Straks is hij er niet meer, mijn lieve hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Percy

Berichten: 12079
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Straks is hij er niet meer, mijn lieve hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 11:44

En het doet zoveel pijn. Mijn trouwe hondenvriend, de hond die al meer dan 12 jaar bij me is, de geboorte van mijn kinderen heeft meegemaakt, mijn huwelijk, mijn scheiding. De verhuizing naar een boerderij, de verhuizing van de boerderij naar een gewoon huis. De hond die er altijd was, altijd lief was. Hij hielp angstige vriendjes van de kinderen van hun hondenangst af ondanks zijn grote formaat.
Soms vonden mensen hem eng, een grote zwarte herder (Groenendaeler) maar het enige wat hij altijd wilde was geaaid worden.

Vanmorgen zakte hij door zijn achterhand, hij is verlamd aan het raken. Ik heb hem naar binnengedragen en de dierenartspraktijk gebeld. Ze komen aan het eind van de middag bij mij thuis. Ik wil dat hij in zijn eigen omgeving kan sterven, samen met de kinderen en mij. Ik wil hem niet kwijt. Het liefst zou ik hem nog veel langer bij me houden maar dat kan niet. Dat zou egoïstisch zijn en dat heeft hij niet verdiend. Al die jaren was hij er voor mij, nu moet ik er voor hem zijn maar ik weet me geen raad van verdriet. Ik ben zo bang dat ik het straks niet aankan.

Ik wist al een tijdje dat dit moment zou komen, ben me al aan het oriënteren op een hond omdat ik toch weer een grote hond wil. Nu het echt zover is komt het toch onverwacht, te vroeg, te snel.

Deze foto is vorige week van hem gemaakt, ik had hem nog een keer mee naar het bos willen nemen voor mooie foto's maar het kan nu niet meer.

Afbeelding

Ann

Berichten: 13308
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 11:51

Ik heb je bericht met tranen in mijn ogen gelezen, Percy Verdrietig
En wil jullie ontzettend veel sterkte toewensen voor vanmiddag en de leegte die erna komt Ach gut

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 12:02

Heel veel sterkte toegewenst vanmiddag Percy. Een maatje die zoveel met je heeft meegemaakt, te moeten missen, is zwaar, heel zwaar.
En dat hij lief is, zie je wel aan de uitstraling uit zijn ogen Lovers

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 12:13

Ach Percy weer een stukje van je oude leven verliezen, maar hij kan jullie nu in vrede achterlaten.
Komt Dre bij je die kwam toen ook voor mijn oude hond, die gaat daar heel goed mee om
Sterkte ermee en ook je beide meiskes Ach gut

Percy

Berichten: 12079
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 12:15

sarabande schreef:
Ach Percy weer een stukje van je oude leven verliezen, maar hij kan jullie nu in vrede achterlaten.
Komt Dre bij je die kwam toen ook voor mijn oude hond, die gaat daar heel goed mee om
Sterkte ermee en ook je beide meiskes Ach gut


Gyzmo hoorde ook bij mijn nieuwe leven. Hij is stapelgek op mijn vriend en heeft afgelopen zomer genoten op de menwedstrijden.
Is Dré van Ell? Ik heb tegenwoordig namelijk de dierenartspraktijk van Ell en dat bevalt heel goed. Ze moesten het hele schema omgooien om vandaag nog te kunnen komen maar ze doen het wel en dat vind ik echt fantastisch OK dan!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 12:17

Ja Dre deed vroeger paarden nu alleen nog kleine huisdieren.

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 12:17

We wisten dat het ging komen, maar ook ik kan het hier niet droog houden als ik dit lees Verdrietig Het is de beste beslissing voor Gyzmo, maar zo moeilijk voor de achterblijvers Ach gut

FennekeR
Full-Time Bokker

Berichten: 6598
Geregistreerd: 09-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 13:04

Heel veel sterkte Percy en wees gesterkt met de gedachte dat je de juiste beslissing voor Gyzmo hebt gemaakt.
Afgelopen zomer hebben wij dezelfde beslissing genomen met ons maatje, daar hebben we nog steeds een goed gevoel over.
Je mag als baas niet egoistisch zijn en alleen het beste voor je maatje wensen.
Niettemin heel veel sterkte.

Percy

Berichten: 12079
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 13:09

Kijk en oordeel zelf hoe hij er nu bij ligt, hij kan nauwelijks meer lopen Huilen

Als ik naar deze foto kijk krijg ik sterk het idee dat hij ook niet meer wil of hoop ik dat alleen maar?

Afbeelding

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 13:20

Dat zie je hoor Percy, dat ze het opgeven.
Het mooiste wat jij voor hem kan doen is hem in zijn eigen omgeving bij degene die altijd van hem gehouden hebben in laten slapen.

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 13:24

Phoe, ik krijg er een brok in mijn keel van. Zeker omdat ik weet dat hij mij over een aantal jaren ook met mijn hondje staat te wachten.
Je maakt een juiste beslissing wat heel nobel van je is!
Ik wens je alle sterkte toe Ach gut

iris_oo

Berichten: 1792
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 13:29

Jeetje.... ik zit hier met tranen in mijn ogen, ook een beetje omdat ik het herken...
Ik heb ook een hond gekend groot en zwart heel lief en die mij van mijn angst af heeft geholpen.. Verdrietig

Ach gut Heel veel sterkte Ach gut

FennekeR
Full-Time Bokker

Berichten: 6598
Geregistreerd: 09-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 13:55

Ook mijn wangen zijn weer nat, zo herkenbaar!
Net als wij, ben jij in staat om hem de stress te besparen van een vreemde omgeving om dood te gaan.
En ik geloof echt dat honden het aan kunnen geven dat het genoeg is.
Heel veel sterkte de komende uren. Ach gut

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 14:14

Heel veel sterkte. Ook ik kan het bijna niet droog worden vanwege de herkenbaarheid.
Je neemt voor je hond de meest liefdevolle beslissing die er genomen kan worden.

Trea

Berichten: 732
Geregistreerd: 05-08-02
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 14:36

Hey Alex,

Heel veel sterkte voor jou en de kids, wat een moeilijke maar toch goede beslissing. Ook wij hebben niet zo heel lang geleden deze beslissing moeten maken door een oude maar lieve trouwe vriendin.

Gr Trea

Percy

Berichten: 12079
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 15:01

Ik denk dat bijna elke hondenbezitter deze beslissing al een keer heeft moeten maken, voor mij is het ook niet de eerste keer.
Julie ook nog sterkte met het verlies.

Gyzmo's ene poot voelt nu helemaal koud aan, het lijkt wel of er geen doorbloeding meer is. Dat was daarnet nog niet. Gisteravond heeft hij ook nog gegeten, nu wil hij niet eens meer blikvoer en daar is hij zo gek op. Hij heeft het echt opgegeven.

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 15:04

Sterkte meid, dat het zo snel zou komen had je niet verwacht denk ik.

iris_oo

Berichten: 1792
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 15:05

Percy schreef:
Ik denk dat bijna elke hondenbezitter deze beslissing al een keer heeft moeten maken, voor mij is het ook niet de eerste keer.
Julie ook nog sterkte met het verlies.

Gyzmo's ene poot voelt nu helemaal koud aan, het lijkt wel of er geen doorbloeding meer is. Dat was daarnet nog niet. Gisteravond heeft hij ook nog gegeten, nu wil hij niet eens meer blikvoer en daar is hij zo gek op. Hij heeft het echt opgegeven.


Voor hem is het echt het beste denk ik Ach gut

Supertje

Berichten: 7094
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 15:44

Ik zit echt met tranen in mijn ogen nu.... vreselijk om je maatje zo te moeten laten gaan.
Je ziet inderdaad dat ze het opgeven, je doet echt het beste.

Ik moet ook gelijk weer aan onze oude hond, Odie, denken. Ze was er al toen ik geboren werd, en ging toen ik 15 was. Ook zo'n beer van een hond, een kuvasz.
Ik heb leren lopen door me aan Odie omhoog te trekken. Ze heeft jarenlang bij mij in bed gelegen als ik bang was, zodra ik sliep ging ze naar beneden.
Ze is uiteindelijk terwijl mijn broertje en ik haar vasthielden en aaiden ingeslapen, niemand zal ooit de plek van die hond in kunnen nemen.

Percy, heel veel sterkte voor jouw en je dochters...

EngeltjeS

Berichten: 16639
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 15:46

percy, veel sterkte voor jou en je kinderen.....
(me tranen in mn ogen)
xxxxdevica

prompter

Berichten: 11144
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 15:54

Heel, heel, heel veel sterkte. Hij heeft een mooi leven bij je gehad, maar oh wat is dat loslaten moeilijk Verdrietig

rosan

Berichten: 1252
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 16:11

heel erg veel sterkte. het was een heel mooi hondje zo te zien an de foto. hij geeft het echt op. maar iig heeeeeel erg veel sterke Lovers

Percy

Berichten: 12079
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 18:26

Het is gebeurd, ik heb net zijn lichaam weggebracht naar de praktijk en het voelt hier zo leeg.

De dierenarts heeft nog even naar hem gekeken maar was het helemaal met me eens dat hij niet meer verder kon.
Hij kreeg een spuit om te gaan slapen en zakte meteen weg. Helaas kreeg hij vervolgens een epilepsie-aanval. Dat had hij nog nooit gehad. Ik schrok me echt ellendig maar het maakte wel heel erg duidelijk dat het de goede beslissing was.
Toen hij de uiteindelijke spuit kreeg reageerde hij niet meer. Zijn hart bleef nog wel lang kloppen. Hij had een heel erg sterk hart maar zijn lichaam was totaal op. De dierenarts was erg betrokken bij mijn hond. Ze bleef hem aaien en tegen hem praten.

We hebben hem in de plaid gewikkeld waar hij op lag en samen met de dierenarts heb ik hem de bus ingetild. Net heb ik hem naar de praktijk gebracht en op dat moment moest ik echt afscheid nemen.

Het doet zoveel pijn, we hebben heel veel verdriet maar het was de goede keus.

Gyzmo: dankjewel voor al die jaren dat je bij ons was. We zullen je vreselijk missen.

Annick

Berichten: 1371
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 18:32

he wat K@t is dat toch he, heel veel sterkte meid, ik weet wat je doormaakt, heb het zelf 3 weken geleden ook moeten doen.
Ach gut kop op he, maar natuurlijk ben je verdrietig, dat kan ook niet anders, jank maar dat lucht op
Annick

Ann

Berichten: 13308
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 18:41

Heel veel sterkte toegewenst, Percy Verdrietig

Je hebt er goed aan gedaan, maar wat doet het pijn zo'n moment.