Hamsterkenners: hamster word bruin.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Hamsterkenners: hamster word bruin.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 00:00

Mijn 4e syrische hamster Bruce is nu ruim een jaar. Een vorige hamster van mij (ook een bonte) kreeg al vrij snel dat ik hem kreeg een bruine gloed over zijn vacht. Op een geven moment werd hij slomer en moesten we hem in laten slapen hij was toen iets meer dan een jaar. Volgens de dierenarts een leverziekte. Nu zag ik met hok schoonmaken dat Bruce ook een bruine gloed begint te krijgen. Wie heeft hier ervaring mee. Zal dit altijd een leverziekte betekenen en valt hier wat aan te doen in een vroeg stadium. Of nu je die gloed begint te zien is het al te laat ?

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Hamsterkenners: hamster word bruin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 00:06

is dat dan een soort zelfde als geelzucht bij de mens?

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Re: Hamsterkenners: hamster word bruin.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 00:14

Weet het eigenlijk niet Bloos Toen die vorige hamster die dat had ingeslapen werd heb ik verder niet doorgevraagd eigenlijk.

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Hamsterkenners: hamster word bruin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 00:15

Tong uitsteken daar denk je op zo'n moment ook niet echt aan he, maar ik weet niet wat het is Nagelbijten / Gniffelen ben wel benieuwd eigenlijk

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Re: Hamsterkenners: hamster word bruin.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 00:18

Ik ben ook heel benieuwd of iemand het weet. Het is nu ook weekend dus kan ook niet even de dierenarts bellen om advies te vragen. Verder lijkt hij het nu nog goed te doen.

Anoniem

Re: Hamsterkenners: hamster word bruin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 08:37

Je vorige hamster was zwart met wit, toch? Naarmate zwarte hamsters ouder worden wordt het zwart meer donkerbruin, dat is heel normaal. Maar Bruce was niet zwart toch? Kun je er een foto van maken?

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Re: Hamsterkenners: hamster word bruin.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 10:51

Mijn vorige hamster was idd zwart met wit maar verkleurde ook op de witte plaatsen. Echt een gloed zeg maar. Hij kreeg dat al ruim voor zijn 1e jaar. De dierenarts zei dat hamsters dat vaker hadden en dat het een teken was dat ze wat aan de lever hadden Nagelbijten / Gniffelen Bruce is in april 1 geworden en is grijs met wit. Bij hem zie je het nu lichtjes komen. Kan helaas even geen foto maken want mijn vriend is met mijn digi op vakantie.

ellepel

Berichten: 47353
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Hamsterkenners: hamster word bruin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 10:51

wat voer jij je hamsters?
krijgen ze misschien iets waar ze niet tegen kunnen en dat dat op de lever gaat?

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Re: Hamsterkenners: hamster word bruin.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 10:52

Hetty Hamster en regelmatig stukje fruit.