4 schollen gered

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

4 schollen gered

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-05 01:08

Vandaag wel een leuke reddingsactie gedaan Haha!

Ik werk bij DHL en we verzenden veel, maar geen dieren
Vandaag moesten we een zending controleren omdat het van een nieuwe klant afkwam.
We maken de piepschuimdoos op en zien 4 zakken liggen, in elke zak zat een levende schol (zeevis). Dit mag dus niet verstuurd worden en de doos werd weer dichtgemaakt en apart gezet.
Aan het einde van de avond hebben we de doos weer opengemaakt en toen zagen we pas dat er eigenlijk wel heel weinig water in de zakken zat Ach gut Dus de zakken zo gedraaid dat die beestjes met hun kop onder water zaten. Toen de klant opgebeld dat de zending niet verstuurd kon worden ivm levende dieren.
Toen hij begreep dat de vissen niet in spanje zouden aankomen zei hij "eet ze maar op dan"
Er werd door iemand gezegt "stuur maar een mail naar iemand die hier s'ochtends werkt dat een koerier die in zeeland komt ze in de zee zet.
Maar de beestjes hadden zo weinig water dat we besloten om ze zelf maar terug te gaan zetten (met toestemming van de klant)
Dus ik, mijn moeder en nog een andere vrouw die bij ons werkt gingen met de schollen op weg naar zeeland Vork Wel na werktijd he Knipoog
Toen we aankwamen na een half uurtje rijden was het al donker en zijn we naar een haven gereden maar dat was zoet water, dus verder zoeken dan maar. Na een tijdje kwamen we bij een strandje en daar was wel zout water. De schollen 1 voor 1 uit de zakken gehaald en een beetje door het water heen bewogen zodat er weer water door de kiewen zou stromen en daarna losgelaten, ze bleven liggen en ik moest ze elke keer weer verplaatsen omdat het water aan het zakken was.
M'n schoenen en sokken waren al nat, toen ze na een half uurtje eindelijk zelfstandig begonnen te bewegen heb ik m'n broek opgestroopt en heb de schollen 1 voor 1 naar dieper water gebracht en ze zwommen zelf weg Pling (ze zweefde meer door het water)
En het water was niet eens zo koud vond ik.

maartjevO
Berichten: 507
Geregistreerd: 10-02-05

Re: 4 schollen gered

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 07:47

goed gedaan *o/*
dat zouden meer mensen moet doen!

Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Re: 4 schollen gered

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 12:53

Dat heb je goed gedaan hoor! Ja

Tellie

Berichten: 16943
Geregistreerd: 07-11-04

Re: 4 schollen gered

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 19:49

Wat zijn schollen? Blond
Maar wel goed gedaan Lachen

Marye78

Berichten: 5025
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Grave

Re: 4 schollen gered

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 20:02

HopelessGC schreef:
Wat zijn schollen? Blond
Maar wel goed gedaan Lachen


die dingen die je bij de viswinkel haalt, lekker met ravigottesaus erbij Vork

niet rot bedoeld hoor, vind het erg lief wat je hebt gedaan!! maar moet er een beetje om lachen....de gedachte dat terwijl er tienduizenden schollen in de frituurpan liggen, jij met je broek op je knieeen 4 van die beestjes probeert te redden Ach gut

Elinaa

Berichten: 7499
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: Termunterzijl

Re: 4 schollen gered

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 12:08

wat een domme opmerking. dus omdat er elke dag zoveel koeien opgevreten worden zou jij er een laten sterven als ie zich bv ophing? waarom is het met ene vis anders? is net zo goed een dier! vind het een superactie!!

Elinaa

Berichten: 7499
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: Termunterzijl

Re: 4 schollen gered

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 12:08

ff aanvinken

Mariekje

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-05-03
Woonplaats: onbekend

Re: 4 schollen gered

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 14:27

OK dan! Super gedaan! Lachen. Wie is er ook zo gek om levende dieren op te sturen... Afbeelding