Hond is bang voor allerlei dingen --> afleren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sooff
Berichten: 2987
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Voorburg

Hond is bang voor allerlei dingen --> afleren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 14:15

Zie titel Knipoog
Mijn hondje van 11 is bang voor allerlei stomme dingen. Zal eens een lijstje maken:
1. Foto's maken -> vindt ze vreselijk, raakt helemaal in paniek Scheve mond
2. Ballonnen -> Is ze ook heel bang voor, als je een opgeblazen ballon laat zien, rent ze keihard weg
3. Klikdingen -> Als ze iets hoort klikken, is ze weg!

Ik vind het zo jammer dat ik geen normale foto's van haar kan maken, op elke foto moet ik haar echt vasthouden, en spartelt ze onwijs tegen. Ze vindt het vooral eng als je de camera voor je gezicht houdt, en de piepjes van een digitale camera. We hebben haar pas sinds een jaar, en ik weet niet wat er in het verleden is gebeurd, maar we willen haar toch wel graag over d'r angsten heen helpen. Ik vind het zo zielig, ze vindt hele normale dingen eng! Das toch niet normaal?

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 14:42

Doe eens net als bij paarden een enge dingen training. Uitgebreid belonen als ze niet bang is en steeds een beetje meer desensibiliseren. Als je hond vaak bang is kun je ook ondersteunen met Bach remedies. Heeft mijn paard ook goed door zijn kabouterfase geholpen vorig jaar.

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 20:07

En vooral angst reacties negeren en alles leuk maken, bijvoorbeeld door haar favoriete speeltje erbij te halen enz., Mijn hond doet alles als ik haar tennisballetje maar erbij heb.....haar grote liefde.....

ellepel

Berichten: 47362
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 14:18

bij een hond van 11 zou ik t gewoon accepteren....

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 14:37

Nou accepteren kan wel maar bij heel veel dingen moet je uitkijken dat het niet nog erger gaat worden, dus idd negeren! vooral uitkijken dat je er geen extra aandacht aan schenkt.
Dus het superangstige gedrag negeren en het normale gedrag weer belonen door een aai of wat dan ook.
Maar verwacht geen wonderen, de hond is niet zo heel jong meer

rosan

Berichten: 1252
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 14:38

wij hebben een hond van 3 en is ook bang voor een fototoestel en ook voor onweer. wij zouden bij de dierenarts voor 31 dec iets kopen dat je 2 weken van te voren moest ophangen maar weet iemand hoe duur het is?