eindelijk mag ik een konijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
VeraW

Berichten: 1821
Geregistreerd: 14-11-04

eindelijk mag ik een konijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 09:12

Men vriendinnetje haar konijn heeft vorige week jongen gekregen. En toen zocht ze nog baasje voor de konijntjes. ik wil al heel erg lang een konijn en nu mag het. Heb een hele week lang gezeurt want me moeder was bang dat het ging stinken en me vader die zij van je moet voor de vakantie een logeeradres. Maar ja ik mag er eindelijk een. Het word een grijze of een bruine met zwarte oortje en pootjes. Helaas moet ik hem/haar met mijn zusje delen

Op internet heb ik al een erg mooi hok gevonden. Daar ga ik vanavond over bellen of ik hem mag komen ophalen.

Vanavond zal ik wat foto plaatsen en morgen mag ik op kraambezoek.

Een naam moet ik nog hebben dus kom maar op met de ideeën. Ik ben wel op zoek naar een bijzondere naam niet zoals de meeste konijnen heette bunny of stampertje. Mannetjes en vrouwtjes namen zijn allemaal welkom. Voor het grijze vrouwtje heb ik bedacht Saphira.

Sorry voor het lange verhaal maar ik moest het eff kwijt.
Laatst bijgewerkt door Karin op 14-09-05 09:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: onderwerp in titel gezet

Jisa

Berichten: 1820
Geregistreerd: 12-06-05

Re: eindelijk mag ik een konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 09:16

pluisje of dolly of NIJNTJE

ellepel

Berichten: 47362
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: eindelijk mag ik een konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 11:28

de mijne heette eerst wodan,maar toen bleek dat het een meisje was in plaats van een jongetje heb ik haar wotol genoemd.

Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Re: eindelijk mag ik een konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 13:22

Neem je er wel 2?
Konijnen zijn echte groepsdieren en zijn veel gelukkiger samen.
Kijk eens op www.konijnen.nl

litteltje

Berichten: 3060
Geregistreerd: 26-03-04

Re: eindelijk mag ik een konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 16:28

Bux of Bunny of Jumper... Dusty
En idd, het is beter om 2 konijnen te nemen.

Anoniem

Re: eindelijk mag ik een konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 16:30

Het is idd verstandig om er twee te nemen. Dat is voor het konijn vele malen leuker, en ik denk voor jou en je zusje ook (hebben jullie ieder een eigen konijntje).

Misschien kun je dat aan je ouders voorleggen?

fluffie

Berichten: 60
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: België- Antwerpen- Bornem

Re: eindelijk mag ik een konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 16:34

hihi inderdaad als je toch 1 konijntje mag, kan je er beter 2 nemen? mijn konijnen heten diezel (vrouwtje) en fluffer (gecastreerde!!) man.. heel veel succes en plezier met je nijnen, ik vind dit echt prachtige beestjes!! groetjes

Aukjee_

Berichten: 447
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: eindelijk mag ik een konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 16:38

leuk dat je een konijntje krijgt zeg
maar idd, wel beter dat je er 2 neemt.. ik hoop dat je ouders dat willen
namen verzinnen vind ik ook altijd moeilijk
hier een aantal namen die wij hebben gehad;
Rocco
Guusje
Teuntje
Zorro
en de konijnen die ik nu heb heten Sam en Eefje
ik hoop dat je er wat aan hebt
veel plezier ermee iig!

Roosch

Berichten: 36684
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: eindelijk mag ik een konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 16:42

Neem er twee en noem ze Bugs en Bunny.
Of Sjors en Sjimmy

VeraW

Berichten: 1821
Geregistreerd: 14-11-04

Re: eindelijk mag ik een konijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 16:44

ik zou wel graag twee konijnen willen. Maar ze had er nog maar 1 over. En ik weet niet of het hok dat 97cm bij 55cm wel groot genoeg is voor twee konijnen. En ik moet alles zelf betalen voer, hok, inentingen, dierenarts kosten, hooi, stro enz. Mijn zusje betaald ook wel wat mee maar die krijgt maar 1euro aan zakgeld per week. Heb wel sinds kort weer een baantje. Mag namelijk af en toe op drie honden en 3 konijnen oppassen een heel weekend. En daar verdien ik wel wat mee. Zal binnen kort fotos plaatsen van ze.

Ik heb zelf ook nog eff naar namen gesnuffeld heb truffel gevonden voor een bruin mannetje en bambi voor een vrouwtje. Voor een grijs mannetje had ik bikkel in mijn hoofd maar andere namen zijn nog steeds welkom

Anoniem

Re: eindelijk mag ik een konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 19:03

Een konijn alleen zou ik niet doen... Dan nog liever even doorsparen voor een grotere kooi waar twee in kunnen, aangezien je toch vast ook wel het allerbeste voor je konijn wilt?
Op marktplaats of marktplaza staat misschien wel een goedkope grotere kooi, of je kunt misschien een handoge vader/ oom vragen om zelf een kooi te maken?

VeraW

Berichten: 1821
Geregistreerd: 14-11-04

Re: eindelijk mag ik een konijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 19:10

Sammm schreef:
Een konijn alleen zou ik niet doen... Dan nog liever even doorsparen voor een grotere kooi waar twee in kunnen, aangezien je toch vast ook wel het allerbeste voor je konijn wilt?
Op marktplaats of marktplaza staat misschien wel een goedkope grotere kooi, of je kunt misschien een handoge vader/ oom vragen om zelf een kooi te maken?


Kooi was volgens mijn vriendin groot genoeg voor twee konijnen maar volgens haar kan je er ook een nemen. Zij heeft er zelf ook twee. De ene is de dochter van de moeder van mijn konijn. En als ze dochter en moeder bij elkaar doet hebben ze ruzie. En allebei mijn buren hebben ook een konijn en die zit ook gewoon alleen. De ene nu al 8jaar. En mijn moeder vind een konijn al genoeg. Daar moet ik nu eerst maar eens te vrede mee zijn

noekje

Berichten: 2488
Geregistreerd: 15-01-05
Woonplaats: Schoorl

Re: eindelijk mag ik een konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 19:12

Gefeli !!!
Ik heb ook een konijn alleen hoor maar die speelt vaak met mn kat

Annemieke13

Berichten: 118
Geregistreerd: 09-01-05
Woonplaats: Vlijmen

Re: eindelijk mag ik een konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 19:14

je hoefd niet perse 2 konijnen te hebben maar het is wel gezellig voor het konijn, nu hebben we 2 konijnen want we hebben een een baby-konijntje gehouden dus nu zitten moeder en dochter bij elkaar Ze heten Benjamin en Spike want bij de dierenwinkel zeiden ze dat het een jongen was

en bij ons staat er een hekje om de kooi dus kunnen ze toch naar buiten maar kunnen niet weg en de kooi heeft mijn opa gemaakt dus dat was wel makkelijk.

Groetjes Annemieke

NuggT

Berichten: 5498
Geregistreerd: 20-12-04
Woonplaats: Delft

Re: eindelijk mag ik een konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 19:17


Anoniem

Re: eindelijk mag ik een konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 19:26

@ TS; Ik ken ook héél veel konijnen die alleen zitten, maar of ze heel gelukkig zijn is een tweede. Ook al krijgen ze heel veel aandacht, een soortgenoot is gewoon niet te vervangen.
Dat je zegt dat je nu eindelijk maar eens tevreden moet zijn met één konijn kan ik opzich wel begrijpen, maar ik zou persoonlijk liever met een beter gevoel later twee konijntjes kopen, dan nu, omdat je het zélf zo graag wilt een konijn die eenzaam in een hokje zit.


VeraW

Berichten: 1821
Geregistreerd: 14-11-04

Re: eindelijk mag ik een konijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 20:14

Sammm schreef:
@ TS; Ik ken ook héél veel konijnen die alleen zitten, maar of ze heel gelukkig zijn is een tweede. Ook al krijgen ze heel veel aandacht, een soortgenoot is gewoon niet te vervangen.
Dat je zegt dat je nu eindelijk maar eens tevreden moet zijn met één konijn kan ik opzich wel begrijpen, maar ik zou persoonlijk liever met een beter gevoel later twee konijntjes kopen, dan nu, omdat je het zélf zo graag wilt een konijn die eenzaam in een hokje zit.




ja oke maar me moeder zegt dat ik niet meer moet zeuren ze vind een al genoeg en eventueel kan zij/hij ook nog mee de buur nijntjes spelen. en we hebben ook nog vaak sindra(hond) over de vloer is die is ook helemaal gek op nijntjes. Op een vriendelijke manier dan he. En als ik op vakantie ga dan komt hij/zij te staan bij mijn vriendinnetje die heeft nu dus 5 konijnen.(2volwassen en nu 3baby nijntjes) Of hij/zij kan eventueel ook nog bij de baasje van mijn nieuwe oppashonden staan die hebben ook 3konijnen en natuurlijk zullen we zij/hij heel veel aandacht geven en ieder dag er wel even uit halen.

Fotos ben ik aan het uploaden. Dus die komen er zo aan.

Jisa

Berichten: 1820
Geregistreerd: 12-06-05

Re: eindelijk mag ik een konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 21:15

wij hebben gewoon een konijn en die is geloof ik heel gelukkig en we spelen er vaak mee en we zijn bang als we er nu een tweede bij zetten dat ze gaan vechten:D

VeraW

Berichten: 1821
Geregistreerd: 14-11-04

Re: eindelijk mag ik een konijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 21:32

Een van de twee bruine word van mij en
De naam word:
vrouwtje: abey Truffel
mannetje: Dobby truffel
De moeder heet ginny en me vriendinnetje wil graag dat een naam
op de griekse y eindigt dus hij of zij krijgt tween namen. Maar de
roep naam wordt Truffel

En hier zijn ook de beloofde fotos:

Dit is mamam konijn ginny:
Afbeelding

Papa konijn Flappy:
Afbeelding

Hier zijn ze net een uurtje oud. Je ziet ze niet ze zijn verstopt
onder het bos haar:
Afbeelding

Hier zijn ze 1 dag oud en hebben ze nog geen haartjes:
Afbeelding

Hier zijn ze 2dagjes oud en je ziet nu wat voor kleur ze hebben:
Afbeelding

Dit is truffel met de andere bruin nijntje:
Afbeelding

Vandaag zijn ze 1week oud. Deze fotos heeft het baasje
vandaaag gemaakt.

Alle baby bunny's. Truffel ligt in het midde:
Afbeelding

En als laatste truffel in zijn eentje is fotos van vadaag:
Afbeelding

Wat een schatje is het he. Ben helemaal verliefd

Morgen mag ik langs kome en zie ik het voor het eerst.
En dan mag ik het ook vast houden. En natuurlijk veel fotos
maken dus morgen volgen er weer wat fotos.

ow ja het baasje van truffel nog bedankt voor de fotos.

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Re: eindelijk mag ik een konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 21:49

de mijne heten diesel en friesel


lieve konijntjes

Anoniem

Re: eindelijk mag ik een konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 07:49

Ah wat een lieverdjes.

VeraW

Berichten: 1821
Geregistreerd: 14-11-04

Re: eindelijk mag ik een konijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-05 20:14

ik mocht dus eigenlijks vandaag op kraambezoek maar door de harde regen ben ik niet gegaan ik moet namelijk dan een uur heen en terug fietsen. Ze heeft wel speciaal voor mij haar web-cam aangezet vanmiddag en truffel er uit gehaald. toen heb ik wat screenshots gemaakt maar hoe krijg ik die hier op bokt? Kan dat via mijnalbum?

Voor de rest hij groeit als kool en hij heeft vanmiddag op haar hand geplast. En ik had nog een vraag weet iemand hoe duur de inentingen kosten bij konijen? ik wil het namelijk wel laten inenten.

Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Re: eindelijk mag ik een konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 12:34

Inenten tegen vhs en myxomatose is meestal goedkoper als je naar een speciaal konijnenspreekuur bij de dierenarts gaat. Dan ong 10-15 euro. Als je er op een ander tijdstip voor gaat zal het tussen de 20 en 30 euro liggen. Veel dierenartsen raden aan 2x per jaar te laten enten.

VeraW

Berichten: 1821
Geregistreerd: 14-11-04

Re: eindelijk mag ik een konijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-05 18:17

Marsu schreef:
Inenten tegen vhs en myxomatose is meestal goedkoper als je naar een speciaal konijnenspreekuur bij de dierenarts gaat. Dan ong 10-15 euro. Als je er op een ander tijdstip voor gaat zal het tussen de 20 en 30 euro liggen. Veel dierenartsen raden aan 2x per jaar te laten enten.


oke bedankt voor je reactie. Morgen ga ik als het goed is wel op bezoek. En morgen(zaterdag) gaan waarschijnlijk de oogjes open of een dag later. Natuurlijk worden er wat fotos gemaakt en dan zet ik dur wel weer een paar op bokt.

VeraW

Berichten: 1821
Geregistreerd: 14-11-04

Re: eindelijk mag ik een konijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-05 19:46

ben vandaag(zaterdag) op kraambezoek geweest bij mijn toekomstige konijn truffel. het is zow lief. Het is de grootste van het nest . Het heeft bijna heel de tijd op mijn hand geslapen. Gister zijn de oogjes open gegaan. het heeft super lieve oogjes. Heb natuurlijk veel fotos gemaakt. Die zal ik vandaag of morgen op zetten. De groote van het is ong mijn hand.

het het ik gedaan omdat ik nog niet weet of het een hij of zij is.