Schuwe poes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
didi74

Berichten: 409
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: IJsselstein

Schuwe poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 15:47

Wij hebben een poes van ruim 4 1/2 jaar. Ze is als kitten bij mij geboren, maar wegens vakantie ben ik de eerste 3 weken niet bij haar geweest. Een kennis heeft toen het nestje verzorgd. Bij terugkomst bleek haar derde ooglid niet geheel te zijn teruggetrokken. Ze heeft dus een afwijking aan haar oogje. Er was helaas niets meer aan te doen. Volgens mij heeft ze er niet veel last van. Het was de bedoeling om alle kittens weg te geven, maar niemand wilde Minou hebben vanwege haar oogafwijking . We besloten haar dus zelf te houden, samen met de moederpoes en een andere kat die we al hadden. Mijn relatie verliep niet al te lekker en ze is veel alleen geweest en heeft wel wat ruzies meegemaakt. De andere 2 katten liepen veel buiten. Na een tijdje ging deze relatie ook uit. Minou leek eindelijk tot zichzelf te komen en kwam langzaamaan steeds meer naar mij toe. Ze ging zelfs af en toe op schoot liggen, maar een schootkat werd ze niet. Maar het vertrouwen was er. Toen ik mijn huidige vriend (inmiddels man) leerde kennen besloten we na een half jaar samen te gaan wonen. In ons nieuwe huis lieten we de katten binnen en helaas werd ze vaak gepest. Wegens allergie heb ik de andere katten weg moeten doen en nu hebben we alleen Minou nog wat goed gaat. Alleen nu na ruim 3 jaar heeft ze mijn man nog steeds niet helemaal geaccepteerd. Ze laat zich af en toe wel aaien maar blijft op haar hoede. Als hij met haar speelt heeft ze nog wel is de neiging om uit te halen. Verder komt ze bij hem al helemaal niet op schoot. Bij mij is het verder niet verandert. Ze ligt af en toe op schoot, maar nooit lang. Hooguit een minuut of 5. Als er visite komt duikt ze weg. Heel soms laat ze zich wel even zien. Nu we een baby verwachten zijn we bang dat ze zo schuw zal blijven. Heeft iemand dit wel is eerder meegemaakt en weet wat we aan dit probleem kunnen doen? Het liefst doe ik haar niet weg, ik heb toch een speciale band met haar. Sorry voor het lange verhaal!

odilia

Berichten: 1206
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Hongarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 18:19

ik heb het zelf niet echt op die manier meegemaakt.
we hebben een kitten van een boer gekregen en werd heel wantrouwig.
na een paar jaar kwam er een andere kitten erbij en die was superaanhankelijk, misschien was onze oude kat jarlours ofzo maar ze ging opeens mij mij op schoot zitten enzo en toen vernam ik pas hoe dun ze was want je kan het niet zien door haar dikke vacht.
nu is onze kat steedt aanhankelijker naar ons, gaat naast ons liggen enzo.

ik denk dat jij en je man proberen om haar uit je hand te laten eten, vlees is het meest aantrekelijkbare.
maar met een baby heb je wel het gevaar dat je kat jarloers worden op de baby omdat die dan meer aandacht krijgt, daar moet je goed mee oppassen.

didi74

Berichten: 409
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 14:21

Ja, daar zijn we inderdaad ook erg bang voor. Het liefst wil je haar houden, maar je moet in de eerste plaats toch aan de kleine denken. Het is een ontzettend moeilijke keuze, omdat je niet wil dat er straks iets gebeurt. En aan de andere kant straks doe je haar weg en gaat het juist heel erg goed met de kleine.

odilia

Berichten: 1206
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Hongarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 16:43

tja je weet zelf het beste of hij kan blijven of niet volgends mij.
sterkte!!!