Vermiste dieren,mensen inlichten of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
scaleo
Berichten: 20
Geregistreerd: 15-09-05

Re: Vermiste dieren,mensen inlichten of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-05 00:28

Volgens mij is desiree inderdaad geen kattenvriend ,ze trekt wel erg fel van leer.
Misschien wel erg traumatische ervaringen met mensen die katten hebben,anders reageer je toch niet zo
Maar ik denk toch dat desiree wel een beetje erg kort door de bocht gaat,maar goed ook iemand anders zijn mening kun je respecteren als er zinnige argumenten tegenover staan,alleen die kom ik bij desiree niet echt tegen.
Een hoop geblaat en weinig wol,zo luidt het spreekwoord volgens mij,of is het toch anders
Kom een met iets zinnigs ipv. alleen te razen zou ik zo zeggen.

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Re: Vermiste dieren,mensen inlichten of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 02:52

runningkawa schreef:
EEn rotweiler valt niet onder de vechthonden, of ondertussen wel?

dus die kunnen ze dan niet zomaar in beslag nemen

een pitbull achtige idd wel, of dat ook op eigen erf kan, ook dat betwijfel ik, maar ga dat eens uitzoeken

Op straat hebben die idd een muilkorf nodig, maar op eigen erf kan ik tot nu toe niks gevonden krijgen.


dan hadden ze er bij mij toch anders mee te werk moeten gaan, maar inderdaad een rotweiler is ook benoemd als de vechthond, anders moet je hem niet muilkorven. teven hoef je een andere vechthond ook niet te muilkorven op eigen terrein. een rotweiler heeft net zoveel kaak kracht als een pitbull mischien iets minder maar wel om bij de vechthonden te horen. maar goed weer ontopic graag.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Re: Vermiste dieren,mensen inlichten of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 04:22

Er is in Nederland geen enkel ras wat gemuilkorfd hoeft te worden of in beslag genomen kan worden om het feit dat het een zogenaamde vechthond is.

Er is een Pitbull wet en die geldt dus voor Pitbulls (geen ras in Nederland) en Pitbull achtige waaronder de Staffs zonder papieren .
Het gaat dus alleen om honden zonder stamboom van de Raad van Beheer.

Een Rottweiler zonder papieren valt trouwens niet onder de Pitbull wet.

Een hond wordt zeker niet in beslag genomen als hij een kat dood. Niet als hij het op eigen terrein doet en ook niet als hij dat op openbaar terrein doet.
Er zal in jouw geval dus wel heel wat meer aan de hand geweest zijn.

Mijn katten hebben een ren met binnenverblijf in de tuin waar ze het geweldig naar de zin hebben. Ik ga niet zitten wachten met zulke maatregelen todat er een keer een van de buren komt klagen.
Dat is niet eerlijk t.o. de kat die dan al gewend zou zijn aan totale vrijheid en ook niet t.o. de buren die dan al overlast heeft.

Een kat die niet gewend is aan totale vrijheid heeft daar net zo weinig problemen mee als een hond die niet vrij over straat mag lopen.
Het is maar hoe je ze went.

Wij hebben onze tuin helemaal afgezet en toch komen er nog katten de tuin in. Tot nu toe is het goed gegaan, maar als een van mijn honden zo'n kat doodbijt zal ik een groot probleem hebben met het zoeken naar de baas.
Waarschijnlijk laat ik het dier dan ophalen door de dierenambulance, die controleert dan nog tenminste of het dier gechipt is.

Wij hebben al heel veel geld uit moeten geven om onze kleindieren (konijnen, cavia's, kippen, kwartels ed) en vijver te moeten beschermen tegen katten en ik ga echt niet ook nog eens de honden binnenhouden. Die genieten veel te veel van de tuin.

johno
Berichten: 198
Geregistreerd: 27-12-04
Woonplaats: roden

Re: Vermiste dieren,mensen inlichten of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 08:12

Ik moet als ik dit zo lees scaleo toch wel gelijk geven, als ik lees dat die hond al zoveel katten heeft doodgebeten weliswaar op eigen terrein,dan vind ik toch dat je als eigenaar een sociale verantwoordelijkheid hebt om iets aan dat probleem te doen.
En persoonlijk vind ik het onzin om te zeggen als het op eigen terrein gebeurt dan is het oke.
Je moet je toch ook in de katteneigenaar verplaatsen,die mist zijn huisdier,trouwens waarom maakt iedereen er zich zo druk over dat iemand anders zijn kat een keer over jouw erf loopt,daar kan ik toch echt niet wakker van liggen.

woofie
Berichten: 2147
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: vaassen

Re: Vermiste dieren,mensen inlichten of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 10:55

dat kan jij nu wel zeggen, maar hoe moet die man dat doen dan??
de hele dag op wacht gaan zitten om vreemde katten persoonlijk van zijn erf te jagen? zijn hond niet meer de vrijheid van 't eigen erf gunnen, maar dag en nacht binnenhouden?

ik vind zowiezo het hele verhaal een beetje vreemd....katten zijn van nature niet dom hoor, die weten donders goed welke plaatsen ze moeten vermijden.
bij mij komt het maar zelden voor dat er een kat op mijn erf komt. de buurt katten weten donders goed dat er honden aanwezig zijn en die zul je dus niet bij mij achter het hek tegenkomen.

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Re: Vermiste dieren,mensen inlichten of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 11:25

ThePast03: Zo kan het dus ook! Mijn zusje heeft ook een buitenren (ding neemt bijna de hele tuin in beslag ) of de katten gaan aan een touwtje. Ze weten niet beter.

En wat voor een bezwaar ik heb tegen katten die over andermans terrein lopen? Er komen nog steeds gevallen voor waarbij kindertjes toxoplasmose oplopen door kattenstront in de zandbak oid. Meestal is dat niet zo'n ramp maar ze kunnen ook de oculaire vorm krijgen en dan komt de worm (even plastisch gezegd) in het oog terecht. Zo'n kind moet dan dat oog missen. En ik weet wel dat als ik ooit zwanger zou worden, ik geen groente uit eigen tuin durf te eten, hoe goed ik het ook zou wassen, want je zult maar net dat ene korreltje kattenstront missen...het gebeurt nog steeds, enerzijds een kwestie van voorlichting maar ook een kwestie van algemene hygiene vind ik.

Als je buren geen problemen hebben met je loslopende kat, kan ik me nog voorstellen dat je hem los laat lopen. Maar ik zou, als ik een kat had, het gewoon niet durven. Hij hoeft niet gegrepen te worden door een hond, je wil niet weten hoeveel aangereden katten er bij de DA op tafel komen, en vaak loopt dat niet goed af. Ik vind het de verantwoordelijkheid van de eigenaar om te zorgen dat je dier binnen redelijke grenzen een veilig leven leidt. Ik zou mijn kat net zo min zonder toezicht loslaten als mijn hond.

Wat nog steeds niets afdoet aan mijn mening dat de eigenaren van de katten uit deze topic waarschijnlijk in spanning zitten over het lot van hun beest en het dus wel zo netjes zou zijn van de hondeneigenaar om er iets van te zeggen. Als het mijn hond was zou ik de buurt ook gewoon waarschuwen. Kunnen ze zelf weten hoe gek ze zijn op hun kat.Maar het is niet zijn verantwoordelijkheid dat die katten dood zijn naar mijn mening.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: Vermiste dieren,mensen inlichten of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 11:40

Navidad schreef:
runningkawa schreef:
Als dat zo is, word een kat ook afgemaakt als hij dure vissen uit de vijver jat of vogels uit de voliere
Dit is echter ook niet zo, dus nee, ik ben eigenwijs en geloof je verhaal niet, daar zit wat meer achter.


Daar zit niks meer achter, zeker weten niet intresseerd me ook niet of jullie me daarin geloven of niet. maar goed ja inderdaad een klacht, politie kwam controleren en weg was de hond. Waarom? Omdat het op wetgeving van vechthond basis is gegaan, terwijl dat niet eens zo was, de hond was aggresief, tsjah wat wil je van een waakhond, alleen omdat die blafte en zijn tanden ontbloote. ook naar de politie toe, maar goed als jij in zijn terrortorium kwam was die alleen maar uit op knuffels, daarom is die weggegaan de hond is afgemaakt op de wetgeving van vechthond basis, en neej daar werk ik niet mee daar ben ik juist op tegen. Maar goed en dan gewoon een kat, zeggen ze bewijs het maar is dat dit geen vechthond is en de kat geen prooidier was.

En waarom omdat de klacht van de over buurman was daar zit een vechthond, en ik heb hem een kat zien verscheuren! maar helaas "gel;ukkig mcht dat niet zo zijn. voor de hond helaas want je doet er niks tege, en heb zeker weten al drie klachten ingediend. maar word ook niks meer aan gedaan!

maar je zei dat het een rottweiler was. STaan die op de lijst? VOlgens mij niet. Maar dan zou het dus nooit gebeurd zijn indien je hond een van de meeste andere rassen was geweest, jachthond, herdershond dat soort type. Ik denk toch dat de politie niet rechtmatig gehandeld heeft.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: Vermiste dieren,mensen inlichten of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 11:42

lindsey schreef:
Desiree schreef

""ja maar je moet je hond op je EIGEN terrein vastleggen of muilkorven zodat andermans kat op jouw terrein geen gevaar loopt. Als je dat niet doet ben je een kattenhater:

Als andere mensen hun kat op jouw terrein rond willen laten banjeren en je laat de gevolgen voor hen kat, (omdat je hond ze aanvalt) dan vinden ze je een kattenhater. Zo simpel is dat kennelijk. ""

Ik ben een echte katten en hondenliefhebber en vind dat je hond op eigen terrein los moet kunnen laten lopen.

Maar ondergaande tekst van desiree is mij toch volledig in het verkeerde keelgat geschoten. Daaruit vindt ik toch wel blijken dat desiree een kattenhater is.


Zouden de katteneigenaren zich dan kunnen verplaatsen in hondeneigenaren, die hun hond bijna nergens los mogen laten lopen, en die hun honden ook enige vrijheid gunnen en ze dan op hun EIGEN terrein WEL los laten lopen om die reden?
Nee he, want katteneigenaren zijn heel slecht in het zich verplaatsen in andere mensen en dieren
. Als hun kat maar los mag lopen. Geeft niet dat hij piest en scheit in de zandbak van de kinderen, in de moestuin tussen de groenten en de volliere van de buren belaagt en daar vogels doodt. Ik kan me nog herinneren van een paar weken terug dat er een discussie was over loslopende katten en dat het nu eenmaal in de natuur zit van een kat om vogels aan te vallen, ook die in vollieres. En dat zo'n volliere houder daar ook maar begrip voor moet hebben. MAar nu worden katten gedood en dan gaan ze WEL steigeren. Dus nee, ik kan me niet verplaatsen in katteneigenaren. Want het zijn grote egoisten! (niet allemaal natuurlijk, ik ken er zat die WEL verantwoordelijkheid voelen t.a.v. hun dieren).

Overigens geloof ik er niets van dat een jager een loslopende kat mag afschieten.

Dan kun je niet lezen. Ik ben geen kattenhater. Ik ben dan eerder nog een katteneigenarenhater. Nuanceverschil he.

Maar Reina, ik weet dat er ook veel correcte kattenliefhebbers zijn hoor, dat heb ik al eerder gezegd in dit topic. Ik zat op het laatst ook half en half te geinen.

johno schreef:
Ik moet als ik dit zo lees scaleo toch wel gelijk geven, als ik lees dat die hond al zoveel katten heeft doodgebeten weliswaar op eigen terrein,dan vind ik toch dat je als eigenaar een sociale verantwoordelijkheid hebt om iets aan dat probleem te doen.
En persoonlijk vind ik het onzin om te zeggen als het op eigen terrein gebeurt dan is het oke.
Je moet je toch ook in de katteneigenaar verplaatsen,die mist zijn huisdier,trouwens waarom maakt iedereen er zich zo druk over dat iemand anders zijn kat een keer over jouw erf loopt,daar kan ik toch echt niet wakker van liggen.

NOg zo'n kattenliefhebber die zich zich niet in een hondeneigenaar kan verplaatsen. LEZEN johnno!
honden mogen al bijna nergens los worden gelaten. Als ze nu OOK al niet meer op eigen terrein los mogen, dan kunnen ze HELEMAAL niet meer los. Als je dat niet begrijpt, kunnen we jou ook wel een hondenhater noemen.

Ik zelf zou het altijd melden bij de katteneigenaar dat zijn kat doodgebeten is door mijn hond en hem waarschuwen zijn katten bij me vandaan te houden. En hoe, dat is het probleem van de katteneigenaar, niet het mijne. Ik hou namelijk MIJN dieren op MIJN erf. Hij moet dat dan ook maar doen.

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Re: Vermiste dieren,mensen inlichten of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 11:56

Desiree schreef:
maar je zei dat het een rottweiler was. STaan die op de lijst? VOlgens mij niet. Maar dan zou het dus nooit gebeurd zijn indien je hond een van de meeste andere rassen was geweest, jachthond, herdershond dat soort type. Ik denk toch dat de politie niet rechtmatig gehandeld heeft.


dat denk ik inderdaad ook nie, maar goed daar is nu niks meer aan te doen helaas, ze blijven bij hun standpunt en blijf zeggen in een hond zit geen kwaad de eigenaar daarintegen wel en kunnen de hond vals maken.

nu ben ik voorzien van twee nieuwe super honden een mastin en een kruising tussen een rotweilerxteckel. allebei uit het buitenland de mastin komt van de canarisch eilanden en de rotweilerx teckel uit hongarij ik ben er echt super blij mee nu ondanks wat er met mijn rotweiler is gebeurt, alleen de angst dat ze weer weggehaald worden blijft wel groot, ze krijgen goede verzorging enzo daar ligt het niet aan, dat weet ik zeker ik ga ook zeker een keer in de maand even langs de dierenarts om ze te laten controleren ook omdat ze uit het buitenland komen, die honden heb ik opgevangen nu op dit moment en zitten nog talloze honden te wachten.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: Vermiste dieren,mensen inlichten of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 12:00

Maar ik snap niet dat je een aanklacht indient. Ze hebben onrechtmatig gehandeld. als je ze een zaak aan de broek hangt win je die.

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Re: Vermiste dieren,mensen inlichten of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 13:43

Desiree schreef:
Maar ik snap niet dat je een aanklacht indient. Ze hebben onrechtmatig gehandeld. als je ze een zaak aan de broek hangt win je die.



ik heb twee keer een klacht ingediend, helaas doen ze er niks aan! ze zeggen dat de politie rechtvaardig heeft gehandeld met een valse hond, nou goed zal even kijken of ik ergens een foto op de computer kan vinden van mijn "valse hond" maar daar ben ik ook al mee als bewijsmateriaal geweest. maar goed dat zegt niet alles zeggen ze dan.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: Vermiste dieren,mensen inlichten of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 14:19

Maar zij hebben op hen buurt OOK niet kunnen aantonen dat jouw hond vals was. En ik dacht dat je altijd schuldig was tot tegendeel bewezen was.

Vinaba

Berichten: 9757
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Barendrecht

Re: Vermiste dieren,mensen inlichten of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 14:21

gelukkig hebben mijn buren 2 honden die alleen spelen met mijn kat

woofie
Berichten: 2147
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: vaassen

Re: Vermiste dieren,mensen inlichten of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 14:36

Desiree schreef:
Maar zij hebben op hen buurt OOK niet kunnen aantonen dat jouw hond vals was. En ik dacht dat je altijd schuldig was tot tegendeel bewezen was.



je bent altijd Onschuldig tot het tegendeel bewezen is...behalve bij de belastingen, die hebben het omgedraait

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: Vermiste dieren,mensen inlichten of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 14:46

ja klopt woofie. die laten jou onrechtmatig betalen en betalen jou dat geld zonder rente terug over 3 jaar....
bij wijze van tenminste.

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Re: Vermiste dieren,mensen inlichten of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 14:47

nou waarschijnlijk was de klacht van mijn buurman genoeg die tevens een foto heeft gemaakt toen der tijd toen die met ontblote tanden voor het hok zat, alleen omdat hij hem uitdaagde.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: Vermiste dieren,mensen inlichten of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 16:25

dus buurmannen over je terrein is nog veel erger dan loslopende katten. Had hij die buurman maar verscheurd i.p.v. die kat...

johno
Berichten: 198
Geregistreerd: 27-12-04
Woonplaats: roden

Re: Vermiste dieren,mensen inlichten of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 23:50

Nou,nou desiree,je hoeft niet gelijk zo'n toon aan te slaan,niet iedereen is het met jou eens,als je daar niet mee om kunt gaan is dat jou probleem,Ik kan echt wel LEZEN,het probleem is dat jij denkt de wijsheid in pacht te hebben en schijnbaar is een normale discussie met jou niet mogelijk.
Maar van mij mag je zin hebben,ik heb geen zin om mijn tijd te besteden aan een welles/nietes spelletje

Shiloh

Berichten: 19786
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Vermiste dieren,mensen inlichten of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 07:15

Waarom moet een hondeneigenaar verantwoordelijk zijn voor de kat van een ander? Ik neem aan dat we nog altijd in een wereld leven waarin iedereen verantwoordelijk is voor zijn eigen dieren! Oftewel, houd je dier op je eigen terrein, OF neem het risico dat er iets met je dier gebeurd...

Je gaat een man toch ook zijn rijbewijs niet afnemen als die een kat heeft aangereden... Tjah, vervelende dingen gebeuren nou eenmaal en als je dat niet wilt dan heb je je kat gewoon op eigen terrein te houden. Die last kun je moeilijk bij een ander leggen...

Shiloh

Berichten: 19786
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Vermiste dieren,mensen inlichten of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 07:16

johno schreef:
dan vind ik toch dat je als eigenaar een sociale verantwoordelijkheid hebt om iets aan dat probleem te doen.


En hoe zit het dan met de sociale verantwoordelijkheid van de katteneigenaren om andere mensen niet met hun eigen katten op te zadelen?

woofie
Berichten: 2147
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: vaassen

Re: Vermiste dieren,mensen inlichten of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 10:14

Shiloh schreef:
johno schreef:
dan vind ik toch dat je als eigenaar een sociale verantwoordelijkheid hebt om iets aan dat probleem te doen.


En hoe zit het dan met de sociale verantwoordelijkheid van de katteneigenaren om andere mensen niet met hun eigen katten op te zadelen?


die is er niet! sociale verantwoordelijkheid geld blijkbaar alleen voor hondeneigenaren (waarschijnlijk is dat omdat hondenneigenaren de enigsten zijn die belasting moeten betalen voor hun huisdier)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: Vermiste dieren,mensen inlichten of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 11:38

johno schreef:
Nou,nou desiree,je hoeft niet gelijk zo'n toon aan te slaan,niet iedereen is het met jou eens,als je daar niet mee om kunt gaan is dat jou probleem,Ik kan echt wel LEZEN,het probleem is dat jij denkt de wijsheid in pacht te hebben en schijnbaar is een normale discussie met jou niet mogelijk.
Maar van mij mag je zin hebben,ik heb geen zin om mijn tijd te besteden aan een welles/nietes spelletje

Met jou valt ook niet te discusieren. Jij bent niet redelijk.

Anoniem

Re: Vermiste dieren,mensen inlichten of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 12:03

woofie schreef:

En hoe zit het dan met de sociale verantwoordelijkheid van de katteneigenaren om andere mensen niet met hun eigen katten op te zadelen?


die is er niet! sociale verantwoordelijkheid geld blijkbaar alleen voor hondeneigenaren (waarschijnlijk is dat omdat hondenneigenaren de enigsten zijn die belasting moeten betalen voor hun huisdier)
[/quote]
Dat zal het zijn
Kattenbelasting, dat is wel wat en voor elke drol in je tuin mag je daar 10 euro voor gaan vragen bij de gemeente
[/quote]

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Re: Vermiste dieren,mensen inlichten of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 19:56

Desiree schreef:
Het is ZELFS zo dat jagers op loslopende katten mogen schieten.


Waar haal je dat in hemelsnaam vandaan?? En wat voor doel zou dat dan moeten dienen??

Verder vraag ik me oprecht af wat er gebeurd is waardoor jij zo fel op katten en hun eigenaren reageert.

Maar goed, on-topic. Als je weet van wie die katten zijn dan zou ik het zeker aan de eigenaren doorgeven. Niets is zo erg als niet weten waar je dieren zijn, ongeacht het soort dier!

Verder ben ik van mening dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn eigen dieren maar dat een béétje wederzijds begrip ook geen kwaad kan. Okay, je hebt (vervelende) katteneigenaren die niet naar hun dieren omkijken maar er zijn er ook zat die dat wel doen (moi). Toch weet ook ik niet altijd waar mijn kat is. We hebben de tuin destijds helemaal afgezet met gaas maar een beetje slimme kat vindt al snel een plekje om langs te ontsnappen. Als iemand last heeft van mijn kat dan hoop ik dat mensen mij dat vertellen.

En ik zou ook graag weten of er een kattenvreter in de buurt woont! De mensen wiens kat verscheurd is wéten dit waarschijnlijk niet eens. Ik vind het behoorlijk asociaal dat die eigenaren waarover TS het heeft er ook nog een beetje stom om gaan lachen.

Als mijn hond een kattenvreter zou zijn zou ik hier toch echt actie in ondernemen. Het is wel heel makkelijk om te zeggen dat die kat dan maar niet op het terrein moet komen. Net alsof een dier onderscheid maakt in publiek en privé-terrein.... Ik zou bv de mensen in de buurt op de hoogte stellen, een deel van het terrein afzetten of wat dan ook. Want ik ben nl geen honden- of kattenliefhebber maar een dierenliefhebber.

Tot slot, over de onzichtbare electrische omheining waar RK het over heeft heb ik alleen nog maar negatieve dingen gehoord. Dieren snappen het niet en worden er erg angstig van.

Anoniem

Re: Vermiste dieren,mensen inlichten of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 20:38

Daar heb ik toch andere dingen van gezien, zowel bij honden en katten.

maar als je het goed afzet met gaas, zit er geen enkel gaatje in en dan is zo'n halsband ook niet nodig