Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Met een touwhalster rijden

 
Profiel   

Heyy
Ik wil voor me verzorg pony graag een touwhalster kopen en de basis met daarmee rijden der aanleren ( eigenaar vind het goed en heb les ) maar kan dat zo met een touwhalster?

Even misschien is het handig het paard zelf is niet mega sterk alleen in de galop en stilstaan vind ze niet makkelijk maar veder is het echt een soort van kinderpony ( je kan er achterstevoren op je kan er op gaan staan liggen van de kont af geleiden etc )
Wat vinden jullie kan ik dit gaan doen zo ja tips zijn echt van harte welkom

Moet je nog een speciaal touwhalster hebben?
Met of zonder ringen bij de neus aan de zijkant?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 19:53 



 
Profiel   

kan het altijd proberenn! als je merkt dat ze er slecht op reageert, gelijk stoppen zou ik zeggen.


Laatst bijgewerkt door mars_mellow op 24-11-21 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 20:01 



 
Profiel   

Ik zou het gewoon proberen. Veel paarden reageren prima op een touwhalster. Sturen kan ietsje lastiger zijn in het begin. :)

Ik heb zelf een touwhalster zonder ringen en maak de teugels vast aan het lusje onderaan. Met ringen heb je het effect van een sidepull.

Je moet met touwhalster alleen opletten dat je geen continu contact op de teugels houdt. Ze zijn in principe bedoeld om met een los teugeltje te rijden, omdat het vrij scherp op de neus inwerkt. Je neemt alleen contact wanneer je een stuur- of remhulp geeft.

Succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 20:16 



 
Profiel   

Heeft iemand nog een tip voor de maat ze zit namelijk tussen cob en full in

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 21:42 



 
Profiel   

Bij iemand op maat laten maken zoals bijvoorbeeld HorseBeads, www.horsebeads.eu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 21:45 



 
Profiel   

Wat ook wel een slimme tip is, is voordat je met touwhalster gaat rijden, eerst even oefenen met sturen op zit met je normale hoofdstel in. Wanneer je dat ook kan met lange teugel, gaat het overstappen naar touwhalster een stuk makkelijker. Dat was bij mij in ieder geval het geval.

Oh ja en met een paard met een moeilijke maat, kun je het beste de maten opmeten en inderdaad bij horsecharms of een andere aanbieder een touwhalster op maat laten maken.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 21:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen