Konijn knort en valt aan

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ookami

Berichten: 2489
Geregistreerd: 09-11-04
Woonplaats: Fukuoka, Japan

Konijn knort en valt aan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-05 11:08

Lou, ons konijn, word als maar ambetanter.
In het begin was hij heel lief tegen iedereen en als hij op het terras rondliep kwam hij op je schoot gesprongen.
Nu knort hij naar bijna iedereen en het is een hele ondernemingen om hem terug in zijn kooi te krijgen.
Hij knort naae steeds meer mensen.
Eerst alleen naar mijn papa maar nu al naar bijna iedereen.
De enige mensen die hij niet aanvalt zijn ik en mijn nicht.
Hij zit nu wel al een tijdje apart in een kleinere kooi omdat hij gecastreerd is en nog niet bij de vrouwtjes mag.
Kan dit ermee te maken hebben?

Dydy

Berichten: 4380
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Alkmaar

Re: Konijn knort en valt aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 14:59

mijn konijn doet dat ook maar is een vrouwtje..
Ik dacht eerst miss is jouwe ook een vrouw tot ik zag dat hij gecastreed is Knipoog
Als je hem echt meot op pakken kan je wel proberen een handdoek over hem heen te gooien en dan te paken lukt vaak bij mijn konijn wel

Lemonlover
Berichten: 77
Geregistreerd: 30-01-04
Woonplaats: Gelderland

Re: Konijn knort en valt aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 15:04

Mijn konijntje deed dat .. ( het is een vrouwtje ) ze viel aan als we door hok gingen verschonen en ze gromt als ze iets doet wat niet mag van ons .. maar we verzorgen der super goed, en ik knuffelde der elke dag , en het werd steeds minder .. nou is me konijn als 6 jaar oud en ze doet het niet meer . Haha!

Ookami

Berichten: 2489
Geregistreerd: 09-11-04
Woonplaats: Fukuoka, Japan

Re: Konijn knort en valt aan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-05 16:47

Ik mag er alles meedoen en mijn nicht ook maar voor de rest niemand....
Misschien is het wel de puberteit Tong uitsteken
Ik denk dat hij nu zo'n 8 maand is.

Lisanne_Kees

Berichten: 611
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Enkhuizen

Re: Konijn knort en valt aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 18:48

Mijn vaders konijn heeft dat ook...Maar die kan je voor je leven ook niet vastpakken laat staan knuffelen

Ferroowtje

Berichten: 1247
Geregistreerd: 18-10-04
Woonplaats: Eefde & Groenekan

Re: Konijn knort en valt aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 09:24

Ik heb wel eens gehoord dat een mannetjes konijn dat deed voor hij gecastreerd was, toen was het na een tijdje over (nadat hij gecastreerd was) dus misschien gaat het vanzelf over? Het had iets te maken met TE dominant gedrag...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: Konijn knort en valt aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 11:41

Tatariki schreef:
Hij zit nu wel al een tijdje apart in een kleinere kooi omdat hij gecastreerd is en nog niet bij de vrouwtjes mag.
Kan dit ermee te maken hebben?

Daar ligt het aan. Heb 3 "afdankers" zitten van mensen met kleine kinderen. Konijntje zat in binnenhok en die zijn dus al niet groot. Altijd grommen als je er met je hand naartoe ging of het voerbakje wilde vullen. Het is bij alledrie opgehouden sinds ze buiten in een grote(re) ruimte zitten. Het gaat om een mannetje en 2 voedsters. Dus geslacht maakt niet uit.

chrisjuhh
Berichten: 211
Geregistreerd: 20-04-05
Woonplaats: amersfoort

Re: Konijn knort en valt aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 11:45

gevaarlijk beestje is het dan haha

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Re: Konijn knort en valt aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 12:09

Mijn konijn deed dat ook maar die was 'buiten' geboren. (grote konijnenheuvel). Ik heb haar weggebracht omdat ik het zielig voor haar vond in dat hokje omdat ze er doodongelukkig door was. En ik werd er ook niet vrolijker van, een konijn wat je steeds aanvliegt.
Heb haar bij een vrouw gebracht waar ze ook lekker buiten kan spelen met andere konijntjes en het gaat heel erg goed met haar!
Was overigens een voedster!

Helderder

Berichten: 10126
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Konijn knort en valt aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 13:04

Knorren komt idd vaak door te kleine ruimtes en daardoor veel agressie..

Jokonootje

Berichten: 4854
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Konijn knort en valt aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 15:46

idd ze willen graag het kleine terrein wat ze hebben verdedigen en gaan ze dus aggressief reageren...
Als een konijn op een groter terrein zit kan hij ergens anders heen vluchten en zal hij niet aggressief doen maar in een kleiner hok is het vluchten niet van toepassing dus dan maar in de aanval....

Larish

Berichten: 7417
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Nuenen

Re: Konijn knort en valt aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 18:01

Onze deed dit ook, maar had een groot hok en ging elke dag met goed weer superlang in de tuin naar buiten. Dit was in de paringsperiode, hij sprong echt ontiegelijk hoog, en beet je gewoon in de kuiten en vingers. Mijn opa heeft er nog spuiten voor moeten halen en dikke japen in zijn vingers. Daarna reed hij altijd lekker rond op een bal, en hem verder nooit meer gehoord.

Ookami

Berichten: 2489
Geregistreerd: 09-11-04
Woonplaats: Fukuoka, Japan

Re: Konijn knort en valt aan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-05 13:09

Het zal niet lang meer duren voor hij naar buiten in de grote kooi mag bij de anderen Lachen
Hopelijk stopt het dan.
Bedankt voor de info.

x_shirley_x

Berichten: 5215
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Drunen

Re: Konijn knort en valt aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 18:25

Nu moet ik denken aan een klasgenootje Nagelbijten / Gniffelen.
Die zij dat haar konijntje aanviel..ik zeg Jaa tuurlijk!!..zegt ze nee doe je hand maar eens in je kooi Tong uitsteken..begon die te grommen en te bijten Haha!.

Maarja, niet echt leuk dus Nagelbijten / Gniffelen...Ons konijn doet dat niet, anders zou ik hem niet meer aanraken Haha!. (misschien komt dat nog..die is pas ehh 2 maanden ofzo..)

karton
Berichten: 5139
Geregistreerd: 11-08-04

Re: Konijn knort en valt aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 22:31

Mijn oude konijn deed het. Maar dat ligt niet aan een te kleine kooi. Hij was halve meter breed, en 1 meter lang. Groot dus!
Ik weet het niet. Na een tijdje deed ik mijn hand er gewoon vor zelfvertrouwen in. Ze kwam dan wel op mijn hand afgestormd, maar als ze zag dat ik niet bang was deed ze verder niks.
Ik weet niet waarom, maar het is allemaal goedgekomen! Tong uitsteken