'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 20:23

xXVeronaXx schreef:
Wat trekspeeltjes betreft ..
Ik doe zo'n dingen vaker met mijn hond, vind hij helemaal geweldig Clown
Hij agressief? nee, totaal niet


Het gaat niet om aggresief, het gaat erom dat als je trekspelletjes met je hond doet en een keer je hond laat winnen, al is het voor de grap of omdat jij weg moet, een hond door kan krijgen dat hij sterker is dan jij- en dat kan in sommige gevallen verkeerd uitpakken.

Natuurlijk vind tde hond spelen geweldig, maar dit zijn dus dingen die bijv. mensen met een risicoras (sowieso iedereen, maar dit zeker) IMO beter niet zouden moeten doen.

Anoniem

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 20:24

Het is maar net wat je je hond wil leren Knipoog
Iemand met goede bedoelingen zal hem alleen leuke dingen leren, iemand met slechte bedoelingen zal hem nare dingen leren.
Vergeet niet dat er hier in NL ook nog steeds veel geld omgaat in hondengevechten, en daar worden nu eenmaal bepaalde rassen voor gebruikt en ook die honden moeten "getraint" worden....

Bakstertje, wat een stompzinnige post.
Heb vandaag ook weer 2"pitbullachtigen" inbeslag moeten nemen.
Schatten van honden maar door hun kortzichtige baas wel veroordeeld tot de dood!!!
Waarom niet gewoon een goed gefokte Stafford met de juiste papieren?
Baal zo van mensen die nog steeds dit soort aanschaffen en daarbij totaal voorbij gaan aan de risico'waaraan ze de hond blootstellen.
En achteraf maar krokodillentranen huilen Misselijk

_Tarzan

Berichten: 11215
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 20:30

WildWings schreef:
Het gaat niet om aggresief, het gaat erom dat als je trekspelletjes met je hond doet en een keer je hond laat winnen, al is het voor de grap of omdat jij weg moet, een hond door kan krijgen dat hij sterker is dan jij- en dat kan in sommige gevallen verkeerd uitpakken.

Natuurlijk vind tde hond spelen geweldig, maar dit zijn dus dingen die bijv. mensen met een risicoras (sowieso iedereen, maar dit zeker) IMO beter niet zouden moeten doen.

Mijn hond wint altijd van mij Clown

maar dan nog werkt hij het niet tegen me ..
Met wandelen weet hij precies wie sterker is haha (ik dus)

Als je soms de mensen over de straat ziet rennen die maar een middelgrote hond hebben, en ik dan met mijn Rottje loop waar niks mee aan de hand is vraag ik me wel eens af of hun hun hond opgevoed hebben Clown

Limanade

Berichten: 8782
Geregistreerd: 21-08-06

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 20:31

Lia.. de honden met of boom maken gewoon niks uit.. kunnen allemaal net zo lief zijn zoals je zelf al zegt.. van die honden die je in beslag hebt moeten nemen...
alleen het nadeel is dat er mensen zijn die zich helaas niet aan de regels houden... en ja.. dan moet je DIE straffen... maar niet de honden... (zijn we hard mee bezig om dat te veranderen zie onderschrift)

Limanade

Berichten: 8782
Geregistreerd: 21-08-06

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 20:33

ik had laatst op een ander forum een discussie over een aantal foto's van mij...
ik was aan het stoeien met mijn hondjes en 1 van mijn honden klom via de bank op mijn rug terwijl ik op handen en voeten voor haar stond...
dat vond men maar gevaarlijk... dominantie blablabla

maar mijn honden weten precies wie de baas is... als ik zeg dat het over is dan is het ook over... en houden ze op...
een dolletje met je honden kan echt geen kwaad... alleen als jij niet boven je hond staat... dan kan het wel eens verkeerd aflopen

Anoniem

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 20:41

Lima, wettelijk maakt het gewoon wel uit.
Deze mensen gaan ook wel door naar justitie maar daar hebben de honden niets aan.
Maarja, ik heb het al zo vaak gezegd, ik snap die mensen met zulke honden gewoon niet
Op het moment dat kruisingen "KNPV" herders verboden zouden worden met als consequentie afmaken komen er hier alleen nog stamboom herdershonden in huis.
Ongeacht of ik het nu wel of niet eens ben met die wet....

Limanade

Berichten: 8782
Geregistreerd: 21-08-06

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 20:45

Lia_ schreef:
Lima, wettelijk maakt het gewoon wel uit.
Deze mensen gaan ook wel door naar justitie maar daar hebben de honden niets aan.
Maarja, ik heb het al zo vaak gezegd, ik snap die mensen met zulke honden gewoon niet
Op het moment dat kruisingen "KNPV" herders verboden zouden worden met als consequentie afmaken komen er hier alleen nog stamboom herdershonden in huis.
Ongeacht of ik het nu wel of niet eens ben met die wet....


ben ik het mee eens.. mensen moeten zich aan de regels houden...
ik kan ook heel boos worden op iemand die dat niet doet... en diegene die daar de dupe van is.. is de hond.. Verdrietig

Anoniem

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 20:50

LimaGentle schreef:
en diegene die daar de dupe van is.. is de hond.. Verdrietig

Tja, mensen krijgen in NL nu eenmaal geen spuitje.
Ik heb er al moeite genoeg mee honden te moeten overdragen aan de Dienst Regelingen, laat staan als ik mensen zou moeten overdragen....
Moet wel zeggen dat de honden die ik tegenkom altijd n.a.v van een melding zijn en dus of zelf niet zo lief zijn of eigenaren hebben met e.a op hun kerfstok.
Kom ze dus nooit tegen als huishond gezellig in een gezinnetje....

Anoniem

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 20:50

xXVeronaXx schreef:
Mijn hond wint altijd van mij Clown

maar dan nog werkt hij het niet tegen me ..
Met wandelen weet hij precies wie sterker is haha (ik dus)


Dat bedoel ik dus met verkeerde dingen in de opvoeding van een hond.. trekspelletjes waarbij de hond constant wint zijn gewoon slecht, slecht, slecht. Een hond kan er op een gegeven moment door op de gedachte gebracht worden dat hij sterker is. En al weet/denkt hij dat nu nog niet (of heb jij het niet door) het kan wel, en als een hond dan een keer uithaalt.. is niet alleen de gebetene maar ook de hond de pineut door dit soort leuke spelletjes.

Limanade

Berichten: 8782
Geregistreerd: 21-08-06

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 20:52

Lia_ schreef:
LimaGentle schreef:
en diegene die daar de dupe van is.. is de hond.. Verdrietig

Tja, mensen krijgen in NL nu eenmaal geen spuitje.
Ik heb er al moeite genoeg mee honden te moeten overdragen aan de Dienst Regelingen, laat staan als ik mensen zou moeten overdragen....
Moet wel zeggen dat de honden die ik tegenkom altijd n.a.v van een melding zijn en dus of zelf niet zo lief zijn of eigenaren hebben met e.a op hun kerfstok.
Kom ze dus nooit tegen als huishond gezellig in een gezinnetje....


dat is een hele 'opluchting' voor zover je dat kan noemen Lachen
lijkt me echt klote werk om te doen...

Anoniem

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 20:57

Is het soms ook.......
Honden van vandaag waren vreselijk lieve dieren en dan sta ik er zelf bijna bij te janken als ze worden opgehaald.
Eigenaren waren er ook erg beroerd van Scheve mond
Maar het volgende snap ik dan niet...
"Ben je bekend met de "pitbullwet".
"Ja, die ken ik en ben altijd al bang geweest dat ze m'n honden een keer mee zouden nemen".
"Hoe oud zijn ze?"
"13 maanden".....

Kom op zeg, 13 maanden oud en je bent bekend met de RAD Boos! Boos! Boos!
Wat doe je dan met zulke dieren....
Dat noem ik dan krokodillentranen.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 20:58

dat zijn krokodillentranen.......... hetzelfde als huilenbalken dat je de bak in moet omdat je een oud omaatje van haar tas hebt beroofd, en toevallig gepakt bent

Limanade

Berichten: 8782
Geregistreerd: 21-08-06

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 20:59

nou dat snap ik ook niet Boos!
bekend zijn met zo'n klote wet en dan alsnog een boomloze hond aan schaffen!!!! gadverdamme!!!
zulke mensen mogen ze wat mij betreft aan de hoogste boom opknopen!!! bah

_Tarzan

Berichten: 11215
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 20:59

WildWings schreef:
xXVeronaXx schreef:
Mijn hond wint altijd van mij Clown

maar dan nog werkt hij het niet tegen me ..
Met wandelen weet hij precies wie sterker is haha (ik dus)


Dat bedoel ik dus met verkeerde dingen in de opvoeding van een hond.. trekspelletjes waarbij de hond constant wint zijn gewoon slecht, slecht, slecht. Een hond kan er op een gegeven moment door op de gedachte gebracht worden dat hij sterker is. En al weet/denkt hij dat nu nog niet (of heb jij het niet door) het kan wel, en als een hond dan een keer uithaalt.. is niet alleen de gebetene maar ook de hond de pineut door dit soort leuke spelletjes.

Nou ik doe al 2,5 jaar dat spelletje,
en los is nog altijd los, hij luisterd als de beste en zal zich niet tegen mij keren.
Ik doe ook altijd VDen met hem, dan hoort hij gewoon te luisteren en word hij na afloop beloond.

Ik zie er de ernst niet van in, gezien mijn hond verder goed is opgevoed

Anoniem

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 21:02

In dit geval een puur financieel verhaal.....
Ik denk dan, neem dan geen hond of een andere hond.

Anoniem

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 21:05

xXVeronaXx schreef:
Nou ik doe al 2,5 jaar dat spelletje,
en los is nog altijd los, hij luisterd als de beste en zal zich niet tegen mij keren.
Ik doe ook altijd VDen met hem, dan hoort hij gewoon te luisteren en word hij na afloop beloond.


Ik zeg dat het mis KAN gaan als je het op die manier doet, ik vind het onverantwoord en ik heb uitgelegd waarom. Het heeft niets te maken met luisteren naar de eigenaar, dus ik snap niet waarom je nu met dit soort argumenten komt.

Citaat:
Ik zie er de ernst niet van in, gezien mijn hond verder goed is opgevoed


Dit is ook een deel van de opvoeding, en als jij hier helemaaaal geen kwaad in ziet, wie zegt dan dat jij verder wel weet wat 'goed opgevoed' inhoudt?

_Tarzan

Berichten: 11215
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 21:06

@ Lia_ ben ik helemaal mee eens
vooral als je van de wet afweet!!

CherokeeChum

Berichten: 2082
Geregistreerd: 10-01-06

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 00:06

Ik deed en doe dat flirtpole spelletje al jaren met mijn honden juist om ze te leren onder alle omstandigheden te lossen op commando.Heb dus ook nog nooit een hond gehad met een zgn Telegraaf klem op de kaken.
Ik was waarschijnlijk 1 van de allereersten met zo'n hond in NL.
Heb nu al jaren American Buldogs, same story, ik wil gewoon absolute controle over mijn honden,los is gewoon los,dus niet misschien en ook niet een beetje.
Als je dit van jongs af aan traint en bijhoud heb je nooit geen probleem,mocht je in een situatie verzeild raken,het is tenslotte een druk bevolkt landje nietwaar?

Anoniem

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 00:28

CherokeeChum schreef:
Heb nu al jaren American Buldogs, same story, ik wil gewoon absolute controle over mijn honden,los is gewoon los,dus niet misschien en ook niet een beetje.


Maar dat is wat anders dan wanneer je hond het altijd van je wint..

CherokeeChum

Berichten: 2082
Geregistreerd: 10-01-06

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 14:03

Tsja,je moet het spelletje wel goed spelen,grappig eigenlijk dat het in de hondesport vaak andersom word gedaan .
Daar laat men de hond het apport winnen,om de hond zelfverzekerder te maken,tenminste dat deed men bij Advendo in Zutphen toendertijd.
De hond werd vast gehouden door de eigenaar,en vervolgens door een pakwerker geagiteerd met een jutezak.Als de hond aanbeet werd er een trekspelletje van een minuut of zo van gemaakt,alvorens men de hond de ,,prooi'' liet winnen.
Dit hoef ik dus met mijn honden niet te doen,ik train juist op het lossen.Heb ook een aantal maal met mijn toenmalige pit meegetraind,hij stelde zo hard de erste keer al dat hij de pakwerker 4meter verplaatste,en omverwierp.Pakwerker van 100kg hond 25kg.Deze liet hem de mouw winnen,ik riep de hond
en deze apporteerde de mouw direct,vervolgens gaf ik de mouw terug aan de pakwerker,en nodigde hem uit het zelfde te doen.
Na een aanvankelijke twijfel aan de kant van deze,deed hij het
toch en Ceasar bracht de mouw en legde hem keurig op zijn voeten neer al kwispelend.Dit is inmiddels ruim 18 jaar geleden.
Onlangs kwam ik deze persoon weer tegen,en hij herinnerde zich het als de dag van gister dat een hondje van 25kg hem niet alleen omverwierp en hem een blauwe arm bezorgde dwars door de mouw heen,maar dat de hond inkwestie uitermate sociaal was, en zeer goed luisterde.
Moraal van dit verhaal,vechthonden zijn vaak zeer sociaal naar mensen,indien goed opgevoed.
There's no such thing,als de zgn kaakklem.
De dogachtigen bijten soms harder als een vergelijkbare hond qua gewicht,maar lossen net zo goed.
Ze kunnen wel beter vasthouden door de bouw van de schedel,en de plaatsing van de neus welke beter vrij blijft waardoor de hond makkelijker kan ademen,en dus niet door zuurstof gebrek los moet laten.
Koppel dit aan een gebrekkige opvoeding en je hebt een probleem...
Overigens kunnen ook ander honden stevig bijten,heb bijvoorbeeld een zeer hard bijtende Bordelcollie gehad.
Dit was een afstands hond uit het asiel,deze was wel getraind om te bijten,maar niet om te lossen,en ik heb hier de nodige problemen meegehad.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 14:50


CherokeeChum

Berichten: 2082
Geregistreerd: 10-01-06

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 21:06

Dat is alweer oud nieuws,zelfs in dit topic....

blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 21:40

Lia_ schreef:
LimaGentle schreef:
en diegene die daar de dupe van is.. is de hond.. Verdrietig

Tja, mensen krijgen in NL nu eenmaal geen spuitje.
Ik heb er al moeite genoeg mee honden te moeten overdragen aan de Dienst Regelingen, laat staan als ik mensen zou moeten overdragen....
Moet wel zeggen dat de honden die ik tegenkom altijd n.a.v van een melding zijn en dus of zelf niet zo lief zijn of eigenaren hebben met e.a op hun kerfstok.
Kom ze dus nooit tegen als huishond gezellig in een gezinnetje....


Ik heb zelf een argentijn als "huishond" je bent welkom om eens langs te komen om eens een echte lieve lompe huisargentijn te knuffelen hoor. Het zoontje van mijn vriendin is helemaal weg van hem
Afbeelding

_Tarzan

Berichten: 11215
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 13:40

WildWings schreef:
CherokeeChum schreef:
Heb nu al jaren American Buldogs, same story, ik wil gewoon absolute controle over mijn honden,los is gewoon los,dus niet misschien en ook niet een beetje.


Maar dat is wat anders dan wanneer je hond het altijd van je wint..

Maar mijn hond laat net zo goed los als we daarmee zijn aan het spelen en hij los moet laten. Lachen