Is een dubbelgebroken kneveltrens voor een sterke pony een geschikt menbit?
Nee 52%  52%  [ 10 ]
Ja 5%  5%  [ 1 ]
Een ander bit is beter 42%  42%  [ 8 ]
Totaal aantal stemmen : 19

Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Welk bit voor mennen?

 
Profiel   

Hoihoi,

Ik ga binnenkort het mennen weer oppakken en ik wil graag een nieuw bit voor hem. Ik men met mijn shetlander hij is heel lief, maar soms nog wel een beetje sterk (dan probeert hij naar een kant te trekken, hij trekt best hard). Nu dacht ik aan een kneveltrens zodat ik niet per ongeluk het bit door zijn mond trekt. Ik dacht aan een dubbelgebroken omdat dat voor hem fijn werkt omdat het bit nog steeds redelijk nieuw is voor hem. Nu zag ik op internet dat een dubbelgebroken bit voor mennen niet stabiel is ivm de lengte van de lijnen. Hebben jullie hier ervaring mee? Of heb je een ander bit die handig is voor shetties die sterk worden (geen al te strenge bitten zoals stangen of het traditionele menbit(liverpool)!!)


Groetjes,
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 10:58 



 
Profiel   

Ik zie ook een bauchertrens bit is dat geschikt? En kan die gewoon op 1 plaats vast aan de teugel? Want er zijn 2 rondjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 11:21 



 
Profiel   

Omdat dit topic beter past op Aangespannen Rijden verplaats ik het daarheen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 20:28 



 
Profiel   

Een ongebroken bit is niet scherp, maar geeft wel stabiliteit en is duidelijk qua sturen.
Deze zou bv ook kunnen. Is licht gebogen en niet (te) dik.
https://www.bol.com/nl/nl/p/mhs-bit-ong ... 022506640/

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 20:34 



 
Profiel   

Je kan bij een men bit de leidsels ook vastmaken in de bril dan werkt hij minder sterk in maar zelf wel een voorstander van een men bit mijn pony loopt super op een naar voren en wat naar boven gebogen Liverpool. En ook word de scherpte natuurlijk een beetje bepaald hoe streng de hand van de menner is

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 23:42 



 
Profiel   

Ik zou je aanraden een menles te nemen van een goede instructeur en samen uitzoeken hoe je rijtechnisch het probleem kan oplossen. Je kan aan de longe en de dubbele lijn al veel oplossen voor je gaat inspannen weer. Een shetlander kan je ook gymnastiseren en soepeler en gehoorzamer maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 09:55 



 
Profiel   

Ik zou gaan voor een bokkebit gaan en de tips opvolgen die hierboven gegeven worden. Zoek een goede instructeur die ook advies kan geven over het bit en samen met jou de rijtechnische problemen op kan lossen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-23 10:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen