Deze kat mag niet sterven!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
soesita

Berichten: 5166
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Deze kat mag niet sterven!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-05 22:16

Het gaat om onze kat Tom, die niesziekte heeft en al sinds donderdag niets meer wil eten. We zijn aan het vechten om hem in leven te houden, want deze kat mag nu echt niet sterven. Dat zou al te wreed zijn Huilen

Tom heeft al een hele voorgeschiedenis! Voor hij op de boerderij was waar Aramis gestaan heeft en waar ik hem heb leren kennen, was hij op een andere boerderij. Daar heeft de dierenbescherming hem weggehaald omdat hij zwaar mishandeld werd! Enkel hij en zijn zusje Lisa hebben dat overleefd, de andere katjes zijn voor Toms ogen tegen de wand doodgesmeten! Boos!
Het zwaar getraumatiseerde stel kreeg dus bij ons in de stal een plekje, werd gecastreerd en ontwormd en liet zich uiteindelijk ook aaien, als we ons maar voorzichtig bewogen.
Toen werd Toms zusje Lisa overreden. Tom was er erg door van streek omdat hij hard aan haar hing. Hij heeft haar drie dagen lang gezocht. Dan was hij weer bij ons en zocht vriendschap bij de andere boerderijkatten.
Begin 2005 werd Tom dan door een stalgenootje op de binnenhof van de boerderij gevonden, badend in een plas bloed! Ze bracht hem naar de dierenarts die verschillende open breuken aan de heupen en een achterbeen constateerde. Tom heeft twee maanden in een kooi gezeten omdat hij niet teveel mocht bewegen. Dan werd hij op de boerderij weer vrijgelaten. Maar dat ging niet goed: de wonden genazen niet en raakten ontstoken en hij kon de concurrentie met de andere katten niet meer aan. Hij moest dus een veiliger thuis vinden, maar niemand kon/mocht hem houden. Daarom wilden ze hem laten inslapen!
Ik hoorde dat toevallig -Aramis stond daar niet meer op stal- en vond dat Tom dit niet had verdiend! Dus heb ik aangeboden hem bij me thuis op te nemen. Met veel moeite hebben we hem op tweede paasdag kunnen vangen.
Tom heeft aanpassingsmoeilijkheden: hij is redelijk schuw en heeft een helse schrik voor mannen. Hoewel de boer beweert dat hij hem met de tractor heeft geraakt, zijn we er intussen vrijwel zeker van dat de knecht heeft geprobeerd om hem te doden -hier ga ik nu niet dieper op in, maar er zijn teveel toevallige aanwijzingen in die richting Boos! ) Hij geraakt in paniek als hij het gevoel heeft dat hij vastgehouden wordt en vecht dan met alle wapens die hij heeft, echt heel wild. Maar het gaat elke dag een beetje beter en we hebben goede hoop dat hij een gezellige huis-tuin-en-keukenkat kan worden... Als hij die verdomde niesziekte nog overleeft!!! Boos!

Zo, dat was een heel verhaal, maar nu begrijpen jullie misschien waarom Tom gewoon niet MAG sterven aan zo'n stomme ziekte. Niet na wat hij in zijn 3 jaar leven al heeft meegemaakt en nu er zo'n mooie toekomst op hem wacht!
Tom, blijf vechten jongen, je hebt het zo verdiend!

Afbeelding

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re: Deze kat mag niet sterven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 00:09

wel een naar leventje zeg! arme Tom..
misschien klink ik heel cru, maar is het niet fijn er voor Tom om hem te laten gaan? Niesziekte is echt een supererge ziekte.
kat van een kennis van mij had het ook en die is er zijn leven lang gehandicapt aan geraakt. zo zwaar is het.
Hou er rekening mee dat tom mensen nooit helemaal zal vertrouwen, en dus zijn hele leven lang bang zal zijn voor mensen. of in ieder geval een zeer lange periode als Tom toch snel aan mensen went. wil je hem dat wel aandoen? al die angst en pijn?
Natuurlijk gun je hem een fijn en lang gezond liefdevol leven nu, maar ik weet niet of je hem dat wel kan geven doordat hij al zoveel heeft meegemaakt? pijn, angst en onzekerheid maakt veel kapot..

soesita

Berichten: 5166
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Re: Deze kat mag niet sterven!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 08:13

Ja, ik begrijp wel wat je wil zeggen. Maar Tom is niet zo'n heel schuwe boerderijkat die alleen maar angst en wantrouwen kent. Hij komt naar je toe als hij geaaid wil worden en kan daar uren van genieten - meestal zijn wij degenen die er mee stoppen Tong uitsteken Hij is gek op spelen: met balletjes, met speelgoedmuizen, met touwtjes,... Hij maakt contact met onze andere katten en kijkt geinteresseerd naar de ander huisdieren.
Tenminste, dat was allemaal zo vóór zijn ziekte. En sinds twee dagen komt er iets van deze belangstelling voor de wereld terug. Daarom denk ik dat het allemaal goed met hem komt, als hij nou maar aan het eten gaat... Ach gut

vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Re: Deze kat mag niet sterven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 08:27

Als hij inderdaad zo zijn best doet, vindi k wel dat je idd nog even moet blijven proberen! Zolang je alles niet te lang laat aanslepen. Ik bedoel dan ,als je weet dat het echt niet meer gaat beteren,laat hem dan niet nodeloos sukkelen!!

Heel erg goed dat je hem een thuis hebt kunnen geven!
En wat een nare dingen doen mensen dieren toch aan, verbaasd me telkens weer!pfff