder heel erg lastig!! ik zou niet iets ween wat zal helpen....

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 18:36

Peper rond die plek schijnt ook te werken, moet ie niezen als hij eraan snuffelt voordat hij gaat plassen

Fem

Berichten: 12513
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 08:57

Ik denk dat hij dit gewoon uit kwaadheid doet... echt waar...

Hij wil graag naar buiten en mag dat niet... en hij denkt... dit is ook een boom, dus laat ik hier tegenaan piesen...

Mijn kater was dus ook zo... nu gelukkig niet meer, maar als ie boos was, pieste die op zolder achter het gordijntje..

Ik denk idd dat zijn voer daar neer zetten en goede optie is...

is hij eigenlijk gecastreerd??

Tancreda4

Berichten: 24055
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 10:17

Tja... Ik zou de wereld van de kat toch iets kleiner maken... En enkel onder begeleiding bij de kerstboom, en dan jij zittend op de bank met een plantenspuit met water gevuld in de aanslag voor al hij het wil gaan doen.

Ons katje mag ook niet naar buiten, en is sinds een aantal weken 'incontinent' geworden... Ze plast overal en nergens, zoekt wel een mooi plaatje uit, behalve de kattenbak als die te ver weg is. Die mag ook enkel onder begeleiding uit haar bench...

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 12:26

Hahaha moest toch wel even een beetje lachen. Daarom hebben wij ook geen kerstboom vanwege ons katertje King. Die zou gewoon proberen in de bak van de kerstboom te klimmen en dan daar te gaan poepen en plassen en graven Haha! En de kerstboom zelf zou de volgende dag in 1000 stukjes liggen evenals de kerstballen [we hebben ook nog een hond]

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-04 00:06

Sinds zijn voerbak er staat heeft hij het niet meer gedaan Lachen
Dank jullie wel voor het advies.

Hij is trouwens gecastreerd, volgens mij was dat tussen dat hij een half jaar en een jaar oud was.

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-04 00:07

p.s. hij is nu trouwens 7 of 8

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 09:50

Gelukkig maar!
Hij plast nu helemaal nergens meer tegenaan?

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-04 19:22

Nee, het was echt alleen tegen de boom!

kiana
Berichten: 1646
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 01:45

Vaak is het sproeien van katten een uiting van stress.
Een kat heeft een eigen territorium en is zeer gevoelig voor veranderingen daarin.
Katten gaan dan sproeien, krabben of kopjes geven tegen nieuwe dingen in zijn terrtorium.
Daarmee markeren ze het gebied en weet de kat dat het veilig is.
Vaak zie je dat katten het behang in de gang eraf krabben, op zich heel logisch. Er komen veel " indringers" door die gang die hun eigen geur meenemen.
Door het krabben markeert hij dus "zijn "gang.

Wegjagen, nat spuiten , afweersprays ? Niet doen.
Je kat wordt alleen maar meer onzeker en zal andere plaatsen opzoeken om zijn stress te uiten. ( stress om zijn territorium te bewaken)

Een nieuw gezinslid/baby/andere kat, kan idd ook stress geven er is nl een nieuwe indringer geconstateerd en dus kan een kat die nog nooit gesproeid heeft dit ineens gaan doen.
Soms gaat dit gedrag vanzelf over, zoniet dan kan je een spray of stekker kopen bij de dierenspeciaalzaak die daar tegen helpt.

Het is een feromoon ( veilig gevoel geurstof) die de kat ook afgeeft door het kopjes geven. Daarmee zegt de kat eigenlijk dat het daar veilig is.

Als je dat product gebruikt zal je zien dat het over gaat, de kat heeft geen reden meer voor stress . Alles in zijn huis ruikt veilig.
Wij mensen kunnen het niet ruiken.

Voor de kattenmensen die een stresskat hebben..........succes verzekerd.