Help Eurny!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
aur0ra_h0rse
Berichten: 389
Geregistreerd: 24-10-05

Help Eurny!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 18:57

hey!
ik denk niet dat het hier hoort, maar ik wist het niet, dus wil iemand hem dan ff temmen>?!
ik heb een eigen lammetjje samen met me vriendin, hij heeft scheve pootjes en loopt op zijn knieen, helaas kan ie niet in spalken of in tape , hebben jullie een oplossing hoe we hem tog op een of andere manier kan laten lopen, anders heeft ie het later heel moeilijk , en het is egt zo sneu! er moet tog een oplossing zijn! hij is zo tam en hij kan zo naar je toe strompelen,

Whiz

Berichten: 5131
Geregistreerd: 04-04-06
Woonplaats: Steenwijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 19:03

Ik ken het probleem.. maar dan alleen met kalfjes.. En als het niet meer in te tapen valt of in te binden.. dan is er maar weinig aan te doen. zelfs niet operatief.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 20:03

OMG --> BB.

Overigens is de oplossing simpel DA bellen. Kan die er niks aan, dan af laten maken, hoe sneu het ook is, je doet zo'n diertje er geen plezier mee door rond te laten strompelen.

aur0ra_h0rse
Berichten: 389
Geregistreerd: 24-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 20:24

ja, de dierenarts kan er niks aan doen,.. maar er moet toch een oplosing zijn ik hou van eurny !

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Re: Help Eurny!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 21:01

Als je echt van hem houdt laat je hem niet rondstrompelen

Bluebontje

Berichten: 2654
Geregistreerd: 18-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 21:24

als er niets aan te doen is, kun je hem beter laten inslapen. Dit is niet eerlijk tegenover het dier!

Arrabel

Berichten: 5391
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: 't Gooi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 14:55

Bluebontje schreef:
als er niets aan te doen is, kun je hem beter laten inslapen. Dit is niet eerlijk tegenover het dier!


Hier sluit ik mij bij aan, het is een moeilijke beslissing maar als je het lammetje in leven houd doe je dat dan voor het lammetje of voor jezelf?

Je kan nog proberen een dierenarts er iets aan te laten doen, maar als de pootjes al niet meer recht te zetten zijn dan acht ik de kans zeer klein dat de dierenarts iets kan doen.

Heel veel sterkte.

Helina0611

Berichten: 1196
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Voorburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 15:42

vaak groeit het bij jongen dieren nog recht dit is mij ook overkomen vorig jaar ben toen naar de va geweest. hij zei dat het nog recht kom groeien dus voordeel vd twijfel gegeven uit eindelijk na 1 week en 1 dag overleden. zijn moeder had hem ook afgestoten en ik had hem mee naar huis genomen. om hem bij te voeden maar het mocht niet baten. uiteindelijk toch maar beter dat hij is overleden.

ik gaf hem de voor deel vd twijfel. maar ja weet niet hoe erg het is misschien kan je een foto plaatsen zo dat we een beetje een inschatiing kunnen maken anders in laten slapen.
heel triest maar ja ZO IS HET LEVEN.

aur0ra_h0rse
Berichten: 389
Geregistreerd: 24-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 17:45

ik za lbinnen kort forto's maken, maar ik wil hem wel de kans geven om een gelukkig leven te lijden. wnat miss komt het wel goed,de dierenarts zegt van nniet maar wie weet bestaan der wonderen en komt eurny in een leuk leven, hij heeft btw ook een vriendje's doie is ook een potlammetje en di eblijft voor altijd bij hem, en ik doe het voor hem en mijzelf ook ja maar heet niemand ervaringonm ze voorwieltjes neer te zetten?

__baron__

Berichten: 1152
Geregistreerd: 15-04-05
Woonplaats: dedemsvaart

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 17:57

is dit serieus?

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Re: Help Eurny!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 17:59

Ik hoop het niet

aur0ra_h0rse
Berichten: 389
Geregistreerd: 24-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 18:09

jah hartsikee serieus btw = het kan hoor!

aur0ra_h0rse
Berichten: 389
Geregistreerd: 24-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 18:10

en anders word er nodig tijd dat het uitgevonden word! er moet tog iest tegen zijn?> voor alles is een oplossing!

Cyrilletje

Berichten: 2189
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: achterhoek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 22:40

Je hebt (iig in Amerika) voor honden met een verlamming aan de achterhand wel een soort karretje waar je ze met het achterlijf in kan hangen zodat ze die als het ware kunnen `meetrekken`.

Deze honden maken echter vaart en sturen met de voorpoten (voorwielaandrijving ).
Jouw lammetje heeft kromme voorpoten... Deze kun je dus niet op wieltjes zetten (als die al zouden bestaan voor schapen).

Hoe moet hij dan sturen en grazen? Als hij in de weide tegen een graspolletje aan komt, vliegt ie waarschijnlijk over de kop.
Wat voor een leven zal Eurny dan hebben?

Ik snap best dat je je lammetje wilt redden, maar als de dierenarts zelf zegt dat ie niet beter kan worden, is het het beste voor Eurny om hem rustig te laten inslapen.
Dat is dan het aardigste wat je voor hem kan doen.

Arrabel

Berichten: 5391
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: 't Gooi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 13:08

Heb je een foto van Eurny?

aur0ra_h0rse
Berichten: 389
Geregistreerd: 24-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 21:24

nee nog niet , maar ik ben me eigen fisio therapie aan het doen, wie weet dat wonderen besstaaan? de dierenarts zegt van niet, maarja, je voel dat ze wat meet onspannnen als ik ze aai en dan kan ik ze een beetje recht ziteen dan blijf ik zo ziteen en dan tja...mis worden ze rechter wie weet, en ik zoek nog een tijdje naar dop lossing, btw ik heb de keus niet om hem in te lkaten slapen hij is bvan de boer, en die zou dat denk ik nooit laten doen...maar eurny is wwel heel levnedig...maar weet egt niemand iest zoals een schapen karretje?