Bevalling schaap meegemaakt :D

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MissBonny

Berichten: 3513
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: Ridderkerk

Bevalling schaap meegemaakt :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 16:30

Jaja, ik moet het ffies kwijt hoor Bloos

Gister was ik zo aan het werk bij de paardjes, dus ik ging stro halen in een grote schuur waar ik schapen instaan, waarvan één nog moest bevallen.
Normaal let ik altijd wel op de schapen als ik erlangs loop, maar deze ene x weer niet want ik was ffies bzig met me mob ofso ( zal je altijd zien Clown )
Dus loop ik terug erlangs, hoor ik *kaboem* en ja hoor, daar lag een lief klein lammetje Lovers Ik snel naar de baas gerend, om te zeggen ! Gelukkig was het lammetje kerngezond Haha! Even later ging ik weer een pak stro halen, zag ik een hoefje eruit komen, en weer terug gaan ! Ik weer terug naar de baas gerend, wij samen naar het schaap! Toen vroeg ze of ik wilde helpen, want ze ging het lammetje eruit halen..Dus toen hebben we het schaap omgelegd, en ik heb het schaap op de grond gehouden, en de baas heeft het lammetje eruit gehaald..Gelukkig was ook dit lammetje helemaal gezond Haha! Het kon er alleen niet zelf uitkomen, omdat het ene beentje naar achteren zat! Maar het was zo gaaf om meetemaken Haha! , ik had namelijk nog nooit een bevalling van een dier in het echt meegemaakt Bloos

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Re: Bevalling schaap meegemaakt :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 16:32

Leuk he om mee te maken. En dan vooral het geblaat naar elkaar is zoooo lief. Ik maak het elk jaar zo'n 200 keer mee dat er een lam geboren word en ik doe het ook wel eens zelf dus zo bijzonder is het niet meer voor mij maar het is wel heel schattig.

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Re: Bevalling schaap meegemaakt :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 17:23

Leuk zeg!
Ik kan me herinneren hoe wonderlijk ik het vond nadat ik voor het eerst een bevalling had meegemaakt.
Nu heb ik al heel veel bevallingen gezien, maar het blijft een wonderlijke gebeurtenis!

Belker

Berichten: 15355
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Bevalling schaap meegemaakt :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 17:27

Verplaatst naar Beestenboel.

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Re: Bevalling schaap meegemaakt :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 17:54

jaa is erg leuk Knipoog

Vroegah (ik was 9/10) moest ik er een lammetje uittrekken van mn buurman (met mn hand erin graaien, het lam vastpakken, en eruit trekken Rolleyes ) heerrlijkk Vork

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Re: Bevalling schaap meegemaakt :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 19:15

Tof Haha! Op 2 April j.l beviel onze stal zeug van 9 biggetjes waarvan 1 dood..Ik heb er 5 geboren zien worden en toen ben ik naar huis gegaan, de volgende dag waren er dus 8 Haha! Ik hou niet zo van varkens maar Miss Piggy en haar kleintjes zijn toch wel lief Bloos Voor foto's kijk op http://www.mijnalbum.nl/Album=NDPRNUX4 Clown

anouk1993

Berichten: 1162
Geregistreerd: 19-11-04
Woonplaats: deurningen

Re: Bevalling schaap meegemaakt :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 19:59

wij hebbuh thuis ook schapen dat is een heel lief gezicht al die lammetjus

crazy_funky

Berichten: 6196
Geregistreerd: 25-12-03

Re: Bevalling schaap meegemaakt :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 21:50

ja leuk is dat he!
ik heb voor 3 weken terug schapenstage gehad, en dat was echt leuk!
heb zo'n 30 bevallingen gedaan/meegemaakt en vond het een hele belevenis.


AnjaKos schreef:
Tof Haha! Op 2 April j.l beviel onze stal zeug van 9 biggetjes waarvan 1 dood..Ik heb er 5 geboren zien worden en toen ben ik naar huis gegaan, de volgende dag waren er dus 8 Haha! Ik hou niet zo van varkens maar Miss Piggy en haar kleintjes zijn toch wel lief Bloos Voor foto's kijk op http://www.mijnalbum.nl/Album=NDPRNUX4 Clown


leuke foto's!
die heeft echt een heerlijke stal zeg Ja

none
Berichten: 5541
Geregistreerd: 25-07-04

Re: Bevalling schaap meegemaakt :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 13:09

Leuk zo'n bevalling mee maken he Knipoog

Ik heb een keer een drieling tot leven mogen brengen Knipoog (lammetjes Knipoog )
Heb je foto's van de lammetjes?

MissBonny

Berichten: 3513
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Bevalling schaap meegemaakt :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 14:17

none schreef:
Leuk zo'n bevalling mee maken he Knipoog

Ik heb een keer een drieling tot leven mogen brengen Knipoog (lammetjes Knipoog )
Heb je foto's van de lammetjes?


Nee helaas niet Boos!