Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Paarden verhaaltje

 
Profiel   

Ik heb dit verhaaltje voor school geschreven, ik hoop dat jullie het leuk vinden <3 /3 /3

‘Ik moet zo even naar de dokter engeltje,’ zei mijn oma lief tegen mij.
‘Hmm,’
Ik logeerde deze week bij oma en ze vond het jammer dat ze nog naar de dokter moest.
‘Met welk vervoersmiddel ga je?’ vroeg ik.
‘Nou nou ons prinsesje gebruikt lastige woorden zeg! Even denken... met de fiets hoezo?’
Ik moest maar dan prinsesje worden genoemd. Ook al ben ik al 12.
‘Het is 7 kilometer ver weg oma! Je kan toch wel met de auto?!’
Mijn oma kreeg tranen in haar ogen.
Oh nee, ik was vergeten dat haar auto kapot was gegaan tijdens een auto ongeluk. Dat ze huilde om de auto is het niet. Maar ze huilt om mijn opa. Want die was toen overleden. Daarom vond ze het geweldig toen ze hoorde dat ik een week kwam logeren. Want anders is ze heel eenzaam.
‘Tot zo oma’ zei ik gauw, maar ze zei niks terug.
Toen mijn oma weg was, belde ik naar mijn vader en moeder.
Ze waren samen op vakantie naar Florida “voor hun werk”, maar in werkelijkheid weet ik dat ze gewoon een week weg willen. Ze hebben namelijk niet altijd tijd voor me, en daarom hebben ze een pony voor me gekocht. Dat is natuurlijk leuk, maar geen leuke reden.
Ik liep naar de schuur van mijn oma. Ik zag een heel groot bord staan met Project paard en wagen. Wat was mijn oma van plan?! Ik keek achter het doek en zag een heel grote huifkar, met tuig er voor.
Dit was niet goed, nee helemaal niet gewoon.
Die elektrische fiets moest en zal mijn oma krijgen. Die arme pony, die moest die wagen niet hebben.
‘Ha Roosje, heb je je een beetje vermaakt.’
Ik schrok me rot, ging de tijd dan zo snel?!
Er was al een uur om, zag ik op de klok.
Toen we hadden avond gegeten, moest ik onmiddellijk naar bed. Eigenlijk wilde mijn oma vroeg naar bed, want anders wordt ze chagrijnig.
‘Welterusten, Roosje.’ fluisterde ze.
‘Ik heet Rosa,’ mompelde ik.
‘Zei je iets?’
‘Nee’
Toen ik hoorde dat mijn oma sliep, liep ik naar de keuken.
Ik zag dat haar laptop open stond. Dat was mooi want dan hoefde ik haar wachtwoord niet in te voeren.
Ik zocht op elektrische fiets en vond een website waar ik elektrische fietsen kon kopen.
Ik deed de eerste beste fiets in het mandje, daarna ging ik afrekenen. 789,99 zo dat is ook niet goedkoop!
Voer je wachtwoord in wacht eens even, mijn oma’s bankpas! Ik ging naar haar kastje met “oude troep” zoals ze het noemt.
Mijn oma koop zo een beetje alles in het dorp. Want dat is “gezonder dan online”.
Ik trok haar eerste laatje open, een sony walkman met wat cassettes.
‘Madonna, Whitney Houston, Bon Jovi. Wacht eens even, oma moet die cassettes van Bon Jovi echt eens weggooien, wie luistert daar nou naar?!’ Ik ging verder, ‘Kate Bush, Donna Summer, Boney M. Abba, oma’s bankpas! Yes ik heb hem gevonden.’
Ik pakte de walkman en zette de huidige cassette aan.
Wilt u betalen? Jazeker.
En een uurtje later had ik besteld Vandaag besteld voor 22.30 morgen in huis het was pas acht uur dus dat was mooi. Ik luisterde het nummer af en ging toen naar bed.
‘Rosa! Er staat iemand voor de deur!’
Ik keek op mijn wekker, tien uur! Dan had ik hem vast niet gehoord.
Ik kleedde me snel om, en sprintte toen naar de deur.
De elektrische fiets bedacht ik.
‘Wat doet die fiets hier?’ vroeg oma.
‘Je nieuwe fiets oma’
‘Hoe duur was die?’
‘Oh niet zo duur hoor, hij werkt op batterijen.’
‘Dan kan ik dat project ook weer weg gooien!’
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 14:16 



 
Profiel   

Jajaja, geweldig verhaal!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 19:23 



 
Profiel   

Haha, thanks!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-22 20:16 



 
Profiel   

Leuk geschreven! Heb je er een cijfer voor gehad?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-22 21:04 



 
Profiel   

Nee, op school krijgen we voor verhalen helaas geen cijfers.
Maar ze lezen wel elke donderdag het beste verhaal van de week voor, dat heb ik weleens gehad. Super bedankt Dandelion!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-22 09:57 



 
Profiel   

Super leuk verhaal!
Je kan het al geen verhaaltje noemen!
Super leuk dit.
*\o/*
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-23 12:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen