Daar gaan je dieren...

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JuulenJulia
Berichten: 1364
Geregistreerd: 06-01-06

Daar gaan je dieren...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 21:11

Ik weet niet of het hier goed staat maar ik moet het toch ff kwijt...

Vanmiddag ging mijn moeder even snel de hond op ons erf uitlaten. deze hond heeft een operatie gehad aan ze rug dus mag niet in het bos worden uitgelaten ivm dat hij teveel loopt.

Nou, ons mam doet dus de hond naar buiten aan de riem, ze loopt een stukje op het erf, komen er opeens 2 honden aangerend. Ons mam snel de hond weer naar binnen gedaan, alleen toen kwamen de honden op haar afgerend. de honden gromde en het leek erop dat ze wilde aanvallen. Ons mam snel naar binnen en de poorten dichtgedaan zodat de honden er niet meer uitkonden.

Toen heeft ze de politie gebeld ( dit omdat de honden wel eens eerder langs kwamen en ook bij andere mensen ) maar die hadden het te druk vanwege de storm. De dierenambulance kwam de honden alleen halen als ze gevangen waren. Nou ons mam dus iedereen bellen in het dorpje.

Even later kwam een soort van kennis naar ons. Hij deed boevenwerk met de hond dus hij had er wel een beetje verstand van en ging de honden een lesje leren. In de tijd dat hij kwam gingen we mijn broer even in de achtertuin kijken waar de honden waren.

Toen zag hij het, 1 van de 2 reeen lag daar dood in zijn weide. Mijn broer weer naar binnen en het tegen ons mam vertellen, maar ons mam der hoofd stond er niet echt na. De kennis kwam met een schop, zodat de honden niet konden aanvallen. Dit probeerde ze wel dus heeft hij de honden met een schop weggejaagd als ze in de buurt kwamen.

Toen heeft ons mam weer de politie gebeld, en gelukkig kwam die. Alleen toen ware de honden over ons hek gesprongen( een hek met prikkeldraad ). Ons mam ging toen naar de reeen, alleen er lag er maar 1 dood. Ze keek verder in de weide, maar ze kon niks vinden. De kennis dacht dat hij was weggevlucht. Toen zag ons mam ook de 2de ree liggen. Hij lag buiten de weide.

De honden hebben dus de reeen opgejaagd, ( reeen zijn heel snel bang ) zodat ze buiten de weide wilden. Een van de reeen is toen over het hek gesprongen en daar hebben de honden hem opgegeten. De ander had zijn nek gebroken.

Ik ben hier echt verdrietig om. We hebben de reeen de fles gegeven enz. Ik snap niet dat mensen niet op hun honden letten. Ik ben er echt boos op.

Natasjaa

Berichten: 2763
Geregistreerd: 06-07-04
Woonplaats: Groningen > Crokydoos nr 88

Re: Daar gaan je dieren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 21:12

Zo, dat je boos en verdrietig bent snap ik heel erg goed zeg! Heel veel sterkte met t verlies, wat verschrikkelijk ook dat de dierenambulance niets wil doen, bah...

HouVanStefan
Berichten: 450
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Daar gaan je dieren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 21:13

wow!!
heel veel sterkte!!
Die honden zijn gewoon gevaarlijk!
GElukig hebben ze jullie hond niet aan gedaan!
maar voo rde reeen is het oook echt super erg!!

Arwennn

Berichten: 2061
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Drachten

Re: Daar gaan je dieren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 21:14

jemug Bloos! ik kan me voorstellen dat je daar verdrietig om bent
dat is niet niks 2 dode reeen.. wat een kút honden!!!
Sommige mensen letten ook echt niet op he Rolleyes
sterkte er mee Ach gut

ikke20
Berichten: 7441
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: t beste durp

Re: Daar gaan je dieren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 21:14

jeetje wat erg. snap het ook neit dat mensen hun honden niet bij hun houden. onze buren naast mn paarden hebben ook honden liepen vroeger ook een keertje los door mijn wei. heb mn pony in de stal gezet en zelf heel stil erbij gaan zitten en hoen dat ze weggan zijn echt heel vals. later liepen ze ook een keer los over straat.

Eejj

Berichten: 3733
Geregistreerd: 18-12-05

Re: Daar gaan je dieren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 21:15

Gatver wat naar zeg !
Is het nu wel opgelost met de honden ? Maar hebben ze hem opgegeten Verward
niet gemeen bedoelt overigens ..

Sterkte in ieder geval Ach gut

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Re: Daar gaan je dieren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 21:54

-> BB

JuulenJulia
Berichten: 1364
Geregistreerd: 06-01-06

Re: Daar gaan je dieren...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 12:39

Eejj schreef:
Gatver wat naar zeg !
Is het nu wel opgelost met de honden ? Maar hebben ze hem opgegeten Verward
niet gemeen bedoelt overigens ..

Sterkte in ieder geval Ach gut



de Politie is geweest en ze gaan naar de mensen. De honden hebben bij een van de reeen het achterste deel opgegeten...

De ree is dus van schrik door het hek gelopen en de honden hebben hem toen gepakt.
De ander kwam niet over het hek heen en heeft zijn nek gebroken.

Zondebokje

Berichten: 3431
Geregistreerd: 08-06-06

Re: Daar gaan je dieren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 12:42

waren dat wel honden dan joh...pff klinkt wel heel bruut Verdrietig lijken wel wolven ofzo Knipoog

Anoniem

Re: Daar gaan je dieren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 12:45

wat verschrikkelijk! die mensen kijken niet naar de honden om als ik het zo lees, weet je ook wat voor honden het waren? ik heb ook al eens een stabij achter [naam] en mij aangehad, die is toen onderuit gegaan op het fietspad, en heb de hond weggejaagd met de zweep..
ik hoop dat de politie ze in beslag neemt, en ergens herplaatst (als dit nog kan) zodat ze niet meer los lopen, en zulke dingen kunnen uithalen..

o0eefje0o

Berichten: 4698
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Sprundel

Re: Daar gaan je dieren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 12:48

wat erg. als je een hond neemt let er dan ook op en laat een ander niet de duppe worden van jou on opgevoede honden. de politie moet zulke beesten gewoon in beslag nemen nu zijn het dieren voor het zelfde geld was het een klein kindje.

echt te verschrikkelijk voor woorden zeg.
sterkte er mee

Marye78

Berichten: 5025
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Grave

Re: Daar gaan je dieren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 12:49

wat een rotbeesten!! Ik zou zo kwaad zijn, kun je er achter komen waar de eigenaars wonen? Daar zou ik echt verhaal gaan halen. Wat een idioten zeg.
Maar wat heeft de politie uiteindelijk met die honden gedaan? krijgen ze geen spuitje?

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Daar gaan je dieren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 13:14

Achgos, wat erg zeg!!

Vind dat die eigenaren van die hond een schadevergoeding moeten betalen, die moeten echt beter op hun honden letten!

JuulenJulia
Berichten: 1364
Geregistreerd: 06-01-06

Re: Daar gaan je dieren...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 13:24

Marye78 schreef:
wat een rotbeesten!! Ik zou zo kwaad zijn, kun je er achter komen waar de eigenaars wonen? Daar zou ik echt verhaal gaan halen. Wat een idioten zeg.
Maar wat heeft de politie uiteindelijk met die honden gedaan? krijgen ze geen spuitje?



Wij weten bijna zeker waar de eigenaren wonen. Het enige wat de politie kan doen is een muilkorf om laten doen. En als er dan nog een paar keer word gemeld dat ze loslopen dan gaan ze naar de eigenaar. Ik weet niet wat ze dan gaan doen daar.

Maarja, het komt er dus op neer dat de honden toch nog rond kunnen lopen met muilkorf om. Misschien kunnen de honden deze muilkorf zelf wel af doen.

De eigenaren moeten wel schade vergoeding betalen ja.

Anoniem

Re: Daar gaan je dieren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 13:32

dat kan niet als je een goed passende muilkorf om hebt Knipoog

Spritz

Berichten: 5781
Geregistreerd: 17-09-06

Re: Daar gaan je dieren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 13:45

Wat een verhaal...
Sterkte!

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Daar gaan je dieren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 13:47

aangiften doen..zulke honden zijn gevaarlijk en hoe erg het ook is een spuit is de beste methode

doossie

Berichten: 441
Geregistreerd: 03-11-06

Re: Daar gaan je dieren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 23:43

zo ik vind het echt schandalig
weetje ook van wie die honden zijn??
anders kan je aangifte doen bij de politie(zo ie zo wel maar die kan er nu ook niet veel mee als die niet weten van wie de honden zijn)

sammie_44
Berichten: 2376
Geregistreerd: 19-08-05
Woonplaats: Eelde, Drenthe

Re: Daar gaan je dieren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 10:47

Wat verschríkkelijk! Ik kan me voorstellen dat je er even kapot van bent zeg.. Wat een vreemde honden, dit gedrag lijkt eerder op honden met een knik in het hoofd of zwervers.. Ik hoop dat jullie de honden nog eens zien en ze kunnen opsluiten zodat ze weggebracht kunnen worden en ze jullie niet meer lastig vallen!

luuntje

Berichten: 14005
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Daar gaan je dieren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 15:48

Wat vreselijk dat jullie nu 2 doieren kwijt zijn door die loslopende honden.
Vraag mij alleen af of je een schadevergoeding krijgt aangezien jullie zelf die honden hebben opgesloten.

LaraCroft

Berichten: 1624
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Friesland

Re: Daar gaan je dieren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 15:57

Honden krijgen toch een spuitje als ze andere dieren bijten en zelfs opeten!? Of heb ik het mis?

blauw00gje

Berichten: 12547
Geregistreerd: 26-11-05
Woonplaats: Veldhoven

Re: Daar gaan je dieren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 16:00

Ahh dat is niet zo mooi nee Boos!
Sterkte ermee.. Lachen

Yinari

Berichten: 3639
Geregistreerd: 19-08-05

Re: Daar gaan je dieren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 16:03

Tsjee, wat naar zeg!! Bah!

Anoniem

Re: Daar gaan je dieren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 16:04

ik vind dat ze een muilkorf om moeten, en in beslag genomen moeten worden, die beesten krijgen dan dus een spuitje omdat de eigenaar ze niet in de hand heeft, ik hoop dat ze er weg worden gehaald, en een nieuwe baas kunnen krijgen die ze wel in de hand heeft..

Kimbey

Berichten: 1890
Geregistreerd: 05-01-07
Woonplaats: Helmond

Re: Daar gaan je dieren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 01:56

Das nie leuk nee..