[INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: [INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 21:15

Sorry maar ik ga met mijn voorgangers mee, ik vind je ook te zwaar. Mijn fjord is wat kleiner maar een stuk breder gebouwd, voor hem vind ik rond de 75 de max. Zoiets lijkt me ook een geschikter maximum gewicht voor de pony op de foto, mede door de smalle bouw

ItsaWildMaki

Berichten: 20
Geregistreerd: 08-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 20:24

https://imgshare.io/image/screenshot-20 ... 5450.7eUHK

Pas ik hier nog op? Ik twijfel een beetje qua benen, ze lijken lang op de foto. Ik was daar rond de 75 kilo denk ik. Verder ben ik 1,70. Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee hoe groot deze haflinger is, ik denk 1.45/1.50?

Ook qua gewicht, moet ik afvallen voor een haflinger/fjord? Wat zien jullie als max gewicht voor zo'n dier? (Ik weet dat het verschilt!)

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 20:29

Ik vind t best kunnen hoor :)

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: [INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 20:41

Je bent in mijn ogen idd te lang.
Beugels zijn op de foto kort -je houding is daar ook niet correct.
Maar zie ook niet gelijk een vreselijk plaatje hoor. ;)
Als het mogelijk is s, dan wel een maatje groter nemen, is ook veel beter voor je houding

ItsaWildMaki

Berichten: 20
Geregistreerd: 08-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 20:46

Sneeuwpop, ja klopt. Beugels zitten inderdaad (te) kort. Weet niet wat het is, maar ze vallen altijd uit (bij geen enkel paard heb ik dat, alleen bij hem :') Ja oke, komt wss door een foute houding). Screenshot is van een jaar geleden. Houding is iets beter, niet veel XD.

bedankt trouwens! Dan weet ik dat ik later voor een grotere haf/fjord moet kijken. 1,50 of hoger dus, als dat er is. Of breed gebouwd ofzo

Amber_anne

Berichten: 6915
Geregistreerd: 09-04-18

Re: [INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 21:49

Ik vind je ook te groot maar vind het een moeilijk te beoordelen plaatje

Moet wel zeggen dat ik het apart vind. Heb zelf weleens een foto neergezet van mezelf op een haflinger, is rond de 1,40-1,45 en ik ben zelf 1,60 en 50 kilo. Waren meerdere mensen die mij te groot vonden. Maar daarin tegen een foto van mijn pony van 1,40 die non bespierd is zei iedereen dat het wel zou passen. Het is allemaal ook maar foto gevoelig in de rand gevallen

Jenara

Berichten: 1555
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 22:41

Ik had een tijdje geleden al eens iets gepost over een paardje dat ik op het oog had, het was toen een beetje een twijfelgevalletje. Na een gesprek met zowel lesgeefster als dierenarts, heb ik het paardje alsnog gekocht en nu zijn we een half jaar verder en is ze al wel wat aan het uitzwaren en meer bespiering aan het krijgen.

Zij is nu tussen 1m57 - 1m60 (moet nog eens echt meten), ik ben 1m65 en weeg rond de 70kg.
Ben benieuwd wat jullie er nu van vinden! (Ze is nog steeds nog maar 4, we bouwen langzaam op en ze gaat nog behoorlijk wat steviger worden ;) )

Op deze zijn mijn beugels wel nog te kort, gaf ons beiden in het begin wat meer steun, ondertussen rij ik 1-2 gaten langer.
Afbeelding

Afbeelding

Frrenkie
Berichten: 369
Geregistreerd: 14-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 23:06

Beeld vertekend enorm, je hebt je beugels zó kort dat het lijkt alsof je in een echte stoel zit..

Denk als je echt een stuk langer zit ( en eventueel een ander zadel waar je beter in zit ) het beeld veel mooier is. Nu lijk je juist te groot omdat je je benen zo inhoud en niet lekker zit op mijn idee. :)

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 23:09

Even naar de vorige foto’s gekeken en dit ziet er al fijner uit. Goed bezig! Nog wat aan de lange kant maar ik denk dat, zeker als ze nog wat uitzwaart, ze je prima kan dragen :)

Jenara

Berichten: 1555
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 11:22

xMarjolein schreef:
Beeld vertekend enorm, je hebt je beugels zó kort dat het lijkt alsof je in een echte stoel zit..

Denk als je echt een stuk langer zit ( en eventueel een ander zadel waar je beter in zit ) het beeld veel mooier is. Nu lijk je juist te groot omdat je je benen zo inhoud en niet lekker zit op mijn idee. :)


Ja klopt, dat viel me inderdaad ook meteen op als ik de foto zag, heb de volgende keer mijn beugels meteen langer gezet. Vandaag dat ik ook de tweede foto bijvoegde, omdat mijn benen daar ook gewoon hangen.


Yentaah schreef:
Even naar de vorige foto’s gekeken en dit ziet er al fijner uit. Goed bezig! Nog wat aan de lange kant maar ik denk dat, zeker als ze nog wat uitzwaart, ze je prima kan dragen :)


Ik heb de eerste 2 maanden alleen grondwerk en longewerk gedaan, tot ik begon te zien dat ze wat meer bespiering ging krijgen, dan begonnen met 1x per week 10-15 minuutjes en nu zitten we aan 2x per week een klein halfuurtje. We bouwen het netjes langzaam op, zodat zij de kans krijgt om voldoende te ontwikkelen voor het werk ;)

Adjepatatje8

Berichten: 338
Geregistreerd: 02-02-17
Woonplaats: Bijna in de Achterhoek

Re: [INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 20:58

Wij hebben een pony op het oog en vraag mij af of ik niet te groot ben. Hij is een haflinger van 1.36 en goed breed gebouwd. Ik ben niet zo zwaar 45 kg ongeveer. En ben 1.70 lang. Wat denken jullie? Afbeelding
Afbeelding

Kairos
Berichten: 2709
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 21:35

Adjepatatje8 schreef:
Wij hebben een pony op het oog en vraag mij af of ik niet te groot ben. Hij is een haflinger van 1.36 en goed breed gebouwd. Ik ben niet zo zwaar 45 kg ongeveer. En ben 1.70 lang. Wat denken jullie? [ [url=m/ONxip9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/IM1Nvc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik denk echt dat het een gevalletje net wel of net niet wordt. Qua gewicht kan het sowieso, qua lengte twijfelgevalletje

capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 21:42

Twijfelgeval idd. Ik heb op mijn brede welsh van 136 gereden met 170. Maar uiteindelijk vond ik mezelf toch te lang (en te zwaar) en ben ik ermee gestopt.

Als je nog moet kopen zou ik zeker voor een maatje groter gaan.

Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-19 21:43

Je bent 14 en zal zeker nog iets groeien en zwaarder worden. Qua gewicht zal dit geen probleem moeten zijn, maar ik vind 1.70 voor 1.36 voor het plaatje al te groot klinken.

Melvern
Berichten: 4410
Geregistreerd: 14-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 09:59

Voor een lesklantje reed ik een poosje een pony van 1m35 en ik ben 1,65 lang en weeg ongeveer net zo veel. Het kon, maar ik vond zelf dat het niet mooi was en ik vond het ook heel instabiel met rijden omdat je met de lengte toch de pony uit zijn balans haalt. Nou was het om even een probleempje aan te pakken en te verhelpen, maar voor vaste pony denk ik dat het niet echt zal werken.

Nou was die pony bij mij een slank welshje en jij hebt een stevig hafje, dat geeft wel een ander beeld ;) . Wel ben jij nog super jong en ga je nog groeien en waarschijnlijk wat zwaarder worden en dan past het niet meer ben ik bank

Adjepatatje8

Berichten: 338
Geregistreerd: 02-02-17
Woonplaats: Bijna in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 15:43

_AAASCHAAA_ schreef:
Voor een lesklantje reed ik een poosje een pony van 1m35 en ik ben 1,65 lang en weeg ongeveer net zo veel. Het kon, maar ik vond zelf dat het niet mooi was en ik vond het ook heel instabiel met rijden omdat je met de lengte toch de pony uit zijn balans haalt. Nou was het om even een probleempje aan te pakken en te verhelpen, maar voor vaste pony denk ik dat het niet echt zal werken.

Nou was die pony bij mij een slank
welshje en jij hebt een stevig hafje, dat geeft wel een ander beeld ;) . Wel ben jij nog super jong en ga je nog groeien en waarschijnlijk wat zwaarder worden en dan past het niet meer ben ik bank





Die pony komt voor m'n nichtje van 6 en voor probleempjes, moet ik er nog op kunnen zeg maar. Of als zei 1x niet kan komen dat ik dan nog beweging geef.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 07:33

Je hoeft er toch niet op?
Longeren kan ook.
Mijn zoontje heeft een shetlander en "probleempjes" worden niet opgelost door een andere ruiter hoor.

Een Haflinger voor een meisje van 6 is nogal wat. Zowel qua gemiddeld karakter als qua hoogte...

capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Re: [INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 08:07

Pony's hebben heel goed door wie er op hun rug zit. Daar los je mijn inziens problemen niet mee op. Ik zou er eerder voor kiezen om met het dier vanaf de grond te werken. Met de dubbele longe kun je ze goed trainen en soepel maken. En dan zorgen voor goede begeleiding voor je nichtje.

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Re: [INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 10:31

Als het idee echt is om jou er regelmatig op te laten rijden, zou ik het niet. Mijn inschatting is dat een meisje van 6 waarschijnlijk niet alleen een pony kan rijden en genoeg beweging kan geven. Ik zou dan toch voor een maatje groter gaan.

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 21:14

Ik ga toch ook maar eens om jullie mening vragen. Pony is ong. 1.46/1.47. Ik ben 1.64 en zo’n 52 kilo.
De ene keer denk ik dat het nog wel kan, de andere keer twijfel ik toch enorm.


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Re: [INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 21:24

Kan prima, lijkt mij!

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Re: [INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 21:28

Gaat prima!

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: [INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 21:29

Past hoor! Leuk stel <3

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Re: [INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 21:48

Dank jullie!

En bedankt pepperrr. Lief :)

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 15:00

Dat past echt wel!