Algemeen Katten Topic

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Algemeen Katten Topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 11:20

Even een apart topic waar je gewoon in het algemeen gezellig over katten kan kletsen hoop dat dit mag

Wat voor katten hebben jullie?
Wij hebben op het moment nog maar 2, een grijsblauwe poes Hooi en een witrode kater King Haha! Haha!
Onze andere 2 katten zijn waarschijnlijk weggelopen, de één al sinds september en de andere sinds oktober en sindsdien niks meer van ze gehoord. Ook niet bij Amivedi en Dierenasiels e.d.

Misschien willen we over een tijdje wel een andere kat erbij, maar dan wel iets aparts Haha! Raskatten vind ik leuk, o.a. Britse Korthaar (Hooi is een ½ Brit), MaineCoon, Burmees, Bengaal, Siamees Haha! Haha!

Zag laatst bij iemand in het profiel een leuke kittenkruising, Burmees of Bengaal Verward met nog iets, en die was dus cremig met wat vlekjes en een soort vlek om het oog Lovers

Eilandje

Berichten: 2826
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 11:45

Ik denk eigenlijk dat zo'n topic enkel in de Huiskamer mag Tong uitsteken

Maar ok, wij hebben ook een kat: een gecastreerde kater van het huis-tuin-en-keuken-ras Haha! Een jaar en een paar maanden geleden zijn we hem in het asiel gaan halen, het is een kat die bij de vorige eigenaars altijd op een appartement gezeten heeft, en dus wel tevreden is op het appartement bij mijn vriend en mij. Het is een echte knuffel en ik ben stapelgek op hem!

Afbeelding

Bij mijn ouders heb ik mijn andere kat moeten achterlaten, da's een rode gecastreerde kater, die mijn ouders iedere dag weer "verrast" met een muisje, vogeltje of konijntje op het terras. Het is dus een echte buitenkat die niet mee verhuist is omdat hij niet gelukkig zou zijn als hij binnen zou moeten leven...

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 12:02

mijn ouders hebben thuis nu 2 katten 1 oude/demente poes van 16 jaar, en 1 grote kater van 5 jaar.

zelf woon ik nog bij mijn ouders, maar heb een kitten uit het asiel genomen, waar ik stage liep... mijn trots... Haha!
ze was een doodziek moederloos kitten die bij het asiel kwam toen ze 2 weekjes oud was.
nu is het een dikke boef van 6 maanden, die dikke vrienden is met de kater, en de oude poes is echt haar vriendin, waar ze troost bij zoekt Lachen

ik zal binnenkort nieuwe foto's in mijn profiel zetten

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 12:11


Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 12:20

Wat een lieverd, Eilandje Lovers
We horen het vanzelf wel als het niet mag en het topic naar de HK verhuist Lachen

Saskia008, wij hebben ook 3 moederloze kittens gehad thuis, die werden opgevoed door onze oudste poes echt zo lief. Alleen ze moesten wel weer terug naar het asiel om te herplaatsen...

Kon geen bedankje af van dat asiel maar goed Boos! Boos! Zal het via dat asiel ook niet weer doen, zo slecht geregeld met ontwormen en weet ik het, pffff Boos!

Als ik post ronbreng zie ik ook altijd een erg leuke en lieve kat [zoeentje zou ik wel willen hebben] beetje wit/creme kleur, met wat blauwige vage vegen erover met nog wat gele vegen. Iets langer haar dan normaal [dan een korthaar] en hij had blauwe ogen alleen hij keek een beetje scheel, zooooo lief Lovers

Alleen erg mager enzo... Loopt ook achter iedereen aan. Had al nagevraagd of die van iemand was, was dus wel zo, alleen die mensen willen hem niet meer binnen hem oid Verward Maar ja......

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 12:22

Randy01 schreef:
Ik heb twee poezen van nu 5 maanden oud, Piaffe (zwart-witte poes) en Penotti (3 kleur).

Ik ben dol op ze en zij zijn dol op mij!

Hier wat foto's, op de foto's zijn ze ongeveer 3,5 maand oud.

http://picserver.org/view_image.php/34I3IQ24GLD4/p.jpeg
http://picserver.org/view_image.php/222EGISQEYE1/p.jpeg


Die zijn ook lief, wat een schattige koppies

In mijn profiel staat ook een foto, van King.
King en Hooi liggen hier trouwens net naast de computer, half op m'n muismat Schijnheilig
Favoriete plek is trouwens bovenop de pc, dat is zo lekker warm Haha! Haha!

Vinaba

Berichten: 9757
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 12:58

ik heb ook een kat Haha!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 13:01

Dat was kort maar krachtig Tong uitsteken
Niks bijzonders te vertellen over je kat, behalve dat die dan een kat is? Schijnheilig

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 13:16

Ik heb 3 schatten van katten Lachen
Roxy, een bescheiden Birmaanse dame van bijna 3 jaar:
Afbeelding
Diesel, haar broer is een echte schijnheilige Birmaan. Doet alsof hij heel onschuldig en beschaafd is, maar ondertussen Lachen
http://picserver.org/view_image.php/VOOSQOYMG718/p.jpeg
En Calvin een Maine Coon puber van 1 jaar. Een rebels type dat de hele dag ongein uithaalt.
http://picserver.org/view_image.php/N802G2S93O87/p.jpeg
Alle 3 zijn het heel decadente katten die graag uit een fonteintje drinken en onder de zonnebank liggen te slapen.

[edit]Van 2 van de 3 foto's een link gemaakt, Jantien[/edit]

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 13:27

Aaaaah echt super die katten!
Zijn die ogen nu echt zo mooi blauw bij die Birmanen?
Nu weet ik het weer, die kruising kittens van iemand hier op Bokt waren Birmanen x Huiskat

Natascha, gaan jouw katten ook naar buiten?

Fem

Berichten: 12521
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 14:06

Ik heb 2 katers en 3 poezen...

Dollie... word in april al weer 3 ..... Ze is heel mooi
Quita... word in juni/juli 2... getijgerde poes..
Ashwin is net ene paar maanden 1 jaar oud... en rood van kleur
Lizzy is een dochter van Dollie en is nu +/- 4 maanden ze is een driekleur/schildpad poesje
Deedjay is een zoon van Quita en is nu ook +/- 4 maanden. Hij is een getijgerde net zoals zijn ma...

Voor foto's kun je in mijn profiel gluren...

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 14:11

He Femke kijk eens goed naar mijn poesje Penotti, die lijkt erg veel op jouw lizzy of niet???

Eilandje

Berichten: 2826
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 14:21

Ik vind Roxy leuk Lovers

Finnea

Berichten: 10072
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 14:24


Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 14:27

Die laatste is leuk! Wat een grappige kleuren zeg!
Hééééél apart, vaalrood met zwart en wit? Haha!

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 14:27

wij hebben twee "maisveld" katten. Via een topic op bokt hebben we ze kunnen ophalen bij bokster silvia. Het zijn echt twee ondeugende scheetjes Lovers
en donderdag worden ze "geholpen" }>

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 14:38

Disco is leuk, net alsof hij een strak narrenpakje aanheeft Haha!
Birmanen hebben idd van die mooie blauwe ogen, die ze heel goed weten te misbruiken als ze staan te schooien of streken uithalen.
We hebben de katten nog niet zo heel erg lang dus mogen ze nog niet de tuin in. In het voorjaar mogen ze aan het tuigje. Daar ben ikal wel mee aan het oefenen maar ze snappen het niet echt. Onze Noorse boskat liep wel antijd in de tuin. Die luisterde ook heel erg goed en klom ook nooit op de schutting. De birmanen zijn eigenwijs en oostindisch doof dus die laat ik niet los de tuin in. Ik denk dat ik in het voor jaar een lijntje ga spannen en dan de katten met het tuigje eraan. Of ik bouw iets van een ren want ik vertrouw ze voor geen cent en zou ze zeker niet kwijt willen omdat ze de straat op lopen.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 14:42

Nee en vooral die raskatten, ben je zo kwijt!!
Mensen nemen ze zo mee [de verkeerde mensen] je hoort het heel vaak,

Ik wil ook wel een raskat maar ik twijfel. Ik heb helemaal geen tuin, alleen een balkon en bij de voordeur 2 halve trappen naar beneden, mijn katten kennen het wel, Nouja alleen de oudste mag naar buiten de jonge kater laat ik voorlopig gewoon binnen want hij durft niet naar buiten dan begint hij beneden keihard te miauwen.
Op het balkon [wij hebben een soort hoekbalkon] zouden we wel een ren kunnen maken zodat ze niet meer naar beneden kunnen springen [dat kan onze oudste poes] maar is het niet sneu dat zo'n kat helemaal niet vrij buiten kan lopen?

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 14:45

Als je kat nooit buiten is geweest is het echt niet sneu. Deze zijn ook nog nooit buiten geweest. Diesel neem ik wel eens mee naar de schuur om spinnen te gaan zoeken maar los buiten is hij ook nog nooit geweest. Ik heb wel eens Calvin opgepakt en op tafel in de tuin gezet maar die was doodsbang. Gatver, koude voeten, enge geluiden en wind door de vacht Haha! . Die van mijn moeder heeft ze van de straat geplukt en die woont nu op de flat. Hijkomt alleen op het balkon maar wil ook absoluut niet verder. Ik ken ook mensen met een balkon dat afgezet is met gaas en die katten vinden dat ook erg gezellig. Toch wat frisse lucht en je katten toch niet op straat.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 14:57

Nouja moet het maar eens gaan bekijken Haha!
Wil toch graag iets aparts hebben Apart kleurtje of leuke aftekening Lachen
Hoeft niet perse helemaal ras te zijn zeg maar.
Katers vind ik helemaal geweldig, vooral als er echt zo'n katerkop op zit!

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 15:32

Soms kom je in het asiel ook wat moois tegen:
Afbeelding
Dit schatje zag ik vorige week. Het is dat we er al 3 hadden want het was liefde op het eerste gezicht. Ik was met iemand mee die 2 katten wilde. Natuurlijk kom ik dan zulke scheetjes tegen. 5 maanden en naar mijn idee kruising Noorse boskat/europese korthaar.

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 18:02

dit is mijn heerlijke dame.

ik heb haar uit het asiel "moederloos kitten" ik liep er stage, en heb haar dus vanaf toen ze 2 week oud was meegemaakt.
ze was zo ziek en klein... maar ze is nu helemaal goed!

Afbeelding

link


mijn trots samen met haar grote vriend/broer
nog een link

[edit]Van 2 van de 3 foto's een link gemaakt, Jantien[/edit]

Snowgirl38

Berichten: 1136
Geregistreerd: 21-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 18:15

Wij hebben twee Ragdoll poezen ,het zijn ontzettend lieve aanhankelijke katten en hebben een vacht als een konijnenvelletje zo zacht,hele fel blauwe ogen waarin je zo wegsmelt kortom heerlijke beestjes.


Afbeelding

Het zijn twee halfzusjes en doen haast alles samen,goed kijken want er liggen er twee in het mandje Haha!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 18:20

Saskia008, die van jou is ook erg apart om te zien!
En de 2de foto, echt schattig Lovers

Snowgirl38, mooie kleurtjes lijken wel een beetje op de kleurtjes die die Heilige Birmanen en Siamezen ook hebben, echt zo mooi, hoe heet die kleur?

Snowgirl38

Berichten: 1136
Geregistreerd: 21-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 18:31

Summertje schreef:

Snowgirl38, mooie kleurtjes lijken wel een beetje op de kleurtjes die die Heilige Birmanen en Siamezen ook hebben, echt zo mooi, hoe heet die kleur?



Gypsy is seal point en Roxanne is seal point mitted (die heeft witte voetjes)