Afscheid van een tweede hond binnen vier maanden

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Percy

Berichten: 12089
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Afscheid van een tweede hond binnen vier maanden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 19:35

Vier maanden geleden liet ik mijn hond inslapen. Hij was oud en op en, ondanks het verdriet en het gemis, ik had er vrede mee.

Bijna een maand later kwam Asi ons leven binnengewandeld. Een bijna vijf jaar oude prachtige Rhodesian Ridgeback. Het klikte enorm, we waren allemaal stapelgek op hem. Overal ging hij met mij mee naartoe. Elke dag was ik blij dat hij er was, hij was zo lief en hij was ons maatje.

Gisteren is hij plotseling overleden. Hij was de hele ochtend vrolijk geweest, er was niets aan hem te merken en opeens was hij er niet meer.
De hele avond heb ik mezelf afgevraagd waarom en waardoor? Mezelf verwijten zitten maken.

Ik wilde een sectie, ik kon er niet tegen dat ik het niet wist, niet weten of je zelf iets gedaan hebt waardoor een kerngezonde hond opeens dood is, dat is slopend.
Vandaag is er dan ook sectie verricht en daaruit bleek dat zijn lever volledig stuk was, zijn lever was er zo ernstig aan toe dat hij gescheurd is. Daardoor is zijn buik volgelopen met bloed en was het heel snel over.

Er was niets van te merken. Hij was gewoon speels, rende, at en dronk. Er was gewoon geen enkel voorteken. Was dat er wel geweest dan hadden ze hem misschien nog kunnen redden met een levenslang dieet en levenslang medicijnen. Hij was altijd bij me, ik had het gemerkt als hij lusteloos was geworden.

Vrede heb ik er niet mee. Ik ben opgelucht dat ik niets had kunnen doen om het te voorkomen maar je hond op zo'n leeftijd in de bloei van zijn leven verliezen, dat is heel erg hard.

Lieve Asi, ik zal je missen. Voor mijn gevoel was je al heel lang bij ons en nu is het akelig leeg en stil in huis. Jou nooit meer kunnen knuffelen, geen overwachte likken in mijn gezicht meer krijgen, nooit meer een blauwe plek omdat je nogal eens behoorlijk lomp kon zijn, geen kop meer op schoot, geen kop meer in de afwasmachine als je probeert de vuile borden af te likken wanneer ik ze er in wil zetten, nooit meer jou genietend rond zien kijken op de kar, ik kan het nog niet bevatten.

Morrie

Berichten: 22333
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Afscheid van een tweede hond binnen vier maanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 20:42

ach Percy wat vreselijk Ach gut

sterkte hoor!

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Re: Afscheid van een tweede hond binnen vier maanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 20:47

Ik zit hier met stomme verbazing, djeez wat erg Huilen
Heel veel sterkte, dit had je toch echt niet verwacht en kunnen voorkomen Ach gut

chip

Berichten: 2355
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: Ruurlo

Re: Afscheid van een tweede hond binnen vier maanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 20:53

Tjee Percy, wat een onverwacht verlies ik schrik ervan.
Wie verwacht dit nu, uit je berichtjes te lezen was het zo'n leuke vrolijke hond en nu blijkt hij ernstig ziek te zijn geweest zonder dat iemand het in de gaten had.

Ik wens je heel veel sterkte ook Nico en je kinderen Ach gut

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Re: Afscheid van een tweede hond binnen vier maanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 20:53

Ik heb helaas geen troostende woorden voor je Percy Ach gut Erg triest dat jullie zo snel afscheid van Asi moesten nemen, en zo onverwachts Verdrietig
Heel veel sterkte Ach gut

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Re: Afscheid van een tweede hond binnen vier maanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 21:06

Percy, ik ben erg geschrokken van dit nieuws. Heb er geen woorden voor.
Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd Ach gut

Je mag me altijd PBen.

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Afscheid van een tweede hond binnen vier maanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 21:15

Jee Alexandra, wat verschrikkelijk voor jullie. In zo'n korte tijd twee keer afscheid moeten nemen van je maatje is echt afschuwelijk. Ik hoop dat hij Gyzmo zal vinden en dat ze nu samen aan het spelen zijn Lovers
Heel veel sterkte voor jou, je vriend en de kinderen.

Jet

Berichten: 12068
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Re: Afscheid van een tweede hond binnen vier maanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 21:20

Och jee, arme jij! Je was zo blij toen Asi bij jullie kwam en dat het zo goed ging! En dan nu zo onverwacht dit.... Asi heeft in elk geval niet geleden, dat lijkt me wel duidelijk en heeft bij jou vier heerlijke maanden gehad.
Heel veel sterkte de komende tijd Ach gut !

Wienna

Berichten: 3870
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Aan de kust...

Re: Afscheid van een tweede hond binnen vier maanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 21:55

Percy afscheid nemen van je dier is nooit leuk, maar 2x in zo'n korte tijd is wel heel wreed. Dikke Ach gut

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Re: Afscheid van een tweede hond binnen vier maanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 22:07

Ik krijg hier kippenvel en traanogen van, hoe moeten jullie je wel niet voelen nu...... Ach gut
Heel veel sterkte voor jullie allemaal....... Huilen

Percy

Berichten: 12089
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Re: Afscheid van een tweede hond binnen vier maanden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 22:53

Inmiddels heb ik de vorige baasjes van Asi gebeld en het nare nieuws verteld. Ook zij waren er helemaal stuk van. Ik vond het erg moeilijk om ze te bellen maar dit soort berichten via de mail vind ik te onpersoonlijk.

Ik snap ook maar niet dat het zo onverwacht kon gebeuren. Volgens de dierenarts had hij symptomen kunnen hebben zoals misselijkheid en lusteloosheid maar dat was helemaal niets van te merken. Hij at wel vaak gras maar dat deed hij al vanaf het moment dat ik hem had en hij gaf er nooit door over.
Had hij maar tekenen van ziekte vertoond, dan had ik wat kunnen doen voordat zijn lever er zo erg aan toe was.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: Afscheid van een tweede hond binnen vier maanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 22:56

Sjee wat erg! Ik moet er niet aan denken om Bobbes te verliezen. DAt je een oude hond verliest is al zo erg maar als hij oud is, kun je er nog vrede mee hebben. Maar een jonge hond.... Zo onverwachts....
Iedereen kan zomaar jong dood gaan .Ook bij mensen hoor ik er veel van, jonge mensen nog. Door een hersenbloeding, of hartstilstand. Zomaar, onverwachts. In hun slaap bijvoorbeeld.

Heel veel sterkte met het verlies. Dit zal veel tijd nodig hebben.

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Re: Afscheid van een tweede hond binnen vier maanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 22:58

Het gaat zoals het gaat Percy, daar moet je jezelf niet schuldig over gaan voelen. Als hij wat had laten merken, natuurlijk had je hem dan geprobeerd te helpen. Blijkbaar is hij zo hard geweest voor zichzelf dat hij het nooit zou laten zien. Vind het zo naar voor je...

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Afscheid van een tweede hond binnen vier maanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 23:04

awh wat erg... Boos!:(
sterkte he!! En jij kon er echt niets aan doen...
Ik ken een hond, en die is ook daaraan overleden, alleen had hij ook nog tig andere dingen en daardoor zagen ze op de fotos dat zijn lever zo slecht was dat hij geen dag meer zou halen, toen hebben ze hem in laten slapen voordat het zover was...
Maar aan deze hond was ook niets te merken.. Hij was speels en vrolijk.... hij at wel slecht maar dat had hij altijd al gehad dus hadden ze niets bij gedacht.
Maar deze hond had ook iets van bloedtumoren, en zware atrose.. was ook al 10

sterkte he!!!!!!!!

carien

Berichten: 750
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: hutje op de hei

Re: Afscheid van een tweede hond binnen vier maanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 23:41

Wat vreselijk Percy, terwijl ik laatst nog zat te denken, hé misschien kom ik Percy met Asi wel tegen als ik met mijn honden in de wallen wandel, want dan zou ik je herkent hebben aan Asi.
Je kan er toch niets aan doen meid. Misschien was Asi wel een hele taaie die niet zo gauw wat liet merken. Ik wens je heel veel sterkte toe.

Percy

Berichten: 12089
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Re: Afscheid van een tweede hond binnen vier maanden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 23:59

Deze week had ik je willen pb-en om samen te gaan wandelen Carien. Het weer was weer goed en ik had er zin in. Nu kan ik dat even niet.

Blijkbaar was hij inderdaad heel hard voor zichzelf. Raar want hij was ook heel kleinzerig. Toen hij een heel klein wondje aan zijn poot had vond hij zichzelf heel erg zielig en van de vorige eigenaren weet ik dat hij daar ook kleinzerig was.

Ik ben wel blij dat ik sectie heb laten verrichten maar het had nogal wat voeten in de aarde. We hadden afgesproken bij een dierenartspraktijk waar Happy staat ingeschreven, uitgelegd dat we wilden weten waarom, hem daar naar binnen gebracht en toen kregen we te horen dat ze geen sectie wilden doen. Bij een hond die al 20 uur dood was konden ze geen oorzaak vaststellen beweerden ze maar toen het net gebeurd was hadden ze zelf gezegd dat we hem de volgende dag konden brengen.

Met een gevonden hond was ik wel eens in een andere praktijk geweest en die heb ik gebeld. Zij wilden wel sectie verrichten maar toen we Asi weer terugwilden kregen we hem zonder doeken terug waardoor Nico opeens met hem in zijn armen stond. Dat was echt afschuwelijk. Ze hadden hem op zijn minst toch even weer in kunnen wikkelen. Je hond zo vasthouden is echt heel erg naar.
Bij de andere praktijk hebben ze zeer uitgebreid onderzoek verricht en ze namen alle tijd toen ze me belden met de uitslag.

Bij die eerste praktijk zien ze me nooit meer terug Boos! Dankzij hen heb ik met mijn hond moeten leuren. Ze gaven me ook geen overlijdensverklaring omdat hij daar niet ingeschreven stond. Echt belachelijk. Die heb ik nodig voor de gemeente en omdat hij een stamboom heeft en ik hem af moet melden.

Nadir

Berichten: 12735
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Afscheid van een tweede hond binnen vier maanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 00:03

Wat rot voor je zeg!
Heel veel sterkte met het verlies...

Praat jezelf alsjeblieft geen schuldgevoel aan...

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Re: Afscheid van een tweede hond binnen vier maanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 00:58

Wat een verschrikkelijk nieuws, Percy ....... je was zo blij met hem ... Ach gut

En dan doet zo'n da-praktijk er nog even een schepje bovenop. Scheve mond

Brrrrrrr, wat een bedrijf. Boos!

Mocht je er puf voor vinden: meld je klacht bij hun club,
om andere eigenaren dergelijk verdriet te besparen.

Ann

Berichten: 13342
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Re: Afscheid van een tweede hond binnen vier maanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 06:32

Wat intens verdrietig om zo snel Asi te moeten verliezen Verdrietig
Je was zo ontzettend blij met hem, heel veel sterkte toegewenst voor jullie allemaal Ach gut

Die 1e da-praktijk is te erg voor woorden.

_Jennifer_

Berichten: 2965
Geregistreerd: 23-11-04

Re: Afscheid van een tweede hond binnen vier maanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 08:42

Nee, dat is nooit leuk!
Sterkte Ach gut

carien

Berichten: 750
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: hutje op de hei

Re: Afscheid van een tweede hond binnen vier maanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 10:30

Percy, welke da praktijk was dat in het eerste geval?
Hoef je niet hier neer te zetten hoor, kan ook per pb.

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Re: Afscheid van een tweede hond binnen vier maanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 11:28

Jeetje Percy, ik schrik hier echt van. Kan me je blije berichtjes van toen je hem net had nog goed herinneren. En dan nu alweer afscheid moeten nemen, het is zo oneerlijk.
Heel veel sterkte gewenst, ook voor je meiden Ach gut

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Re: Afscheid van een tweede hond binnen vier maanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 12:50

Wat verschrikkelijk om je hond zo te verliezen. Hij heeft het in ieder geval heel fijn gehad die korte tijd dat je hem hebt mogen meemaken. Sterkte ermee

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Afscheid van een tweede hond binnen vier maanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 14:40

he getver percy....wat vind ik dit erg om te lezen
heel veel sterkte gewenst , jullie allemaal Ach gut

Apple

Berichten: 76217
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Afscheid van een tweede hond binnen vier maanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 14:44

He getver Percy, heel veel sterkte voor jullie allemaal Ach gut .

Die nasleep met die DA praktijk maakt het er ook allemaal niet makkelijker op Scheve mond.