Straks is hij er niet meer, mijn lieve hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Steff_

Berichten: 5394
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 23:14

heel veel sterkte Ach gut

Percy

Berichten: 12079
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-04 14:59

Echt off-topic vind ik jullie reacties niet. Het is gewoon heel moeilijk om te beslissen wanneer het "genoeg" geweest is. Nu was het bij mijn hond overduidelijk maar ik heb daar de afgelopen maanden ook vaker over getwijfeld. Hij had nog veel plezier, kon nog heel enthousiast zijn. Als dat er niet meer geweest was had ik de beslissing eerder genomen.
Gaan dokteren met een hond die toch geen kans op genezing heeft, alleen maar om hem nog een korte tijd langer te kunnen houden, vind ik niets. Vaak vermindert de kwaliteit van leven door de behandeling en ben je alleen maar het besluit voor je uit aan het schuiven.

Helaas krijgen we er allemaal mee te maken en het blijft altijd moeilijk.

Vandaag ben ik bij een herplaatshond gaan kijken. Ik wilde namelijk dolgraag weer een grote hond, geen Groenendaeler omdat ik dan zou vergelijken, geen hond die in de plaats van komt, maar een hond om weer fijn mee aan het werk te gaan.
Ik wist ook precies welk ras ik wilde en tot mijn stomme verbazing hing er een advertentie van een hond van dat ras bij de dierenartsprakijk. Bijna te toevallig om toeval te zijn.

Als alles goed gaat komt hij volgende week logeren en als het klikt blijft hij bij ons wonen.

Het gemis zal er niet minder om worden maar ik heb nu ook iets om me op te verheugen.

didi74

Berichten: 409
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 15:06

Heel veel sterkte met het verlies.

Kaiya
Berichten: 4066
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: Het prachtige zuid-Limburg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 15:14

Percy, veel sterkte. Houd hem lekker tegen je aan als hij sterft, en laat je tranen gewoon de vrije loop.
Ik wens je veel sterkte met dit grote verlies Ach gut Vriendjes zijn?

bakstertje

Berichten: 1998
Geregistreerd: 29-11-04
Woonplaats: winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 15:16

veel sterkte met dit verlies... wij hebben thuis ook twee groenendealers.. iedereen vindt ze eng... maar het zijn echte schatten...

Percy

Berichten: 12079
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-04 15:22

bakstertje schreef:
veel sterkte met dit verlies... wij hebben thuis ook twee groenendealers.. iedereen vindt ze eng... maar het zijn echte schatten...


Dat was die van mij ook ja. Hij waakte niet eens echt, was altijd alleen maar blij als er iemand aankwam Lachen Hij heeft in zijn hele leven ook nooit iemand gebeten. Maar ik wil nu geen andere Groenendaeler meer want dan zou ik wel gaan vergelijken en dat lijkt me helemaal niets.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 15:29

Ik lees je bericht nu pas Bloos .
Ik wens je heel veel sterkte met het verlies van Gyzmo en ik hoop voor je/jullie dat de evtl. andere hond het gemis naar hem een beetje kan verzachten!