Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Eigewijs paard

 
Profiel   

*\o/* Mijn tinker…
hij is nogal eigewijs hoe zorg ik dat ie wat meer toegeeft en niet zo eigewijs is?
Want ht is moeilijk om met een paard te werken dat altijd zijn eigen wil heeft en erg eigewijs is.
We hebben wel veel vertrouwen in elkaar…. Dus dat is goed…??
Iemand dus tips <3
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 12:07 



 
Profiel   

Als je wilt werken met hem, moet je het idee loslaten dat hij altijd naar jou moet luisteren. Misschien moet je ook eens naar hem luisteren? Is de vraag die je stelt niet duidelijk, of te ingewikkeld, of misschien last ergens van?

Tinkers zijn altijd gefokt op karakter en samenwerking met de mensen. Dus gewoon eigenwijs zijn ze eigenlijk nooit. Vaak zit er dan wat achter maar helaas willen mensen dat niet altijd zien...

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 12:18 



 

Hoe oud ben je? Ik geloof die 21 in je profiel niet helemaal :)

Heb je vooral problemen met rijden, of ook op de grond? Wat zegt je instructeur ervan? Is je paard helemaal gezond?

In zijn algemeenheid kan je zeggen dat je als ruiter vooral duidelijk moet zijn in wat je wilt, geen dingen moet vragen die je paard niet kan (een paard op B niveau is niet eigenwijs als hij niet wil piafferen, dat kan hij gewoon nog niet) en consequent moet zijn in wat je doet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 12:22 



 
Profiel   

Caily schreef
Als je wilt werken met hem, moet je het idee loslaten dat hij altijd naar jou moet luisteren. Misschien moet je ook eens naar hem luisteren? Is de vraag die je stelt niet duidelijk, of te ingewikkeld, of misschien last ergens van?

Tinkers zijn altijd gefokt op karakter en samenwerking met de mensen. Dus gewoon eigenwijs zijn ze eigenlijk nooit. Vaak zit er dan wat achter maar helaas willen mensen dat niet altijd zien...

Klopt. Soms begrijpt hij me niet…. Dan proberen we ht op een andere manier. Maar hij heeft wel een eigen wil… opzicht best eigewijs. Ik zal eens proberen of ik iets beter kan doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 13:00 



 
Profiel   

Blijheid schreef
Hoe oud ben je? Ik geloof die 21 in je profiel niet helemaal :)

Heb je vooral problemen met rijden, of ook op de grond? Wat zegt je instructeur ervan? Is je paard helemaal gezond?

In zijn algemeenheid kan je zeggen dat je als ruiter vooral duidelijk moet zijn in wat je wilt, geen dingen moet vragen die je paard niet kan (een paard op B niveau is niet eigenwijs als hij niet wil piafferen, dat kan hij gewoon nog niet) en consequent moet zijn in wat je doet.

Ik ben 13 jaar. :) ik doe shows en wedstrijden maar ja haha. Ht paard is helemaal gezond. Ik heb geen instructeur…. Ik wil wel… maar soms kan hij mensen/andere paarden aanvallen dus over die angst moet ik nog even komen! Ik probeer hem vooral trucjes te leren. Grondwerk vinden we allebei leuk. Alleen is ht probleem dus dat hij een eigen wil heeft haha :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 13:02 



 
Profiel   

JvgLcAndMe schreef
Blijheid schreef
Hoe oud ben je? Ik geloof die 21 in je profiel niet helemaal :)

Heb je vooral problemen met rijden, of ook op de grond? Wat zegt je instructeur ervan? Is je paard helemaal gezond?

In zijn algemeenheid kan je zeggen dat je als ruiter vooral duidelijk moet zijn in wat je wilt, geen dingen moet vragen die je paard niet kan (een paard op B niveau is niet eigenwijs als hij niet wil piafferen, dat kan hij gewoon nog niet) en consequent moet zijn in wat je doet.

Ik ben 13 jaar. :) ik doe shows en wedstrijden maar ja haha. Ht paard is helemaal gezond. Ik heb geen instructeur…. Ik wil wel… maar soms kan hij mensen/andere paarden aanvallen dus over die angst moet ik nog even komen! Ik probeer hem vooral trucjes te leren. Grondwerk vinden we allebei leuk. Alleen is ht probleem dus dat hij een eigen wil heeft haha :)

Dan lijkt de oplossing me vrij simpel, een instructeur zoeken :) En hoe weet je dat het paard helemaal gezond is? Is hij recentelijk nog gecheckt door de tandarts/dierenarts/osteopaat? Een paard zal namelijk bijna nooit iets niet doen of iets geks doen omdat hij gewoon vervelend wil doen. Vaak gaat het mis in de communicatie of is er een onderliggende lichamelijke oorzaak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 13:08 



 
Profiel   

je moet streng zijn en zelffertrouwen hebben,

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 09:07 



 
Profiel   

leavanzoelen schreef
je moet streng zijn en zelffertrouwen hebben,


Streng voor jezelf, wel te verstaan.

En jouw zelfvertrouwen moet 'aanstekelijk' werken.

(Idealiter ervaart een paard jou als leider, en kan een paard extra zelfvertrouwen opdoen onder de bescherming van een goede, betrouwbare leider met zelfvertrouwen.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 17:04 



 

Janneke2 schreef
leavanzoelen schreef
je moet streng zijn en zelffertrouwen hebben,


Streng voor jezelf, wel te verstaan.

En jouw zelfvertrouwen moet 'aanstekelijk' werken.

(Idealiter ervaart een paard jou als leider, en kan een paard extra zelfvertrouwen opdoen onder de bescherming van een goede, betrouwbare leider met zelfvertrouwen.)


Ook consequent voor je paard. En in sommige gevallen ook streng

Maar dit lijkt me eerder een kwestie van meisje dat denkt veel te weten. Advies: zoek goeie instructie en zet je eigen ego aan de kant en luister naar je paard. Wanneer word ie eigenwijs wat doet ie dan zit er een oorzaak achter.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 18:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen