Hoe vaak laten jullie je hond uit?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Hoe vaak laten jullie je hond uit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 19:32

Ben ik wel eens benieuwd naar omdat ik vandaag een opmerking kreeg dat we zo vaak met dr lopen. Naar mijn mening heeft een hond genoeg beweging nodig (natuurlijk ook een beetje afhankelijk van het ras)

Nicky is een hollandse herder van 3 jaar.

's Ochtends rond 7 uur gaat mijn pa een blokje met dr om.
's Middags rond een uur of 1 ben ik meestal zo'n 3 kwartier met dr weg.
Rond een uur of 4 ga ik een blokje om van 15/20 minuten.
's Avonds rond 7 uur gaat mijn broer of vader vaak een goed half uur met dr weg.
En rond half 11 ga ik voor de laatste keer een stukje lopen.

memerel

Berichten: 1250
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Zeist

Re: Hoe vaak laten jullie je hond uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 19:36

onze honden gaan 4x per dag uit en dan een rondje van 15 á 30 minuten... maar wij hebben 2 teckeltjes waarvan 1 nog maar een half jaar.... die hebben dus veel minder beweging nodig dan een herder....

Tuhan

Berichten: 1588
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Almere

Re: Hoe vaak laten jullie je hond uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 19:39

Hoi,

Ikzelf heb een mechelse herder die behoorlijk actief is en ook altijd heeft getraint 4x in de week voor politiehonden.
's morgen loopt zij een kwartier
s'middags ga ik altijd 3 kwartier fietsen
na het eten gaat ze even naar buiten
voor het slapen gaan het laatste rondje.

karton
Berichten: 5139
Geregistreerd: 11-08-04

Re: Hoe vaak laten jullie je hond uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 19:54

Wij hebben 4 honden.
Ehh. 'S Ochtends, voor school/werk.
Tussen de Middag, bijv. als mijn moeder even tussen haar werk door thuis komt.
's Middags, als wij uit school komen.
Soms na het eten, maar dat is meestal als we tijd oer hebben.
En natuurlijk voor het slapen gaan een keer. Rond 11/12 uur

Eowyn3003
Berichten: 2223
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: Le Sud de la France

Re: Hoe vaak laten jullie je hond uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 20:05

ps: Akke gaat maar 2X per dag uit:oops:

xJurdyWonanx

Berichten: 4052
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Heerlen

Re: Hoe vaak laten jullie je hond uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 20:37

mijn honden gaan:

sóchtends: rond 6 uur wordt mijn vader wakker gemaakt .. dus dat betekent een rondje van ong 20 minuten
sóchtends: rond half 9 gaat mijn vader weer, ong 20 minuten
smiddags: rond 12 uur, mijn vader 20 minuten
namiddag: rond 5 uur: ook ong 20 minuten
sávonds 8 uur : ik of mijn vader, 20 minuten
nog later : rond 11 uur: nog ff voorom laten plassen

tussendoor ga ik wel vaker eens lopen..
of af en toe fiets ik eens.. maar als de 8 maanden oude pup wat ouders is dan gaat ze denk ik iedere dag wel ff mee op de fiets

swoeky

Berichten: 1357
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Veldhoven

Re: Hoe vaak laten jullie je hond uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 20:42

4x 's ochtends, 's middags, eind van de middag begin van de avond en voordat we naar bed gaan rond een uur of elf. elke ronde bijna een half uur tot drie kwartier weg behalve de laatste ronde die is ong. 20 minuten

Mlies
Berichten: 14153
Geregistreerd: 23-07-03

Re: Hoe vaak laten jullie je hond uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 20:55

Eowyn3003 schreef:
:oops: Akke gaat maar 2X per dag uit:oops:



Die van ons 'morgens vroeg, met mn moeder. Dan rond een uur of 11. Dan 'smiddags meestal nog 1 of 2 keer. [Als dat 1 keer is dan begin van de avond nog een keer.] En voor het slapen gaan.

M_en_M
Berichten: 1059
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: in friesland

Re: Hoe vaak laten jullie je hond uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 21:03

ik deed me hond ook altijd 2 keer perdag en verder kwam hij ook nog gewoon achter ons huis om lekker te spelen ofzo dus meestal kwam hijer ook wel 3 /4 keer buiten maar 2 keer echt een groot blok soms wel een half uur tot uur weg met hem

KisSs_Girl

Berichten: 2642
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Overal & nergens waar ik me vermaak

Re: Hoe vaak laten jullie je hond uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 21:05

onze hond word sochtends uitgelaten,dan tussen de 1 en 4 keer in de middag en dan rond 9 uur nog en dan rond 11 uur

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Re: Hoe vaak laten jullie je hond uit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 21:06

Oooh zoals ik het hoor (lees) is het dus gewoon goed zoals wij het doen Onze hond komt natuurlijk tussendoor ook buiten in de tuin en met de bal spelen e.d.

Wendy_Komen

Berichten: 6312
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Hoe vaak laten jullie je hond uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 21:18

Ik laat mijn Airedale Terriër 's ochtends uit. Eind van de middag óf na het avondeten, samen met de bal waarmee hij vele kilometers maakt, en dan nog als we naar bed gaan.

Toen hij nog samen in Drenthe zat met zijn broer 2 keer op een dag. Maar hij zat dan wel de hele dag samen met zijn broer buiten.

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Re: Hoe vaak laten jullie je hond uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 21:24

s'ochtends een kwartiertje,
tussen de middag een kwartiertje,
s'middags probeer ik ook nog een uur naar bos, strand of zandverstuiving te gaan.
na het avondeten een kwartiertje
en s'avonds voor ik naar bed ga ff snel blokje om.

en daarnaast nog trainen, ik heb een eigen flybalbaan gemaakt en ben wat behendigheidszooi aan het verzamelen (tunnel enz.) soms ook wel stukjes fietsen en de hondjes gaan altijd mee naar de pony's, op de kar enz.

Als ik ga werken dan gaan ze smiddags niet uit maar lopen ze daar (ook buiten) rond met de andere hondjes.

Careano

Berichten: 5414
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Wales

Re: Hoe vaak laten jullie je hond uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 21:54

Mijnes heeft HD dus die moet niet teveel lopen.. Maargoed hij komt er 3x per dag uit.

- 's Ochtends om 8 uur een rondje van 20 minuten.
- 's Middags kan hij de hele dag in de tuin spelen en als het slecht weer is, gaat hij uit voor 20 minuten.
- 's Avonds om 8 uur een rondje van 20 minuten.

In het weekend gaat hij nog wel eens naar strand, maar tegenwoordig niet meer zo vaak omdat het niet gaat met zijn heupen..

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Re: Hoe vaak laten jullie je hond uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 22:51

Ik vind juist goed hoe je, je hond uit laat.
Sommige mensen

Wij hebben zelf een Tervuerense herder van 8 jaar. Wij gaan niet zoveel met hem lopen, maar spelen gewoon in de tuin hij heeft zijn eigen toilet. Als ik ga rijden mag hij wel mee.
Ik ga zodra ik mijn rijbewijs heb ook behendigheid doen en dan komt er nog een klein hondje bij heeft hij nog meer plezier. Ik vind dat een hond veel beweging nodig heeft

Steff_

Berichten: 5394
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Rotterdam

Re: Hoe vaak laten jullie je hond uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 23:43

Mijn hond van 12 gaat 3/4 keer per dag naar buiten. 'Sochtends, 'S middags en 'S avonds. Hij heeft nu ook of een leverziekte of een tumor, (moeten ze nog onderzoeken bij de DA) dus meer zit er voor hem ook niet in.. gaat niet zo goed op het moment..

Mijn pup ga ik om de 2 uur mee naar buiten vanaf 7 uur 's ochtends tot een uur of 11/12 's avonds dus een keer of 8

Nathalie02

Berichten: 2443
Geregistreerd: 30-04-04

Re: Hoe vaak laten jullie je hond uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 23:49

Onze boxer gaat er ongeveer 5 keer per dag uit. Vier korte wandelingen van ongeveer een kwartier. En een lange wandeling van bijna een uur.

Patriesja

Berichten: 3187
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Amersfoort

Re: Hoe vaak laten jullie je hond uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 23:53

die van ons gaat er 5 keer uit, meestal een kwartier en een van die keren gaat ie mee naar stal, dat is dus minimaal 2 uur en daar loopt ie gewoon los met de andere honden... dus iig genoeg beweging... en in het weekend issie de hele dag mee op concours enzo..
oja het is een choco labje van 14 maanden

baroen

Berichten: 3115
Geregistreerd: 23-04-04

Re: Hoe vaak laten jullie je hond uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 02:29

het verschilt hier enorm, niet elke dag hetzelfde, ik heb een grote tuin waar ze veel in lopen en ze spelen en rennen zowiezo veel met elkaar, ik probeer 3 keer per week echt met ze naar het bos te gaan, en uiteraard op andere dagen kom ik met ze op veldjes in de buurt, althans met een deel( in delen dus ).. ik heb 6 honden en zo handig, nodig en prettig is het niet om met ze op een of ander uitlaat veldje hier te komen, ze hebben een boel aan elkaar, ze hebben het niet nodig om contact te maken met vreemde honden... daarnaast, en daar ben ik nu wel even mee gestopt, maar dat ga ik weer oppakken, train ik ook met een aantal, ringtraining, behendigheid en gehoorzaamheid..

daantjuhhh

Berichten: 26877
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Hoe vaak laten jullie je hond uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 02:35

abigaillover schreef:
Mijnes heeft HD dus die moet niet teveel lopen.. Maargoed hij komt er 3x per dag uit.

- 's Ochtends om 8 uur een rondje van 20 minuten.
- 's Middags kan hij de hele dag in de tuin spelen en als het slecht weer is, gaat hij uit voor 20 minuten.
- 's Avonds om 8 uur een rondje van 20 minuten.

In het weekend gaat hij nog wel eens naar strand, maar tegenwoordig niet meer zo vaak omdat het niet gaat met zijn heupen..


Die van ons heeft ook HD, maar wij wonen op een boerderij dus ze gaat er zo vaak uit als ze zelf wil.
Dat is denk ik z'n 5 a 10 x per dag.
Ligt aan het weer.
Of of je bezig bent op stal.
Dan loopt ze de hele dag achter je kont te sjokken.

Het zou bij onze hond ook fout gaan als we veel met haar gingen wandelen.
Maar zoals het nu gaat loopt ze wanneer ze zin heeft en heeft ze geen zin gaat ze ergens op het erf ofzo liggen snurken.
Op deze manier forceren we niks en loopt ze nog best veel zonder dat ze het door heeft.
Prima oplossing.

Heel sosm gaan we ook even met haar zwemmen omdat ze daar zo dol op is.

_Luziream
Berichten: 3469
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Hoe vaak laten jullie je hond uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 02:53

Ik heb een jack russel teefje van 3 jaar.
Als wij moeten werken beiden dan laat ik haar om 6.30 uit. Lopen wil ze niet want daar vind ze niets aan in onze wijk met flats. Om 8.30 gaat ze nog een keer. Daarna houdt ze het op tot 17.00 uur dan kom ik weer thuis. ( nicky eet en drinkt dus niets als we weg zijn, ben ik achter gekomen.) Dan wordt ze weer uitgelaten en gaat ze vervolgens mee naar de manege, waar ze vaak in het bos gaat spelen of meeloopt en rent met mijn paard. ( afwisseld een uur of 1 1/2 uur)
Om een uurtje of 22.00 uur nog een keertje blokje om.
Op mijn vrije dagen ben ik de hele dag met haar buiten of op de manege of we gaan een uur wandelen in nabij gelegen natuur/recreatie gebieden.
Daarnaast komt mijn moeder of mijn schoonmoeder haar regelmatig tussendoor ophalen als wij werken. Dan is ze de halve middag in het bos , samen met de labrador reu van mijn zwager.
Ik werk in de verpleging dus ook onregelmatig, Nicky heeft zich daaraan heerlijk in aangepast en madam vind het heerlijk. Als ik nachtdienst heb en ik slaap overdag ligt zij dus ook de hele dag te maffen!!! In het begin zette ik de wekker zodat ik haar tussen de middag ging uitlaten, maar ik kan op mijn kop gaan staan.......Madam komt mooi niet uit bed!!! Hahaha dus slaap ik maar door en zij dus ook.HiHi

jentel
Berichten: 3584
Geregistreerd: 17-04-05
Woonplaats: Wierden

Re: Hoe vaak laten jullie je hond uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 03:36

onze mechelse herder gaat erg veel na buiten.. als ik thuis ben loopt hij de hele dag met me mee erin en eruit..als ik er niet ben zit hij in de ren.. en sávonds gewoon in huis.. en dan gaat hij nog een keer na buiten voor dat we gaan slapen.. dus s'nacht ligt meneer lekker op zijn zitzak..

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Re: Hoe vaak laten jullie je hond uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 15:43

Voorheen was het;

smorgens meestal een 30 minuten, om 12.00 uur een 15 minuten, dan om 16.30 meestal rond de 2 uur bos of strand en rond 20.00 uur nog een 30 minuten loopje.

Nu zijn ze echter op zo'n leeftijd dat het wat minder is geworden.. met name smorgens hoeft het allemaal niet meer zo ver... en hun lange wandel van 16.30 is nu nog 2 a 3 x in de week anders houdt het echt op