nieuw opvang centrum voor mishandelde dieren.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
meissiexx
Berichten: 180
Geregistreerd: 26-02-06

nieuw opvang centrum voor mishandelde dieren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-07 16:28

hallo,

wij zijn al een tijdje bezig om een stichting te beginnen voor mishandelde dieren.

de gemeente vind het een goed idee.
maar we moeten nu alles op papier zetten hoe we willen werken, hoe we het aan pakken wat onze bedeoling is.
enz enz....
ik zet het hier neer omdat misschien wel sommige mensen wel goeie ideeen hebben en die ons weer er mee kunne helpen.
bijv hoe zouden jullie voer inzamellen.
op spullen voor de paarden, honden katten, enzo.
of hoe moet je aan vrijwilligers komen.
en hoe kom je aan een veearts terwijl je maar met een beperkt bedrag kan doen omdat je allen een vergoeding krijgt van mensen die een dier adopteren.

WIJ HEBBEN GROTEN DEELS ALLES AL MAAR MISCHIEN HEBBEN JULLIE NOG WEL EEN GOED IDEE OF BETER PLAN EN DAAR HEBBEN WIJ WEER HEEL VEEL PROFIJT VAN.
HOOP OP VEEL REACTIES.
GROETJES

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Re: nieuw opvang centrum voor mishandelde dieren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 18:29

BI --> BB

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: nieuw opvang centrum voor mishandelde dieren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 18:30

Voer kan je bekomen door naar de dierenwinkel te gaan en sponsering vragen Lachen

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: nieuw opvang centrum voor mishandelde dieren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 09:40

misschien een website maken of advertenties op Marktplaats e.d. zetten?

Goed initiaftief trouwens! De dieren hebben het hard nodig, je hoort de laatste tijd van die vreselijk verhalen! In welke stad komt de opvang trouwens?

meissiexx
Berichten: 180
Geregistreerd: 26-02-06

Re: nieuw opvang centrum voor mishandelde dieren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-07 09:51

dat weten we nog niet als de gemeente het idee later niet meer goedkeurd dan kan het nergens

Pauline
Berichten: 12189
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Re: nieuw opvang centrum voor mishandelde dieren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 09:57

Hm ik zou beginnen om foutloos nederlands te schrijven. Niet flauw bedoelt maar een ondernemingsplan met fouten erin is geen optie vind ik.
Dan moet je gaan nakijken wat voor dieren je gaat opvangen, hoeveel capaciteit je hebt, waar je je afval laat, hoeveel ruimte je nodig hebt, of er geluidsoverlast zal zijn (geblaf) enzovoorts!

Dan moet je een schatting maken van hoeveel dieren je denkt te kunnen ehrplaatsen, nadenken of je de kennis in huis hebt om met agressfieve en angstige dieren om te gaan. Heb je een dierenarts die bereidt is mee te werken?

Die DA kosten bereken je in de adoptieprijs. Ga je ver boven de asielprijs zitten komt er niemand, zit je er ver onder is het "verdacht".

Zomaar even wat dingetjes Lachen

Zwartwitje

Berichten: 18603
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Onder de derde boom links

Re: nieuw opvang centrum voor mishandelde dieren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 10:19

Ik ben het eens met Pauline; als je een ondernemingsplan maakt, zorg er dan ten eerste voor dat die foutloos is (want krijgt de gemeente een plan binnen wat vol fouten zit, dan gaat het meteen de prullenbak in Knipoog ). Ten tweede moet je verhaal heel goed in elkaar zitten, met alle uitgedachte argumenten erin. Het moet gewoon een waterdicht verhaal zijn, anders kom je er alsnog niet.

Verder; wat voor opvang worden jullie precies? Je hebt het over paarden, honden en katten, dit zijn zeer uiteenlopende diersoorten, die allemaal hun eigen specifieke verblijf, verzorgingsplan en voeding nodig hebben. Is dat allemaal wel rendabel? Stel je bouwt een stallencomplex, een kattenverblijf en een hondenkennel, dat vraagt allemaal ontzettend veel ruimte, tijd en geld aan bouw en onderhoud.

Ik wil je niet ontmoedigen, want ik vind het idee erg goed, maar ik denk dat je eerst met een supergoed uitgedacht plan moet komen met ook een financieel plaatje voor je eerste jaar (bijvoorbeeld).
Je hebt het specifiek over mishandelde dieren; dat is nogal heftig, hoe ga je alles aanpakken? Kunnen deze dieren uberhaupt nog wel herplaatst worden? Lachen
Ik ben benieuwd Ja

pubelia

Berichten: 9993
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Re: nieuw opvang centrum voor mishandelde dieren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 16:32

vaak hebben asiels die het zelf doen ook nog neven aktivieteiten erbij voor geld. bv een hondenschool. dus denk daar ook aan. Om vrijwilligers te werven kan je het in de plaatselijke kranten oproepen zetten, maar je kan ook je aan melden bij auquor, daar komen de stagaires vandaan die oa dierenverzorging doen. (moet wel iemand die nivo 4 dierverzorging heeft) Mond op mond reclamen is ook belangrijk bij werven van personeel. is het er niet gezellig, zul je veel meer moeite krijgen met vrijwillgers. Maar wat ga je er aan doen om ook de vrijwilligers te houden. je moet waarschijnlijk ook honden en katten besluit hebben. dan moet je nadenken waar wil ik mijn bedrijf neer zetten, bestaand pand of zelf bouwen. (of verbouwen) Hoe ga ik mijn bedrijf inrichten, de quarantaine ruimte moet buiten het bedrijf liggen, en moeten geen mensen van buiten af kunnen komen. waar die ik welke dieren. want neem ook aan dat sommige dieren die mishandeld zijn het vertrouwen in mensen zijn kwijt geraakt. hoe ga je die veilig huisvesten. wat ga je er aan doen dat ze weer meer vertrouwen krijgen in de mens. (gedragstherapeut?) waar haal ik het voer vandaan? ga je sponsers zoeken. Hoe krijg je reclamen zodat mensen komen kijken voor de dieren die bij je zitten. (want de dieren plaatsten gaat moeilijker dan je denk, en de start is altijd moeilijk. ( eerste jaar)


ga dus gedetaileerd te werk. Ga bij gewonen asiels kijken. Niet voor een dier, maar hoe hun het aan pakken. Let ook op de mensen die er werken, de sfeer die er onder personeel hangt is nml zeer belangrijk, ook voor de plaatsing van de dieren. maar ook voor de vrijwilligers die er werken.

Mist

Berichten: 9493
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Re: nieuw opvang centrum voor mishandelde dieren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 20:33

Ten eerste, om een stichting op te richten moet je langs de notaris, vroeger kostte dit 600-800gulden...ik zou er nu maar een euro teken voorzetten !

Ik moet eerlijk zeggen, bewonder je droom maar twijfel aan de haalbaarheid:
- je zit (neem ik aan) nog op school ? of je werkt...hoe ga je dat combineren ? heb je vrijwilligers (die betrouwbaar zijn ! zeer moeilijk te vinden )
- accommodatie van de dieren, je hebt het over stallen bouwen, misshcien heb je al een schuur....maar reken op een 2.500euro per stal, en dan moet je niet al te gek doen. Heb zelf 6 jaar geleden 3 stallen gebouwd. Mestafvoer ?
- hokken voor honden en katten + quarantaine hokken, niet goedkoop, wij zijn net na jaren sparen voor het asiel met nieuwbouw bezig, los van het gebouw kostte het traliewerk alleen al 35.000euro (en wij plaatsen het dan nog zelf !)
- op het asiel hebben we gemiddeld (en dan moet er niets geks gebeuren ! dus geen aparte operaties behalve castreren/steriliseren en inenten/chippen) 1500euro aan DA kosten per MAAND
- ik heb met mijn DA kliniek kunnen afspreken dat we daar alleen de medische handelingen betalen...geen consultkosten. Los daarvan vertrouwen ze mij, dus als ik zeg dat ik antibiotica X nodig heb, dan krijg ik dat mee zonder poespas. m.a.w. je moet een vertrouwensrelatie hebben (en veel ervaring !) om niet met elk wissewasje op de stoep te moeten staan.

Waarom niet een tijdje als vrijwilliger bij een asiel werken ? zeker rond deze tijd kunnen ze genoeg mensen gebruiken. Ik heb thuis een kamer als "asiel" ingericht waar ik katten/kittens opvang. Kijk eens of je dat bevalt voordat je zo'n avontuur begint.

Farouche

Berichten: 10385
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: nieuw opvang centrum voor mishandelde dieren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 20:36

Probeer met kosteloze acties donateuren/sponsoren te werven.
Ga naar een hondenvoer fabrikant, leg je plan uit en vraag hoeveel zakken hij per maand zou willen sponsoren, als ruil zet je zjin logo enz op je site en hang je een bordje in de ruimte waar mensen komen. Zoek allemaal van dit soort dingen.
Zorg dat je vrijwilligers te vertrouwen zijn, dat ze echt steeds op komen dagen, zorg dus dat er een gezellige sfeer is en ze zich goed voelen als ze jouw helpen.
p.s.waar gaan jullie dat doen?

meissiexx
Berichten: 180
Geregistreerd: 26-02-06

Re: nieuw opvang centrum voor mishandelde dieren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 11:22

bedankt voor jullie reacties.

meissiexx
Berichten: 180
Geregistreerd: 26-02-06

Re: nieuw opvang centrum voor mishandelde dieren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 11:38

hier mag een slotje op Pling Pling Pling

odetteke

Berichten: 10546
Geregistreerd: 18-10-05

Re: nieuw opvang centrum voor mishandelde dieren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 11:45

Nog een korte tip wat je even moet nakijken bij de gemeente... vaak mag je maar een maximaal aantal paarden hebben (6 volgens mij) Als je er meer hebt ben je niet meer hobbymatig maar bedrijfsmatig bezig............ dan heb je allerlei vergunningn nodig om uberhaubt de paarden daar te hebben staan.. daarnaast heb je ook bouwvergunningnen nodig voor stalling etc.

Zwartwitje

Berichten: 18603
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Onder de derde boom links

Re: nieuw opvang centrum voor mishandelde dieren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 13:34

meissiexx, ik ben toch wel heel benieuwd naar je plannen en hoe je het allemaal voor je ziet Ja

ShirleyA

Berichten: 2001
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Purmerend

Re: nieuw opvang centrum voor mishandelde dieren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 18:26

Je hebt deze vraag ookal op Nieuws en maatschappij gezet.....

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re: nieuw opvang centrum voor mishandelde dieren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 00:12


Jacimatho

Berichten: 9606
Geregistreerd: 20-10-04

Re: nieuw opvang centrum voor mishandelde dieren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 00:30

Ik heb net even dit andere topic doorgelezen alwaar ik al een heel uitgebreide reactie had gezet...
Daar vroeg je al rap om een slotje toen er een aantal kritische vragen werden gesteld.

Als ik het dus goed begrijp start jij niks op, maar doet iemand die jij kent dat en wil je hem / haar graag helpen?

Zeg dat dan gewoon ipv het doen overkomen alsof jijzelf een gehele opvang wilt starten voor paarden, pony's, konijnen, honden, katten etcetera...

Dit zijn serieuze zaken, en als er op zeer knullige wijze om raad en ideeen gevraagd wordt, kun je slecht verwachten dat het serieus genomen wordt.
Ook een niet ingevuld profiel, waardoor we maar moeten gissen wie er om hulp vraagt is zoiets dat geen vertrouwen opwekt.
En daar draait het nu wel allemaal om in deze branche.
Vertrouwen en respect......dat moet je verdienen door je woorden en daden.

Ik kan het alleen maar toejuichen dat er meer opvang komt en meer geregeld wordt voor de dieren die een afschuwelijk bestaan hebben gehad, maar ben er ook o zo bang voor dat het een wildgroei wordt waar weinig zicht op is.

Dat het voor de centen wordt gedaan, of de welbekende veer in het achterwerk van "Kijk wat ik doe.."

meissiexx
Berichten: 180
Geregistreerd: 26-02-06

Re: nieuw opvang centrum voor mishandelde dieren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 14:48

ik vraag om een slotje omdat ik hier andere reacties krijg dan waar ik om vraag dus daarom vraag ik een slotje.
en ik zie dit niet als kritiek.
maar sommige geven wel goeie reacties bedankt daar voor.

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: nieuw opvang centrum voor mishandelde dieren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 14:55

meissiexx schreef:
ik vraag om een slotje omdat ik hier andere reacties krijg dan waar ik om vraag dus daarom vraag ik een slotje.
en ik zie dit niet als kritiek.
maar sommige geven wel goeie reacties bedankt daar voor.


Er bestaan geen goede of slechte reacties, enkel degene die jij niet wilt horen. Opvangcentrum is een heel mooie zaak niet alleen roze en mannenschijn maar ook veel werk. Mensen waarschuwen je en zeggen wat je eventueel verkeerd doet. Lijkt me eerder een goede zaak dan iets slecht. Je kan de reacties niet sturen van mensen. Dingen die hier aangegeven zijn, vind ik goed, en luistere waard. Maar jou gedrag komt eenmaal niet volwassen over kwa mentaliteit vrees ik voor de haalbaarheid van een centrum. Maar zoals ik het begrepen had doe jij het niet.

je hebt niet eens een kosten analyse hoe je dan aanvraag doet snap ik helemaal niet (vind ik eerder zorgbarend)
Beperking in dieren is er blijkbaar ook niet, kennis van waar haal ik voeding ook niet.

Als ik in de gemeente raad kwam, werd zo een aanvraag van bureau naar vuilbak versleept

Zwartwitje

Berichten: 18603
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Onder de derde boom links

Re: nieuw opvang centrum voor mishandelde dieren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 15:24

meissiexx, aangezien ik (en ik ben blijkbaar niet de enige) niet wijs kan worden uit je bedoelingen en je plannen, raad ik je aan om eerst eens aan ons uitgebreid te vertellen wat je plannen zijn en welke missie, visie en doelstellingen je voor ogen hebt. Je vraagt tenslotte om tips, nietwaar? Het is niet zo gek dat hier kritisch op je verhaal gereageerd wordt, want dat is nu eenmaal nodig.
Als het verhaal voor ons al niet duidelijk is, is het dat helemaal niet voor degene bij wie je vergunningen, ontheffingen, subsidies, fondsen, giften etc etc vandaan hoopt te halen.

AlexandraM
Berichten: 4677
Geregistreerd: 08-11-05

Re: nieuw opvang centrum voor mishandelde dieren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 15:33

ik heb je (ofja ga ik NU) een pm sturen

ShirleyA

Berichten: 2001
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Purmerend

Re: nieuw opvang centrum voor mishandelde dieren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 18:59

meissiexx schreef:
ik vraag om een slotje omdat ik hier andere reacties krijg dan waar ik om vraag dus daarom vraag ik een slotje.
en ik zie dit niet als kritiek.
maar sommige geven wel goeie reacties bedankt daar voor.



Indirect vraag je wel zeker om de reacties die hier staan. je hebt n erg kort lontje, niet handig als je echt n opvang wil beginnen. Je opent 2 x t zelfde topic (wat niet mag) en in alle 2 begin je bij de eerst kritiek al te roepen dat t op slot kan...... Ik vind dat je heel dubieus bezig bent en t vertrouwen in jouw handelen wordt steeds minder.
Misschien iets om over na te denken?

meissiexx
Berichten: 180
Geregistreerd: 26-02-06

Re: nieuw opvang centrum voor mishandelde dieren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-07 09:23

nou sorry hoor het lijkt wel of ik jullie reacties allemaal verkeerd opvat. maar dat doe ik dus helemaal niet.

er zijn gewoon meerdere reacties waar ik niet naar gevraagt heb van ja je moet is nederlands typen enzo daar vraag ik toch niet om.
en daar ging het mij om.

ten eerste alle is al geregel. van stage tot voer dierenarts enz...
het enige is waar we op zitten te wachten dat wij van de gemeente wat ter beschikking krijgen.
ik ben niet diegene die het regeld maar help ze allen.

IK DENK IK ZET HET HIER FF HEEL SNEL NEER VAN WIJ GAAN WAT BEGINNEN EN WETEN JULLIE IDEEEN.
MAAR IK WIST NIET DAT IK ALLES TOT HIER IN DE PUNTJES MOEST NEER ZETTEN.
IK BEGRIJP SOMMIGE REACTIES. MAAR DAT ER VEEL WERK IN ZIT DAT WETEN WIJ ZELF OOK AL WEL.
WIJ VANGEN HEEL VAAK DIEREN OP EN DAT GEEFT AL DE NODIGE KOSTEN EN ZORG WAAR WIJ DUS TOTAAL GEEN MOEITE MEE HEBBEN.

EN DACHT MISSCHIEN HEBBEN HIER NOG WEL MENSEN EEN GOED IDEE WAAR WIJ WAT AAN HEBBEN. Pling Pling Pling

EN DAT WAS ALLEN MIJN BEDOELING. MAAR VIND HET NERGENS OP SLAAN VAN DAT IK DUS NIET MEER ECHT TE VERTROUWEN BEN OMDAT IK HET HIER NIET GOED NEER ZET.
MAAR SORRY HOOR ALS WIJ VOOR DE DIEREN OP WILLEN KOMEN DENK IK JUISTEN DAT WE TE VERTROUWEN ZIJN.
EN DIE MENSEN DIE DE OPVANG CENTRUM ALLEMAAL GAAN OPRICHTEN DIE WETEN ER HEEL VEEL VAN.

MAAR NOG BEDANKT VOOR JULLIE REACTIES Pling Pling Pling Pling Pling Pling Pling

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re: nieuw opvang centrum voor mishandelde dieren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 12:16

Citaat:
maar we moeten nu alles op papier zetten hoe we willen werken, hoe we het aan pakken wat onze bedeoling is.
enz enz....
ik zet het hier neer omdat misschien wel sommige mensen wel goeie ideeen hebben en die ons weer er mee kunne helpen.
bijv hoe zouden jullie voer inzamellen.
op spullen voor de paarden, honden katten, enzo.
of hoe moet je aan vrijwilligers komen.
en hoe kom je aan een veearts terwijl je maar met een beperkt bedrag kan doen


Dit is van je eerste post en dan deze.
Citaat:
ten eerste alle is al geregel. van stage tot voer dierenarts enz...
het enige is waar we op zitten te wachten dat wij van de gemeente wat ter beschikking krijgen.
ik ben niet diegene die het regeld maar help ze allen.

IK DENK IK ZET HET HIER FF HEEL SNEL NEER VAN WIJ GAAN WAT BEGINNEN EN WETEN JULLIE IDEEEN.
MAAR IK WIST NIET DAT IK ALLES TOT HIER IN DE PUNTJES MOEST NEER ZETTEN.
IK BEGRIJP SOMMIGE REACTIES. MAAR DAT ER VEEL WERK IN ZIT DAT WETEN WIJ ZELF OOK AL WEL.
WIJ VANGEN HEEL VAAK DIEREN OP EN DAT GEEFT AL DE NODIGE KOSTEN EN ZORG WAAR WIJ DUS TOTAAL GEEN MOEITE MEE HEBBEN.

EN DACHT MISSCHIEN HEBBEN HIER NOG WEL MENSEN EEN GOED IDEE WAAR WIJ WAT AAN HEBBEN.


Tegenstrijdige posten, vandaar dat ik je niet begreep en zoveel mogelijk punten aanhaalde, omdat je eerste post liet merken dat jullie niet alles geregeld hebben..men zet daar zn vraagtekens bij en geeft je adviezen/opbouwende kritieken Lachen en vervolgens lees ik dat alles al geregeld is, dus dan snap ik het doel van je topic niet meer en begrijp ik ook dat je niet om adviezen en ideeen zit te wachten, want je hebt immers al geregeld zoals je zegt Tong uitsteken

Zwartwitje

Berichten: 18603
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Onder de derde boom links

Re: nieuw opvang centrum voor mishandelde dieren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 13:13

Wat vinden de mensen die het opvangcentrum ervan dat je op deze manier om advies vraagt hier op bokt? daar ben ik wel benieuwd naar eigenlijk.. Scheve mond