'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
baroen

Berichten: 3115
Geregistreerd: 23-04-04

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 23:39

Lia_ schreef:
Citaat:
22 november 2006, 18:34

PARIJS (ANP) - Vier rottweilers hebben woensdag in Frankrijk een 23-jarige vrouw aangevallen en gedood. De politie vond haar lichaam en de vier dieren in een woning in Beauvais, ten noorden van Parijs. Agenten moesten de honden, elk met een gewicht van tussen de 60 en 80 kilo, doodschieten.

,,Het was een verschrikkelijke aanblik. Ze had geen gezicht meer over. Overal lagen stukken hoofdhuid verspreid'', zei de burgemeester van Beauvais. Het is onbekend of de vrouw de eigenaresse van de honden was. Op het adres van het incident staan drie mannen ingeschreven.

.......... Verdrietig


ja dieptriest, maar een onduidelijk verhaal , kun je nog niks over zeggen. eerder was het nog een 30 jarige vrouw, en dat ze wel de eigenaresse was...tja
daarbij, rotties met elk een gewicht van 60 /80 kilo? ruikt ook weer een beetje naar media sensatiezucht.

Mandy_

Berichten: 1560
Geregistreerd: 10-09-05
Woonplaats: Veluwe

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 23:41

Ik heb nog geen strafblad loop ik nu wel t risico om die t krijgen aangezien ik een Stafford Shire BullTerrier heb!

GeL*L.....!!!!Je kan elke hond vals maken. Honden worden niet vals geboren ze worden vals gemaakt!

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 23:51

Lia_ schreef:
Citaat:
22 november 2006, 18:34

PARIJS (ANP) - Vier rottweilers hebben woensdag in Frankrijk een 23-jarige vrouw aangevallen en gedood. De politie vond haar lichaam en de vier dieren in een woning in Beauvais, ten noorden van Parijs. Agenten moesten de honden, elk met een gewicht van tussen de 60 en 80 kilo, doodschieten.

,,Het was een verschrikkelijke aanblik. Ze had geen gezicht meer over. Overal lagen stukken hoofdhuid verspreid'', zei de burgemeester van Beauvais. Het is onbekend of de vrouw de eigenaresse van de honden was. Op het adres van het incident staan drie mannen ingeschreven.

.......... Verdrietig


Een vreselijk bericht, maar erg onduidelijk vind ik.
Misschien was deze dame de bazin, en is ze niet gedood door de honden, maar aangevreten...
Een bericht vol sensatie, maar met weinig inhoud.

Myfairytale
Berichten: 5418
Geregistreerd: 26-05-06

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 23:54

Ik heb getemd, dit is gewoon een reltopic!

Anoniem

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 23:56

Ik zie hier anders weinig gerel Verward
Er worden gewoon krantenartikelen mbt bepaalde hondenrassen besproken....

Myfairytale
Berichten: 5418
Geregistreerd: 26-05-06

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 23:57

Ze heeft ook al een keer lopen rellen in een ander topic, dat toevallig over de petitie die over de RAD ging.
Het is gewoon reacties uitlokken imo.
Dat ging ook juist over DIE rassen...

baroen

Berichten: 3115
Geregistreerd: 23-04-04

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 00:00

Myfairytale schreef:
Ze heeft ook al een keer lopen rellen in een ander topic, dat toevallig over de petitie die over de RAD ging.
Het is gewoon reacties uitlokken imo.
Dat ging ook juist over DIE rassen...



heb je het over de TS? ze heeft idd een duidelijke (althans meestal) mening over iets, ze haalt nu een ondezoeks bericht aan, dat mag ze toch? dit topic zit op 7 pagina's blijkbaar vinden mensen het de moeite waard om op te reageren, rellen? ach nee.. af en toe kortzichtige reacties? ja... maar dat hou je toch.

Anoniem

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 00:01

Een forum draait toch om discussie's?
Als iedereen elkaar maar gewoon napraat wordt het wel erg saai Haha!
Ik heb niets tegen bepaalde hondenrassen, heb zelf 4 (KNPV) herders, maar ik heb wel iets tegen mensen die deze honden kortzichtig kopen om stoer te zijn of fokkers die zomaar van alles kruisen en deze kruisingen aan Jan en alleman verkopen...
Het is jammer dat dit soort mensen bepaalde honden onnodig een slechte naam bezorgen.

Myfairytale
Berichten: 5418
Geregistreerd: 26-05-06

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 00:02

Ja, ik heb het alleen over de TS.
Ze heeft toen duidelijk haar mening gegeven en daardoor is dat topic ook uit de hand gelopen.
Ze kan die rassen nu toch wel eens laten rusten...

baroen

Berichten: 3115
Geregistreerd: 23-04-04

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 00:04

Myfairytale schreef:
Ja, ik heb het alleen over de TS.
Ze heeft toen duidelijk haar mening gegeven en daardoor is dat topic ook uit de hand gelopen.
Ze kan die rassen nu toch wel eens laten rusten...


en als dit topic uit de hand loopt, volgt er wel een slotje Knipoog

zij kan er natuurlijk ook niks aan doen, dan bepaalde rassen met regelmaat in het nieuws zijn. en daarmee zegt ze hier ook niet een hekel aan die honden te hebben, maar wel aan de manier waarop er mee gefokt word en door wie ze aangeschaft worden ( 30 % dan he, onderzoekswijs Clown )

Myfairytale
Berichten: 5418
Geregistreerd: 26-05-06

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 00:05

Lia_ schreef:
Een forum draait toch om discussie's?
Als iedereen elkaar maar gewoon napraat wordt het wel erg saai Haha!
Ik heb niets tegen bepaalde hondenrassen, heb zelf 4 (KNPV) herders, maar ik heb wel iets tegen mensen die deze honden kortzichtig kopen om stoer te zijn of fokkers die zomaar van alles kruisen en deze kruisingen aan Jan en alleman verkopen...
Het is jammer dat dit soort mensen bepaalde honden onnodig een slechte naam bezorgen.


Jazeker draait het om discussies, daar ben ik ook niet vies van Haha! , maar feit is dat er eerder een topic helemaal de mist inging door deze TS.
Natuurlijk mag ze haar mening hebben, maar om hier nu weer een topic over te openen is in mijn ogen gewoon een reltopic...
Ik heb ook zeker (heel veel) tegen mensen die stoer lopen te doen met hun hond, of idd die afschuwelijke broodfokkers... die MOETEN ook gestopt worden, maar ik vind dat de TS nu onnodig weer deze rassen aanhaald en een slechte naam bezorgd en dit geweoon geopend heeft om te 'rellen'.

Myfairytale
Berichten: 5418
Geregistreerd: 26-05-06

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 00:06

baroen schreef:
Myfairytale schreef:
Ja, ik heb het alleen over de TS.
Ze heeft toen duidelijk haar mening gegeven en daardoor is dat topic ook uit de hand gelopen.
Ze kan die rassen nu toch wel eens laten rusten...


en als dit topic uit de hand loopt, volgt er wel een slotje Knipoog

zij kan er natuurlijk ook niks aan doen, dan bepaalde rassen met regelmaat in het nieuws zijn. en daarmee zegt ze hier ook niet een hekel aan die honden te hebben, maar wel aan de manier waarop er mee gefokt word en door wie ze aangeschaft worden ( 30 % dan he, onderzoekswijs Clown )


Natuurlijk kan ze daar niets aan doen, maar feit is, nogmaals, dat er een ander topic zo verziekt werdt door de TS, die toevallig ook over deze hondenrassen ging, dat vind ik wel erg toevallig...

baroen

Berichten: 3115
Geregistreerd: 23-04-04

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 00:11

Citaat:
zij kan er natuurlijk ook niks aan doen, dan bepaalde rassen met regelmaat in het nieuws zijn. en daarmee zegt ze hier ook niet een hekel aan die honden te hebben, maar wel aan de manier waarop er mee gefokt word en door wie ze aangeschaft worden ( 30 % dan he, onderzoekswijs Clown )


Citaat:
Natuurlijk kan ze daar niets aan doen, maar feit is, nogmaals, dat er een ander topic zo verziekt werdt door de TS, die toevallig ook over deze hondenrassen ging, dat vind ik wel erg toevallig...


ze heeft zich er de laatste 3 pagina's niet eens meer mee bemoeid.... het valt nu nog wel mee Knipoog

Myfairytale
Berichten: 5418
Geregistreerd: 26-05-06

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 00:13

Ok, ok.... ik zeg dan wel even niets meer.. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Myfairytale op 23-11-06 00:26, in het totaal 1 keer bewerkt

atilla

Berichten: 653
Geregistreerd: 06-05-05

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 00:19

hoi hoi,

Ik geloof wel dat er zat mensen zijn die voor het "stoere"
een AM bulldog of een stafford kopen.

maar ik ken ook heel veel mensen die helemaal niet stoer ofzo willen zijn met een mooi grof gebouwd ras

Limanade

Berichten: 8782
Geregistreerd: 21-08-06

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 01:05

Lia_ schreef:
Citaat:
22 november 2006, 18:34

PARIJS (ANP) - Vier rottweilers hebben woensdag in Frankrijk een 23-jarige vrouw aangevallen en gedood. De politie vond haar lichaam en de vier dieren in een woning in Beauvais, ten noorden van Parijs. Agenten moesten de honden, elk met een gewicht van tussen de 60 en 80 kilo, doodschieten.

,,Het was een verschrikkelijke aanblik. Ze had geen gezicht meer over. Overal lagen stukken hoofdhuid verspreid'', zei de burgemeester van Beauvais. Het is onbekend of de vrouw de eigenaresse van de honden was. Op het adres van het incident staan drie mannen ingeschreven.

.......... Verdrietig


ik vind dit ook erg ongeloofwaardig hoor... een rott tussen de 60 en 80 kilo??? Gestoord sure...
en misschien was die vrouw al dood voordat ze aangevroten werd...

Anoniem

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 01:13

Ik vind sommige van die zgn 'risicorassen' gewoon mooie honden.
En als ik er dan èèn aan zou schaffen, wat zegt dat dan precies over mij (volgens jou), JustNanno?

JustNanno

Berichten: 2369
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Hengelo

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-06 01:18

WildWings schreef:
Ik vind sommige van die zgn 'risicorassen' gewoon mooie honden.
En als ik er dan èèn aan zou schaffen, wat zegt dat dan precies over mij (volgens jou), JustNanno?


Niets. Alleen wel toevallig dat dus 30% van de bazen met de desbetreffende honden een strafblad heeft. Ik weet niet of jij daar bij hoort. Beetje vreemde vraag, aangezien die allang is beantwoord. Ik ben het er zeker niet mee eens als je een hond zou aanschaffen die onder de RAD valt.

Anoniem

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 01:57

Lia_ schreef:
Uit het AD van vandaag:
Citaat:
Een Rottweiler heeft een baby doodgebeten in het Noord-Duitse Cuxhaven.
Justitie gaat uit van een ongeval, maar begint toch een onderzoek.
De eigenaar van de hond, het dier is inmiddels afgemaakt, is familie van de baby.
Na een fatale aanval van een hond op een 6jarige jongen in 2001 verbood de Duitse regering importeren en fokken van sommige soorten honden.

Verdrietig
Wat er hier ook beweerd wordt, ik heb nog NOOIT zo'n bericht gelezen over een Golden Retriever bij een gezin van een dominee....


Och, misschien niet zo'n extreem bericht, maar dit bijv:
Hond bijt peuter in het gezicht
Een peuter van anderhalf jaar oud is zondagmiddag aan het Paladruhof in Osdorp door een hond gebeten. Het meisje was aan het spelen toen ze door de Golden Retriever gebeten werd.
Het meisje liep onder meer een forse hoofdwond op. De peuter is naar het ziekenhuisgebracht, maar zal naar verwachting geen blijvend letsel overhouden.
De hond was van kennissen van de ouders van het meisje. De eigenaren hebben afstand gedaan van het beest en hem naar het asiel gebracht.
Of deze: http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... 072003_002

Nee, vaak wordt er bij rassen die daar minder bekend om staan gewoon gezegd 'een hond' volgens mij. Bijv. bij artikelen waarbij een hond iemand 'gewoon' heeft gebeten wordt vaak alleen 'de hond(en)' gezegd. Wie weet welke rassen dat waren? Knipoog

http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... 092002_002
http://www.nieuwnieuws.nl/archives/2006 ... _hond.html
http://www.omroepbrabant.nl/?type=rss&id=71046
http://www.dierennieuws.nl/nw/art/200607/nw45284.htm
http://www.blikopnieuws.nl/bericht/37763
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_26 ... t.bron=RSS
http://www.blikopnieuws.nl/bericht/27339
http://www.goedzo.com/index.php/2006/08 ... est_los_in (oke hier staan wel rassen bij.. bouvier en jack russel)
http://www.stratumseind.nl/go/nieuws/?d ... _05&id=136 (staat ook een ras bij, st bernard)
etcetera, etcetera..

Ook leuk om deze eens te lezen misschien Knipoog :
http://www.dogweb.nl/bijtincidenten.html



@JustNanno: Als dat niets over mij zou zeggen, waarom maak je dan de volgende opmerkingen:
Toch typerend voor mensen die zulke honden aanschaffen...
Ik ben nergens negatief over de honden, maar alleen over de baasjes. En terecht dacht ik zo.

Kennelijk scheer jij die mensen over 1 kam, te zien aan de eerste opmerking, en vind jij dan ook zeker dat het iets over mij zou zeggen wanneer ik zo'n hond aan zou schaffen. (Je vind het typerend en je bent negatief over me.. dat valt toch ook onder 'iets zeggen over', of niet?)

baroen

Berichten: 3115
Geregistreerd: 23-04-04

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 02:03

JustNanno schreef:
WildWings schreef:
Ik vind sommige van die zgn 'risicorassen' gewoon mooie honden.
En als ik er dan èèn aan zou schaffen, wat zegt dat dan precies over mij (volgens jou), JustNanno?


Niets. Alleen wel toevallig dat dus 30% van de bazen met de desbetreffende honden een strafblad heeft. Ik weet niet of jij daar bij hoort. Beetje vreemde vraag, aangezien die allang is beantwoord. Ik ben het er zeker niet mee eens als je een hond zou aanschaffen die onder de RAD valt.



en dat is dus nou net wat men maar niet schijnt te willen snappen.

ik ben honden liefhebster in hart en nieren, alle honden.maar...

er is een groep mensen, die een hond aanschaffen, om uiterlijk vertoon, om stoer enz enz, en dat zijn dat idd geen poedels, retrievers, yorkies enz. maar rotties, staffs, dogo's enz. die groep mensen, vind een agresief gedrag "leuk"of heeft er schijt aan, heeft geen idee hoe er maatschappelijk verantwoord mee om te gaan, met alle gevolgen vandien. niet in de laatste plaats voor die rassen zelf. en dat is dood en dood zonde. ipv dat liefhebbers zich constant zo vreselijk aangevallen voelen, zouden ze die energie moeten steken in een wet, in fokbeleid, in houdverbod enz. puur om hun ras te beschermen.

Anoniem

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 08:58

WildWings schreef:
De peuter is naar het ziekenhuisgebracht, maar zal naar verwachting geen blijvend letsel overhouden.


En daar heb je direct het grote verschil, een retriever is een apporteur en gefokt op een zachte beet om het wild niet te beschadigen.
Verdedigingshonden zijn nu eenmaal op een harde beet gefokt.
Ik heb momenteel een herder die sommige pakwerkers al niet meer op het pak willen omdat ze er echt dwars doorheen gaat, zelfs door een Franspak met extra bescherming om armen en benen...
Je denkt toch niet dat ik deze hond ooit bij een klein kind in de buurt laat komen, ik weet gewoon dat als deze hond ooit een kind te pakken krijgt het waarschijnlijk niet goed afloopt.
Als eigenaar moet ik dus alles doen om dat te voorkomen.
Dat is nu juist de denkfout die veel eigenaren maken, zij denken dat als de hond naar hen toe sociaal is de hond naar iedereen sociaal is maar helaas is de werkelijkheid anders...

Anoniem

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 11:05

Dat misschien wel, maar dat betekend toch niet meteen dat de zogenaamde 'gemene rassen' ook vaker bijten? Natuurlijk bijten die door omdat ze daar op gefokt zijn, dat is de aard van het beest, maar als je zo'n hond koopt en goed opvoedt is er geen probleem. Helaas denken veel mensen al veel te gauw dat ze een hond 'goed' op kunnen voeden, daar ligt 't probleem vnl IMO.

Een Retriever bijt misschien minder hard zoals jij al aangeeft, maar ik hoop dat je ook in de onderste link die ik gaf hebt kunnen lezen dat het wel de Retriever 'bijtgrager' is dan veel zgn 'gevaarlijke rassen' (op de Rottweiler na, ja).

kimmie261

Berichten: 19227
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 11:14

er is nog geen enkel bijtincident bekend met de dogo argentino...waarom is dat dan zo'n gevaarlijke hond???

omdat ie zijn kop tegen heeft??nou ik kan dan nog wel wat rassen noemen,die een veel grotere kop hebben,en die ook wel iets sneller bijten.

de dogo is NIET gefokt voor gevechten,maar doordat hij op een grote pitbull lijkt,heeft een bepaalde bevolkingsgroep ze gebruikt om nog stoerder te zijn als met zo'n klein Am staffje,alleen hield het al snel op,deze lol,want de argentijn is nl een heel vriendelijke hond,die zich NIET agressief gedraagd,en zelfs heel mensvriendelijk is,dus de lui liepen voor l ul met de hond..

wat zonde is dat ze toen ook zo ong het hele ras kapot gefokt hebben,dat wil meer zeggen,zo groot mogelijk gefokt hebben,met alle problemen van dien.

tuurlijk zijn er mensen die stoer willen zijn met een hond,en tuurlijk lopen die niet met een kwispelende labrador aan een lijntje,maar er zijn ook mensen die ze echt heel mooi vinden (zoals ik),en nee,ik ben er niet stoer mee,ik laat ze nl niet eens uit...dus niemand ziet mijn honden...

daarnaast smult de media ervan,en alle andere mensen,dat als er een bijtincident is geweest om vooral maar de namen te noemen van de 5 levensgevaarlijke honden.

en zoals ik al zei..op dit moment zijn er honden in nederland,waarbij deze honden echt watjes zijn..maar ja,ze hebben de stempel nu eenmaal,en zullen daar nooit meer vanaf komen,zelfs niet als er van 1 van de 5 rassen nog nooit een bijtincident is geweest... triest,echt kortzichtig en triest..

Zilion

Berichten: 646
Geregistreerd: 21-08-05
Woonplaats: In de buurt van Lutten (OV)

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 17:40

Toeties schreef:
Zilion schreef:
In Utrecht hebben ze er ook onderzoek naar gedaan. (Universiteitskliniek) Ik ben daar geweest voor stage een aantal jaar geleden
Nou ik wist niet dat Beagles en Golden retrievers zo agressief. konden zijn. Nu wordt er ook een bepaald programma voor gebruikt en ben het er ook niet eens dat er dat soort proeven worden gedaan, maar dat honden door bepaalde omstandigheden zo agressief konden worden stond zelfs ik raar van te kijken.



wat voor onderzoek was dat? is daar al iets van gepulbliceert? weet je dat?


Weet ik eigelijk niet. Maar vast wel denk ik Knipoog
Ik zal eens zoeken wanneer ik kans zie

lique
Berichten: 2390
Geregistreerd: 05-04-06
Woonplaats: steenwijk /kop van overijssel

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 17:44

weetje wat de fout is dat mensen van die doorgefokte beesten hebben....ik heb ook een staff met papier!!!!en geloof me die doet geen vlieg kwaad!!!!katten trouwens wel,maargoed de goldenretriever van verder op doet dat ook...wat ik wel rot vind is dat mijn hondenras bv heel vaak negatief in het nieuws is,waardoor ik dus al diverse malen de politie aan de deur heb gehad vanwege mijn zeer agressiefe pittbull??????terwijl het dus geen pittbull is maargoed....en daar kan ik me wel over opwinden,maargoed ben ik dan ook gelijk een agressieve baas????geloof me op dat moment ff wel want daar wordt je toch doodziek van,mensen zien je hond en roepen gelijk oooh een pittbull,nouja waar zit je verstand dan vraag ik me af?
Laatst bijgewerkt door lique op 23-11-06 17:49, in het totaal 1 keer bewerkt