Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 359 van de 362 [ 9029 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 356, 357, 358, 359, 360, 361, 362  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

 
Profiel   

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 17:01 



 
Profiel   

Verstandig om m nog even te laten groeien, oogt nog wel een beetje puppy.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 17:07 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]
Mars schreef
Verstandig om m nog even te laten groeien, oogt nog wel een beetje puppy.


Dit was hij vandaag. En meer doen we er ook nog niet mee. Lekker spelen en wandelen. En wat je zegt klopt idd. Was ook echt het advies van de osteopaat, lekker door laten groeien. Zou hij nog iets minder kort kunnen worden en is er wellicht toch een geschikt zadel voor ons beide want vind het heel lastig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 18:41 



 
Profiel   

Wat goed dat jij je dier de tijd geeft om helemaal uit te groeien. Hij zwaart vast nog wel uit, met 63kg ben je niet snel te zwaar voor een Fjord.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 08:31 



 
Profiel   

MickndRigen schreef
Avalanche schreef
Dat is de reden dat ik vind dat het niet past. Als de ruiter niet past in het zadel wat op de pony past is de ruiter te groot.


Waarschijnlijk gaat er gewoon een zadel op passen waar ik ook op pas. Zo dik zijn mijn billen niet en de osteopaat/zadelpasser gaf dit zelf aan want dit was ook mijn zorg. Maar maak me er nu niet zo druk meer om en verder krijgt hij nog een jaar om lekker te groeien.

Over een jaar is het waarschijnlijk een heel ander plaatje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 11:39 



 
Profiel   

Hoi!

Ik vraag me af of ik te groot ben voor mijn pony. Ik durf het echt niet te zeggen..
Ik vind het op foto's soms gewoon gek eruit zien


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-23 15:02 



 
Profiel   

Heb je op de bovenste foto je beugels langer? Op de onderste liggen je benen mooier en pas je ook beter. (en je pony verstopt zich nogal daar, maar dat je zelf vast ook door)

Ik denk niet dat je te zwaar bent, maar voor het ideale beeld misschien net wat lang. Ik denk echter niet dat je pony daar last van heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-23 15:13 



 
Profiel   

Ik vind het gewoon passen, al lijk je op de tweede foto groter dan op de eerste?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-23 15:49 



 
Profiel   

Bowo schreef
Heb je op de bovenste foto je beugels langer? Op de onderste liggen je benen mooier en pas je ook beter. (en je pony verstopt zich nogal daar, maar dat je zelf vast ook door)

Ik denk niet dat je te zwaar bent, maar voor het ideale beeld misschien net wat lang. Ik denk echter niet dat je pony daar last van heeft.



Het zijn twee foto's uit dezelfde les, dus misschien ligt het dan gewoon aan de foto?

Zou ik mijn beugels korter moeten maken? Dan liggen m'n benen denk ik wel beter

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-23 17:21 



 
Profiel   

Past! Op de eerste foto kom je net een beetje uit het zadel, op de 2e foto zit je, daardoor is het beeld op beide foto's wat anders. Maar dit kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-23 17:54 



 
Profiel   

Dat past prima hoor :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-23 18:20 



 
Profiel   

Voor het mooie wat te lang, maar ik denk niet dat de pony last van je heeft

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-23 18:25 



 
Profiel   

Ik ben bezig met mijn jonge paard ruitermak maken dus hij zal nog wel wat groeien maar ik vraag mij soms best af of ik pas. De foto's zijn screenshots uit een filmpje op de volte.
Ik ben zelf 178 cm en weeg 70 kilo, mijn paard is een bredere barock pinto van nu 160 +/-
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-23 10:16 



 
Profiel   

Emmerr schreef
Hoi!

Ik vraag me af of ik te groot ben voor mijn pony. Ik durf het echt niet te zeggen..
Ik vind het op foto's soms gewoon gek eruit zien


[ [url=m/bHKebw.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/4vuraP.jpg]Afbeelding[/url] ]


Jouw benen lopen bijna gelijk met de buik van je pony en liggen op de perfecte plek om hulpen te geven. Niets aan veranderen dus.
Een pony heeft in verhouding nu eenmaal wat korte benen dan de meeste paarden, dus dit beïnvloed het plaatje altijd een beetje. Maar met jouw postuur is het een prima match!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-23 10:34 



 
Profiel   

Mellers schreef
Ik ben bezig met mijn jonge paard ruitermak maken dus hij zal nog wel wat groeien maar ik vraag mij soms best af of ik pas. De foto's zijn screenshots uit een filmpje op de volte.
Ik ben zelf 178 cm en weeg 70 kilo, mijn paard is een bredere barock pinto van nu 160 +/-
[ [url=m/xYBftP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/vAuJog.jpg]Afbeelding[/url] ]


Deze verhouding kan prima hoor! En tenzij je zelf ook nog in de groei bent, zullen jouw benen in verhouding alleen nog korter worden als jouw jonge paard zich in de breedte gaat ontwikkelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-23 10:38 



 
Profiel   

Hi, mijn paard net 4 is nu een jaartje onder het zadel (veel pauzes gehad ivm ziekte) en we zijn nu eindelijk een beetje goed bezig. Nu had ik een jaar geleden gevraagd of ik te groot was voor haar. Meerderheid zei van wel. Ze is compact gebouwd waardoor ze kleiner lijkt dan dat ze is.
Zadel is opgemeten voor mij door de zadelmaker! Ik zit zelf in het middelste punt van het zadel, alleen mijn billen zitten wat meer achterop het zadel haha.

Ik ben 1,68 en 73 kilo
Koda is 1,59 en weegt 535 Kilo

1 jaar geleden. Grote: 1.57
[ img ]


Afgelopen week. Grote: +/- 1.59
[ img ]


Voorbeeld kwa verhouding:
Stevige pony van 1.47 die ik reed.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-23 12:20 



 
Profiel   

Te lang vind ik je niet maar ik vind ook niet dat je in dit zadel past. Dus in dat opzicht ben je te groot naar mijn mening

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-23 14:37 



 
Profiel   

Ik schrik wel van de houding van je paard. Drukt de rug enorm weg en ik vind hem minder mooi in de bespiering zitten dan op je eerste foto. Geen idee wat daar de oorzaak van is maar ik zou dit wel in de gaten houden

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-23 14:42 



 
Profiel   

Ik vind je ook te groot, dat je billen meer achterop het zadel zit, betekent toch gewoon dat er achterop alsnog te veel gewicht gedragen wordt? Je kan van elk zadel zeggen dat je doos/jijzelf in het midden valt, maar dat zegt weinig over of een zadel te groot of klein is. Dat zie je ook op de foto, waar je zwaartepunt echt te ver naar achteren ligt. Een langer zadel wil je niet op haar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-23 14:42 



 
Profiel   

Oei die loopt verschrikkelijk weggedrukt met oren achteruit en een rare knik aan de schoft.
Ook ik ga mee met mijn voorgangers… ‘t is een heel kort paard en jij zit op de lepel. Misschien daarmee dat zij ook die pijnlijke houding aanneemt?

Die foto van die pony is zo donker, daar kan ik niets van zeggen zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-23 14:50 



 
Profiel   

Poekkie schreef
Oei die loopt verschrikkelijk weggedrukt met oren achteruit en een rare knik aan de schoft.
Ook ik ga mee met mijn voorgangers… ‘t is een heel kort paard en jij zit op de lepel. Misschien daarmee dat zij ook die pijnlijke houding aanneemt?

Die foto van die pony is zo donker, daar kan ik niets van zeggen zo.


Ze loopt op dit moment niet ontspannen omdat ze het moeilijk vind en geen balans heeft. Dit zie je vooral in de bochten. Ze loopt nog niet voorwaarts dus kan ik niet aan de voorkant gaan werken. Overigens is dit ook de vorm van haar rug. Het omhoog lopen met haar hoofd maakt het iets erger. Ze kan het wel, maar ik ga nog niks doen als ze niet voorwaarts is. Als ze pijn had gehad had ze me er allang af gegooid aangezien ze wel laat weten als ze ergens last van heeft.



[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-23 15:11 



 
Profiel   

Mars schreef
Ik schrik wel van de houding van je paard. Drukt de rug enorm weg en ik vind hem minder mooi in de bespiering zitten dan op je eerste foto. Geen idee wat daar de oorzaak van is maar ik zou dit wel in de gaten houden


Ze heeft inderdaad een half jaar stilgestaan ivm met maagzweren. Ivm de pijn is ze tijdens het longeren gaan aanvallen. Dit is gedrag geworden en nu kan ik haar voorlopig niet longeren omdat het niet veilig is. Hier heb ik een instructrice voor die ons helpt met grondwerk :)
Op de eerste foto werd ze 3x/4x in de week gelongeerd

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-23 15:14 



 
Profiel   

Ze heeft in de tijd dat je rijdt iig wat onderhals ontwikkeld en dat is gewoon niet zo’n goed teken. Kan aan je rijden liggen, aan t zadel of aan iets anders maar ik zou er echt even wat aandacht aan besteden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-23 15:14 



 
Profiel   

Amber_anne schreef
Te lang vind ik je niet maar ik vind ook niet dat je in dit zadel past. Dus in dat opzicht ben je te groot naar mijn mening


Zou je denken dat een zadel met een diepere zit zou werken? Ik heb nu een heel vlak zadel.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-23 15:18 



 
Profiel   

Nee juist tegenovergesteld, een diepe zit is altijd krapper vergeleken met een evengrote platte zit
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-23 15:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 359 van de 362 [ 9029 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 356, 357, 358, 359, 360, 361, 362  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen