Konijn met mijt...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Konijn met mijt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 21:07

Hoii

Mijn konijn heeft mijt... Scheve mond
Hij heeft al zo'n antibiotica ding gehad...en dan moet over 10 dagen weer en dan nog een keer...
Maar ik heb er nog 8 zitten...en ben bang dat hun het ook krijgen want het is besmettelijk...

Nou heeft dat mannetje met mijt zogezegt zwart aan zijn ballen...en dan heeft het mannetje dat naar mij idee mijtloos is (heeft geen kale plekken) dat ook. Is dat dan nu wel mijt of niet...?
Wie weet dat toevallig...
Ik ga ook de DA raadplegen...omdat ik 6 jonge konijnen heb zitten...dus ben er niet zo blij mee Verdrietig

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: Konijn met mijt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 21:32

Als een van je konijnen mijt heeft en in een kooi zit met de rest, of de kooi ernaast, of in aanraking komt met de andere konijnen, kun je er vanuit gaan dat ze het allemaal hebben Knipoog
Als ik jou was nam ik heel de bups mee en bracht ik ze naar de DA, anders heeft die eerste dalijk die spuit voor niets gehad.
Bij onze cavia's moesten ze altijd allemaal behandeld worden, ook alleen al uit voorzorg. Een beest kan mijt hebben zonder kale plekken, die komen later pas.

Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Re: Konijn met mijt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 21:51

Ze zitten niet bij elkaar in de kooi...maar ik heb het mannetje wel los laten lopen en dan snuffelt die door gaas met ze...

Maar ik kan die kleintjes toch nog geen antibiotica geven...en de moeder heeft echt niks...
Ik zou hooguit dat andere mannetje even mee kunnen nemen...

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: Konijn met mijt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 21:54

Met kleintjes kan het idd niet. Als het besmette konijn heel erg besmet is (veeel mijt) kan het zijn dat het door snuffelen met een ander konijn al over wordt gebracht, maar het hoeft niet.

Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Re: Konijn met mijt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 09:18

Een van de kleintjes heeft het nu ook Scheve mond

Ik ga toch maar alles spuit geven.
Dan weet ik zker dat het weg is...

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Re: Konijn met mijt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 09:28

Mijn konijn had het ook. Ben er mee naar de DA geweest en daarna was het over!

Het is idd besmettelijk. Zou gewoon even naar de DA gaan Knipoog
Succes

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Re: Konijn met mijt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 12:57

Ik heb het hier ooit ook gehad. Zeer vreemde en vrij heftig vorm. 2 van mijn konijne hadden het (moeder en zoon) een ander konijn heeft het nooit gekregen. Terwijl die bij 1 van de konijnen in het hok zat! Ik heb toen alleen die 2 laten behandelen, die ander niet Lachen