is dit een voorbeeld van dierenmishandeling?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
capopjekop

Berichten: 30661
Geregistreerd: 30-11-03

is dit een voorbeeld van dierenmishandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-04 22:39

mijn buurman heeft het huis gehuurt. daar is pas een hele inbraak geweest. hij kweekte wiet. heb ik op zich niet zo veel tegen, gebeurt wel meer. maar nu was hij dus weg, al 3 dagen. komen de eigenaars van het huis naar ons toe. hij had zijn huur niet betaalt en was onberijkbaar. huis is ook een enorme puinzooi enzo. dus mijn pa gaat mee kijken. blijkt dat de hond van die man in de garage ligt. lag wel een deken en hij had ook wel wat water, maar voer konden wij niet zien liggen en er lag overal poep en plas.

hond ook helemaal gek, hij wou er graag uit. dus de eigenaar had contact opgenomen met de dierenbescherming, maar hem werd advies gegeven om geen actie te ondernemen. hij zou dan insluipen (in zijn eigen huis!!!) de hond moest dus nog maar blijven liggen. vervolgens contact opgenomen met de politie. hij mocht zelfs niet een ruitje inslaan om de hond te voeren ofzo.

ik was al behoorlijk over de zijk. kan er absoluut niet tegen onrecht en al helemaal niet tegen dieren. daarbij komt ook nog dat ik heel goed met die hond kan opschieten. heb 2x op het punt gestaan om de ruit in te gooien. mijn pa vond dat niet goed en heeft toen de deur open gebroken. de hond was zo blij dat ie eruit kon. we hebben toen een heel stuk gewandeld en hem gevoerd enzo. binnen 1 minuut had hij zijn hele bak leeg.

ik speciaal voer enzo gekocht, want wij gingen ervan uit dat ie hem gevlogen was. lekker met de hond gespeelt. ik had toen net de hond uitgelaten en wie komt daar aanrijden? de man van de hond. vraagt ie zich af wat er met de deur en zijn hond gebeurt is Verward
zegt ie ook nog: jah ik had hem wel extra voer gegeven en ik dacht er nog aan om jullie ff op te bellen.

sorry voor het lange verhaal. als hij hier verkeert staat, moet iemand hem maar verplaatsen.

ik vind echt dat ze die mensen moeten aanpakken. wat vinden jullie nou van dit incident? valt dit onder dierenmishandeling of niet?

juval

Berichten: 13219
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 23:11

ik vind het heel vreemd dat de dierenbescherming en/of de politie hier niets tegen doen. Ik denk dat jullie goed gehandeld hebben, maar het is natuurlijk wel een risico dat je neemt.

Nadir

Berichten: 12722
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 23:21

Ik vind het ongelooflijk stom van jullie dat jullie daar ingebroken hebben. Je moet de politie en/of dierenbescherming gewoon zijn werk laten doen, nu heb je kans dat er niks meer tegen die man te beginnen is.

Antwoord op je vraag: Het is zeker een vorm van verwaarlozing.

Rowie_lover

Berichten: 1145
Geregistreerd: 01-05-04
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 23:35

ik vind dat je een goede daad hebt verricht. ga zelf maar een paar dagen zonder eten in je eigen scheit zitten! een hond vind dat ook niet prettig! je hebt het goed gedaan en wat de politie/dierenbescherming betreft, die zijn nergens goed voor zolang er geen doden/gewonden vallen!

Coot

Berichten: 3182
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: ergens in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 23:43

ik vind ook dat je goed gehandeld hebt OK dan! Ik snap ook niet waarom ze er niks aan doen Verward

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 23:54

inderdaad goed gedaan
niemand vind het leuk om opgesloten te zitten
bij je eigen ontlasting en zonder wat te eten

vind het vreemd dat de dierenbescherming niks deden
als er een melding wordt gedaan
omdat mijn paard in de modder staat
(terwijl hij zelf op stenen of in de stal kan gaan staan Verward)
staat de dierenbescherming binnen een half uur
aan me hek om te vragen of ik ze wel voer of ze altijd in de modder staan
en of ze zijn benen ff mag bekijken
om te zien of hij geen mok heeft Verward

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 01:12

Rowielover schreef:
wat de politie/dierenbescherming betreft, die zijn nergens goed voor zolang er geen doden/gewonden vallen!

Wat een onzin!
Je praat wel anders als je zelf wat meemaakt of iemand nodig hebt.
Je praat met gevoel..op zich is dat niet vreemd, mijn gevoel gaat ook die kant op.. de hond helpen.
Maar om te helpen moet dat toch echt via de legale formele weg, anders blijft de eigenaar in zijn recht staan en werkt het zeker averechts naar hem.
Instanties staan niet a la minuut op de stoep, zo werkt het niet.
Probeer contact te krijgen met de inspecteur zelf. Of probeer een hondengeleider van politie.

Misschien kan ze hem aanbieden een nieuw huis te zoeken voor de hond?
Verder niet te veel met die lui omgaan..

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 01:29

Van AM naar BB

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 01:31

Je verstand zegt het ene, je gevoel het andere. In dit geval zou mijn gevoel ook de overhand hebben gehad Haha!

missymb
Berichten: 1784
Geregistreerd: 17-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 18:22

ik zou denk ik hetzelfde als jij gedaan hebben ik heb een groot hart voor dieren en vind t vreselijk als dieren on recht word aangedaan op wat voor manier dan ook.. en wat kan zo'n ruitje of open gebroken deur nou schelen als je de hond er mee kan redden?..

capopjekop

Berichten: 30661
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-04 20:34

nou gelukkig krijgt mijn pa er geen problemen mee. hij dient geen aanklacht in. wat de hond betreft, ik houd hem goed in de gaten.

verder snap ik ook wel dat het beter is om het langs de legale weg te doen, maar als je die hond zag, zou je denk ik het zelfde gedaan hebben. ik hoop alleen dat die eigenaar de volgende keer gewoon ons belt als hij weg gaat. ik vind het kei leuk om de hond een weekend of week voor hem te verzorgen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 00:27

Branca schreef:
Wat een onzin!
Je praat wel anders als je zelf wat meemaakt of iemand nodig hebt.
Je praat met gevoel..op zich is dat niet vreemd, mijn gevoel gaat ook die kant op.. de hond helpen.
Maar om te helpen moet dat toch echt via de legale formele weg, anders blijft de eigenaar in zijn recht staan en werkt het zeker averechts naar hem.
Instanties staan niet a la minuut op de stoep, zo werkt het niet.
Probeer contact te krijgen met de inspecteur zelf. Of probeer een hondengeleider van politie.

Misschien kan ze hem aanbieden een nieuw huis te zoeken voor de hond?
Verder niet te veel met die lui omgaan..

Nou, je kent mijn ervaring he, en je weet wel wie ik bedoel! Ik sluit me dus aan bij Rowielover. En contact met de inspecteur zelf? Ha! als je daar naar vraagt doen ze dat toch niet!

Jatjana

Berichten: 81
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 20:57

xtwisterx schreef:
Ik vind het ongelooflijk stom van jullie dat jullie daar ingebroken hebben. Je moet de politie en/of dierenbescherming gewoon zijn werk laten doen, nu heb je kans dat er niks meer tegen die man te beginnen is.

Antwoord op je vraag: Het is zeker een vorm van verwaarlozing.


Ik had precies hetzelfde gedaan, je kunt zo'n beestje toch niet laten verhongeren en lijden.