'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JustNanno

Berichten: 2369
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Hengelo

'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-06 10:48

Citaat:
CINCINNATI - Zo baas, zo hond. Geldt de viervoeter als gemeen, dan is de kans groot dat ook zijn eigenaar niet deugt. Dat blijkt uit een studie onder 335 hondenbezitters in het Amerikaanse Ohio.

Bazen van rassen als pitbulls en rottweilers blijken gemiddeld veel meer op hun kerfstok te hebben dan eigenaren van zachtaardigere honden. Elke baas van een agressieve hond had minstens één aanvaring met justitie, van verkeersovertreding tot veroordeling voor een ernstig misdrijf.

Van de eigenaren met risicohonden die een waarschuwing kregen omdat zij hun hond niet hadden laten registreren, bleek 30 procent zeker vijf keer met de politie in aanraking geweest. Bij de bezitters van poedels, beagles en collies was dat 1 procent, meldden Amerikaanse media.

Bron: www.nu.nl


Tja die cijfers zeggen dan denk ik wel genoeg? Toch typerend voor mensen die zulke honden aanschaffen...

CherokeeChum

Berichten: 2082
Geregistreerd: 10-01-06

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 11:43

Ik vind dit topic meer typerend voor diegene die het gepost heeft.... Slapen

Bestek

Berichten: 3167
Geregistreerd: 04-05-05

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 11:47

Ik vind het ook een zeiktopic.

Als ik nu een rottweiler zou aanschaffen zou ik dus eerst een misdaad moeten plegen? Belachelijk. Die laatste zin schiet echt in het verkeerde keelgat.

En daarnaast, wat is een agressieve hond? Als onze hond [Boxer] niet de opvoeding had gehad die hij heeft gehad was hij nu als 6jarige ook niet te genieten. Ben er dan ook stellig van overtuigd dat dit voor iedere hond geld.

Uit een ander onderzoek is overigens gebleken dat Golden Retrievers de agressiefste honden zijn. Dus, definier eerst even wat 'zachtaardige' honden zijn?

JustNanno

Berichten: 2369
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Hengelo

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-06 13:13

Pardon?? Ik quote gewoon hetgeen wat kennlijk onderzocht is, en van een nieuwssite af komt.

Het gaat dus om de baasjes van pitbulls ed, en andere rassen staat hier ff buiten.

Bestek

Berichten: 3167
Geregistreerd: 04-05-05

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 13:18

Ja, en uit een onderzoek dat ik heb gelezen blijkt dat Golden Retrievers agressieve honden zijn. Dat is pas typerend voor baasjes! Golden Retrievers en andere modehonden worden vaak aangeschafd vanwege hun lieve uitstraling maar dat zijn zeerzeker ook honden die duidelijkheid en leiding nodig hebben. Niet gek dus dat dat soort honden agressief gedrag ontwikkelen wanneer hun bazen niet met deze honden om kunnen gaan.

Er kan niet eens gedefinierd worden wat 'zachtaardige' honden zijn. Ik ken een golden retriever en een stel bordercollies die het liefst iedereen naar de keel vliegen en ook 2 rottweilers die engelen van honden zijn.

Zeiktopic dus.

Boheme

Berichten: 2114
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Dordrecht

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 13:19

Ohh oke wij zijn aso Haha! .
Manlief heeft regelmatig bekeuringen ( net weer 1) en wij hebben een "gevaarlijke" hond.
Vind het een beetje kort dat er zulke testen worden gedaan.
Dus wij met onze argentijnse dog , jacky en kruising jacky , vallen onder de noemer niet zachtaardig.
Haha ben blij dat sommige testen wel nut hebben.

JustNanno

Berichten: 2369
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Hengelo

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-06 13:20

Boheme schreef:
Ohh oke wij zijn aso Haha! .
Manlief heeft regelmatig bekeuringen ( net weer 1) en wij hebben een "gevaarlijke" hond.
Vind het een beetje kort dat er zulke testen worden gedaan.
Dus wij met onze argentijnse dog , jacky en kruising jacky , vallen onder de noemer niet zachtaardig.
Haha ben blij dat sommige testen wel nut hebben.



Als jij LEEST gaat het in dit onderzoek over met name de stoerdere honden, pitbulls ed.

Bestek

Berichten: 3167
Geregistreerd: 04-05-05

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 13:21

Dan weet jij niet wat een Argentijnse dog is JustNanno *LOL*

Boheme

Berichten: 2114
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Dordrecht

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 13:24

[guote] Als jij LEEST gaat het in dit onderzoek over met name de stoerdere honden, pitbulls ed.[/quote]


Jeetje kort lontje Haha! ??

Argentijnse dog valt nu eenmaal onder die noemer.
En wij/ik vallen jou niet aan, dus fok je niet zo op.
Ik gaf alleen aan dat wij dus 1 gemene hond hebben en 2 sullen.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 13:25

Een (echte) eigen hond heb ik niet, ik roep al jarenlang dat ik zo graag een dobermann wil.. daarnaast vind ik rottweilers ook geweldige honden. Mijn oude achterbure hadden een dobermann, waar zat ik altijd. Super mensen en echt geen aso's!
Ik ben nog nooit met de politie of/ en justitie in aanraking geweest en ben dat ook eigenlijk niet van plan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110831
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 13:26

Ik heb een Witte Herder, ben ik nu halfgemeen? (worden immers veel door politie en als waakhond ingezet Haha!)

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 13:28

Ik heb een Argentijnse dog én een witte herder...
O god, wat voor een crimineel zou ik eigenlijk moet zijn Nagelbijten / Gniffelen

BrankaZ

Berichten: 3899
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 13:31

Iedereen kiest een ras dat bij hem/haar past. Helaas kiezen mensen die zichzelf stoer vinden ook een ras met een robuust uiterlijk. Jammer genoeg krijgen rassen daardoor onterecht een label opgeplakt.


Dieuwke1989 schreef:
Ja, en uit een onderzoek dat ik heb gelezen blijkt dat Golden Retrievers agressieve honden zijn. Dat is pas typerend voor baasjes! Golden Retrievers en andere modehonden worden vaak aangeschafd vanwege hun lieve uitstraling maar dat zijn zeerzeker ook honden die duidelijkheid en leiding nodig hebben. Niet gek dus dat dat soort honden agressief gedrag ontwikkelen wanneer hun bazen niet met deze honden om kunnen gaan.

Er kan niet eens gedefinierd worden wat 'zachtaardige' honden zijn. Ik ken een golden retriever en een stel bordercollies die het liefst iedereen naar de keel vliegen en ook 2 rottweilers die engelen van honden zijn.

Zeiktopic dus.


Misschien moet je je even bedenken hoeveel Goldens er zijn, hoeveel vraag ernaar is, het feit dat iedere dombo dat ras schijnt te willen fokken omdat het zulke lieve honden zijn en er zoveel vraag naar is. Kortom: een ras was helaas kapot wordt gefokt en in aantal erg groot is. Kortom: ik zou wel eens willen zien hoeveel procent van de Goldens agressief is en dat afgezet willen zien t.o.v. andere rassen. Denk dat er dan weinig rassen echt uitspringen.
Ben het wel met je eens dat er veel vooroordelen leven over rassen. Zeker over de zogenaamde stoere rassen (what ever those may be). Maar ben jij met jouw opmerkingen net zo bevooroordeeld?

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 13:35

BrankaZ schreef:
Iedereen kiest een ras dat bij hem/haar past. Helaas kiezen mensen die zichzelf stoer vinden ook een ras met een robuust uiterlijk. Jammer genoeg krijgen rassen daardoor onterecht een label opgeplakt.


Daar ben ik het niet mee eens...
Mijn man en ik hebben voor deze hond gekozen nadat hij ons was aangeraden door de vader van een hele goede vriend.
Deze man was absoluut niet "stoer".
Ik zie mezelf ook absoluut niet als stoer, Eerder een doetje.
Ga ruzie eerder uit de weg dan dat ik ze opzoek en ben eerlijk. In alles.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110831
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 13:36

Ben ik het ook niet mee eens, ik ken 2 verschrikkelijk lieve mensen die toevallig 2 Staffordshires hebben.

Bestek

Berichten: 3167
Geregistreerd: 04-05-05

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 13:37

BrankaZ schreef:
Iedereen kiest een ras dat bij hem/haar past. Helaas kiezen mensen die zichzelf stoer vinden ook een ras met een robuust uiterlijk. Jammer genoeg krijgen rassen daardoor onterecht een label opgeplakt.


Dieuwke1989 schreef:
Ja, en uit een onderzoek dat ik heb gelezen blijkt dat Golden Retrievers agressieve honden zijn. Dat is pas typerend voor baasjes! Golden Retrievers en andere modehonden worden vaak aangeschafd vanwege hun lieve uitstraling maar dat zijn zeerzeker ook honden die duidelijkheid en leiding nodig hebben. Niet gek dus dat dat soort honden agressief gedrag ontwikkelen wanneer hun bazen niet met deze honden om kunnen gaan.

Er kan niet eens gedefinierd worden wat 'zachtaardige' honden zijn. Ik ken een golden retriever en een stel bordercollies die het liefst iedereen naar de keel vliegen en ook 2 rottweilers die engelen van honden zijn.

Zeiktopic dus.


Misschien moet je je even bedenken hoeveel Goldens er zijn, hoeveel vraag ernaar is, het feit dat iedere dombo dat ras schijnt te willen fokken omdat het zulke lieve honden zijn en er zoveel vraag naar is. Kortom: een ras was helaas kapot wordt gefokt en in aantal erg groot is. Kortom: ik zou wel eens willen zien hoeveel procent van de Goldens agressief is en dat afgezet willen zien t.o.v. andere rassen. Denk dat er dan weinig rassen echt uitspringen.
Ben het wel met je eens dat er veel vooroordelen leven over rassen. Zeker over de zogenaamde stoere rassen (what ever those may be). Maar ben jij met jouw opmerkingen net zo bevooroordeeld?


Wat jij zegt, probeer ik ook te zeggen maar dan met andere woorden Lachen . Ik heb inderdaad een bevooroordeeld beeld over golden retrievers, omdat ik zo vaak het clichebeeld zie: Gezin, jonge kinderen, een hond voor de kids omdat hij zo schattig is... Om hem vervolgens niet voldoende op te voeden. Ik weet niet zo veel over het ras, maar volgens mij zijn het van origine jachthonden, niet echt honden die je in zo'n situatie zou kunnen plaatsen. Logisch dus dat ze agressief worden. Maar in dit onderzoek worden met zachtaardige honden volgens mij honden als goldens en labradors bedoelt, maar waar is dat dan op gebaseerd?

lindsey

Berichten: 2856
Geregistreerd: 30-04-05

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 13:58

BrankaZ schreef:
Iedereen kiest een ras dat bij hem/haar past. Helaas kiezen mensen die zichzelf stoer vinden ook een ras met een robuust uiterlijk. Jammer genoeg krijgen rassen daardoor onterecht een label opgeplakt.
[?


Ben ik het wel mee eens.

De gemiddelde crimineel, vechtersbaas gaat echt niet met een poedeltje over straat. Die wil gewoon een stoere hond. Als die hond dan agressief is naar vreemden vinden ze dat des te leuker. Dus zo komen de pitt bulls, rottweilers, argentijnse doggen en dergelijke aan de naam dat ze agressief zijn.

Inderdaad vaak onterecht want zoals Ylana hierboven aangeeft kunnen het dus hele leuke gezinshonden zijn.

Dus ik denk dat het onderzoek in zoverre klopt dat je bij als agressieve en crimineel bekend staande mensen eerder pitbulls, rottweilers ed. aantreft ipv poedeltjes en tekkeltjes.

Poedeltjes en tekkeltjes tref je denk ik eerder aan bij de "normale" mensen.

Maar de conclusie dat je dus wel agressief of crimineel zult zijn als je een pitbull, rottweiler of iets dergelijks hebt slaat dan weer nergens op.
Alleen omdat iemand anders dezelfde hond heeft als jij wil dat nog niet zeggen dat jij hetzelfde bent als die persoon.

Dan zou je bijvoorbeeld ook kunnen zeggen. Heel veel criminelene dragen een spijkerbroek dus alle mensen met spijkerbroeken zijn crimineel. Dat is een even onzinnige conclussie.

Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:02

Dit is nou niet echt paardgerelateerd te noemen. Knipoog
Zal ik dit, ondanks dat dit een nieuwsbericht is, naar BB verplaatsen?

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:07

Ik ken ook genoeg aso mensen met van die kleine enkelbijters (jack russels), dus ras zegt niet alles. Al zou het wel eerder voorkomen dat bv een crimineel eerder een ruig uitziende hond kiest dan een franse poedel Nagelbijten / Gniffelen

BrankaZ

Berichten: 3899
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:17

lindsey schreef:
BrankaZ schreef:
Iedereen kiest een ras dat bij hem/haar past. Helaas kiezen mensen die zichzelf stoer vinden ook een ras met een robuust uiterlijk. Jammer genoeg krijgen rassen daardoor onterecht een label opgeplakt.
[?


Ben ik het wel mee eens.

De gemiddelde crimineel, vechtersbaas gaat echt niet met een poedeltje over straat. Die wil gewoon een stoere hond. Als die hond dan agressief is naar vreemden vinden ze dat des te leuker. Dus zo komen de pitt bulls, rottweilers, argentijnse doggen en dergelijke aan de naam dat ze agressief zijn.

Inderdaad vaak onterecht want zoals Ylana hierboven aangeeft kunnen het dus hele leuke gezinshonden zijn.

Dus ik denk dat het onderzoek in zoverre klopt dat je bij als agressieve en crimineel bekend staande mensen eerder pitbulls, rottweilers ed. aantreft ipv poedeltjes en tekkeltjes.

Poedeltjes en tekkeltjes tref je denk ik eerder aan bij de "normale" mensen.

Maar de conclusie dat je dus wel agressief of crimineel zult zijn als je een pitbull, rottweiler of iets dergelijks hebt slaat dan weer nergens op.
Alleen omdat iemand anders dezelfde hond heeft als jij wil dat nog niet zeggen dat jij hetzelfde bent als die persoon.

Dan zou je bijvoorbeeld ook kunnen zeggen. Heel veel criminelene dragen een spijkerbroek dus alle mensen met spijkerbroeken zijn crimineel. Dat is een even onzinnige conclussie.


Inderdaad! En geloof mij, een American Staffordshire Terrier is echt een geweldige gezinshond. Alleen is ie lastig met andere honden van hetzelfde geslacht. Sommige mensen vinden dat stoer, de echte liefhebber niet maar realiseert zich dat het ras zo in elkaar steekt en zal alles eraan doen om problemen te voorkomen.
En er zit dus ook een wereld van verschil tussen iemand die een Poedel kiest of iemand die een Teckel kiest. En als het goed is kies je een hond niet alleen op uiterlijk, maar ook op karaktereigenschappen binnen een ras (die vaak functie gerelateerd zijn).

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:18

Ik kan me erin vnden dat iemand die zichzelf ontzettend stoer vind niet met een maltheser of een poedel over straat loopt.

Maar er zijn natuurlijk ook zát mensen die het gewoon mooie honden vinden. Mijn vriend en ik zijn gek van dobermanns, en natuurlijk vind ik de hollandse herder ook geweldig omdat we (hmm mijn ouders) die al hebben.

Ook geen doetjes van honden maar dat wil niet meteen zeggen dat wij 10 boetes open hebben staan of wat dan ook haha!

Dan vind ik dat ze eerder wat meer aandacht kunnen geven aan inderdaad de golden retriever of labrador die door iedereen als page puppie word gekocht omdat ze zo schattig zijn en vervolgens vergeten dat ook zo'n hond een goede opvoeding nodig heeft.

bayaatje

Berichten: 1329
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: geel

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 16:22

ik ben zelf in het bezit van 2 staffords, maar toch kan ik me vinden in dit stukje tekst. ik heb zelf voor de amerikaanse stafford gekozen na bijna een jaar na te denken over welk ras ik zou nemen, en de stafford sprak mij enorm aan. ik heb nooit een misdaad begaan ,dus helemaal klopt het niet Knipoog . een tijdje geleden was ik op de markt met mijn 2 hondjes en er stopte een koopel bij mij, een raar volkje ze vroegen mij hoe ik het had klaargespeelt om met een stafford op de markt te komen tussen andere honden zonder incidenten voor te hebben. zij hadden ook een stafford en deze had meermaals andere honden aangevallen en zelfs een keer een kind. mijn honden krijgen dan een spuitje moesten ze dit gedaan hebben. ik heb ze dit ook vertelt, maar ja . ze gaven zelfs toe dat ze de hond genomen hadden om hun gevreesde naam. een aantal weken later komt er een groepje jongeren voorbij ook zij hadden een stafford bij. ze vonden het leuk om het 4 maanden oude beestje wat op te fokken als ze voorbij andere honden kwamen , ook had een beestje een soort van halsband aan die elektrische stoten geeft als het diertje trekt, ik heb ze het eens een keertje goed gezegt, maar volgens de eigenaar van het arme diertje was het de enige manier om een stafford het trekken af te leren, wat had ik een spijt dat ik mijn honden niet bij had. dus het klopt volgens mij toch wel voor een groot deel dat sommige mensen (heel vaak sociale gevallen) één van de 'gevaarlijke' rassen nemen gewoon om hun naam en om op te vallen. spijtig genoeg is het lot van die dieren vaak niet rooskleurig.
onze 'gevaarlijke' honden Knipoog
http://i34.photobucket.com/albums/d102/ ... dak131.jpg
http://i34.photobucket.com/albums/d102/ ... dak111.jpg

Ilsje_

Berichten: 4112
Geregistreerd: 23-01-06

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 16:30

Dieuwke1989 schreef:
Ja, en uit een onderzoek dat ik heb gelezen blijkt dat Golden Retrievers agressieve honden zijn. Dat is pas typerend voor baasjes! Golden Retrievers en andere modehonden worden vaak aangeschafd vanwege hun lieve uitstraling maar dat zijn zeerzeker ook honden die duidelijkheid en leiding nodig hebben. Niet gek dus dat dat soort honden agressief gedrag ontwikkelen wanneer hun bazen niet met deze honden om kunnen gaan.

Er kan niet eens gedefinierd worden wat 'zachtaardige' honden zijn. Ik ken een golden retriever en een stel bordercollies die het liefst iedereen naar de keel vliegen en ook 2 rottweilers die engelen van honden zijn.

Zeiktopic dus.


Zijn zeker ook ziekenhuis cijfers, Hoeveel golden retrievers zijn er wel niet alleen in nederland? Dus die hebben zo vele meer schade aangericht. en ik ben het er wel mee eens. NATUURLIJK niet allemaal want ik ken ook genoeg "normale" (wat is normaal Knipoog ) mensen die ene rotweiler hebben. maar meestal zie je van die Grote Stoere mannen of van die grote Stoere vrouwen of van die chappies met een pitbull// rotweiler wat hun agressieve rassen vinden.

Effy

Berichten: 1280
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Schiedam

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 16:54

Volgens mij gaat het hier niet direct om het soort hond maar om het soort mens dat een bepaald soort hond kiest.

De eerste zin van het nieuwsbericht: niets dan waarheid. Een hond (en misschien wel ieder dier) is een spiegel van zijn baas. Schopt en slaat de baas de hond, dan zal de hond ook agressief naar mensen toe zijn. Wordt een hond met liefde en respect behandeld, dan zal de hond ook liefde en respect terug geven.

De rest van het bericht: ik vind het een beetje vergezocht om werkelijk iedere overtreding van de mens in verband te brengen met de karaktereigenschappen van diens hond. Wat zegt een snelheidsovertreding nu over de manier waarop personen die deze overtreding begaan hebben hun huisdieren opvoeden? Echter is het wel zo dat mensen die een ernstiger delict op hun naam hebben staan, bijvoorbeeld mishandeling o.i.d., zelf al een sociaal probleem hebben en dat ongetwijfeld ook uiten in de keuze van huisdieren en hoe zij deze opvoeden. Ik zie een skinhead bijvoorbeeld niet direct met een poedel de deur uit gaan, om maar even een voorbeeld te noemen.

Naar mijn idee had het onderzoek beter uit kunnen gaan van het sociale niveau van mensen, en vanuit die positie kunnen onderzoeken of het werkelijk zo is dat bijvoorbeeld agressievere personen ook agressievere soorten honden aanschaffen. Mijns inziens is het onderzoek dat nu gedaan is (of in ieder geval zoals het staat beschreven in het bericht) vrij nutteloos.

Spritz

Berichten: 5781
Geregistreerd: 17-09-06

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 17:10

ik kan Noah(labradorpup) ook gemeen maken hoor Haha! maar doe ik niet Tong uitsteken