Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 337 van de 362 [ 9029 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 334, 335, 336, 337, 338, 339, 340 ... 362  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

 
Profiel   

Die op de fjord prima. Weet je dat paarden foto's zonder aparte singaal fotograaf gewoon gebruikt mogen worden. Deden ze ook met mijn pony, en dan eronder plaatsen haar pony. Helaas bestaan er dan geen rechten voor mij omdat de foto is gemaakt door haar.

Op de tinker: bovenlichaam wat te lang voor het mooie. Daardoor kan je hem eerder uit balans halen vooral als ie nog jong is. Ik zou het dan afwisselen met longeren.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-20 08:31 



 
Profiel   

Wat vinden jullie van deze combi?
Stokmaat pony weet ik niet precies, zal rond de 1,43 zijn?
Ik zelf ben 1,74


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-20 22:00 



 
Profiel   

Lekkere stevige pony!! Ik vind dat het makkelijk kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-20 22:11 



 
Profiel   

laatste foto, kan goed! ookal ziet het er soms voor je gevoel niet even mooi uit als combi, je past er zat op(had ik ook)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-20 08:49 



 
Profiel   

Ik vind het ook passen :j

Inderdaad wat hierboven gezegd wordt, het voelt soms niet even mooi maar het past prima! Heb ik ook met deze pony! (zij is 1.35 en ik ben 1.71, dus ‘ongeveer’ dezelfde verhouding). Voelde ook niet altijd even goed :') [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-20 09:59 



 
Profiel   

gerlindie schreef
Wat vinden jullie van deze combi?
Stokmaat pony weet ik niet precies, zal rond de 1,43 zijn?
Ik zelf ben 1,74


[ [url=m/LSteLC.jpg]Afbeelding[/url] ]


Je zadel is voor jou iets aan de kleine kant en je pony heeft een mini hoofdje en korte hals in verhouding tot haar lijf, dat maakt het samen een iets wat vreemd gezicht.
Op de foto hierboven van Trui is alles net wat beter in balans.

Als ik alleen kijk naar het lijf van je pony dan kan het makkelijk. Wel zou ik als ik jou was een zadelmaat groter nemen en je beugels dan een gaatje langer, dan zit je zelf ook minder op de lepel en beter in balans. Op de foto zie je ook dat pony als een plank de bocht door gaat, dus tip is om wat meer te werken aan ontspanning en het “over de rug” lopen.

Als dat gaat lukken dan heb je over een jaar al een heel ander plaatje samen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-20 10:04 



 
Profiel   

Je kunt het ook heel erg aanvoelen als het niet past. Ik ben zelf ook ongeveer 1m70 en mijn pony was 1m35, maar ik kon aan haar manier van lopen gewoon voelen dat ik haar in de weg zat. Was ook een lekkere brede pony, maar wel heel kort. Ik heb er uiteindelijk met pijn in mijn hart voor gekozen om haar te verkopen daardoor, en nu heeft ze het onwijs naar haar zin met een jong meisje die smoorverliefd op haar is <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-20 12:12 



 
Profiel   

:)


Laatst bijgewerkt door mars_mellow op 01-12-22 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-20 21:24 



 
Profiel   

Ik rij met mijn 1,77 en 61 kilo op een even grote fjord. Voor het mooie iets te lang misschien, maar ze ondervind er geen hinder van.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-20 22:36 



 
Profiel   

poetser schreef
Ik rij met mijn 1,77 en 61 kilo op een even grote fjord. Voor het mooie iets te lang misschien, maar ze ondervind er geen hinder van.

[ [url=m/W9EeIU.jpg]Afbeelding[/url] ]


als je klijkt naar mij, lijk ik hier erg op ja. ik zit alleen altijd veeel te ver naar voren dus ziet het er dan ook een beetje anders uit. jij zit heel net rechtop :) mijn benen komen wel wat minder onder de buik uit


Laatst bijgewerkt door mars_mellow op 21-09-20 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-20 22:38 



 
Profiel   

Sorry, maar ik vind de laatste eigelijk wel veel te groot Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-20 22:38 



 
Profiel   

Met de fjord te lang

Suzanne ziet er leuk uit. Je zou niet zeggen dat de pony zo klein is en jij wat langer

Girlindie je zit wat ingekrompen wat wellicht door het zadel komt. Ik denk dat als je goed rechtop zit je boven lichaam wat aan de lange kant is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-20 23:34 



 
Profiel   

Poetser, je bent veel te groot voor de fjord. Je zegt dat zij er geen hinder van ondervindt, maar dat is een conclusie die je zelf graag trekt natuurlijk. Je benen steken echt hinderlijk ver uit. Ook bij Trui, je bent boven de 1.70, waarom dan nog op C-pony gaan zitten? Toch genoeg paarden in jullie eigen maten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-20 23:41 



 
Profiel   

Trui met de C pony vind ik dan wel weer heel netjes staan juist :) Ik zou nooit gokken dat dat een C is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-20 23:57 



 
Profiel   

Poekkie schreef
Trui met de C pony vind ik dan wel weer heel netjes staan juist :) Ik zou nooit gokken dat dat een C is.


Nou inderdaad als Trui niet meer zou passen op die pony moet echt half paardrijdend Nederland te groot zijn voor hun rijdier, dat past imo toch echt wel heel netjes nog!

Ik vind het met de Fjord ook nog wel mee vallen, poetser heeft vooral lange benen, geen lang bovenlijf, dus zal de pony niet snel uit balans gooien, als haar bovenlijf langer was geweest dan was het anders geweest.
Ze is verder heel slank, en pony loopt zo te zien met prima ruggebruik, dus ik zie het probleem niet op deze foto.

Ja poetser haar benen zijn lang, maar met een kuithulp hoeft dat geen problemen te geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-20 00:53 



 
Profiel   

Ik vind poetser ook niet te groot.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-20 05:47 



 
Profiel   

Op foto’s van vorig jaar (staat hier ook, in augustus hier geplaatst) vind ik mijzelf inderdaad echt aan de lange kant, daar loopt mevrouw ook als een lama. Wanneer ze zo netjes over de rug loopt, vind ik haar al een stuk groter ogen waardoor het er toch heel anders uit ziet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-20 07:04 



 
Profiel   

Ik vind mezelf wel op het randje en aangezien hier de meningen verdeeld zijn is dat niet zo slecht gezien van mij, maar volgens de eigenaar kan het nog best. Mijn benen steken inderdaad wel wat uit, maar dat heb ik op een groot paard ook. Ze zijn ook gewoon belachelijk lang :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-20 08:14 



 
Profiel   

Ik zou het met de fjord niet doen. 51 KG is natuurlijk niet te zwaar, maar je bent wel echt te lang. Ik vind degene op de foto met de fjord ook te lang.

Ik rij zelf ook fjorden, ik ben 1,70 en mijn fjorden zijn 1,45 en 1,44 (laatste groeit nog). Dat vind ik zelf nog gaan, maar ik zou ook niet veel langer willen zijn of kleinere pony’s willen.

Hier was meneer net 3, +- 1,43 en eerste keer er op. Hij is wel duidelijk nog aan t groeien.
[ img ]

Mn opa van 1,45
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-20 09:59 



 
Profiel   

Die met je op super leuke combi. Mijn pony is 1.36 en ik ben zelf 1.60. Grappige is dat mensen rijfotos zagen bij een bijrijd oproepje en ik dit soort commentaar kreeg:

[ img ]

Ik denk dus dat het erg scheelt hoe het oogt ofzo. Hoor het ook vaak dat hij groter lijkt zelfs iemand die ponys op ek eventing had lopen geloofde de stokmaat niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-20 14:38 



 
Profiel   

Grappig hoe verschillend het uit kan pakken, die lengten en stokmaten. Vind je prachtig passen op de laatste fjord, Renee_s. Zou niet denken dat je 1.70 bent. Wat heb je hem mooi lopen trouwens.

Ik heb nieuw beeldmateriaal van de tinker dat hopelijk iets duidelijker is dan de vorige pagina. Ik zie duidelijk dat het zadel schuift, had hem achter de schouder gelegd en zie hem vol op de schouder liggen op deze foto’s.

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-20 00:12 



 
Profiel   

Ik vind je net te groot.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-20 07:01 



 
Profiel   

Ik vind het ook niet meer passen. En dan zeker nog de combinatie te groot + beginner + slecht zadel lijkt me echt niet goed voor de rug en benen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-20 09:00 



 
Profiel   

Onderste past niet. Ik kan niet echt zeggen wat er precies niet past : het zadel voor de pony, het zadel voor de ruiter of de ruiter voor de pony, maar ik vind het geen fijn beeld. :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-20 10:40 



 
Profiel   

sevke schreef
Onderste past niet. Ik kan niet echt zeggen wat er precies niet past : het zadel voor de pony, het zadel voor de ruiter of de ruiter voor de pony, maar ik vind het geen fijn beeld. :n


Ik vind inderdaad op alle drie de punten niet passen.
Ook met een passend zadel voor ruiter en pony past het waarschijnlijk niet.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-20 11:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 337 van de 362 [ 9029 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 334, 335, 336, 337, 338, 339, 340 ... 362  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen