Kat voor eerst alleen buiten.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sam_antha

Berichten: 2044
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Vlaardingen

Kat voor eerst alleen buiten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 15:19

Mijn poes (Muis) loopt nu dus voor het eerst alleen in de tuin en die van de buren. In de ene tuin is ze al weggejaagd door de honden dus kwam ze snel weer naar binnen. Nu is zo toch weer naar buiten gegaan en loopt ze bij de andere buren waar geen hond is. Ik ben bang dat ze niet terug komt of aangereden wordt. Maar ik vind het ook weer zo egoïstisch om haar binnen te houden alleen omdat ik het eng vind.. Ben ik de enige die zo raar over de katje doet of ? Tong uitsteken

Mlies
Berichten: 14155
Geregistreerd: 23-07-03

Re: Kat voor eerst alleen buiten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 15:22

Ik heb geen verstand van katten, maar ik denk dat als ze schrikt, en dan terug naar huis komt (met die hond) dat het dus wel duidelijk is wat dr huisje is en dus wel weer terug komt..
Tuurlijk blijft het eng met al die auto's en ander verkeer, maar zo'n beestje moet wel lekker naar buiten kunnen vind ik Lachen

Annemarie89

Berichten: 2353
Geregistreerd: 14-02-05
Woonplaats: Groningen

Re: Kat voor eerst alleen buiten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 16:26

dat probleem hebbe wij ook gehad..
je bent zo bang dat er wat met het beestje gebeurt..
maar je wil ook weer dat ze lekker naar buiten kunnen.. Knipoog
we hebben eerst nog hele tijd met lijntjes gewerkt enzo.. maar je moet ze toch een keer 'loslaten'..

dus we hebben ze op een keer gewoon losgelaten..
(zondag, weinig verkeer enzo Clown )

en het ging goed..

ik wil je niet bang maken ofzo hoor maar 1 kat is wel aangereden..
maar dat was al een hele tijd later..
je kunt er gewoon niets aan doen.. het kan goed gaan maar ook fout..

ik weet niet of je langs een drukke weg woont.. dat is natuurlijk ook wel wat meer risico..

maar ik mijn mening is het gewoon doen want die katten moeten toch ook buiten spelen enzo.. Knipoog

(beetje lang verhaal Clown )

sam_antha

Berichten: 2044
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Kat voor eerst alleen buiten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 17:28

Bedankt voor jullie reacties Lachen
Ik heb eerst ook met lijntje in de tuin laten lopen enzo maar vanmiddag dus voor het eerst losgelaten. Het verkeer is hier niet super druk (woonerf ) maarja je weet het nooit. Ze is nu nog niet terug en ik word nu dus een beetje gek Tong uitsteken maar ze zal vanzelf wel terug komen om te eten hoop ik

ellepel

Berichten: 47419
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Kat voor eerst alleen buiten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 18:41

ik zou haar gaan roepen en lok haar met wat eten.

de eerste paar keer moet je ze niet te lang buiten laten, ze verkennen de boel en lopen daardoor vrij snel een heel andere kant op..

soesita

Berichten: 5183
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Re: Kat voor eerst alleen buiten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 16:33

Ja, het is altijd een beetje spannend, en zeker de eerste keren. Maar dat ze naar jou huis rent als ze verschiet is idd een goed teken.
Tip voor de eerste keren: kort voor etenstijd buitenlaten en na een uurtje weer binnenroepen en voederen. Elke dag een uurtje langer naar buiten. De kat moet leren terugkomen als ze honger heeft.

Wat ellepel zegt klopt trouwens: soms zijn katten de eerste keer zo druk bezig met het verkennen van de omgeving, dat ze te ver afdwalen en je niet meer horen en soms ook de weg terug niet meer vinden. Dus op tijd terug binnenroepen, tot ze het kent. Succes! Pling

Jokonootje

Berichten: 4860
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Kat voor eerst alleen buiten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 12:44

Centmenta schreef:
Mijn poes (Muis) loopt nu dus voor het eerst alleen in de tuin en die van de buren. In de ene tuin is ze al weggejaagd door de honden dus kwam ze snel weer naar binnen. Nu is zo toch weer naar buiten gegaan en loopt ze bij de andere buren waar geen hond is. Ik ben bang dat ze niet terug komt of aangereden wordt. Maar ik vind het ook weer zo egoïstisch om haar binnen te houden alleen omdat ik het eng vind.. Ben ik de enige die zo raar over de katje doet of ? Tong uitsteken


Onze kat komt nooit buiten. En zal ook nooit los buiten komen... betekend dit in jou ogen dat ik egoistisch ben?
Ik heb geen behoefte aan omdat wij zo graag een kat wilden dat hij bij anderen in de tuin schijt... En dat andere mensen last van hem hebben ...
Mijn kat vermaakt zich prima binnen tuurlijk zit hij wel eens voor het raam te "praten" tegen de vogels die buiten zitten maar hij gaat in nog geen miljoen jaar naar buiten....

sam_antha

Berichten: 2044
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Kat voor eerst alleen buiten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-05 21:23

BeNGeL schreef:
Centmenta schreef:
Mijn poes (Muis) loopt nu dus voor het eerst alleen in de tuin en die van de buren. In de ene tuin is ze al weggejaagd door de honden dus kwam ze snel weer naar binnen. Nu is zo toch weer naar buiten gegaan en loopt ze bij de andere buren waar geen hond is. Ik ben bang dat ze niet terug komt of aangereden wordt. Maar ik vind het ook weer zo egoïstisch om haar binnen te houden alleen omdat ik het eng vind.. Ben ik de enige die zo raar over de katje doet of ? Tong uitsteken


Onze kat komt nooit buiten. En zal ook nooit los buiten komen... betekend dit in jou ogen dat ik egoistisch ben?
Ik heb geen behoefte aan omdat wij zo graag een kat wilden dat hij bij anderen in de tuin schijt... En dat andere mensen last van hem hebben ...
Mijn kat vermaakt zich prima binnen tuurlijk zit hij wel eens voor het raam te "praten" tegen de vogels die buiten zitten maar hij gaat in nog geen miljoen jaar naar buiten....



Nee ik vind jou niet egoïstisch. Ik vind het vanmezelf egoïstisch als ik haar binnen zou laten omdat ze zelf zo graag naar buiten wil. Wat andere mensen doen moeten zij weten want het is mijn kat niet. Mijn kat is bij haar vorige eigenaresse al vroeg buiten geweest ( ik kreeg haar pas met 15 weken ) dus ze vind het echt super om naar buiten te gaan.

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Re: Kat voor eerst alleen buiten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 21:32

Is ze al terug?
Altijd spannend, zo'n eerste keer Haha!
Ze zijn slim genoeg om zichzelf te redden hoor Ach gut

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Kat voor eerst alleen buiten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 00:21

Het is handig om een bepaald geluid te verbinden met etenstijd. Wij hebben van die metalen voerbakjes die we tegen elkaar tikken als het etenstijd is. Als 1 van de katten dan tegen het einde van de middag nog niet terug was deden we dat bij de open deur en kwamen ze aangesnelt.

Moet je wel alleen gebruiken als je ook werkelijk gaat voeren, anders hebben ze het vlot door. Op z'n minst een snoepje geven Lachen

Anoniem

Re: Kat voor eerst alleen buiten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 00:47

Mijn kat, die nu bijna 2 is, hebben wij de eerste 3 maanden dat wij haar kregen helemaal binnen gehouden. We wilden eerst dat ze aan haar huis zou wennen, en aan ons, voordat ze naar buiten ging. Dat heeft prima gewerkt! We hebben haar tijdens de laatste maand wel vaak naar buiten laten gaan aan een lijntje, zodat ze iig wist wat onze tuin was en dus haar territorium. Ze is daarna lekker alleen buiten gaan lopen, maar is er dus wel aan gewend dat wanneer wij buiten zijn dat ze lekker bij ons in de buurt komt zitten. Slapen doet ze wel nog het liefst binnen, bij mn broertje in bed Haha!

Het is door al dat binnenblijven een echte gezelschapskat geworden, waardoor het nu ook extra leuk is wanneer ze weer naar binnen komt.. Dan komt ze echt thuis omdat jij er bent! Heerlijk vind ik dat! Haha!

(Ik mis mijn katje...!!!!!!)

Chrissetje

Berichten: 8427
Geregistreerd: 10-09-04
Woonplaats: Budel.

Re: Kat voor eerst alleen buiten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 00:53

wij hebben dus 13 katten,en als we naar de camping gaan moeten die allemaal mee de auto in...
en ik ben toch echt niet van plan om poesje per poesje eruit te halen dus we doen gewoon de deur open en ze zien maar op ze terug komen.
tot heden toe zijn ze nog niet weggelopen Haha!

Girley_
Berichten: 4421
Geregistreerd: 06-12-04
Woonplaats: Overal en nergens ;)

Re: Kat voor eerst alleen buiten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 15:47

Mijn poes heet ook Muis Knipoog
Ze vindt het zelf best eng om naar buiten te gaan, maar ik heb een goed afgesloten balkonnetje waar ze graag in het zonnetje gaat liggen.
Is alles goed afgelopen?

Chris_Fire
Berichten: 1031
Geregistreerd: 23-06-04
Woonplaats: nuland

Re: Kat voor eerst alleen buiten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 16:19

Wij hebben altijd veel poezen gehad.....zijn altijd naar buiten geweest er zijn ook veel jonge poesjes/katjes geboren hier en 1tje is hier geboren en heeft hier ook nog jonkies gehad en die ligt hier nou nog lekker te slapen op mijn bed langs zijn vriendje:P hij is nu ongeveer 12 jaar en komt zijn hele leven al buiten.... het langste dat hij ooit weg is geweest is 3 weken....we waren helemaal over de zeik (is al lang geleden.....) maar gelukkig had hij een halsbandje met een kokertje met ons adres en telefoon nummer.....na 3 weken werden wij dus opgebeld dat hij een paar plaatsen verderop zat (waarschijnlijk met auto meegereisd dacht mijn moeder.....) we waren weer helemaal blij.....maar hij komt nog altijd gewoon terug (ook weleens met konijntjes uit het bos langs ons:P:P:P)

groetjes margo

heidiLOVER

Berichten: 9186
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Re: Kat voor eerst alleen buiten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 20:59

Tja ik ken wel mensen die dat hadden.
Die gingen iedere dag met die beesten lopen aan een touwtje Tong uitsteken
Omdat hun vorige kat die ze net een week hadden was doodgereden en ze dus ook aan de weg wonen.
Maar nu na een tijdje mogen ze wel buiten Knipoog
Maar ik kan heus begrijpen dat het eng is als je kat voo rhet eerst naar buiten gaat!

sam_antha

Berichten: 2044
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Kat voor eerst alleen buiten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-05 21:04

Muis is om 6uur thuis gekomen die dag Tong uitsteken Toen het zo lekker regende .. en miauwen dat ze deed.. en nu ligt ze lekker op me schoot mee te bokken Lachen

Bedankt voor jullie reacties!